[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:45

lammie2701 schreef:
ik heb dus ook implanon gehad en alles geprobeerd, maar bleef ongesteld. in mei is ie verwijderd toen een maand microgynon 30 (nepvariant) gehad en dat was echt een hel...wat betreft migraine.
nu zit ik aan de cerazette en die bevalt mij super...kan blijkbaar niet tegen oestrogeen

En Cerazette gaat wel goed? Ik ben al vanaf mijn tiende 'besmet' met hele heftige migraine, maar toen ik begon met de pil had ik het alleen in de stopweek (en als het tussen mijn oren niet goed zat :D ). Als ik de aanvoer van oestrogeen wat op peil houdt gaat het heel goed :j

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:31

Ninus schreef:
lammie2701 schreef:
ik heb dus ook implanon gehad en alles geprobeerd, maar bleef ongesteld. in mei is ie verwijderd toen een maand microgynon 30 (nepvariant) gehad en dat was echt een hel...wat betreft migraine.
nu zit ik aan de cerazette en die bevalt mij super...kan blijkbaar niet tegen oestrogeen

En Cerazette gaat wel goed? Ik ben al vanaf mijn tiende 'besmet' met hele heftige migraine, maar toen ik begon met de pil had ik het alleen in de stopweek (en als het tussen mijn oren niet goed zat :D ). Als ik de aanvoer van oestrogeen wat op peil houdt gaat het heel goed :j

cerazette gaat wel goed...bij mij is normaal stress de trigger voor migraine, maar toen ik aan de nepmicrogynon zat had ik echt dagelijks continu last van hele heftige migraineaanvallen...toen overgestapt naar cerazette en nergens meer last van...voor mij dus geen oestrogeen meer in een pil of andere anticonceptie

Dani

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:38

Ik heb een vraagje. Ik heb nu een jaar de Nuvaring, en krijg nu last van bepaalde klachten die mogelijk aan de hormonen te wijten zijn (wil even niet verder toelichten). Maar is het mogelijk om pas na een jaar klachten te krijgen of moet ik het dan echt ergens anders in zoeken?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:45

Na een jaar zou ik wel vreemd vinden, maar misschien een combinatie met de hormonen en iets nieuws of stress ofzo.
Ik heb na 2 jaar nog steeds geen klachten eigenlijk.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:55

Er is wel meer stress ja. Maar mijn reactie erop is anders dan ik van mezelf ben gewend, heftiger, dus ik vraag me af of er niet (deels) een fysieke oorzaak is.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:47

Mars schreef:
Ik heb ook feminax gebruikt toen mijn spiraal geplaatst was, werkte goed. Ze zijn idd makkelijk door te slikken, maar een warme kruik werkt eigenlijk nog beter :j

Haha een paracetamol in 4 delen krijg ik al niet weg :+

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:11

Wie kan mij helpen? Vorige week de pil 2x vergeten toen de dag erna 2 pillen ingenomen en de volgende dag verder gegaan met de strip, maar had dit weekend lichte menstruatie. Wat is het veiligste gewoon doorslikken en geen stopweek houden, of juist per direct stopweek inlassen en daarna verder gaan? of volgens de strip verder gaan en mijn normale stopweek inlassen (dit is nu de 3e week Wie heeft er tips?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:37

_Mondy_ schreef:
Mars schreef:
Ik heb ook feminax gebruikt toen mijn spiraal geplaatst was, werkte goed. Ze zijn idd makkelijk door te slikken, maar een warme kruik werkt eigenlijk nog beter :j

Haha een paracetamol in 4 delen krijg ik al niet weg :+

Dan wordt het inderdaad moeilijk :D
Lukt het ook niet met een beetje eten? Gewoon een kaakje ofzo een beetje fijn kauwen tot op het punt dat je normaal door zou slikken, pil erop en doorslikken die handel. Die truc werkt voor sommige mensen best goed :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:43

Of in een lepel met appelmoes :)

Mijn lichaam is sinds de vakantie van slag, borsten doen zeer, buik is opgezet en ik vloei gek.
Doe ik er verstandig aan om nu maar de stopweek in te lassen zodat mijn lichaam weer even gereset word?
(ik heb de pil wel 3 week langer doorgeslikt, dus het is wel veilig om te stoppen)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:46

Als het veilig is om nu een stopweek te nemen dan zou ik het gewoon proberen vuurneon :j
Kwaad kan het sowieso niet en misschien doet een weekje geen hormonen je lichaam wel even goed.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:48

Oke, hoe zit dat nu met doorbraakbloedingen.... Ik heb internet al doorgezocht en het schijnt niets ernstigs te zijn. Had het afgelopen weekend, héérlijk fijn getimed! :( Had net besloten de pil een week door te slikken, maar bloedde vrij
hevig dus maar gestopt met de pil (is nu mijn stopweek) en laat het wel gaan. Zijn hier meer mensen die dat wel eens hebben?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:48

Ik hoop het!
Dit heb normaal nooit last van mijn borsten... Maar nu is het echt niet fijn meer.
Collega riep al, zwanger? :D

Maar daar ga ik niet vanuit, lichaam zal wel gewoon even van slag zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:49

Ik heb ook doorbraakbloedingen als ik de pil langer doorslik. Na de 2e strip krijg ik het geheid, maar vaak al eerder.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:51

Dat is het gekke dus, ik begon nog niet eens met echt doorslikken, vandaag zou dan de eerste dag zijn dat ik de nieuwe
strip erbij zou pakken. Het begon vrijdag en maandag zou de strip op zijn. Vind het erg maf, ben nog maar kort aan de pil
(2e strip nu op) en heb ook gelezen dat dit ook een oorzaak kan zijn...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:16

O je bent nog maar kort aan de pil, dan heb je wel kans dat je over een paar maand wel gewoon zou kunnen doorslikken.
Misschien moet je lichaam nog steeds wennen aan de pil?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:16

Dan moet je je echt niet druk maken! Dat soort dringen voordat je de 3e strip af hebt, is puur wennen aan de hormonen die je binnen krijgt! Als t aanhoud na je 3e strip ook nog even blijven proberen, en als t dan nog niet weg is kun je gaan bedenken wat het zou kunnen zijn.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:18

Bedankt voor de uitleg, vond het al zo vreemd.... Als bijwerkingen heb ik op het moment, voor zover ik heb gemerkt, enkel grotere borsten
gekregen en de puistjes zijn weg. Nouja, nu even terug omdat de strip op is en ik even pilloos zit. Vrijdag
begin ik er weer aan, even kijken hoe het dan gaat! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:19

Duurde bij mij een half jaar voordat alles een beetje naar behoren werkte, grotere borsten mocht ik gelukkig houden hahaha :D

Maar goed, echt langer dan 1 strip doorslikken pikt mijn lichaam niet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:26

_Mondy_ schreef:
Dat kan ik proberen, maar weet niet of er ook andere tips zijn want hou niet zo van medicijnen (krijg ze vaak ook niet doorgeslikt hahaha En omdat het vrij regelmatig terugkomt wil ik ook niet elke keer van dat spul gebruiken

Ik gebruik al jaren aleve feminax. Helpt echt super goed en makkelijk door te slikken, heb geen buikpijn meer of nauwelijks en hoef niet meer 3 dagen lang ziek in mijn bed te liggen van de buikpijn. Super spul!

Ik gebruik het overigens alleen omdat ik niet aan de pil ben, van m'n moeder mag ik niet aan de pil (ik ben 20 :') hoe zielig )
Was laatst bij de HA om info op te vragen, heb altijd sex met condoom gehad.. maar vind ik toch niet ideaal. HA zei doodleuk tegen mij dat heel veel vrouwen die hij vroeger aan de pil heeft laten gaan, nu heel vaak terug komen met kanker. (Iemand die hier meer van weet?)
Hij stelde dus voor dat ik aan de nuva-ring ging, maar dat leek me echt onwijs oncomfortabel. Scheidt schijnbaar minder hormonen af dan de pil maar werkt even effectief. Ik ben alleen bang dat die er uit glijd..

Iemand ervaringen met de nuva-ring? En qua kosten, wat is goedkoper.. de pil of de nuva-ring?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:33

Nuvaring heb ik zelf geen ervaring mee, maar is een spiraal misschien iets voor je?
Geeft ook een minimale hoeveelheid hormonen af en je hoeft gewoon 5 jaar niet meer aan je anticonceptie te denken, voor mij werkt t ideaal :j

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:05

Een spiraal lijkt mij onwijs pijnlijk. Doet het niet pijn om het in te brengen?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:11

Bedankt voor de tips allemaal !! Dat met een koekje of appelmoes kan ik idd proberen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:43

N0a schreef:
Een spiraal lijkt mij onwijs pijnlijk. Doet het niet pijn om het in te brengen?

Nee, dat valt ontzettend mee en ik ben een muts met zulke dingen.
Op internet lees je alleen de horror verhalen, daardoor heb ik ook lang getwijfeld. Maar door de positieve reacties van bokkers in dit topic (oa Iris) heb ik het toch gedurft en nog geen moment spijt. Ik zou het zo weer laten doen zonder veel angst (maar dan wel pas in 2016 als ie is uitgewerkt ;) ) Amper ongesteld en geen omkijken meer naar anticonceptie, heerlijk!

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 17:53

Ik laat maandag mijn mini Mirena spiraaltje zetten (als de resultaten van mijn bloed, urine en uitstrijkje etc in orde zijn). Ik hoop zo hard dat ik tot de categorie behoor die er geen last van heeft.
Nog even een vraagje (ik doe mee aan een onderzoek naar een nieuw soort spiraaltje dus) : ik heb zo'n pil meegekregen en die moet ik voordat ik ga slapen in mijn vagina steken zodat het wat weker wordt allemaal. Is dit normaal (dus ook als je gewoon bij de huisarts gaat voor een spiraaltje)? Of zou dit zijn omdat ik nog jong ben enzo? (had het toen kunnen vragen maar ik stond er niet bij stil op dat moment)