Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:15

Ja, weet ie, ik bespreek alles met hem. :) niet dat hij er war aan kan doen maar eens uithuilen of een knuffel doen al veel...

Ik ben eigenlijk juist heel assertief... Het probleem hier is vooral dat ik niet anders gewend ben... Ik kan me geen periode herinneren dat het niet zo ging en hoewel ik inmiddels wel weet dat dit niet normaal is, is het nog steeds 'mijn' normaal... ( is dat begrijpbaar ?)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:19

Ik begrijp je heel erg goed!! En ik geloof absoluut dat jij assertief bent, maar ik heb het idee op het ene vlak wel en het andere niet?!
Zou het niet iets kunnen veranderen als jij een keer aan zou geven dat je het helemaal niet prettig vind dat ze met al dit soort dingen bij jou aankloppen??
En waar ik ook benieuwd naar ben, als dat mag... Komen ze alleen wanneer er oliebol aan de knikker is, of ook bij leuke dingen??

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:49

Moeder helpt ook wel eens met de paarden als ik me slecht voel en gaat mee op wedstrijd. :) Maar meestal komen ze vooral als ze problemen hebben. :+
Als alles goed gaat hoor ik ze eigenlijk enkel als ik specifiek vraag of ze kan komen of op wedstrijd.

En in dit geval heb ik al een paar keer aangegeven dat ik er eigenlijk niks meer van hoef te horen maarja... Weet je, het "blijft je moeder"... :) en "het blijft je broer..." :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:29

Dat herken ik wel.... er moet toch wel heel erg veel gebeuren zou je ooit zulk contact verbreken....
van het weekend nog leuke plannen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:55

Ik sta zondag in geschreven voor een wedstrijd maar heb me vandaag mispakt aan iets zwaar en er is iets in mijn onderrug/bekken geschoten. :x wil m er uit stretchen maar vindt de juiste oefening niet. :x (yoga)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:42

nou maar een dafalgan gepakt gezien de strek oefeningen 't niet verbeteren.. (enfin, een halve dafalgan van 1g want van een hele dan ben ik out. :') )

De silver lining van vandaag na best wat minder nieuws:
Afbeelding
Wat heb'k toch een lieve man... <3 :+:

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:45

Aaaah wat een superboeket!
Ivm de instructeur wedstrijdsport, ik denk dat de kosten ergens rond de 1500 oid zouden liggen, excl diesel.
Zou kunnen dat ik er stukje naast zit, want dat was toen je ook nog de cursussen van de vooropleiding kon volgen (en dat gaat nou niet meer).
Maar stukje duurden dan de ongeveer 250.- euro max geloof ik die initiator kost (again, excl diesel)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:02

pfoeh, dat heb ik er niet voor over, dan spring ik wel. _O-

JA!! :+:
Kheb 'm ooit gezegd dat ik van rozen en wilde bloemen houd! :+: Dus die krijg ik dan ook. :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 00:43

<3 Wat super lief en extra attent dat het ook nog eens is waar jij echt van houdt!!
Schitterend hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:11

Aaaaah Opti, wat flauw, ik dacht Ixje nog zo klaar te stomen voor je springdebuut }> :P

*kruipt weer onder meelees-steen*

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:45

Je kent de deal V, ik ga met ix springen als jij op m'n zwarte komt dressuren :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:05

Ik ben 'm stiekem steeds verder aan het klaarstomen dat je gelijk mooi parcours ermee kan doen ^^ Reken erop dat je hier in 1 springles makkelijk 40x over een hindernis gaat O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:21

Springen is ook alweer even geleden... Zou ik ook nog eens moeten doen. Misschien iets voor donderdag... Vandaag longeren, morgen heeftie vrij..

Ben stiekem beetje trots op mezelf. Vandaag hoofdstuk 13 (vd 18) geconcentreerd doorlezen. :j Het blijft allemaal redelijk hangen... :) Misschien lukt het me deze keer toch... Misschien was vroeger het probleem dat ik nooit rust had om te leren. Noem me gek, maar ik kijk er zelfs "naar uit" om lekker een uurtje te studeren nu... :)

Wedstrijd was trouwens niet zo goed gegaan. :+ Ik was niet fit, Sam was om één of andere reden erg nerveus (letterlijk staan trillen ) en dan heb ik nog eens de verkeerde aanpak gekozen... Enfin, beetje balen van mezelf maar het kan niet alle weken feest zijn. Weer een les die we meenemen naar de volgende!
Stap ik gisteren op, laat ie vanaf de 1e pas gewoon fijn los... :roll:
Was een beetje een zure "goedzo sammie" die er toen uit kwam. :')

Verder lijken "we" een beetje alles geaccepteerd te hebben nu. Er hing en beetje een gespannen sfeer na het gesprek met de chirurg maar die lijkt de laatste dagen helemaal "er uit" te zijn. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:29

Ik denk trouwens he dames (en heren als die er zijn en meevolgen)
dat Freud een zak was. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:50

Dat denk ik ook :+

Heb ontwikkelingspsychologie en psychische dysfuncties dit jaar, man man man wat kan onze docent psychologie toch zalig droge humor uitkramen :))

"Mishandelde vrouwen blijven vaak hangen bij de foute mannen. Zo die types waar geen hoek af is, maar die een complete ronde tafel zijn".

"Je mag 2 types vrouwen NOOIT tegenspreken: zwangere vrouwen, en dan ook alle andere vrouwen"

"Het brein van een zwangere vrouw zit zo vol mayonaisse dat er alleen nog maar prutpraat uitkomt"

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:11

_O- gek hoeveel onwillig respect de heren hebben voor vrouwelijke hormonen he? _O- ze doen allemaal stoer maar ik wil de huishoudens waar de vrouw baas is toch de kost niet geven. _O- mijn man beweerd ook altijd dat ik baas ben maar hij gaat en staat daar 'm wil dus.... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:31

Heb me echt ziek zitten lachen in die les. Het ging tussendoor ook even over high self monitoring (flexibel zijn) en low self monitoring (standvastig, rigide).

Docent ging doodleuk vertellen dat hij er geen nood aan had om op het mondeling examen te horen wie er Frigide was, want blijkbaar komt dat elk jaar toch weer terug :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:29

Nou, vandaag bij chirurg geweest... Echt, die man moet zo ongeveer geniaal zijn om te kunnen doen wat ie doet maar hij is verrassend afgeleid. :+

Hij wilde 20 maart opereren (11 maart is het klaar) dus ik vraag naar mijn cortisonen... Oh ja dat mocht natuurlijk niet. :+ of ik zou mailen als ik er af was dan zouden we dan plannen... Eh ja dat was vorige keer al af gesproken dokter... _O-

Haren zullen op voorhand geschoren worden. Gedeeltelijk. Hij heeft aangeduid hoe ver.

Mijn moeder vroeg hoe lang ik moest blijven. Hij nam nogal zijn tijd om te antwoorden. _O- zegtie na die pauze voorzichtig "een dag of vijf" waarop ik 'm aan keek van "doc schedel says what?" En toen hij me aan keek kwam er "of drie?....:=" _O-

Kijk als ik me niet goed genoeg voel zal ik eerlijk zijn ook, ben realistisch genoeg om te beseffen dat dit belangrijk is... Maar rusten kan ik thuis ook. En in het ziekenhuis deden ze na dag twee niets meer gezien ik alles zelf kon ( en eerder laten ze je sowieso niet gaan ). Dan ben ik liever thuis op mijn gemak...

Zegtie heel droog "mijn Facebook-vriendin! Nu kan ik wel volgen of je ook echt rust he!" ( ja we zijn FB vrienden _O-)

En toen we weg gingen zei hij nog 'we zijn er samen elke keer door gekomen en deze keer gaan we het ook goed doen samen!" :+:

Hij kan het alleen nooit laten te melden dat ik eigenlijk dood had moeten zijn. _O- soms denk ik dat ie het nog steeds zelf niet vat. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-03-14 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:33

Heb wel meer gehoord dat hele slimme mensen, weinig ruimte bovenin hebben voor gezond verstand............. :')

Maar 3 dagen??????? Kan me daar geen voorstelling bij maken met zo'n ingrijpende ingreep?!?!? Uiteraard ben je liever thuis, maar ga je dan niet te snel dingen doen die eigenlijk nog niet mogen??
Het komt wel dichtbij zeg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:39

Neuh. Vorige keer ben ik vrijdag avond geopereerd en maandag middag was ik thuis. :) en toen waren er zelfs nog complicaties geweest bij de operatie (onderkoeling en te veel bloed verloren... Vlies of het ding dat ze tussen hersenen en huid steken
Om verkleving te voorkomen was gaan verschuiven of zo iets waardoor het dus was gaan verkleven en hij dus moest los maken... ) Hij was iig redelijk bezorgd geweest tijdens de operatie gezien ie 's morgens aan mijn bed kwam met 'je maakte het me weer niet gemakkelijk he!'

(En 's woensdags ben ik mijn contract gaan redden. :+)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:43

:oo Wouw! Had dat werkelijk niet gedacht!!
Wel een fijne gedachte dat je niet zo lang hoeft te blijven!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:49

Hij laat me, mits verantwoord, wel sneller naar huis gaan maar ik heb ten eerste amper bijwerkingen van de narcose ( ik ben letterlijk na amper een uur gewoon helder) en als de drain er eenmaal uit is en alles functioneerd dan kunnen ze verder ook niks extra in het ziekenhuis... Ik rust overigens wel. Ben ik moe, ga ik gewoon slapen. :j das ook meteen de enige 'last' die ik heb van narcose. :+ ben wat sneller moe.. :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:26

Zolang je je daar aan houdt zie ik ook niet in waarom je niet dan al naar huis zou mogen.
Bovendien rust je beter in je eigen bed dan in het ziekenhuis denk ik, als rusten het enige is wat je nog moet doen ;)

Heh, mijn mannetje is hout aan't hakken met mijn papa terwijl ik achter glas in't zonnetje zit.
Ben ik erg om daarvan te genieten? :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:42

:n Genieten is leuk! :j

Ja, ik houd me daar wel aan. :j
Voordeel is dat als het mooi weer is en ik ben moe, ik lekker buiten kan gaan rusten in een tuinstoel of de hangmat. :j
In het ziekenhuis ben je haast verplicht binnen te blijven (het moet natuurlijk niet maar om nu aan de voordeur op het muurtje te gaan zitten is ook zo iets.. :+

Zijn reactie gisteren was gewoon leuk, hoe lang ie wachtte met antwoorden, echt aan't piekeren wat ie ging zeggen en dan zich snel herpakken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:12

Sowieso laten ze je niet gaan als het niet verantwoord is hoor ;) Veel mensen denken dat je bij een ingreep lang in het ziekenhuis moet blijven om te herstellen, maar vaak is dat ergens ook gewoon winst voor het ziekenhuis en de gemoedsrust van de patiënt.
Terwijl een ziekenhuis er eigenlijk meer aan verdiend bij elke nieuwe patiënt, omdat de eerste ligdagen véél meer opbrengen dan je zou denken. Financieel is het interessanter om pakweg elke 3 dagen iemand nieuw te hebben dan pas om de week (hangt af per ingreep natuurlijk).

Dus als jij sneller weg wil, is dat handig voor jou én voor het ziekenhuis, zolang het maar verantwoord is, want jouw ontslag is nog steeds de verantwoordelijkheid van Dr. Brein.

Moest genialiteit gelijk staan aan warrigheid, dan was ik Einstein :')

Opti: stuur die zon eens hierheen als je wil! Heb ze maar amper gezien vandaag (maar het is tot daarnet wel droog gebleven).