HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:45

Gelukkig heb je geen uitzaaiingen! Das een last minder!
Het klinkt best heftig zo! Snap zeker dat je gesloopt bent.

Laat het even bezinken tot zover het lukt.. Het zal lastig zijn maar probeer misschien even ergens anders je zinnen op te zetten..

eekhoornerik

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:01

Ooh meis wat heftig...jeetje ben er stil van...

Snap dat je even helemaal in shock bent en het huilen je nu nader staat dan het lachen. Wil je vanaf hier even een hele dikke knuff en dikke kuzz geven. We leven echt met je mee.

Die weken dat je chemo krijgt heb je echt iemand nodig die voor je zorgt, iemand die bij je is.

Wat een zware behandeling, maar laat je alsjeblieft niet kisten. Deze behandeling is er voor om je beter te maken, en ik denk dat je er echt alles maar dan ook alles voor over hebt om beter te worden, toch?
Denk daar maar aan: het is heel erg poedersuiker en vooral heel erg zwaar maar het is om je beter te maken.

Heel veel sterkte en een dikke knuff.

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:13

Wow, wat een traject. Dit wordt de zwaarste wedstrijd van je leven. Als je hier doorheen bent kun je alles!!
Je bent niet alleen. Vind kracht in iedereen hier en in je lieve paardje en je vrienden. Word boos als je je zo voelt, het hoeft niet allemaal leuk te zijn wat je post het is gewoon superheftig!

Heel veel sterkte :* :* :*

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:19

o jeetje ts wat verschrikkelijk!! Tuurlijk super fijn dat er geen uitzaaiingen zijn en dat er behandeling mogelijk is maar dit is wel heel heftig zeg!! Laat het allemaal rustig op je inwerken, en probeer de positieve dingen te blijven zien, hoe moeilijk het ook is. heel erg veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:23

TS wat fijn dat er geen uitzaaiingen zijn! Wel een ontzettend zware periode die je tegemoed gaat... :(:) Maar hee...je kunt beter worden! :) Heel veel sterkte meid!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:25

Poeh dat is niet mis TS, die operatie lijkt me echt heel zwaar zeg, niet te filmen, kan me er ook niks bij voorstellen hoor.
Gelukkig krijg je een chemo waar je haren niet van uitvallen daar ben ik ook blij om.
En de bestraling is ook zwaar hoor duurt kort maar is elke dag wat je erg moe maakt in mijn geval dan he.

Heeeeeel veeel sterkte hoor meis. '
En van mij hoef je niet altijd vrolijk te zijn of grappen te maken, hier is niks grappigs aan.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:36

Heftig zeg vooral de tijd na de operatie zal moeilijk zijn, heb je je wel ingeschreven voor thuiszorg? Gelukkig geen uitzaaiingen! Hopelijk zieg het leven er volgend jaar om deze tijd wat rooskleuriger uit voor je!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:39

TS, ik ben een stille meelezer. Maar wat heb ik een bewondering voor jou doorzettings vermogen!

Ik wil je er niet mee bemoeien maar een vriendin van mij haar vader heeft ook deze rot ziekte. Ze heeft gevraagd aan mij, om haar geen sterkte te wensen maar geluk en 'geniet'..
Het klinkt mss heel dubbel en ik weet ook niet of je het waardeert, maar geniet zoveel mogelijk van alles, van bokt, van je paard, van alles wat je bezit en ik wens jou alle geluk van de wereld om dit te overwinnen!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:41

Lieve lieve TS.....
Wat een bericht.. Ben er even stil van.
Ik wens je alle kracht toe die je nodig hebt en eigenlijk nog meer dan dat alleen!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:42

Zo kan mij voorstellen dat je bekaf en flabbergasted bent. :(:)
Het is nog wel een hele serie behandelingen die je voor je kiezen (eigenlijk achter je kiezen ;) krijgt. Het wordt in ieder geval rigoreus aangepakt en dat lijkt mij ook een fijn idee, weg met die kankercellen!

Bekijk alles maar van dag tot dag en van behandeling naar behandeling uiteindelijk de operatie.

Mijn oom heeft 20 jaar geleden een soortgelijke operatie gehad en hij heeft daarna toch weer een normaal leven gehad. Oke, grote hoeveelheden eten gaat niet meer maar ook van kleinere porties op zijn tijd kan je genieten. Misschien wordt je leven en de leuke dingen nog wel waardevoller na dit alles.

Heel veel kracht en moed en hopelijk ieder dag wat leuks en positiefs!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:51

Horse_lover9 schreef:
Normaal eten: kan wel, maar heeel weinig per keer. Even normaal uit eten kan dus niet.

haute cuisine ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:57

yvonnedv schreef:
Horse_lover9 schreef:
Normaal eten: kan wel, maar heeel weinig per keer. Even normaal uit eten kan dus niet.

haute cuisine ;)

Of tapas gaan eten en heel lang blijven en telkens wat bestellen :j

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 21:58

Super lief.. kan nu al bijna niets, laat staan zo met chemo etc etc..
Ga je zeker een keer vragen dan.. echt heeel erg lief!!!

AmyII schreef:
Oh jeetje TS, dat is niet niks! :oo ik begrijp dat je daar flink van geschrokken bent, het overschaduwd het goede nieuws wel een beetje (erg). Wel heel fijn dat je geen uitzaaiingen hebt, dat scheelt al een hoop.

Mocht je tijdens deze periode voor- tijdens- en na de operatie hulp nodig hebben, in de zin van booschapjes ofzo, of eens extra komen schoonmaken of een schouder, je pb't me maar. Ik woon praktisch in Amsterdam (ben er 5 á 6 dagen per week) en ik zou het een eer vinden om wat vokr je te kunnen betekenen.

Heel veel sterke met het verwerken van dit nieuws, ik hoop dat je ondanks alles toch even wat eten naar binnen kan werken en dat je toch even kan ontspannen vanavond want dat is ook belangrijk..

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 22:00

Wat ben jij heerlijk in t omzeilen van de bokt censuur :')

Dank jullie wel allemaal...

Kan de pb's niet bijhouden dus zal helaas niet meer alles kunnen beantwoorden.
1000 maal sorry!!!!!!!!

Kido schreef:
Oef gelukkig geen uitzaaiingen en de rest is gewoon zo kalote....
Maar een ding wij zijn er voor je!!!

Heeel veeel sterkte met dit te verwerken!!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 22:01

*vraagt zich af wat F5 is??? :o

Marja schreef:
Jeetje TS, heftig, zwaar. Maar geen uitzaaiingen iig. Teveel om te bevatten waarschijnlijk, pfff :(:)
Ik ga stoppen met op F5 drukken nu ik je update heb gelezen...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:01

Verontschuldig je niet, nergens voor nodig. Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar wil je wel een digiknuf toezenden. :*

F5=refreshen. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:03

F5 is pagina vernieuwen...

Dan staan de nieuw geplaatste berichten er weer bij.

Het ging zo snel vanmiddag met iedereen die je een hart onder de riem wou steken....

(Rare plek eigenlijk om een hart te steken? onder een riem??)

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 22:04

Dank je wel meis..

*schaamt zich rot, maar moet stiekum beetje lachen :') bij t zien van jouw woonplaats. Er was namelijk ooit een super grappige voorstelling op de Parade in Amsterdam die hierover ging (weet je vast wel welk verhaal.., maar dan hilarisch verteld).

_Bitje_ schreef:
Hier even een stille meelezer die nu ook echt even moet reageren;
jeetje TS, wat maak jij iets door zeg! Ik zal voor je duimen de komende periode , echt heel veel sterkte toe gewenst namens mij! :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:05

Ts ik kan je niet komen helpen, maar als je ooit zin hebt in een dagje zee, strand, water aan je voeten, ik kom je halen! dikke knuffel meiss!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 22:10

Helaas heb je dit verkeerd begrepen.. ik heb na de operatie meer dan 99% kans dat ik niet kom t overlijden enkel als gevolg van complicaties |( .

yvonnedv schreef:
Horse_lover9 schreef:
Eerst maar het goede nieuws: geen uitzaaiingen gevonden en haar ga ik waarschijnlijk niet verliezen met dit type chemo.

De hoeveelheid complicaties die je kunt krijgen is ook niet om over naar huis te schrijven en minder dan 1% heeft.. hoe zeg je dat netjes.. teveel complicaties......................

Dus ik begrijp hier uit dat je meer als 99% kans op genezing hebt? Heel positief dus, tuurlijk wordt het een hele heftige tijd maar met jouw instelling ben ik ervan overtuigd dat je het aankunt.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:11

Dat je wel komt te overlijden bedoel je? Want ik las het ook verkeerd.. maar das heftig zeg ;(

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:12

Lieve TS,
Zowel goed als erg zwaar nieuws. Heel veel sterkte met het verwerken, maar zoals ik verneem ga je dit wel overleven! Dat is wel super nieuws toch.

Mbt de operatie die je gaat ondergaan... Ik heb zelf een maagband en zit nu in een trajact om een maagverkleining te krijgen. Mensen met een maagverkleining hebben practisch hetzelfde als wat jij nu hebt, en weet je: zij leven gewoon prima hoor en eten ook gewoon. Alleen even in andere mate. Deze mensen gaan ook gewoon uit eten. Als je van mij een aantal namen van mensen hier op bokt wilt hebben over hun ervaringen en (succes) verhalen, laat het me dan weten, ik ken meerdere mensen die een maagverklaring hebben en hier open over zijn en je zeker hun ervaringen willen delen. Maar 1 ding, het is echt niet het einde. Je kan bijna alles gewoon eten, alleen misschien nog maar een 1/4 of 1/2 van wat je kon. Daarintegen moet je wel vaker eten dan dat je nu bijv zou doen. Echt TS, er is echt mee te leven, zie het niet te somber in!!!

Anoniem

Even een tipje TS: schrijf elke dag een fijne, leuke, lieve herinnering aan die dag op. T hoeft maar een paar regeltjes te zijn, desnoods in je agenda. Kijk op momenten dat je t even te kwaad hebt, terug naar alles wat je hebt opgeschreven. Dan verschijnt er door je tranen vast een glimlach!

Murthul

jeetje ts.. wel fijn dat dr geen uitzaaingen zijn he <3 <3

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 22:13

Met uitzaaiingen zou het geloof ik einde oefening zijn geweest... iets wat in mijn achterhoofd wel speelde.
Ging hard janken van opluchting toen ik hoorde van niet.
Ging alleen veeeel harder janken toen ik alles hoorde en op tekeningen zag wat er staat te gebeuren... en niet liggend meer slapen?? WTF!! (sorry)

Undefined schreef:
Jeeeetje wat heftig zeg. Maar toch is er maar 1 ding van je laatste post wat ik steeds in mijn hoofd hoor: geen uitzaaiingen *\o/*
Hoe zwaar alles ook is, ik geloof écht dat je hier weer bovenop komt en er sterk uitkomt.

Maar vooral die operatie klinkt erg heftig, zeker dat je straks gewoon geen slokdarm meer zult hebben. Het enige wat ik kan zeggen is sterkte en hou de moed erin!