Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:46

Stage en ongesteld zijn en een grote doos met Marsen, snickers, kittekatten, chips ect is niet echt bevorderlijk voor je lijn... Pff al 2 marsen op en ik kan me zelf wel voor mijn hoofd slaan maar de buikpijn is wel 10000 keer minder, dacht net dood te gaan hahah :Y)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:49

Nicole schreef:
Stage en ongesteld zijn en een grote doos met Marsen, snickers, kittekatten, chips ect is niet echt bevorderlijk voor je lijn... Pff al 2 marsen op en ik kan me zelf wel voor mijn hoofd slaan maar de buikpijn is wel 10000 keer minder, dacht net dood te gaan hahah :Y)

Hahahahaha. Ja, als je denkt dat het helpt, dan helpt het ook :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:54

annepaardoes schreef:
Nicole schreef:

Hahahahaha. Ja, als je denkt dat het helpt, dan helpt het ook :')

Nou, normaal heb ik er niet echt last van maar de eerste dag is gewoon het gevoel dat je door een hel gaat :') en die marsen verlichte het wel een beetje (kan natuurlijk ook de pijnstiller zijn die ik een 25min er voor ingenomen had maar niet in wilde werken) maar ik hou het op de mars, haha anders heb ik nog meer spijt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:16

_Nancy schreef:
Ik heb op mijn sportschool gevraagd hoe ik nu het beste kan trainen :D

Heb nu een heel fijne manier geleerd wat zeker gaat werken!
Ik hoef geen 30 minuten alleen cardio te doen,, ik moet 30 minuten hartslagverhogend trainen..

Dus ik doe nu 10 minuten cardio, 2 oefeningen borst, 2 oefeningen rug, 2 oefening rug, 10 minuten cardio, 2 oefeningen triceps, 2 oefeningen biceps, 10 minuten cardio, 2 oefeningen buik.

Bij de oefeningen heb ik max. 30 seconden rust en hetzelfde aantal reps als voorheen,, maar door zo weinig rust, krijg je ook een hogere hartslag.
En kan ik ook alles blijven trainen :)

Ben er vandaag mee begonnen en het is echt super fijn! :D
Was echt kapot daarna :+ Heerlijk

Dat kan ik morgen ook wel eens proberen, ik heb 3 sessies van een kwartier cardio, maar kan dat ook wel terugbrengen naar 3 x tien minuten en dan tussen de kracht door. Ik doe nu alles er voor aan, ben ik er af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:19

Ik voel mijn rug behoorlijk, vooral bovenin is er aardig wat spierpijn.
Verder zit ik hier helemaal vol, hoest en snotter mijn dag door en fijn de bijbehorende hoofdpijn er bij en om het compleet te maken heb ik vandaag mijn maandelijkse visite gekregen, blegh.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:35

Ben net terug van het sporten, voelde goed! Wat meer cardio mee gepakt deze keer. Hoop jullie snel foto's te kunnen laten zien.

Dat Kickboksen lijkt me ook echt gaaf! Gewoon boksen eigenlijk ook, met zo'n zak ofzo...
Op een andere sportschool hier in de stad kan dat wel, bij ons helaas niet. Nu ff lekker warm douchen!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:56

Ik sport ook altijd fanatiek in de sportschool. Ik ben daar altijd 3x in de week te vinden.
Kracht training doe ik ook het meest.
Ik begin altijd met +-10 minuten cardio
daarna train in me benen, borst, rug, schouders, triseps en buik.
Ik heb ook al een paar keer heen en weer ge'pb met MissFitnes en heb ook van haar een aantal goede tips gekregen.
Sporten doe ik altijd samen met mijn vriend, hij drink ook eiwit shake's na de training. Zou dat voor iedereen die aan kracht training doet goed zijn zo'n shake?
Sinds ik ook met MissFitnes praat lijkt het me ook wel mooi om zichtbare spieren te hebben, mijn vriend lijkt dit echter niet heel mooi. Wie heeft voor mij een beeld hoe een vrouw eruit ziet met toch wat zichtbare spieren? Niet echt een bodybulder typ maar wel wat gespierd.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:07

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:29

Zo ik ben weer terug :) Heerlijk gesport! Vooral buikspieren en rugspieren gedaan, die had ik gister bewust niet gedaan. Verder veel cardio. Het was super super super druk. Ik ga nooit meer om half 6 :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:39

Mindim schreef:
_Nancy schreef:
Ik heb op mijn sportschool gevraagd hoe ik nu het beste kan trainen :D

Heb nu een heel fijne manier geleerd wat zeker gaat werken!
Ik hoef geen 30 minuten alleen cardio te doen,, ik moet 30 minuten hartslagverhogend trainen..

Dus ik doe nu 10 minuten cardio, 2 oefeningen borst, 2 oefeningen rug, 2 oefening rug, 10 minuten cardio, 2 oefeningen triceps, 2 oefeningen biceps, 10 minuten cardio, 2 oefeningen buik.

Bij de oefeningen heb ik max. 30 seconden rust en hetzelfde aantal reps als voorheen,, maar door zo weinig rust, krijg je ook een hogere hartslag.
En kan ik ook alles blijven trainen :)

Ben er vandaag mee begonnen en het is echt super fijn! :D
Was echt kapot daarna :+ Heerlijk

Dat kan ik morgen ook wel eens proberen, ik heb 3 sessies van een kwartier cardio, maar kan dat ook wel terugbrengen naar 3 x tien minuten en dan tussen de kracht door. Ik doe nu alles er voor aan, ben ik er af.

Ik doe er nu alles er voor aan, ben ik er af?? :+
Ik snap m niet?? :o

Het voelde heel anders, om zo te trainen, maar wel errug goed moet ik zeggen :j

Ik krijg met moeite mijn hartslag omhoog.. Wil rond de 140 zitten, maar zit vaak genoeg op 125-130..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:41

Ik vind het ook moeilijk om mijn hartslag omhoog te krijgen. Straks met hardlopen zat hij nog steeds maar rond de 100-110 (heb een vrij lage hartslag, in rust rond de 55-60).

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:47

Ik heb juist problemen op mijn hartslag omlaag te krijgen.. Begin de training met 15 minuutjes crosstrainer en na 5 minuten is mijn hartslag al 180. Kan dan nog prima gewoon praten etc en voel me dan prima maar die hartslag gaat tekeer. Erg vreemd.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:50

Ik zat laatst op de fiets en ik dacht dat mijn hartslag 165 was. Is dit te hoog?
Mijn bloeddruk is verder prima en mijn hartslag in rust is 74.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:52

Volgens mij zit verbranding voor mijn gewicht op 140 ofzo.. :+ Of tussen de 140-150.. Vandaar dat ik daar tussen wil zitten.. :j

Ik kan dan ook gewoon praten en zit niet te hijgen ofzo.. Krijg het wel warmer, maar dat is logisch :j

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:59

Nee ik zit ook niet te hijgen. Ik zal donderdaag eens aan een instructeur vragen rond welke hartslag ik moet zitten.
Bij de cooling down op de fiets is mijn hartslag ook in 2,5 minuut weer gezakt naar normale waarde.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:06

mathilde_ schreef:
Zou dat voor iedereen die aan kracht training doet goed zijn zo'n shake?.

Ik heb vorige week een beetje zitten lezen over extra eiwit inname bij krachttraining, maar eigenlijk komt uit alle onderzoeken dat alle krachtsporters dezelfde aanbevolen hoeveelheid eiwit hebben als de normale aanbevolen hoeveelheid. De enige supplementen die effect bleken te hebben in meerdere onderzoeken waren creatine en HMB (β-hydroxy-β-methylbutyrate). De linkjes naar die onderzoeken heb ik een paar posts terug geplaatst als je meer zou willen lezen. Ik heb nog een paar onderzoeken gelezen, als je wil kan ik je die doorsturen.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:15

Ik neem nooit eiwitten na het sporten. Ik eet wel veel fruit op een dag.
Kickboksen was weer heerlijk. Conditie in combinatie met techniek training! Ik raad kickboksen iedereen aan, haha! :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:19

Ik dacht dat je juist de eiwitten voor het sporten moest innemen :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:21

Deze moet je eigenlijk verdelen over de gehele dag maar vooral na het sporten is dit heel belangrijk omdat de spieren herstellen en groeien door eiwitten! En na een training heb je de spier "beschadigd" dus de spieren moeten extra gevoed worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:22

_Nancy schreef:
Ik doe er nu alles er voor aan, ben ik er af?? :+
Ik snap m niet?? :o

.

Ah sorry :D Ik bedoel, ik doe nu alle cardio aan het begin van de training, dan heb ik het maar gehad en ben ik er af. Maar het is idd ook een idee om het tussen de krachttraining door te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:23

Jildau schreef:
Ik heb juist problemen op mijn hartslag omlaag te krijgen.. Begin de training met 15 minuutjes crosstrainer en na 5 minuten is mijn hartslag al 180. Kan dan nog prima gewoon praten etc en voel me dan prima maar die hartslag gaat tekeer. Erg vreemd.

Heb ik precies het zelfde, ik krijg het niet omlaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:24

missfitness schreef:
Deze moet je eigenlijk verdelen over de gehele dag maar vooral na het sporten is dit heel belangrijk omdat de spieren herstellen en groeien door eiwitten! En na een training heb je de spier "beschadigd" dus de spieren moeten extra gevoed worden!

Ik eet altijd gekookte eieren na het sporten, geen idee of dat goed is eigenlijk.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:27

Ik eet yoghurt of fruit na het sporten, want heb dan altijd honger...

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:30

Ik kan met mijn ademhaling mijn hartslag onder controle krijgen!
Ik ben ooit een keertje kots misselijk geworden van eieren en sinds dien heb ik nooit meer trek in ei! :')

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:33

Eiwit of shakes na een training zijn gewoon nodig voor herstel en groei van spieren! Neem je geen eiwit dan zal het herstel en groei langzamer gaan.