Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:08

Mijn huisarts is ook vreselijk. Geeft me nooit wat ik nodig heb. Tot het later escaleert en dan luistert hij wel. Ik zal de apotheek eens bellen of ze me daar kunnen helpen.
Kennis van mij is hetzelfde als ik qua postuur etc en die bleek op haar 18e toch diabetes te hebben. Het feit dat ik gewoon niet aankom en altijd op ondergewicht blijf hangen is natuurlijk sowieso niet goed.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:30

Eileen wat moeilijk zeg en wat een rot huisarts dan!
tips zijn al gegeven, meer kan ik niet aanvullen.

En Valeria wat rot van je kleine meisje! Hoop dat het goed gaat en maar eenmalig is.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:03

Eileen klinkt mij meer als hypoglycemie of hoe heet dat mensen, dat je geen diabeet bent die insuline nodig heeft maar juist zelf te veel insuline aanmaakt, huisarts zit er voor jou hoor, niet andersom, mijn advies is sowieso andere huisarts en laat naar je kijken.

Valeria, he wat naar, maar beter dat ze nu ingrijpen en iets ergers te vermijden is, sterkte xxx

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:11

Probleem met wat jij nu aanhaalt Carolinef is dat deze ziekte (hoe logisch het ook zou zijn als het bestaat) niet wetenschappelijk aangetoond is. Ik heb daar namelijk bij mijn begeleider (is internist) naar gevraagd en die vertelde dat er in principe wel zoiets bestaat, maar dat is dan meteen heel extreem en heel zeldzaam (minder dan 10 gevallen per jaar in Nederland). Het is ook niet hetzelfde soort ziekte als diabetes, maar vaak wordt de overdaad aan insuline dan veroorzaakt door een tumor. Een soort geinverteerde diabetes bestaat dus niet echt (volgens hem).

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:19

o appart mijn vroegere collega had dat nl wel en is ook zo benoemd, zij moest zich ook aan dieet houden en r suikers bijhouden, zodat ze kon zien en enigszins verwachten hoeveel insuline r werd afgegeven bij wat voor soort maaltijd, maar ik heb er zelf verder geen ervaring mee, denk ook alleen hardop ;-)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:32

klinkt inderdaad meer als een hypo.
Helpt het als je meer langzame koolhydraten eet? Dat zou je ook kunnen proberen. Ik kan me voorstellen dat als je veel snelle suikers eet, dat je lichaam dan teveel insuline aanmaakt, en je daarna een hypo krijgt.
Ik zou gewoon eens proberen een paar dagen de snelle suikers te schrappen en enkel langzame koolhydraten te eten. Maar wel erg raar dat je huisarts niet even wil meten.
Valeria, wat een naar nieuws! Hopelijk is je kleintje er heel snel weer bovenop, tis wel echt een prachtig popje zeg <3
Iemand nog behoefte om dagcurves te delen???
Ik denk dat ik de oorzaak van mijn schommelen heb gevonden. Ik had mn insulatard verhoogd, ik verwacht dat het daardoor 's nachts misgaat en dat ik daar overdag nog last van heb. Ik heb mn insulatard nu weer verlaagd en het gaat beter (pas 2 dagen dus nog even afwachten :P )
Alleen het rare is dat ik mn insulatard 2 maand geleden al verhoogd heb, maar dat het vele schommelen iets is van de laatste week...... Kan dat wel?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:25

ik vroeg mij laatst af of er op het net geen curves bijhoud pagina is oid

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:30

ik ga ze binnekort ookw eer delen.. snoep weer veelste veel tussendoor.

zo eerst even naar de oogarts..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:31

eilleen, je zou inderdaad ook eens kunnen kijken voor een andere huisarts!! Als dit niet de enige keer is dat je zo tegen een muur aan loopt, zou ik dat zeker doen!

meikemarieke, als het zo blijft schommelen, zou je eens kunnen proberen om de langwerkende insuline 's morgens en 's avonds te verdelen (dus in 2x spuiten)!?

irritantje, succes bij de oogarts!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:24

de bloedinkjes izjn rustig gelukkig.. oog oogt ook rustiger.
alleen ik zie wazig soms bij lezen..
blij dat ik min moet hebebn
maar mag pas bril aanschaffe als me suikers stabieler zijn zucht.. rete irritant is dat

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:12

ik was afgelopen vrijdag ook bij oogarts, jaarlijkse controle, ik zie savonds ook waziger en heb sneller hoofdpijn, ogen waren in het jaar niet slechter geworden en alleen rechter oog was min1, heb briefje voor opticien in mijn tas zitten maar mocht zelf bepalen of ik dat zou doen of niet, tsja ik weet t dus niet........

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:17

ik snoep teveel
ik meet te weinig
ik spuit op de gok
ik sla maaltijden over

kan het nog stommer gaan met me :(

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:30

hihi wat komt mij dat verdacht veel bekend voor :o

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:11

Tsja, 't is ook niet makkelijk allemaal! Kleine stapjes tegelijk: als je nou stopt met maaltijden overslaan, zul je waarschijnlijk ook gelijk minder snoepen. Mooie win-win situatie!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:00

Valeria heel veel sterkte met je kleine meisje! Hopenlijk valt het allemaal mee!

Hier prikt Willem 5 tot 7 X
waardes varieren nogal gister
nuchter 5.1
voor lunch 2,8
voor diner 25,6
1,5 na diner 16
voor t slapen 17

maar t verschilt en schommelt per uur. Ik heb in het begin dapper opgeteld en afgetrokken maar al snel niet meer. Willem snoept eigenlijk nooit en eet kaas en vlees op brood (of hij moet te laag zitten) en t avondeten is meestal gezond.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:19

Goedemorgem iedereen! bedankt voor jullie medeleven, heeft ons erg goed gedaan, helaas gaan de suikers alle kanten op, maandag kregen we te horen dat Alexia geopereerd moest worden en maandagavond heeft mijn vader een autoongeluk gehad (hij heeft zelf gelukkig niets, alleen auto total loss)
ben vandaag weer begonnen met dagcurve.
waardes tot nu toe:
28-3
N 3.1
N.O 12.8
de rest volgt..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:22

JEETJE!! Dat soort dingen zijn al super balen, maar voor je suikers helemaal een ramp :P
Wat een geluk dat je vader er goed vanaf gekomen is!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:35

Hoi... mag ik me ook melden? Begin dit jaar diagnose, eerst nog 5 weken gebrobeerd met alleen medicijnen en nu 3 weken aan de insuline. Lijkt nu eindelijk een beetje balans gevonden en mn waardes blijven iig ongeveer onder de 10. Morgen internist en volgende week dietist. Daarna kan ik wss ook wat specifieker mn insuline spuiten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:36

Pff je krijgt nogal wat voor je kiezen zeg! stress is niet bevoorderlijk doe je een beetje rustig aan? De auto is te vervangen ,gelukkig heeft je pa niks.

welkom Noukie. Sterkte met alles.... hopenlijk ga je niet na de honymoonfase alsnog spoken!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:40

Noukie, tuurlijk!
Een 'beetje' in balans?! Je waardes zijn nu al beter dan die van mij (alles onder de 10) :o :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:21

Niet alles onder de 10 hoor :D maar iig weer met enige regelmaat. Gister had k studiedag en ik kan alleen studeren met snoep,dussss :')
Na 1x Starbucks schiet k ook naar 34. Meteen neus op de feiten over hoeveel troep daarin zit,haha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:26

OHH, dus je deed het mooier voor dan het is... }> :D
M'n vriend zat van de week nog de verpakking van een Kitkat te lezen. Schrok me eigen dood toen ik hoorde wat voor 'n kalorieën daar in zaten...... (oke, je hoort ze als diabeet helemaal niet te eten, maaaar...)
Het schommelen is eigenlijk het slechtste. Je kunt beter de hele dag wat te hoog zitten, maar dan wel hetzelfde, als dat je steeds van die uitschieters naar boven of naar beneden hebt. Maar ik vind helaas te veel te lekker..... (en uiteraard niet de gezonde dingen :o :P )

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:33

Ik ken dat probleem,zeker als k op werk zit, of op de bank 's avonds.. Ik at gelukkig al aardig gezond en regelmatig,dat scheelt denk ik wel..
Maja, soms wil k ook wel dingen eten waarvan k weet dat t eigenlijk niet handig is,zeker nu niet meer...

Hoelang is bij iedereen al de diagnose? Veel lang of veel zoals ik nog zoekende naar de ideale balans?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:40

Diagnose is lang, 36 jaar, maar nog steeds zoekende naar de ideale balans..................

Wat je zegt!! Als ik 'lichamelijk' bezig ben gaat het prima, maar op kantoor of 's avonds op de bank is ZO moeilijk..... Vóóral als je weet dat er iets in de kast ligt....

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:55

leuk om te zien dat het topic weer een beetje opleeft :)
Welkom noukie :)
Hier ook al 11 jaar, maar ook nog steeds zoekende hoor! Volgens mij blijf je dat altijd, want als er weer iets veranderd (dagritme, eten, seizoen, weer, hormonen, stress, nachtrust enweetikveelwatallemaalnogmeer) dan kun je weer opnieuw beginnen... Vermoeiende ziekte dit!
Ja die lekkere trek, haha, gisteren van die löffelei dingen gehad, heerlijk! Helaas niet best voor de suiker...
Pfff Valeria, het zit je niet mee zeg! Gelukkig heeft je vader er niks aan over gehouden! Maar je schrikt er natuurlijk wel van.
Zo pipo, jouw Willem schommelt ook aardig zeg! Wat eet hij bij een hypo?