Ik weet niet meer precies wat ik gegeten heb vandaag. Maar ik weet wel dat ik heel veel chocola heb gehad. Als ik dat eenmaal zie kan ik er niet van af blijven, echt niet. Iemand idee hoe ik daar wel van af kan blijven?
Ik heb nu luchtige crackers van de AH (naturel), 25kcal per cracker. Alleen wat doen jullie er 's morgens op? Ik kan 's morgens echt nog geen vleeswaren of kaas weg krijgen, maar wat is mager en zoet beleg?
Tussen de middag doe ik er vaak vleeswaren op, vind ik lekkerder dan kaas.
Hunkering naar chocolade kun je aan toegeven als je hele pure lekker vind (tip: swiss noir, is niet zo bitter gebrand). Inderdaad, met een stukje heb je voldaan aan de hunkering terwijl je met melkchocolade na een reep nog zin hebt in chocola.
Filet american is vaak een beetje tricky, is vaak helemaal niet slank. Etiketten lezen Pindakaas moet je de bruin gedopte calve nemen, deze bevat geen toegevoegde suikers maar alleen de suiker die al in de noot zit. Daarin zit 9gr kh per 100 gram terwijl de geelgedopte 20gr bevat.
Jam zou ik niet doen, heeft een snelle werking op je bloedsuikerspiegel. Ham kan ook wel redelijk slank zijn, wel de goede pakken. En doe eens een gekookt eitje op brood, vult lekker!
Kipfilet is inderdaad wel een goed idee! Eitje op een cracker, zou dat lekker zijn? Ben wel gek op eitjes! Jam kan ik 's morgens wel goed eten, maar dacht dat het erg veel suiker bevat? Krijg je dan niet na een poosje weer heel erge trek?
Wat is boterhamworst (blik)? Is dat mager of niet?
Hoe kan je eigenlijk zien op de verpakking of iets mager is? Of beter gezegd wanneer is het mager beleg?
Zertab
Geplaatst: 29-04-12 10:47
Ik weeg 66.6 en ben 1.65 lang. Dus er moet echt minstens 5 kilo af. Wil graag rond de 55 gaan wegen,alleen vrienden vinden het niet zo goed als ik ga afvallen. Zijn bang dat ik zeg maar door draai daarin.
LynnDenise
Geplaatst: 29-04-12 10:49
Boterhamworst is alles behalve mager, helaas, want ik at het graag.
Ik heb geen last van de suikers van halvajam, daar zitten bijna alleen maar natuurlijke suikers in. In het begin van mijn dieet at ik bijna niet anders op brood Maargoed, misschien verschilt dit per persoon?
Je moet naar de verzadigde vetten kijken, die moet je zo veel mogelijk vermijden.
LynnDenise
Geplaatst: 29-04-12 10:50
Zertab schreef:
Ik weeg 66.6 en ben 1.65 lang. Dus er moet echt minstens 5 kilo af. Wil graag rond de 55 gaan wegen,alleen vrienden vinden het niet zo goed als ik ga afvallen. Zijn bang dat ik zeg maar door draai daarin.
Je bent nog jong, ik zou dit dus alleen met behulp van een dietiste doen.
Ik zit niet zo in de hammen en worsten want ik hou er niet van. Als je kijkt op voedingswaardentabelnl zie je dat er 4gr vet in kipfilet zit per 100 gram. In 20+kaas 6.5gr, in 30+ kaas 12.5gr. Rookvlees 6.5gram per 100gram. Gewoon etiketten lezen en ik denk dat je onder de 10gram vet op 100gram als slank kunt beschouwen, evt 15gram.
Kaas lijkt een gemene te zijn, maar ik vind wel dat je lang vol zit van kaas. Dus heeft voordelen. Halvajam is dan wel slank, maar je krijgt er inderdaad snel honger van doordat de fruitsuikers je bloedsuikerspiegel hard laten schommelen.
Okee, dus onder de 10/15 gram kan als mager beleg gezien worden. Ga ik eens goed rond kijken.
Blik boterhamworst eet ik inderdaad ook erg graag, jammer!
pinuts
Geplaatst: 29-04-12 11:03
zertab, logisch toch als je zegt dat het je niet uit maakt dat je niet meer ongesteld word. Ga wat meer sporten, ipv meteen te denken aan minder eten. Je bent nog een kind, die horen niet snel op dieet. En als ze op dieet gaan, onder begeleiding en heel langzaam de kilo's eraf.
Ik zit te denken om een croissant te eten.. me vriend heeft ze in huis gehaald.. oh moeilijk dit..
Ik kan niet meer sporten. Elke dag tot kwart over 4 op school en dan huiswerk. Ik rijd al zo vaak mogelijk paard,en ik zwem een keer in de week. (reddingszwemmen,varieert van conditietraining tot rustige training). Ik wil gaan hardlopen maar krijg niemand mee...
als je gewoon normaal eet, en goed beweegt is er niks aan de hand:) Dus niet veel tussendoortjes, snacken etc.
Dreamy
Geplaatst: 29-04-12 11:12
Ik ga ook weer actiever aan de slag! De vakantie met mijn tante heeft me gemotiveerd Ik ga via http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ in ieder geval mijn eetpatroon en gewicht nou bijhouden! Moet eerlijk zeggen dat sinds je hier geen lijstjes meer mag plaatsen, mijn motivatie ook wat weg ging Dus hoop met die site en met de info die ik van mijn tante mee heb gekregen, het helemaal goed te gaan doen weer
@ Zertab ; je wilt of je wilt het niet helemaal.. Je hoeft toch niemand mee te krijgen met hardlopen perse? Muziekje op en gaan.