De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:25

Ik heb van de arts in opleiding bij de vervanger van mijn huisarts een kuur van 2 weken antibiotica gekregen, amoxycycline, als ik het goed heb. Hij wilde me eerst een andere soort voorschrijven maar dan moest ik direct zonlicht vermijden, ja dat is nu haast onmogelijk.
Maar al ik het zo hoor in mijn omgeving ben ik er mooi op tijd bij en moet het zo goed komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:16

Dat is goed spul Amoxycyline.Word tegenwoordig weinig nog uit geschreven als AB,vroeger kreeg mijn dochter dat staandaard bij een infectie of ontsteking aan de luchtwegen.Binnen 2 dagen was ze dan al opgeknapt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:37

Goed in de gaten houden of je niet blijft kwakkelen hoor. Misschien even een goede probiotica halen, en goed je weerstand op peil houden! Bijvoorbeeld met veel vitamine c, dat mag rustig 5 gram per dag zijn. Dus 5x 1000 mg, klinkt veel maar is het niet. :-)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:17

Mijn H.A. zei dat ze Lyme zoeken via een Ruggeprik,dat ze dus wat van die vloeistof [ruggenmerg?] eruit halen.
Iemand dit ooit gehoord of wie dat ook heeft gehad?
Ik heb er n.l. nog nooit van gehoord.

Edit: heb het opgezocht,het bestaat dus wel,maar is onbetrouwbaar.
Dat schiet dan ook niet echt op. Ze doen dit op verdenking van neuroborreliose.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 11:45

Opper prohealth..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 00:07

Nu op 6 lotte op tv over de ziekte van lyme

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:18

Ik ga zo naar de Neuroloog,ben heel benieuwd of en hoe ze willen gaan testen op Lyme.
Ruggeprik ga ik niet doen,dat is net zo onbetrouwbaar als gewoon bloed afnemen.
Ik vraag om een levend bloed analyse.Lijstje heb ik aangekruist,heb 22 symptonen die je bij Lyme kan hebben.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:20

Succes Gohya!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:30

Levend bloed analyse gelooft men regulier niet goyha. Vraag of je mag testen via prohealth.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:32

Nou ze denkt dat ik geen Lyme heb,maar ze wil wel nog een keer testen via het bloed.
Want een test via het hersenvocht is zowat hetzelfde.Omdat de vorige bloedtest geen Lyme aangaf,denkt ze dat er ook geen Lyme is.Nou heb toch bloed laten afnemen en dat word opgestuurd naar Amersfoort.Ze zei dat de testen nu veel beter zijn geworden.Over 2 weken word ik gebelt voor de uitslag.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:54

Ik geloof er niks van, welke test is het? Laat je gewoon testen via prohealth, er zijn honderden mensen die dezelfde fout al gemaakt hebben, waarom nog een keer? Ik hoop dat je de gelukkige bent waarbij er wat uit komt, maar heb mijn twijfels.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:56

Ik weet niet welke test het is,maar het schijnt een betere test te zijn dan de vorige.
Ze gaan ook kijken naar de Neuro Borrelia bacterie of zoiets.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:03

Mijn advies: ga jezelf verdiepen in testmethodes. Google op Prohealth weert, daar kunnen ze testen. De LTT is veel gebruikt en de PCR test. Met lyme kun je niet op het oordeel van artsen vertrouwen qua testen, geloof dat a.u.b.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:06

Ik geloof je moonfisch,even deze test afwachten.Ik had al gegoogled op Prohealth en zal daar zeker op terug komen als het weer negatief is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:38

Top! Je gunt namelijk niemand zo'n rollercoaster als de gemiddelde patient!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:09

Ik meld mij hier ook, ik loop al sinds mijn 12e met vage klachten rond die allemaal kloppen als ik het in het beeld van Lyme leg, behalve dan dat ik nooit een merkbare tekenbeet heb opgelopen.
Dat zegt natuurlijk niet zo veel, maar op dit moment (met 18 jaar) kan ik nauwelijks meer iets door de ontstekingen in mijn gewrichten, spieren en pezen. Huisarts heeft mij vorige week na 5 minuten praten afgescheept met een paar ontstekingsremmers, deze werken deels want de stroefheid in mijn gewrichten is weg maar de pijn blijft.

Heb over een half uur weer een nieuwe afspraak gemaakt en ik wil graag de mogelijkheid bespreken over het opsturen naar Weert (ik ga het eerder eisen). Ik kom alleen op de site er niet uit wat voor kostenplaatje er eventueel aan vast zal zitten. Mijn chiropractor heeft er op gestaan dat ik uitgebreider bloedonderzoek laat doen omdat zij mijn klachten al jarenlang ziet en het gewoon niet klopt dat er niks te vinden is.

Alle onderzoeken van mijn bloed in het ziekenhuis (Borrelia, reuma etc etc) leveren niks op, daardoor wordt er niet verder gezocht naar een oorzaak maar ik ben het zo ontzettend beu na 6 jaar kwakkelen. Het is zomer en ik zou dingen moeten doen maar het enige wat ik kan is een beetje rondschuifelen, mijn gewrichten warm of koud houden en een beetje op de bank liggen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:22

Unoo een ding scheelt, zat alternatieven als je bij artsen niet slaagt. Zolang regulier nog zo slecht is zie je mij er niet.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 00:53

Jeetje nou hoop dat je hier goede tips kan vinden succes. En sterkte.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:53

Ik ben donderdag gebeten door een teek. Tijdens het douchen 's avonds zag ik hem zitten en ik heb hem gelijk verwijderd. Vrijdagochtend heb ik de huisartsassistent aan de lijn gehad en die vond het onzin om er iets aan te doen, ze lachte me zelfs een beetje uit dat ik hier om gebeld had. Tekenbeet kwam zo vaak voor en het gebeurde vrijwel nooit dat het Lyme werd.
Maar door alle verhalen, bekenden met Lyme en m'n eigen chronische vermoeidheid, maak ik me toch wel een beetje druk. Ik wil dus ook maandagochtend gewoon een afspraak maken bij de huisarts en zeuren om antibiotica.
Of is dat wel wat overdreven?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:57

Mijn Lyme test was wéér negatief.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:40

Balen Gohya, bij mij ook niets gevonden in het bloed en toch een kuur gekregen.
Ik heb 4 weken doxycycline gehad, ging weer super, ik kon weer lopen, veel minder moe en mijn lichaam knapte enorm op. Ook kon ik weer goed uit mijn woorden komen enzo. Nu 2 weken na de kuur komen mijn klachten terug. Maandag bel ik het ziekenhuis maar weer..

Zeker een afspraak maken davinia!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:27

Goyha gewoon door naar Weert.
Elisa of western blot is gewoon niet te vertrouwen.
Of gewoon materiaal bestellen om te behandelen en die diagnose achterwege laten, vooruitgang is het belangrijkste.

Ik slik echt niks waar ik een recept voor nodig heb en dus een dokter.
Ben in principe tenzij je er snel bij bent -dus geen chronisch stadium- geen voorstander van antibiotica trouwens.
Chronisch stadium is behandelen een marathon, en dat is echt killing met antibiotica over het algemeen.
En dat is echt makkelijk l*llen als je het zelf niet hebt, en dan zegt men -zonder ervaring met de ziekte ook nog: ''soms moet het gewoon''.
Ja soms moet het gewoon mijn r**t, heb je die pijn zelf wel eens gevoeld denk ik dan. :Y)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 23:21

Davinia_ schreef:
Ik ben donderdag gebeten door een teek. Tijdens het douchen 's avonds zag ik hem zitten en ik heb hem gelijk verwijderd. Vrijdagochtend heb ik de huisartsassistent aan de lijn gehad en die vond het onzin om er iets aan te doen, ze lachte me zelfs een beetje uit dat ik hier om gebeld had. Tekenbeet kwam zo vaak voor en het gebeurde vrijwel nooit dat het Lyme werd.
Maar door alle verhalen, bekenden met Lyme en m'n eigen chronische vermoeidheid, maak ik me toch wel een beetje druk. Ik wil dus ook maandagochtend gewoon een afspraak maken bij de huisarts en zeuren om antibiotica.
Of is dat wel wat overdreven?

nee dat is niet overdreven zeg maar dat je minstens twee weken ab wil. de soort die je moet hebben staat hier ook. sterkte.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 16:27

Lekker geformuleerd mijn laatste bericht zie ik. Nouja duidelijk denk ik dat in de niet chronische fase antibiotica belangrijk is. Als je het al jaren hebt vind ik het zelf te zwaar. Maar ieder zijn keus.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:12

Ik meld me ook even. Heb vandaag de diagnose van lyme gekregen na een positieve test die ik zelf heb gevraagd.

Ik loop al 5 jaar rond met chronische bloedarmoede (b12) en de klachten zijn daardoor enorm gemaskeerd geweest. Aangezien die erger en erger werden en mijn haar begon uit te vallen, heb ik zelf aangedrongen op een test en "gelukkig" weet ik het nu zeker.

Vier jaar geleden mijn laatste tekenbeet in de rij gehad, in totaal misschien al 10 stuks in m'n leven (26 jaar). Toen is er getest, maar daar kwam destijds niks uit.

Moet nu een kuur doxycycline nemen en dan kijken we weer verder.