[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:22

@ Banjer, ik heb em daar paar maand geleden gezet. Deed mij eigenlijk weinig pijn, alleen dat mijn tong echt gruuwlijk opgezet was dat ik er niets mee kon.. Maar dat was zo over :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:33

Ik hoop dat het bij mij ook mee gaat vallen... en dat mijn baas er niets aan merkt... ik wil de piercing de eerste maandag of dinsdag van mijn vakantie laten zetten... dan heb ik 2 weken om te genezen... dat lijkt me wel haalbaar... :D

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:36

Ja dat is meer dan genoeg voor de genezing. Ik had maar 3 dagen een dikke tong en kon na een week al weer normaal eten en praten.

Ik ga het zelfde doen met mijn split haha.. hoop ook dat het na 2 weken voldoende genezen is.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:39

Yv_ schreef:
Hahaha dat filmpje :D. Hoe bevalt-ie?

Ik ben er echt heel blij mee :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:40

een split lijkt me heel erg eng en pijnlijk... :=
al heb ik wel een keer een gaaf plaatje gezien van een split... diegene had een ritssluiting aan de randjes... net alsof ze haar tong weer vast kon ritsen... :D

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:47

Die ritssluiting is fotosoep :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:47

haha... okay... zag er wel heel stoer uit... als het echt zou zijn.. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:03

Nou, het is niet gelukt.. Zit nog met een omgekeerd staafje.
Toen ik die shop inliep, verdween mijn positiviteit nav het mailcontact als sneeuw voor de zon. Achter de balie werd een man getatoeerd, werd niet of op omgekeken. Stond ik daar een beetje. Even later kwam het piercingvrouwtje vanaf buiten naar binnen, met een binnenmonds gemompel waar ik iets van "hoi" uithaalde. Toen had ik eigenlijk al besloten dat ik hier niet geholpen wilde worden.

Toch maar mijn probleem voorgelegd, zonder te vragen reikte ze gelijk hardhandig naar mijn oor, terwijl we nog ergens bij de deuropening in de winkel stonden. Autsj! Vraag het dan gerust effe, als je mijn mail hebt gelezen, weet je dat ik vanochtend ontzettend heb lopen klooien en dat mijn oor nu op zijn minst gezegd erg gevoelig is. Conclusie: Hij was aan het etteren (goh :+ ), het staafje dat ik bij me had was veels te kort en er moest een lang labretje in. Heb gezegd dat ik 'm voorlopig wel even achterstevoren laat zitten en als de ontsteking weg is ik wel verder kijk..
En misschien haal ik 'm er wel uit en laat ik 'm over een jaartje ofzo opnieuw zetten.. Ligt eraan hoelang-ie nog gaat kwarren en of-ie vanacht wel blijft zitten..

Nee, daar zal ik nooit meer naar toe gaan.

Myryana: Vanwaar de beslissing om te willen slissen? Vind je het mooi, of..? Is het niet heel vervelend met praten, eten en eigenlijk alles wat je met je mond doet? Heb het nog nooit IRL gezien, dus ook totaal geen idee bij hoor..

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:12

Ehm Yv_ even een gerucht uit de wereld helpen.. Je gaat niet automatisch slissen van een tongsplit, iedereen denkt dit maar dit is niet het geval. Het is mogelijk dat je in het begin wel beetje slist maar daarna niet hoor.

Ik vind een tongsplit mooi en wil dit al ruim 4 jaar of langer zelfs. Je kan de genezing ongeveer net zo zien als een tongpiercing of dubbele tongpiercing dus eerste 5 dagen geen zuivelproducten. Verder zou het niet zo veel problemen moeten geven.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:15

Wat zeg je nou Myryana? Geen zuivelproducten na een tongpiercing? :oo
Damn... dan moet ik er echt over na gaan denken hoor... ik ben echt verslaafd aan chocomel (2 liter op een dag)... mijn hele omgeving gaat echt niet blij worden, als ik een paar dagen geen chocomel mag drinken... en ikzelf word er nog minder blij van... -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:17

Sorry!!!!!! Zie nu pas mijn grove taalfout! Ik bedoelde: vanwaar de beslissing om te willen splitsen? Sorry jeetje, hoop dat je het niet banketstaaf opvatte, want zo bedoelde ik het echt niet..

Maar hoe hou je die split nu zo dan? Met iets ertussen? Want gewoon een snee zeg maar zou toch weer vrij snel aan elkaar groeien?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:19

Geen zuivelproducten? Ik neem nu juist meer zuivelproducten. Maar dat is niet goed? :oo

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:24

5 dagen nadat je de tongpiercing laten zetten geen zuivel producten. Dit ivm de zuren in de melk. Ik weet niet of je ooit je kiezen hebt laten trekken? Dan mag je ivm infectie gevaar geen zuivelproducten.. maar goed je moet het zelf weten.

Yv_ oh okay zo begrijp ik je vraag wat beter. Ik vind het inderdaad mooi en het heeft wat. Een split groeit in principe wel beetje dicht, maar ik heb een soort van retainer die ik er tussen zet in de genezingsperiode zodat die teruggroei belemmerd wordt. Het wordt na het splijten ook gehecht wat ook helpt.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:32

Voor zover ik weet waren melkproducten gewoon niet heel erg aan te raden omdat dit meer slijm/speekselroductie geeft? Van infectiegevaar heb ik ook nooit gehoord eigenlijk..

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:38

Dat ook hoor het heeft met elkaar te maken. Door dat het veel slijm aan maakt heb je de kans dat bacterien dus blijven zitten en dan dus gaan ontsteken.
Dit was mij, herhaaldelijk, verteld na het laten zetten van mijn tongpiercing en verwijderen van mijn kiezen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:42

Myryana, na kiezen trekken mag je gewoon zuivel drinken hoor. Ik heb acht kiezen laten trekken, twee keer tandvlees open laten snijden ivm een ontsteking en ik ben een kaakoperatie ondergaan, alleen bij de laatste is mij zuivel afgeraden vanwege slijmproductie.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:48

Dat was hier wel zo, maar goed misschien zijn ze in Duitsland een stuk strenger dan in Nederland is ook mogelijk.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:59

Dat zou best kunnen ja :j Gelukkig heb ik er nooit een ontsteking door gekregen en melk drinken heb ik maar een keer geprobeerd na de operatie, daarna heb ik dat maar een tijdje niet gedaan. Was niet heel fijn, als dat slijm achterin mijn mond :')

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:25

Die man zei tegen mij dat ik juist koude dingen moest eten/drinken zoals milkshakes :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:26

hmm... ik wil heel graag een tongpiercing... maar geen zuivel drinken... weet eerlijk gezegd niet of ik dat ga trekken... ik ben echt verslaafd... jaren terug eens geprobeerd te stoppen met chocomel... mijn vriend was het na 3 dagen zo zat dat hij me in de houdgreep heeft genomen en me onder dwang chocomel heeft laten drinken... denk dat dat het zwaarst gaat worden... 5 dagen niet mijn heilige vocht kunnen drinken... :P

Edit... ik vraag het wel aan P4P als ik m ga laten zetten... :)

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:28

Gewoon doen hoor Banjer :P Ik snap de reden wel.. Maar ik denk dat het vooral lastig is dat je wat meer slijm/speeksel in je mond krijgt met slikken en zo. Tenminste daar herken ik mezelf wel een beetje in. Ik heb gewoon alles gedaan wat ik anders ook deed (behalve dan alcohol en roken doe ik toch al niet) want als je probeert je mond te ontlasten en er een steriele omgeving van te maken dan ben je denk ik verder van huis want dan is je mond niks meer gewend..

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:00

mayniac_val schreef:
Myryana, na kiezen trekken mag je gewoon zuivel drinken hoor. Ik heb acht kiezen laten trekken, twee keer tandvlees open laten snijden ivm een ontsteking en ik ben een kaakoperatie ondergaan, alleen bij de laatste is mij zuivel afgeraden vanwege slijmproductie.

Nee Zuivel is niet goed voor de wond dus ook niet met kiezen trekken e.d (ik ben tandtechnisch medewerkster) Dit heb degelijk invloed op de wond :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:37

Ik heb net mijn navelpiercing laten zetten! *\o/* *\o/*
Ik had er wat anders van verwacht, ik dacht dat die tang pijn deed en die naald wel meeviel, maar het was het tegenover gestelde haha.
Ik vond het best pijnlijk! En ook dat buisje dat er weer uit moest.. :(:) :(:)
Maaar goed, ik ben er super blij mee! :D

En als je gaat douchen de eerste keer prikt dat dan? :+ of bij het schoonmaken? :+
En ik heb m 15;00 laten zetten, en nu word hij een heeeel klein beetje blauw, maar dat is toch normaal?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:10

ik heb hem net ook laten zetten die naald deed zo zeer bij mij !
ik ben er ook super blij mee :D

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:13

Ik heb net in mijn tong weer het zweerstaafje erin gedaan.. Vanochtend zat nl het onderste bolletje IN mijn tong (ik lijk een abbo te hebben op piercingbolletjes die mijn lichaam in verdwijnen)