Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:43

In de sportschool krijg ik hem niet naar 160.... Maar goed ook, want ik wil nog wat procenten vet kwijt :P
Instructeur had trouwens last van een spiertje. Die lag met een zuur gezicht op de trilplaat!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:32

Hehe! Vandaag en gister eindelijk weer wat aan krachttraining en cardio kunnen doen! Ben vorige week na de dokter geweest omdat ik telkens heel erg duizelig was, zwart zag, wazig zag, en zo maar mijn evenwicht verloor en om kon vallen. Ik bleek een heeele lage bloeddruk te hebben. Dus nu heel veel zout eten en kijken of het daar aan licht. Mocht gelukkig gewoon weer sporten dus ook weer vollop gebruik van gemaakt. Helaas wel wat kilos aangekomen :( niet veel maar moet weer minder. Gister heb ik natuurlijk weer 18 km heen en 18 terug gefietst. Hierna fijn de krantenwijk nog gedaan. Savonds fijn hardgelopen en wilde eigenlijk nog krachttraining doen, maar inplaats van dat gwn onze paddock schoon gemaakt waar mest van een half jaar lang in lag van twee paarden. Alles omgespit. Leek me krachttraining genoeg! Vandaag weer gefietst, paardgereden en net even snel wat kracht gedaan. Moet eens echt een matje aanschaffen want doet zn zeer mn mn botjes op de vloer! Morgen ook weer even fietsen, paardrijden en kracht!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:51

Hehe ik heb eindelijk na 2 1/2 week weer de motivatie gevonden om naar de sportschool te gaan.
Niet alles ging even van harte, maar toen ik klaar was zag ik mijn buikspieren weer beter en dat was pas echt motiverend :P
Ook meteen weer goed geslapen vannacht dus dat staat wel in verband met elkaar.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 19:55

Pfft.. Zo'n drukke dag vandaag..

Eerst school om een examen te maken, dan 5 uurtjes hard gewerkt (het was drukkkk), en toen nog gesport en naar peerd geweest.. Zometeen nog verjaardag..

Heb een nieuwe rugoefening gekregen :D
Weet alleen nog niet goed hoe ik m moet uitvoeren, dus dat ga ik nog even vragen.
Liep namelijk vast met mijn rug, het schoot maar niet op.. Dus gevraagd om een nieuwe oefening :)

Ben echt kapot.. Stomme verjaardagen ook :( Moet er echt even heen, bleehh..
Heb de komende weken geen enkele vrije dag...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:45

Dat je dat redt nancy!!!! respect.. hoe gaan je examens??

Ik heb afgelopen 4 dagen niet meer gefitnesst. shame on me!
wel gebootcampt woensdag.. en net flink geskeelerd! heb veel gezweet := wist niet dat het zo vermoeiend was. Op hoog tempo dan, haha.

Morgen ga ik oefenen met een power sled. Die is van mn bootcamptrainer en hij wilde hem met een aantal mensen uitproberen in het park. ben erg benieuwd!
en zondag de marikenloop :):)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:49

Nancy, goed bezig tijdens je examenperiode!
Marije, succes zondag! Misschien volgend jaar een optie voor mij :)

Vanavond weer een rondje krachttraining gedaan. Armen, rug en buik kunnen allemaal al zwaarder, maar mijn benen blijven zwaar door de combi met de balansbal :+

Morgen op vakantie, dus (helaas) 2 weken niet sporten.
Succes met sporten en tot over 2 weken :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:18

Veel plezier op vakantie! Waar ga je naartoe? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:02

Thanks, ik ga naar Cuba!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:37

Goed hoor Nancy!! Zulke mensen mag ik wel, toch tijd vinden om te sporten, dat is discipline!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:12

Fijne vakantie !
Ik heb sinds diensdag niet meer gesport druk druk.
ruime 12 uurs nachtdiensten. ook nog 100 km heen en terug rijden.
en nog eventjes slapen.. := heb momenteel over 3 dagen verdeeld 11 uur geslapen.. als ik daar al aan kom :')
Sportschool na het weekend weer ! , vandaag wel een wedstrijd dus is iets voor de conditie

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:39

Ik heb iedere week een examen :P Op het MBO dan he :j :)

Dat andere is alweer 4 jaar geleden.

Mootje, Cuba :oo Mag ik mee in de koffer? :D Lijkt me echt een super gaaf land! Veel plezier!
Missfitness, thanks :D Ik plan mijn activiteiten ook om het sporten heen := Sporten is voor mij mijn 'ontspannings uurtje', of beter gezegd 'het (anderhalf)uurtje voor mezelf' :)

Toushie, je hebt het er maar druk mee.. :oo

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:57

Owww Cuba, heerlijk! Ik mag ook niet klagen, ga over 2 weken naar Kos :P
Maar eerst de dag daarvoor nog even de decentrale selectie voor geneeskunde *\o/*

Vandaag wegens het mooie weer, drukte en broertje te logeren niet sporten, ga het morgen inhalen :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 09:59

Vandaag biceps dag en ga ze weer kapot trainen. Ik ben al tijden bezig om de split op de biceps te krijgen, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Dit zit niet in mijn genen helaas!
Maar gelukkig heb ik wel die ader er op gekregen!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 15:31

:wow: :wow: :wow: ik ben volgens de weegschaal in de sportschool alweer een kilo kwijt! *\o/* Morgen ochtend maar eens op mn eigen weegschaal staan om te kijken of dat wel klopt, hihi. Anders gaat het opeens heel vlot!
Merk wel dat ik wel echt spier aanzet, want hoewel mn taille wel wat smaller word, blijven mn bovenbenen even dik... (iig, mn broeken zitten daar niets losser) Mn kuiten krijgen gelukkig wel meer vorm! Maar zou fijn zijn als mn bovenbenen ook mee deden, want dan kan ik straks met broekenshoppen iets makkelijker een passende broek vinden :P

Net mn benen helemaal moe getraind, ging echt heerlijk! squats zelfs 4 sets van 12 gedaan, eerste 2 met 2x 5 kg aan de bar, en de laatste 2 zelfs met 2x 7,5 kg :D Lunches ook zwaardere gewichten gepakt, eerste 2 sets met 5 kg (was tot nu toe steeds 3) en de laatste set met 7 kg dumbells.

Morgen om 12 uur afspraak in de sportschool om eens naar mn schema te kijken om te zien of ik nog wat doelgerichter kan/moet trainen en hoe ik verder moet gaan opbouwen :D Leek me onderhand wel verstandig aangezien ik tot nu toe eigenlijk maar wat doe :+

missfitness, dat je de split er op wil snap ik, maar erhm waarom wil je die ader er graag op? :o?
Nancy, je gaat weer lekker dus :D Goedzo!
En allemaal mensen naar warme landen op vakantie.. Veel plezier allemaal!
Marije, succes alvast met je decentrale selectie! (ben het tegen die tijd vast weer vergeten namelijk :P )

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:05

Nancy: Succes met je examens!

Mootje: Fijne vakantie!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:25

Airborn schreef:
:wow: :wow: :wow: ik ben volgens de weegschaal in de sportschool alweer een kilo kwijt! *\o/* Morgen ochtend maar eens op mn eigen weegschaal staan om te kijken of dat wel klopt, hihi. Anders gaat het opeens heel vlot!
Merk wel dat ik wel echt spier aanzet, want hoewel mn taille wel wat smaller word, blijven mn bovenbenen even dik... (iig, mn broeken zitten daar niets losser) Mn kuiten krijgen gelukkig wel meer vorm! Maar zou fijn zijn als mn bovenbenen ook mee deden, want dan kan ik straks met broekenshoppen iets makkelijker een passende broek vinden :P

missfitness, dat je de split er op wil snap ik, maar erhm waarom wil je die ader er graag op? :o?

Super dat je weer een kilo kwijt bent Airborn! Ben benieuwd wat jou weegschaal zegt!
Heel veel mensen snappen niet dat ik die ader op de biceps zo mooi vind en ze moeten ook niks van zo'n ader hebben. Maar de meeste mensen die serieus aan krachttraining doen willen die ader zichtbaar hebben. Het maakt de spier er krachtiger uit zien, beter gezegt, het is de slagroom op het toetje zeg maar haha.. Niemand in dit topic heeft dit geloof ik maar ik vind het super mooi!! :j Hoe duidelijker hoe beter! En nu vinden jullie mij vast heel raar haha..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:49

hehehe, neuh, ik vind mensen niet zo snel raar, iedereen vind andere dingen mooi. Ik vroeg het me gewoon af! Was me namelijk wel opgevallen dat sommige hele getrainde mensen dat hebben, maar wist niet dat dat ook echt een reden heeft zegmaar?
Ben echt heel benieuwt wat ze vinden morgen over hoe ik nu train en hoe dat aangepast gaat worden :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:06

Nou ja reden, weet je als je veel en zwaar traint en het zit in je genen dan krijg je dat. Er zijn ook mensen die knoeter hard trainen, maar nooit een ader te zien krijgen! Er zijn zelfs mensen die geen krachttraining doen en ook zo'n ader hebben. Het zit dus in je genen en je hebt het of je hebt het niet. Jij hebt het dus niet ;)
Dus morgen een ander schema? Leuk te horen dat je vooruitgang boekt!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:19

Nouja, ik train momenteel nogal willekeurig met een zelf verzonnen "schema". En dat gaat best lekker eigenlijk, maar als ik serieus verder wil trainen zo, dan moet dr wel enige logica en opbouw achter zitten, vooral qua oefeningen. Dus daar ga ik morgen naar kijken :D Denk dat ik oa mn lunges en squats zwaarder moet gaan doen, en die ook als piramide training, ipv de 3x12 reps die ik tot nu toe doe.
Geen idee of ik aanleg heb voor zn ader, dr zit bij mij nog dusdanig veel vet dat dat echt niet te beoordelen is :+
Wel grappig: mn ouders en neven waren donderdag onder de indruk van mn spierballen 8-)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:31

Spierballen? laat zien!! :j
Een goed schema doet wonderen, dus verstandig dat hier nu goed naar gekeken wordt! Niet bang zijn om te zwaar te trainen, als je wat wilt bereiken moet je soms pijn lijden om het zo maar even te zeggen. Piramide training is sowieso al goed! Ben benieuwd wat voor schema je krijgt!!
Idd die ader krijg je alleen te zien als je vet% laag is, maar dan nog is het niet zeker, maar met krachttraining kan ie wel zichtbaar worden op den duur.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:33

Heb al geprobeerd een foto te maken, maar krijg het er niet goed op :( Doordat mn armen nog vrij vet zijn die je het op de foto gewoon niet goed :( Maar dat komt vanzelf als ik zo door ga :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:40

oww jammer! Ook niet als je foto van zijkant maakt (binnen- of buitenkant)? Hang maar eens voorover met je handen naar de grond en span je biceps dan nog eens aan, lijken ze opeens veel groter!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:16

adertje
Afbeelding

knap hoor missfitness! en jij gefeli met je kilo airborn

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:21

Jaaaa Monnie, die ader heb ik dus ook!! Zo mooi he :o

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:26

Happy Birthday to me! :D