Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:19

Waarom ga je dan niet gewoon alleen Tinkels? Grote stap, of ...?
Ik ga 1 keer per week alleen, 2x met een vriendin en soms nog weleens een dagje in de week met z'n vieren. Vind met z'n 2en het leukst, alleen ben ik nogal snel buiten adem van het gekakel :). In mijn eentje loop ik een stuk verder! Vind alleen inderdaad ook heerlijk, lekker muziekje op en gaan!

Ik heb mijn iPhone als mp3 en gps, heb gewoon zo'n armband-ding gekocht die je ook wel in die Amerikaanse televisieseries/films ziet zeg maar.. Werkt echt ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:26

Ik loop altijd alleen en dat vind ik het fijnste.
Lekker keihard muziek aan en Evy die me aanmoedigd :D

Als je met zijn 2-en gaat (of meer) wordt je geacht toch af en toe iets te zeggen en dat vind ik niet fijn.

Ik heb trouwens voor de liefhebber een site gevonden waar je de podcasts van Evy nog kan downloaden:
www.rennenmetevy.nl

Ik loop 3x per week en als ik een keer geen zin heb, dan pusht hubby wel een beetje om toch te gaan.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:41

Met z'n tweeen hadden we een betere drive.. maar ze heeft geen tijd meer..
Vaak deden we 2x alleen en 1x samen....
Door die 1x samen motiveer je elkaar vindt ik ;)

Moet denk ik maar op zoek naar een nieuw maatje voor het hardlopen ;)

Yv_ waar heb je die polsband gekocht? ben wel benieuwd.. ik heb een Nokia C3.. als jou iphone er in past moet de mijne er ook inkunnen ;)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:23

Ben ook benieuwd naar die armband. Heb HTC Desire, maar daar zijn ze geloof ik ook wel voor. Durf 'em niet goed via internet te bestellen, want ik weet niet precies welke Desire ik nou heb... staat er niet op en ik heb nog geen menuutje gevonden met de info. Mijn mobiel moet er natuurlijk wel strak in passen, anders werkt het niet.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:27

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:51

zouden ze niet in NL verkrijgbaar zijn :P wel zo makkelijk.
Zal vanavond es even googlen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:52

Ik zag ze ook hangen bij de winkel waar ik mijn schoenen gekocht heb, speciaal voor mobiele telefoons.
Zou gewoon even bij een sportwinkel bij jou in de buurt kijken.

Ben je waarschijnlijk alleen wel iets duurder uit dan € 3,- ;)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:21

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:19

Anc schreef:
Ik heb trouwens voor de liefhebber een site gevonden waar je de podcasts van Evy nog kan downloaden:
http://www.rennenmetevy.nl

Dank je wel voor de link!!!

Ik heb hem vanmiddag gedownload en meteen les1 gelopen.
Ik loop nu nog in een joggingbroek, goede sportschoenen en een polo. Als ik het vol ga houden, zal ik spullen gaan aanschaffen, maar eerst kijken hoe mijn lijf gaat reageren.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:30

hier zit ik in de sport kleren om zometeen de assesment training van micoach te doen, ben benieuwd :P

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:58

Hey collega renners, goed bezig allemaal. Ik heb een dilemma. Ik wil morgenochtend 7 uur gaan lopen (als ik dapper genoeg ben om op te staan). Ik loop altijd hier in het park op een schelpenpad maar is dat wel veilig zo vroeg? Ik kan ook in de wijk lopen maar dan moet ik op het steen en dat ben ik niet gewend. Ik neem wel mijn hondje mee. Dus park op het schelpenpad of door de wijk op het steen?
Groetjes s

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:00

ps voor de hond is het park wel veel leuker want dan kan hij los

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:20

Tsja.. als jij je er veilig voelt zou ik het gewoon doen.
Is het een afgelegen park?
zijn er niet meer mensen al om 7 uur lekke rmet de hond aan het lopen om die tijd?

@Ellenb, iedereen in dit topic heeft m al gekocht denk ik :P de advertentie bestaat niet meer haha

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:28

@ Tinkels ik ben er nog nooit zo vroeg geweest eigenlijk. Maar rond 5 fietsen er veel mensen van hun werk naar huis, die zullen dan op de heen weg ook wel door het park gaan denk ik?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:39

Je kan altijd eens kijken.. bevalt het je niet.. ga je ergens anders langs toch?
Neem je telefoon mee, ;)
Ik fiets ook altijd door de landerijen om 7uur 's ochtends.. maar er zijn dan zoveel die naar hun werk gaan ;)

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:42

Ga het morgen gewoon proberen. En als het echt zo stil zal een bijlmoordenaar daar vast geen slachtoffer zoeken. Lol

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:11

hmmm, net proberen te lopen met micoach en met runtastic, maar met beide kan hij geen gps vinden, balen dus!!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:49

Vriend van mij is apple-dealer met zijn IT-bedrijfje, dus ik heb het hem laten regelen :). Heb er een tientje voor betaald, geloof dat-ie in de winkel rond de 25 is ofzo.. Hij is wel heel fijn: waterdicht, band kan goed straks, klittenband blijft het goed doen etc. Geschikt voor iPhone 3gs en 4 (dus 3 denk ik ook). Zal 'm even opzoeken zo.
Het is deze: http://www.ipodhoes.nl/belkin-dualfit-s ... -1238.html

Maar denk dat als je googled op "sportarmband nokia c3" of "hardlooparmband nokia c3" dat dat ook genoeg hits zal opleveren hoor..

7.00 uur 's ochtends is niet een extreem gevaarlijke tijd ofzo hoor, Smudges. Zeker niet met hondje erbij. Zou het gewoon doen. Maargoed, ik ben ook niet bang aangelegd, fiets gerust midden in de nacht hier over het duinpad.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:09

Kan je er niet 1 voor mij regelen yv? :P

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:01

Ben ook al een tijdje opzoek naar zo'n ding! Ga die van Marktplaats maar bestellen denk ik. Ook echt niet duur! In de winkel zijn ze zo €25,-.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:13

Dat zijn dezelfde als van ebay en dealextreme. Hij zal ze daar wel kopen en voor het dubbele verkopen, goede handel, haha.

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:19

@ Yv, heb vanmorgen gelopen, toch maar door de wijk gegaan. Denk dat ik het park nog ff laat voor wat het is. Misschien wacht ik tot ik wat verder ben dan kan ik harder weg rennen als iemand uit de bosjes springt. Lol
het was wel erg lekker. Heb het mezelf wat makkelijker gemaakt door 2 minuten te lopen. Overmorgen pak ik weer 3.
Ben wel erg trots op mezelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:46

Esje75 schreef:
Anc schreef:
http://www.rennenmetevy.nl

Dank je wel voor de link!!!

Ik heb hem vanmiddag gedownload en meteen les1 gelopen.
Ik loop nu nog in een joggingbroek, goede sportschoenen en een polo. Als ik het vol ga houden, zal ik spullen gaan aanschaffen, maar eerst kijken hoe mijn lijf gaat reageren.

Alstu :D

Ik zou wel zo snel mogelijk goede kleding kopen.
Ik heb mijn sportkleding bij de Hema gekocht, voor € 10 voor een shirt en € 10 voor de broek.
Als je in katoen blijft lopen, helemaal met dit weer, heb je een hele grote kans om verkouden te worden aangezien katoen de hitte en het zweet van je lichaam niet goed afvoert.
Je blijft dus "vochtig" zeg maar en met dit weer (kou) is dat niet heel erg gezond ;)

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want echt helder leg ik het niet uit :')

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:53

Ja dat heb ik ook hoor, loop ook nog in mn joggingbroek.
Loopt prima :P

Ik had gister ochtend gelopen maar het ging echt NIET lekker!
Ik heb het idee dat ik s'avonds beter loop..

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:22

Ik loop 's avonds ook beter. Een keer met Yv_ 's ochtends van 11-12 gelopen. Kwam net uit m'n bed en het was ook onwijs warm buiten. Hield de 3 minuten niet eens vol haha!