Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:24

Goedemorgen dames!!

@ Thirty, Wat een lieve maar vooral prachtige pups zeg <3 , en wbt je hoofdpijn zoals Tatjana al zei echt je vk even bellen. Better safe than sorry meid ;) , zwangerschaps vergiftiging is idd niet leuk, maar met het gevoel rond lopen dat je hoofd uiteen kan knappen lijkt me ook geen pretje. Zelf heb ik het niet gehad maar bij mij hielden ze het wel heel vaak in de gaten moest wel tig keer bloed afstaan, urines inleveren allemaal voor de veilige check-up. Ik vond de ruggenprik geen pijn doen, terwijl ik er als de dood voor was maar bij mij werd ie geplaatst terwijl ik tussendoor ook ff weeën zat weg te puffen, en mijn lief zijn hand helemaal fijn kneep. Ze geven geen verdoving tijdens een ruggenprik plaatsen, maar weet niet hoe de regels daarvan zijn in de USA?

@ Wbt pijnbestrijding, Ik heb enkel een ruggenprik gehad nadat ik het niet meer uit hield (in eerste instantie wilde ik geen enkele pijnbestrijding, sterker nog ik was als de dood voor een prik in mijn rug :o ). Want ik maakte me van tevoren al helemaal gek omdat ik verhaaltjes gelezen had dat ruggen prikken ook verkeerd gezet kunnen worden en dan moet je het er alsnog maar mee doen, ze mogen dan niet nogmaals proberen een ruggenprik te plaatsen. Godszijdank was de ruggenprik bij mij in een keer goed gezet, maar bij mijn kamergenoot die die 12 mei s'middags mama geworden was was de ruggenprik dus wel verkeerd gezet, ze vertelde dat ze zowat door de grond heen geboord werd. En wbt keizersnee daar heb ik geen ervaring mee, maar lijkt mij ook niet zo'n pretje overigens. Mijn gyno wist van tevoren voor wel 99% dat ik het niet in mijn eentje zo mijn beeb eruit kon persen, hij stond er dus mega versteld van dat ik met wel 4x persen mijn beeb er op eigen krachten eruit heb weten te krijgen. Maar Jayden heeft mij ook wel een beetje geholpen door zelf ook meer en meer te zakken :D , en dus werd het een makkie voor me hihi.. Rug en buik weeën zijn idd echt geen pretjes daar had ik dus ook last van, maar bij mij waren ze al begonnen op dinsdagavond 11 mei en bleven doorgaan totdat ik die woensdag 12 mei omstreeks uurtje of 13.30 naar een ruggenprik snakte.

@ Caroliene, Achteraf heb ik ook niks van de ruggenprik gevoeld. Wel voelde ik ook de weeën er in lichte mate door de pijnbestrijding heen, maar echt die ruggenprik was een mega opluchting zeg. Kon mooi zelf even bij tanken, weet niet of ik het bij een volgende weer een ruggenprik zou willen want ik wilde het liefst ook zonder pijnbestrijding bevallen. Net als odetteke ook al zei riep ik continu dat pijn er nou eenmaal bij hoort als je een kind op de wereld wilt zetten.

@ Bo0tjee, Hoe gaat het met jou en de beeb? En is je lief alweer wat bijgedraaid? Hoop dat ie weer lief voor jou en de beeb is, en weet je al waar ie afgelopen weekend uitgehangen had?

@ Mistiq, He gedsie meid heel veel sterkte maar betekend dan nu dat je beeb binnen nu en 24uur (of was het 48uur) geboren zal gaan worden? Want dat is toch zo als je vliezen gebroken zijn dan moet je beeb binnen zoveel uur geboren zijn (was het nou 24 of 48uur :o ). Als dat zo is dan duurt het niet heel lang meer dat er weer een nieuwe beeb geboren word in dit topic, zet hem op meid ;)

@ Latna, Super joh dat het allemaal zo goed gaat en vooral de borstvoeding ook super loopt, lekker genieten ervan hoor ;)

Hier gaat het helemaal lekker straks Jayden brengen naar de oppas en zelf naar een sollicitatiegesprek in A.dam, hoop dat ik op tijd klaar ben en Jayden nog voor 12.30 kan ophalen weer aangezien de oppas om 12.30 gaat lopen naar school toe om haar opvang kinderen op te halen :o , anders moet ik tot 13.30 wachten. Op zich niet zo erg maar dan ligt Jayden later op bed voor zijn middagdutje.
En wat is het koud buiten zeg :brr: . Mijn lief had gisterochtend ook nog eens pech met zijn werk auto een of andere gek die 2 banden aan gort gesneden heeft :( .
Verder gaat het met Jayden heel goed die ligt nu nog te slapen terwijl ik al vanaf 07.30 wakker ben! Zo maar naar boven lopen en hem wassen/aankleden, en bijtijds richting de oppas en hopend voor mezelf dat ik geen file heb of ga krijgen :o

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:32

latnahc2 schreef:
Zo even een update.
Het gaat heel erg goed de bevalling was zwaar maar mijn vriend heeft me er echt doorheen gesleept.
En de ruggeprik :D
Ik ben niet uitgescheurd of ingeknipt en de borstvoeding gaat heel erg goed.
Ze is een erg lieve baby die wel een flinke keel kan opzetten als iets niet naar haar zin is.
Al met al verloopt alles naar wens hoewel het slaaptekort al eem feit is :D

Lekker overdag met je meisje meetukken hoor!

XFiemoX

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:33

Odetteke, Jij was toch ook zwanger? Hoe gaat het met jou dan?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:41

Het gaat moe :+ hihihi :D
Achja, laatste loodjes zijn niet zo licht, maar dat hoort er bij hè?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:44

Hoe ver ben jij nou dan? :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:52

35 weken

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 07:55

Qua eten/drinken laat ik niets buiten de 'verboden' dingen. Vlees heb ik juist extra trek in, heerlijk!! Koffie eveneens... IK moet echt oppassen dat ik er niet teveel van drink.

Wauw lathnac, wat een onwijs mooie foto van een onwijs mooie baby!

Yel confronterend en iets om over na te denken... Ik weet dat mijn verloskundige in principe ook tegen knippen is, dus dat geeft hoop ;) Ik denk er wel redelijk hetzelfde over als jij. Miljoenen hebben dit voor mij gedaan en (praktisch) iedereen kan het, waarom zou ik het dan niet kunnen? Komt wel goed hoor! Geen (vooraf afgesproken) pijnbestrijding of ziekenhuisbevalling voor mij.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:31

Odetteke, Dan had ik dat niet verkeerd hihi maar jij bent er dus ook al bijna nog maar hooguit 7 weekjes :D , houd je veel vocht vast of valt dat nog wel mee? Neem voldoende rust he meid en weten jullie wat het word, ben wel een beetje nieuwschierig hihi

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:46

XFiemoX schreef:
[***], Dan had ik dat niet verkeerd hihi maar jij bent er dus ook al bijna nog maar hooguit 7 weekjes :D , houd je veel vocht vast of valt dat nog wel mee? Neem voldoende rust he meid en weten jullie wat het word, ben wel een beetje nieuwschierig hihi

Ik gok nog 2 weken :+
Vocht vasthouden? :n mijn ringen vallen van mijn hand, mijn laarzen moeten strakker aangesnoerd worden en ik hoor van iedereen dat mijn gezicht wel heel veel smaller is geworden.

Ik trek het fietsen om mijn zoontje naar school te brengen en op te halen echt niet meer :o we weten wat het wordt, maar dat houden we nog even geheim :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:05

latnahc2; ahhh wat een mooi kindje! <3 en fijn dat alles verder goed gaat! :j (nu wil ik nog meer! gisteren werd verteld 2 van de cursus leden waren al bevallen! 1 week te vroeg en 3 week te vroeg. ben jaloers!!!!!! :o )

Zo dat is duidelijk, niet aanklikken als je er niets van wilt weten/ zien!!!
Het betreffende linkje: link

gezien de reacties ga ik dat dus niet lezen!! :n ik hou me gewoon aan de ervaringen van vrienden! voel je bijna niets van :j

Bij de tandarts ga ik ook niet zonder verdoving een wortelkanaalbehandeling aan, is mijn redenering dan maar
het kleinste gaatje boren ze bij mij nog niet zonder verdoving %) de tandarst vind ik verschrikkelijk.. en dat weten ze :') ik huil zweet uit iedere potien en als ze me pijn doen ben ik niet te houden 8)7 echt verschrikkelijk vind ik het!!!!!! en dan mijn vriend doet alles zonder verdoving :oo snap niet dat hij dat kan!

Thirty; wat een schattige pup! <3 en hoop dat een paracetamol voor jou helpt!

Tat_jana ; haha legbatterij moeder! ik onthoud het! _O- hoop dat ik er ook zo over denk straks! :))

Mistic; jeetje heftig! hoop dat alles wel goed verloopt!

odetteke; goh apart! ik hou juist heel veel vocht vast! zere enkels ervan en kan alleen men crocs nog aan :') en zie zijn me toch lelijk!

heb weer gedroomt vanacht :roll: ik was aan het bevallen :)) en toen werd ik wakker..... -O- niets :+
morgen moet ik naar de vk ook even voor de apk :D wil dan nog wat dingen bespreken :j oa baarkruk hebben jullie daar mischien ervaring mee? ik lees best positiefe dingen(sprak toevallig iemand van de week die vond het heel fijn voor zover dat kan natuurlijk ;) )
omdat ik bekkenklachten heb schijnt dat ook beter te zijn.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 10:42

Mistic, sterkte! Hopen dat alles goed komt.
Thirty, hoe is het nou met je hoofdpijn?!
Fiemo, alles is uitgepraat met vriendlief. Hij was bij wat oude vrienden die hem een beetje de verkeerde kant op trokken. Contact met hun is dan ook verbroken.
Verder gaat alles weer goed en gezellig ;)

Verder ben ik nogal gaar. Wat is het buiten trouwens zonnig! Bizar na al die regen zeg.

San84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:17

@ latnahc wat is ze moooooi!!!! <3 als ik dat dan zie wou ik wel dat het al zover was voor ons!
@ mistic och jee dat is schrikken! hoop dat je je goed voelt en dat met je beebje alles goed gaat...maar in ieder geval veel sterkte!
@ thirty wat een ondeugende pretkop heeft dat beestje zeg :D haha geweldig!

goeiendag dat bijlezen schiet ook niet op als je na halve dag alweer 6 pagina's doormoet haha

dromen jullie ook vaak over het geslacht van jullie beeb? (als je dat niet weet dan?) en voor de mensen die al beebje hebben, klopte die dromen ook? ik droom regelmatig over dat het een jongen wordt, maar droom een nacht later ook gerust dat het een meisje wordt, dus kan bij mij wel alle kanten op haha maar was gewoon benieuwd of jullie dromen daarover klopten...

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:27

@mistic: spannend, hopelijk komt het allemaal goed.
@ thirty: moet wel lachen om de Amerikaanse taferelen, haha! Zou toch maar even bellen, je weet maar nooit! En dat hondje ziet er idd ondeugend uit!

wbt. pijnstilling en een wortelkanaalbehandeling: is niet helemaal te vergelijken want je lichaam bouwt geleidelijk endorfine afgifte op naarmate de bevalling vordert.(als ik het zo goed vertel) Maar goed, iedereen moet gewoon lekker doen waar ze zich goed bij voelt. Mijn ervaring is dat het goed te doen is zonder pijnstilling, maar dat kan ook per bevalling verschillend zijn natuurlijk. Ben zelf ingescheurd maar totaal niets van in de gaten gehad, was dan ook soort van teleurgesteld toen ze over hechten begonnen... hahahaha!!

Vanmorgen op controle geweest, alles was prima in orde. Fijne dag allemaal!

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:59

dames?
baarkruk hebben jullie daar mischien ervaring mee? ik lees best positiefe dingen(sprak toevallig iemand van de week die vond het heel fijn voor zover dat kan natuurlijk )
omdat ik bekkenklachten heb schijnt dat ook beter te zijn.

ik ga zo draadjesvlees maken!! <<) met aardappels en rooie kool :9

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:07

Bo0tjee, Fijn meid dat alles uitgesproken is. Is voor jou ook wel zo fijn he.

Odetteke, Ach wat flauw van jou zeg ;)

Lisch, Hier geen ervaringen met een baarkruk ook familie/vrienden geen ervaring mee ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:27

latnahc2,, super dat het goed met je gaat :D

XFiemoX,, een verdoving voor de rugge prik is in mijn ogen ook wel onzin want de prik voel je toch of die nou van een verdoving is of de prik zelf :j
hier gelukkig ook enkelt buikweeen :j hier zou ik het de volgende keer ook zonder pijn bestrijding willen, je weet nu wat je te wachten staat :j en als het even mogelijk is :j
Succes met je sollicitatie.

odetteke,, spanneeeeend :D en ik was ook veel afgevallen hoor :j laatste twee weken alleen vocht vast gehoudin ivm de vergiftiging.

bo0tjeee,, ik was dus niet de enige die vanmorgen nogal vreemd uit het raam keek ? :\

Wardie,, even een vraagje, ben je toen ingeleid of kwam het vanzelf ?
ik hoor vaak dat inleiden er veel heftiger aan toe gaat ( en in mijn geval weet ik alleen het inleiden verhaal )
ik vondt de weeen in 1 keer veelte snel opkomen en even rust was er dan ook niet bij ( weeenstorm ) al met al zou ik nu achteraf denken ik had het ook zonder pijn bestrijding gekunt
maar op dat moment wist ik het even niet meer.

ik ben ook erg benieuwd naar een bevalling die spontaan is komen opdagen.. helaas zal dat nog even dromen blijven ( gister gesprek gehad met vriendlief en die vindt helaas dat we er nog niet aan moeten beginnen. )

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:53

@ Latna, wat een plaatje zeg!
@ thirty, ja hij ziet er ook echt uit als een ondeugt;) sterkte met die kleintjes.
@ mystic, heel veel sterkte!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:55

Even ego-post: Zwangerschapsjas van Bonprix is binnen, ziet er goed uit en past perfect.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:58

Hallo meiden, mag ik hier even inbreken om een paar vraagjes te stellen? :)

Mijn man en ik hebben een kinderwens, maar moeten helaas wachten tot ons huis verkocht is en we een nieuw huis hebben (we wonen nu in een 2 kamerappartement, met ook nog 2 katten. Hier een kindje krijgen is dus geen optie)
Maar goed, nu ik er zo lang over na kan denken, heb ik inmiddels heel veel vragen. Sommige praktische dingen, sommige meer gevoelszaken. Jullie hebben vast wat nuttige antwoorden voor me :D

* Als je net weet dat je zwanger bent, hoe kom je dan bij de verloskundige terecht? Via je huisarts, of bel je zelf naar een verloskundige praktijk? En hoe weet je dan naar welke je het beste toe kan gaan? De dichtsbijzijnde, of?? Ik werk in het ziekenhuis, is het dan handig om daar naar de verloskundige te gaan? Zou wel makkelijk zijn om onder werktijd naar die afspraken te kunnen, aangezien je geloof ik best vaak heen moet.

* Wanneer vertel je dat je zwanger bent? Aan de buitenwereld is het geloof ik gebruikelijk om dat na 12 weken te doen, als alles goed is op de echo etc. Maar wanneer hebben jullie het aan bijvoorbeeld je ouders verteld? En aan je baas?

* Kinderopvang: ons kindje zal naar een kinderdagverblijf gaan. Er is geen optie om opa's en oma's op te laten passen. Voor welke dagen regel je het kinderdagverblijf? Kan je dat voor meer dagen "reserveren" dan waarvan je uiteindelijk gebruik gaat maken? Ik wil tegen die tijd een dag minder gaan werken, maar ik weet nog niet welke dag, omdat dat in overleg gaat met mn leidinggevende. Maar het kinderdagverblijf moet je al heel snel reserveren, tegen die tijd heb je denk ik nog niet je leidinggevende verteld dat je zwanger bent? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Hmmm dit was het even voor nu, hoop dat iemand de tijd wil nemen om mijn vragen te beantwoorden :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:07

Ik heb gewoon gegoogelt op de verloskundigenpraktijken bij ons in de buurt. Heb gekeken naar hoe groot ze waren, wat ze deden en of er ervaringen online stonden. Je kunt zelf contact opnemen met ze. Je moet ook de HA bellen om te vertellen dat je zwanger bent, maar daar hoef je niet voor langs te gaan ofzo. Als jij tijdens werktijd naar de verlos mag en dat ook in het ziekenhuis kan, waarom niet?

Ik heb die van mij gekozen omdat ze een grote praktijk hadden en een fijne website met veel informatie. Ze hebben altijd wel ergens een gaatje om langs te komen of om een afspraak te maken. Andere verloskundige praktijken hier zijn kleiner en hebben daarom midner mogelijkheden.

De meesten vertellen het na de eerste echo. Dat is een termijnecho op 10-12 weken. Je moet je voorstellen dat je je dan al behoorlijk beroerd kan voelen / zwangerschapskwaaltjes kan hebben of zelfs al een buikje krijgt. Ik heb met 8 weken een pretecho laten doen (ong 50 euro) om naar het kindje te kijken en zien of het hartje klopte. Ja dat deed het dus ik kon het toen tegen iedereen zeggen. Had geen zin meer om nog 3 weken op de termijnecho te wachten. Heb het mijn ouders wel meteen verteld omdat ik stopte met roken en wijn drinken. Niet dat ik veel dronk, maar wel als ik daar was bij het eten bijvoorbeeld.
Aan mn baas heb ik het ook meteen verteld, want dan weet ie ook waarom ik me niet lekker voel. Geen enkel probleem om dat vroeg te doen hoor áls je een vast contract hebt.

KDO: Ik moest dagen aankruisen en daaronder aangeven: zijn deze dagen vast of is dit de verwachting. Dus ik het laatste aangegeven. En dan kijken ze samen met jou wat mogelijk is.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:10

Antwoord op je vragen, natuurlijk! Met alle plezier. :)

Allereerst leuk dat jullie ook de wens hebben!

1. Ik heb bij positieve zwangerschapstest allereerst de huisarts gebeld. Ik hoefde niet langs te komen, kon gelijk de verloskundige benaderen. Ik heb meerdere adressen gekregen in nabije omgeving.
Ik geloof tussen 6-8 week dat ik mij heb ingeschreven. Verloskundigen hebben vaak wel websites waarop dit gemeld staat.
Verloskundige ziekenhuis is denk ik ook op medische indicatie. Je kan het uiteraard bij haar vragen :j

2. Ouders hebben we bijna gelijk naar de positieve test verteld :D We moesten het gewoon even kwijt!
Broers/zussen gewacht tot week of 8. En buitenwereld tot week 11. Bij buitenwereld hoorde bij mij ook werkgever. Gezien zij mij adviseerde te solliciteren op ander (betere) functie, maar dit hield in dat ik meer uur zou moeten werken. Dat wil (en wilde) ik niet na de bevalling.
Iedereen voelt hier weer wat anders bij :)
Wat ik altijd in mijn achterhoofd heb gehouden, met wie wil ik het delen als het misgaat....?

3. Kinderopvang moet je inderdaad vroeg regelen. Sommige kinderopvangen hanteren blokken, dagdelen of los per uur. Verschilt. Kun je het beste nagaan bij opvang zelf.
Je kan aangeven bij de opvang dat je zoveel uren of dagdelen wilt afnemen. Dan reserveer je alvast een plek en geef je zo rond week 12 (tenzij je het pas later wil vertellen op werk) de bevestiging richting opvang. Dit is heel gebruikelijk.

Heb je wat aan antwoorden?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:18

Ik heb zeker wat aan jullie antwoorden, dank jullie wel :)
Eigenlijk klinkt het allemaal heel logisch, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik ga twijfelen ;)
Ik denk dat ik het op mijn werk wel vroeg zou kunnen vertellen, heb een vast contract en begripvolle leidinggevenden. Vakanties en vrije dagen zijn altijd een beetje een probleem door personeelstekort, dus zeker als verlof bijvoorbeeld in de zomervakantie zou vallen, wil ik het ruim op tijd vertellen, zodat ze rekening kunenn houden met vrij geven etc. Vorig jaar waren net alle vakanties toegekend, en toen kwamen er 3 meiden vertellen dat ze zwanger waren, oeps!! Dat was een zomer flink hard werken :+

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:18

Een 2e bevalling schijnt over het algemeen de helft van de eerste bevalling te duren. Hoop dat dat zo os. Eerste bevalling heb ik eerst 10 uur voorweeen gehad. Dag erna weg endaarna een bevalling van 12 uur. Hoop dat de bevalling bij een volgende 6 uur duurt. Dan red ik het ook wel zonder de ruggenprik. :D heb goede hoop.

Aan de andere kant blijf ik van mening dat als je kapot gaat van de pijn je gewoon moet gaan voor pijnstilling. Zal niet voor niets in het leven geroepn zijn. ;) zie dat dan ook absoluut niet als een zwakte bod.

@thirty: hoe is het met je hoofdpijn? Heb je nog gebeld?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:26

haha hebben jullie dit liedje(vooral de clip) al gezien _O- :roll: ik moest dit echt even met jullie delen!
http://www.youtube.com/watch?v=wyx6JDQCslE&ob=av3e

heb de lapjes staan te sudderen :):) direct chocolade letters meegenomen bij de winkel O:) warme broodjes met ham en rund salade :o heerlijk!

Caroline1985 ik hoop het ook voor je! :j
Iris82 helemaal klaar voor de winter dus! *\o/*

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:27

Zelf heb ik gekeken naar welke vk praktijken er waren hier in de buurt en heb een afspraak genaakt. Heb mijn huisarts nooit gebeld om te vertellen dat ik zwanger was eigenlijk. Maar goed grap is dat de verloskundige praktijk ook een ruimte had in het pand van de huisarts. Daar zaten ze 1 dag in de week. Dus dat was mijn ha al gauw duidelijk haha.

Heb mijn ouders ingelicht nadat ik een positieve test had. M'n moeder wist dat we graag een kindje wilde dus kon en niet inhouden. Mijn vader en zijn vrouw heb ik het verteld toen ze een keer bij ons waren. Had een boekje gekocht voor mijn vader met een titel als en dan ben je opa of iets in die trend.
De rest heb ik het verteld toen ik de 12 weken voorbij was.

Kinderopvang geen verstand van. Wel heb ik begrepen dat je dt vrij direct in je zwangerschap moet regelen omdat er vaak al hele wachtlijsten zijn. Hoewel dat tegenwoordig volgens mij beetje terug loopt.