[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:56

Dan denk ik niet dat het nodig is hoor :)
Onregelmatigheid kan dit ook veroorzaken :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:33

Mayo schreef:
Mooi, dat bied perspectief :D

wees niet te enthousiast. Ik heb hem in augustus laten plaatsen en ondanks de extra medicatie nog steeds 1 dag niks en dan weer 1 dag bloedverlies.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:45

Jolliegirl schreef:
DaniBanani schreef:
Ja, ik ben nu wel ongesteld, dus ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben inderdaad. :D

Hoeft niet altijd zo te zijn.
Zeker met heftige krampen waar je zelfs wakker van word..
Vriendin was ook gewoon ongesteld toen ze zwanger was.

Je bent niet aangekomen, last van je borsten e.d?

Het kan wel, maar menstruatie tijdens zwangerschap is wel echt een uitzondering hoor. In de regel mag je er best van uit gaan dan menstruatie=niet zwanger, zeker als je daarnaast niet echt klachten hebt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:45

Dat is vervelend Ayasha :\ Zowel mijn zusje, beste vriendin en ik worden niet meer ongesteld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:48

Inderdaad rot dat je nog steeds bloedt :\
Mijn menstruatie is hoogstens 1-2 druppels sinds Mirena, maar ik lees weleens meer van meiden die lang bloeden. Hoop dat t snel stopt bij je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:51

Ik had 'm niet tijdens mijn menstruatie mogen laten zetten. :) Had 't kunnen weten. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:56

Jouw verhaal klinkt heel bekend Mayo. Ik ben ook na zo'n 7 jaar van de pil af en wat een zegen. De enorm heftige stemmingswisselingen, het libido van een ijskast, hoofdpijn, futloos en gewoon lethargisch over ALLES. Mirene is alleen geen optie bij mij, dus nu volledig zonder iets. Heerlijk! Goed, die ongesteldheid is wat minder :+ maar nu ook volledig pijnloos.

Ik heb een vraagje, ik ben vorige week gediagnosticeerd bij de HAP met een blaasontsteking. AB voor vijf dagen mee en nu is het denk ik over. Allen had ik zo'n 3-4 dagen geleden al ongesteld moeten worden en ben dat dus niet geworden. Er is GEEN kans op een zwangerschap. Of het moet een gevalletje 'Maria' zijn :)) . Kan AB/blaasontsteking je cyclus overhoop gooien? Ik ben regelmatiger dan een klok, direct na het stoppen met de pil al.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:58

AB kan een hoop omgooien, na 2 jaar non stop AB en blaasontstekingen ben ik wel redelijk expert daarin geworden. Als je zeker weet dat zwangerschap onmogelijk is zou ik rustig even afwachten :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:00

Ja dat is écht onmogelijk := Dit was mijn eerste blaasontsteking ooit en mijn tweede AB-kuur ooit. Van de vorige weet ik niet eens meer of ik toen uberhaupt al wel eens ongesteld was geweest :)) Wacht inderdaad maar rustig af. Vervelende is alleen wel dat ik dus ook niet meer voel wanneer ik ongesteld moet worden. Ben wel eens wakker geworden terwijl het bloed me langs mijn benen liep. Was het een dag 'te vroeg' en dat had mijn lichaam me niet laten weten. Is niet altijd even fijn :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:01

AB kan er voor zorgen dat ie helemaal niet komt. Toen ik aan zware AB kuur zat heb ik ruim zes maanden geen ongesteldheid gehad (en oh wat was ik gelukkig die maanden)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:02

Echt? Oh. Dat zou wel een positieve bijkomstigheid zijn :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:00

Haha, 6 maanden is bij mij nooit gelukt, maar het schopt wel een en ander in de war.

Je moet je voorstellen dat een menstruatie best wat vraagt van het lichaam. AB doodt tevens naast de slechte bacteriën ook een hoop goede bacteriën die je hard nodig hebt. Je lijf kan dan besluiten eerst de boel weer even op orde te krijgen voordat de menstruatie kan komen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:17

Ging toen ook gepaard met extreme lichamelijke stress Mars. Zal er beslist ook aan meegewerkt hebben.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:25

Ayasha schreef:
Mayo schreef:
Mooi, dat bied perspectief :D

wees niet te enthousiast. Ik heb hem in augustus laten plaatsen en ondanks de extra medicatie nog steeds 1 dag niks en dan weer 1 dag bloedverlies.

Ik doelde ook meer op het libido gehalte :D

Voor de rest merk ik het vanzelf wel :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 08:16

Mars schreef:
Haha, 6 maanden is bij mij nooit gelukt, maar het schopt wel een en ander in de war.

Je moet je voorstellen dat een menstruatie best wat vraagt van het lichaam. AB doodt tevens naast de slechte bacteriën ook een hoop goede bacteriën die je hard nodig hebt. Je lijf kan dan besluiten eerst de boel weer even op orde te krijgen voordat de menstruatie kan komen. :)

Klopt, AB is wat dat betreft echt rotspul. De vorige keer dat ik het gebruikte heb ik er ook een fijne schimmelinfectie aan over gehouden.
Nou ja, voorzichtigheid geboden de komende tijd en wat extra opletten. Had de afgelopen dagen wel wat lichte krampjes maar dat kan ook alsnog van de AB komen, ik ben 6 dagen kotsmisselijk geweest door dat spul.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:05

Ik heb gelukkig een fijne huisarts die de Mirena bij mij gaat plaatsen, ik heb haar gisteren ontmoet en ze is heel relaxed en komt uit de gynaecologie *pfieuw* Ze is eerlijk en reëel, hoe confronterend ook, maar ze steekt niet onder stoelen of banken dat het geen pretje gaat worden :+ Uitstrijkjes zijn gedaan, eind volgende week bellen. Afhankelijk van de uitslag heb ik 2 november een afspraak om te plaatsen :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 10:08

Spannend Mayo, maar top dat je een fijne HA hebt, dat scheelt al heel wat hoor :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:40

De een zegt dat het heftig is, de ander niet..
Ene huisarts zegt dat het meevalt, de ander zegt dat het geen pretje is..

Krijg er steeds minder zin in...
Nog 9 dagen en dan is het zover....

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:43

Ach het gaat toch gebeuren en als he er eenmaal bent kun je toch niet meer terug en onderga je het gewoon! Als je je het ergste inbeeld kan het vast alleen maar meevallen toch?

Ik ben al weken sjaggo zonder reden. Heb het idee dat het door de nuvaring komt. Maar goed nog even volhouden. Heb er hierna nog 1 dus ff een week of 6 doorzetten. Enige voordeel is wel, als ik sjaggo ben ga ik sneller een rondje rennen omdat het zo oplucht!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:25

Gisteren alvast de benodigde hygiëne producten gekocht. Dat was lang geleden :)) Stond echt even voor het schap van 'ehhhhhhh wat gebruikte ik ook alweer allemaal' :') Dus maar vanalles meegenomen, ook rekening houdend met dat ik in het begin na het plaatsen van de Mirena (dacht ik) geen tampons kan/mag gebruiken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:28

O ja Mayo, dat herken ik nog wel :=
Ik heb zo'n ontzettende hekel aan maandverband, dus die eerste tijd geen tampons was een flinke tegenvaller. Overigens heb ik die bij mn eerstvolgende menstruatie (dus 3-4 weken verder) gewoon weer gebruikt. Niks zo irri als maandverband, wie dat toch ooit verzonnen heeft :P

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:32

Wat is de eerste tijd eigenlijk? Hoelang mag dat niet?

Pff ik hoop toch ernstig dat ik snel niet meer ongesteld word. Ik ben het al in geen tig jaar meer geweest door het doorslikken van de pil. Enig nadeeltje van het nu laten plaatsen van de Mirena :+

Heb ook de huppeldepup Feminax alvast gehaald. Wel een lage dosering Naproxen? Staat dat in verhouding met een 400mg Ibuprofen of 500mg paracetamol?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:32

Ik gebruikte vroeger alleen nachtverband, nooit dagverband. Alsof je de hele dag met een luier loopt :+

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:35

Ik vind maandverband sowieso smerig.... :+

Ervaart hier iemand nog nadelen trouwens van de nuvaring?
Ik had gehoopt dat de pukkels zouden afnemen, maar door verandering van de hormonen is het nu alleen maar erger geworden..... :\ *crap*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:40

Mayo schreef:
Wat is de eerste tijd eigenlijk? Hoelang mag dat niet?

Pff ik hoop toch ernstig dat ik snel niet meer ongesteld word. Ik ben het al in geen tig jaar meer geweest door het doorslikken van de pil. Enig nadeeltje van het nu laten plaatsen van de Mirena :+

Heb ook de huppeldepup Feminax alvast gehaald. Wel een lage dosering Naproxen? Staat dat in verhouding met een 400mg Ibuprofen of 500mg paracetamol?

Het is 275mg naproxen, mij werd aangeraden er twee in te nemen :j
En de eerste tijd is naar ik me herinner een week of 8, maar zo lang heb ik dat dus niet volgehouden. Ikzelf ben trouwens nog nauwelijks ongesteld, kan het eigenlijk af met een halve tampon per maand, of zelfs minder. Dat is natuurlijk niet altijd zo, maar ik hoor ook veel uit mijn omgeving dat menstruatie stopt of heel sterk verminderd.