Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:29

Ik ben vanmorgen ook bij Runnersworld geweest. Hebben zo'n analyse gedaan en we zijn uitgekomen op de Aesics 2160 :) . Fijne schoen. Ga hem morgen gelijk inwijden :D . Verder nog een leuk runningshirt van Nike en een hoofdband meegenomen.

Heb alweer zin in morgen, van mij mag die koude wind wel wat minder!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:30

_Noor schreef:
Ik ben vanmorgen ook bij Runnersworld geweest. Hebben zo'n analyse gedaan en we zijn uitgekomen op de Aesics 2160 :) . Fijne schoen. Ga hem morgen gelijk inwijden :D . Verder nog een leuk runningshirt van Nike en een hoofdband meegenomen.

Welke ben jij geweest? :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:46

Bommie, je hebt PBtje...

Fan, ik zeg altijd dat als ik het kan dat iedereen het kan. Wat ik heel leuk vind om te merken is dat ze (beide 'projectjes') heel erg naar mij toegroeien. Ze respecteren mijn ruimte en ik kan ze inmiddels, net als Lis, haast los laten staan terwijl ik de deur dicht doe bijvoorbeeld. Ze wachten steeds geduldiger. Dat maakt het werken met ze ook steeds leuker hoor.

Vanmorgen ook weer heerlijk gereden, ruintje gereden, die begon met veel spanning (nog 3 andere paarden in de bak) maar werd steeds beter en kon daardoor heerlijk werken. Heb vooral aan het wijken gewerkt (is best lastig met een korte bouw en redelijk buikje) en dat pikte hij heel goed op! Daarna was het alweer tijd voor de ponylessen, dus kon ik met Lis niet in de bak. Omdat Lis altijd wel stevig op d'r pootjes staat en nuchter is in stress-situaties ben ik met haar rondje buiten gaan doen. Was wel te doen in draf, af en toe stukje stappen en wat stukjes flink verzamelen in draf ivm gladheid (alleen ijzers voor, dus hoe meer gewicht op achter hoe beter). Ze liep heerlijk over de rug en hoewel ze Lis niet zou zijn als ze niet even stout was (en op buitenrit weiger ik met sporen te rijden, dus madam vind dan dat ze best het bordje "pas op; zwenkt uit" op haar kont verdient) hebben we samen heerlijk genoten van het zonnetje, wat een kracht had die al zeg! Heerlijk!

Vanmiddag nog even hardgelopen. Ging niet vanzelf, maar was wel lekker. Ik was compleet stuk toen ik thuiskwam en waarvan? Misschien omdat ik toch een heel klein beetje verkouden-achtig ben (lees ik snuf en nies af en toe) dat ik toch wat last op m'n ademhaling had. Uiteindelijk trouwens nog in een ruime 64 minuten 10.5 km gelopen hoor, dus klagen mag ik niet... :=

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:27

hee,

ik denk dat ik stop ja, beetje aan mn lijf denken, helaas! paardrijden mag ik gelukkig wel gewoon doen, daar kan ik echt niet zonder :D

moet naar de cardioloog elk jaar voor controle, iets verwijde aorta en onregelmatige hartklep, maar alles was nog binnen de normen gelukkig :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 21:51

MamboBeach schreef:
_Noor schreef:

Welke ben jij geweest? :)

In Hoorn. Mocht ook nog een stukje rennen door de winkelstraat }:0
Ruth, balen dat je niet meer mag rennen. Maar je gezondheid gaat voor inderdaad. Gelukkig kun je nog wel paardrijden. :(:)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:52

Hai,
Ik heb even een vraagje als buitenstaander van dit topic ;) Ik vraag me af wat de ervaringen zijn met dutch runners het basis pakket. Ik heb nu de gratis introductie trainingen gedaan, maar omdat ik al een half jaar aan het hardlopen ben, is dat een beetje makkelijk. Toch vond ik het principe heel erg prettig, dus wil ik graag de andere trainingen doen van hun. Maar het is natuurlijk een abbonnement, dus ik vraag me af in hoeverre je daar aanvast zit en er vanaf kunt komen als je dat wil.
Graag hoor ik van jullie!!
Thanx

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:08

Moge meiden!
Ik ga zo weer rondje hollen, samen met vriendje. Hij neemt extra rondje en dan haalt ie me ergens wel weer in ;)
Van de week sportief veel gefietst ook, 2x naar mn werk, naar de stad, gister naar mn zussie. Steeds min. 10km per dag.

Bomm, hier opt dorp hebben ze volgens mij de MH Sportive in de aanbieding. Welke maat heb je? Heb je ze wel eens gepast? Kan wel voor je kijken als je dat wilt?

Ruth, jammer dat je moet stoppen met hollen, maar ja, gezondheid gaat voor!

Wen, wat heerlijk dat je projectjes zo goed gaan!

Kan iemand verklaren dat Tycho nog steeds zo hyper is met rijden? Ineens van alles schrikken, omdraaien, echt stuiteren. Heeft ie nog nooit zo lang achter elkaar gedaan... :n
Tis niet dat ie niet te houden is, maar het is wel zwaar irritant!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:34

@ Samantha: ik heb nu het Gold abonnement van de Dutchrunners, kreeg ik ergens bij. Maar volgens mij kun je met het basic pakket al een heleboel andere schema's downloaden :j

Ik heb vanmorgen vroeg al hardgelopen. Had echt lood in de benen in het begin, maar schoenen zaten heerlijk en heb toch vol kunnen houden :)

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:55

Jippieeee heb net iets meer dan 8 km gelopen in 42 minuten! Ik liep altijd maar 4 km maar omdat me zus me heeft opgegeven om samen met haar een wedstrijd te lopen van 8 km moest het er maar van komen.. Achteraf kon ik 8 km makkelijk maar rond de 4 km begin ik moe te worden en moet ik even over die drempel heen. daarna gaat het weer super. Laat a.s. zaterdag maar komen :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:58

Kyra, wat goed! +:)+

Net rondje van 7km gedaan, met Les 17 van Evy ;) Ging erg prettig! Heb er nog 1x 7min aan vast moeten plakken en toen was ik thuis. Prettig!
Vriendje heeft rondje van bijna 9km gedaan, waarin hij mij eigenlijk in had moeten halen, maar da's niet gebeurd... :o
Net nog ff B-B-B-oefeningen gedaan, dus heel mn lijf is weer getraind. :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:48

Hello ladies, wat een mooie resultaten iedereen! +:)+
Heb dit weekend "vrij" genomen, heb zo'n kriebelhoest, bij iedere beweging die ik maak, krijg ik een enorme hoestbui. Voor de 10km trainen schiet net echt op zo. :n
Mijn nichtje heeft bij ons gelogeerd, super oeh en aah <3 foto's. Zal de mooiste op uitzoeken. Niet aan je dochter laten zien Bom! ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:57

Fan, ben benieuwd hoe schattig ze zijn <3 Hoe oud is je nichtje?

Samantha, ik heb ook een abo bij DR, dacht ook de basis, 20 euro is die dacht ik per jaar. Je kunt alle schema's downloaden en volgens mij gewoon opzeggen wanneer je wilt. Ik ben lid geworden in augustus 2010 dus ga in het voorjaar weer opzeggen. Dan heb ik alle schema's wel zo'n beetje eraf geplukt :o

Jaan, da's wel een heul lief aanbod. En het is niet het Sportive model van MH, daarvan is de schacht net te hoog en komt in mijn knieholtes, nou ja, of ik ben te klein, da's meestal het geval :') Het is dit model:
http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 00181/2066

Nu zag ik ook ergens op i-net de Ariat Arctic Zip, een jophur in de winter warm en in de zomer koel. Da's ook wel een idee, en dan lekkere thermo minichaps ;)

Dit weekend niet gelopen, ben niet helemaal jovelnootje. Hoop morgen even te kunnen lopen 's avonds als ik weer wat opgeknapt ben. Ben heel erg snel moe. Verder zit ik me natuurlijk weer druk te maken om mijn werk, ik had het heel erg druk, en afgelopen week thuisgeweest omdat Sterre ziek was en morgen kan ik vrees ik de achterstand van de achterstand wegwerken. Daar kan ik me weer druk om maken, zucht...

En ik had een nieuwe creme om uit te proberen op mijn gezicht gesmeerd maar da's niet helemaal lekker gegaan. Heb nu het idee dat mijn gezicht verbrand is en alles jeukt. Stom eczeem :( Heb nog steeds geen goede gezichtscreme kunnen vinden behalve hormoonzalf en cetomacrogol zalf. Niet echt voedend voor de ouderwordende huid :o

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:02

Bomm, je link stuurt me naar de homepage van Agradi....Welke MH ist?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:14

o, ships, dacht toch echt dat ik de goeie had gekopieerd. In de herhaling:
Afbeelding

De MH High Rider II bij Agradi 225,95

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:27

Maat?
Zijn trouwens mooie boots! Heb zelf al 7 jaar schoenen van MY, súperdingen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:01

Maat 38, wide.

Kiek moar of ze ze hebben en wat ze kosten.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:15

High Riders zijn wel fijn, maar vind de Sportive Rider fijner, die laatste heb ik ook. Vrijwel onverwoestbaar... :=

Allemaal weer lekker gelopen zie ik, alleen Bom en Fan niet helemaal oke... :(:)

Jaan, heeft ie niet gewoon last van het wisselende weer? Lis blijft ook steeds drukkig.

Vandaag weer lekker gereden hier. Plaat was erg hard, maar heb toch buiten gereden omdat ik het binnen te druk vond... :o Ging nog best aardig, kon wel goed de tact en regelmaat in de gaten houden haha...
Merrie deed het ook super, die heb ik, na ff binnen rijden zolang het rustig was, buiten langs de weg gestapt. Was de 1e keer dat ze onder de man van het erf af ging en ze was echt superbraaf! Ruintje deed het ook weer netjes... Ben dus tevreden... :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 22:39

:wave:

Ben weer thuis van het Land van Bartje en ik heb vanmorgen braaf mijn rondje gelopen en ondanks de koffie en het vele ongezonde eten :o heb ik geen hartkloppingen meer gehad *\o/*
Morgen maar wel even een balansdagje.

Morgen komt mijn nieuwe telefoon :j Maar moet even kijken hoe dat gaat, want de postbode is ook al 2 keer geweest met een pakketje van de belcompany, terwijl het morgen op mijn werkgeleverd zou worden en dat ook aan mij bevestigd is. MOrgen maar even bellen want ik wil natuurlijk niet twee telefoons, maar ik heb het gevoel dat het niet helemaal goed gaat. Pakketje wat ik morgen op kan halen moet ook voor getekend worden namelijk :n
Hoop dat het goed komt, maar ik ben er bang voor :n

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:54

Morning!!! :wave:

Uhm, dat is zeker vreemd SAK. Het gaat niet voor niets slecht met TNT. Bij mij zijn ze om de haverklap pakketjes kwijt, word er gek van.
Mooie laarzen Bom! :j

Kriebelhoest lijkt minder te worden, hier kan ik wel mee lopen, denk ik. Vanaaf maar eens proberen. Hoop nu dat ik eens 100% op knap. Schiet niet op zo. :n
Gisteren ging op de WII het step-aerobic laten zien, het leek wel of ik niet meer uit die hoest bui kwam. *zucht* maar ik dacht gisterochtend ook dat het minder leek.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 08:58

Môge!
@sak: Land van Bartje was gezellig? Vind dat een mooi park! :j Fijn dat je geen hartkloppingen meer hebt gehad!
Welke nieuwe tellie had je ook weer besteld? Straks heb je m dubbel _O- Nou ja, als je er maar 1x voor hebt moeten betalen....Kan ie je nog mooi geld opleveren, haha!
@bomm: Ik zal eens gaan kijken bij de shop...
@wen: Nog lekker buiten gereden, superdat merrietje nergens van opkeek buiten! Oe oud zijn ze beide?
@fann: Hoop voor je dat het werkelijk over is.

Ik heb geen spierpijn in mn benen, maar voel mn rug wel, maar dat is ook beetje van mn strandritje van zaterdag en de oefeningen. Woensdag moet t over zijn, anders afspraak maken bij de osteo.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:01

Goedemorgen!

Jaan, merrie wordt 6 dit jaar en ruintje wordt 7. Zijn allebei laat zadelmak gemaakt, daar ben ik ook wel voor met dit soort paarden hoor.

Sak, raar verhaal met je telefoon, hopen dat het goed komt.

Fan, hoop dat je vanavond lekker kunt lopen... :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:22

Sak, genoten dit weekend? Volgens mij had je lekker weer, alleen wat frips :brr: En fijn dat je rikketik normaal doet
Wen, niet meer gereden dit weekend, bak was kneiterhard. Hoop vanavond wat te kunnen doen. Heerlijk dat merrie super braaf was.
Fan, hoop dat je vandaag lekker kunt lopen. Hoest op het werk?
Jaan, ik hoor het wel. Lukt het niet dan kijk ik gewoon lekker verder :D

Ik hoop vanavond even lekker te kunnen rijden en dan als ik terugkom nog een rondje te kunnen lopen. Weer even mezelf een schop onder mijn kont geven, want de cm's komen er weer aan. Broekriem moet een gaatje wijder >;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:49

ja het was heerlijk bom :j Heel erg koud ja en ook helemaal geen zon :+ Alleen zaterdag morgen even en daarna was ie weg en hadden we dikke mist :D

Verhaal van de telefoon is opgehelderd, ze hebben mijn SIMkaart via de post verstuurd :j Dit ligt nu dus op het postkantoor en kan ikvanmiddag ophalen. Wist ik veel dat er in een Iphone een ander soort SIMkaart moet :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:04

Fijn SAK, je maakt je toch wel ongerust.
BOm Sarah is 6 jaar <3 Vanavond hoop ik een foto te kunnen plaatsen, is een beetje hectisch ;)
Auw jaan, klinkt niet fijn, zo'n warmte pad is altijd lekker voor pijnlijke spiertjes

Werk gaat goed!!! *\o/* Wacht op het verlossende telefoontje dat ik mijn collega's kan gaan inlichten! :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:11

Nou poging om te posten nummer 3 :o

Fijn sakkia dat dat opgelost is.

Hmm dat klinkt nog niet echt fijn fanneke rustig aan hoor er zijn veel mensen die kwakkelen.
er heerst toch van alles geloof ik.
Jaan weer opgeknapt en lekker gereden...heerlijk.

Ik ga zo naar de sportschool heb erg veel energie dus even mijzelf uit leven.
Heb gisteren weer een paardje gekeken en ze is leuk... :D

Spannend fanneke is het gelukt?