Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:56

Zijn die bodum glazen ook in 500ml verkrijgbaar? Ik heb wel een bodum theebeker voor onderweg, die kan dicht en he blijft zon 2 uur warm :)

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:48

Verdorie, vergeten om naar de body shop te gaan na school. Ga nu wel nog om groene thee. :)
En vanaf deze avond terug ontsmetten in plaats van antibiotica. Leek beter te werken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:14

Cavaletto schreef:
Lieve allemaal,

Toevallig kwam ik dit topic tegen. Mijn oudste kind heeft heel veel last gehad van puistjes. Van alles geprobeerd en niets hielp. Uiteindelijk naar de huidarts gegaan en weet je wat het advies was?
Gooi al die dure rommel maar weg.
Na iedere maaltijd en voor het slapen gaan het gezicht wassen met een milde wasgel en lauw water (zeker niet warm). Liefst geen make-up gebruiken en geen smeerseltjes, tonics etc. gebruiken.

Na een paar dagen was er al resultaat, na een paar weken bijna puistloos! Echt, het hielp geweldig.

Was het maar zo handig... Dit heb ik al 100x geprobeerd, als het niet 200x is en helpt bij mij echt niet :P

Ik drink overigens nog niet zo veel thee, maar misschien is dat ook wel een idee :)

Katyatje, mag/kun jij zomaar stoppen met je antibiotica? Dacht dat je dat altijd af moest maken :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:16

Ik kom even binnen wandelen hier. Zijn er mensen die bij de dermatoloog lopen?

Vroeger had ik altijd erg last van puistjes, toen ben ik aan de diane pil gegaan en waren ze snel weg. Helaas heb ik 3 maanden terug een longembolie gehad en moet ik stoppen met de pil. En toen kwamen de puistjes weer terug. Dus ik zit eraan te denken om eens naar een dermatoloog te gaan als ze niet minder worden.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:29

De antibiotica was optioneel om het proces met de pil wat te versnellen. De pil kan ik echter pas volgende week beginnen nemen dus is er maar 1 iets waar de verergering van mijn puistjes aan kan liggen en dat is de antibiotica. En dat hoort niet, dus stop ik er inderdaad gewoon mee. :)

capopjekop: Ik ben twee weken bij de dermatoloog geweest. Heb de pil voorgeschreven gekregen (Yasmin) en antibiotica waar ik nu dus vanaf stap. En dan heb ik nog een zalfje (Effaclar Duo). Maar dat hoefde niet per se. Andere optie was roaccutane maar daar ben ik toch maar niet aan begonnen.
Ik hoop dat de pil even effectief is voor mij als het voor jou was.

Ik ben om groene thee geweest! Vanavond proeven, ben benieuwd. :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:35

Oh vandaar van die antibiotica :)

Hier is het trouwens echt weer een ramp met puisten. Er zitten opeens 2 puisten aan de bovenkant van mijn neus en ze zien er echt niet uit... Morgen of woensdag maar eens kijken naar Daktarin of ik dat nu wel kan vinden :P

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:46

Je kunt ook vragen naar miconazol :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:48

Moet je daarvoor worden doorverwezen Katyatje of kun je op eigen houtje daarheen?

Baal er wel van, blijf het liefst gewoon de pil gebruiken, dat werkt prima bij me, maarja wil niet het risico lopen om het nog een keer te krijgen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:20

Ik baalde heeel erg vanmiddag want was gaan douchen en moest me toen snel op maken omdat ik naar een verjaardag moest, entoen zag mijn huid er nogal onrustig uit..
Nog voor honing gekeken na school maar kon het niet vinden. Iniedergeval weer thee ingeslagen. :)
Zo lekker douchen en hopen dat het een stuk rustiger is..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:35

Huisarts heeft me aangeraden om naar de dermatoloog te gaan, maar heb wel zelf een afspraak gemaakt. Dus je hoeft niet doorverwezen te worden. Ik moest wel 3 weken wachten voor ik een afspraak had en dat viel volgens mijn broer (die er al vaker was geweest) heel erg mee. Maar ik weet natuurlijk niet of alle dermatologen het zo druk hebben. :P

Hopen dat je huidje morgen rustiger is xAylie! Kan begrijpen dat je baalde...

Ik heb mijn groene thee geproefd! Was lekker! Heb direct 2 kopjes gedronken. :D Het was er van Twinings, morgen probeer ik Lipton!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:59

Katyatje, wat voor AB heb je gekregen van de Dermatoloog? Ik heb Dalacin T en gebruik het als het nodig is met Differin gel. Het zorgt ervoor dat de ontstekingen sneller door komen (soms heb ik een rode bult, die verdwijnt heeeeeel langzaam en komt dan ergens anders weer omhoog) Na een week ziet mijn huid er een stuk beter uit. Nadeel is dat ik een zeer gevoellige (droge) huid heb en met eczeem waardoor ik dit niet altijd kan gebruiken (vaak maar een paar dagen) Ik zou als ik jou was een verwijsbrief vragen naar een huidtherapeut. Dan krijg je behandelingen vergoed wat erg fijn is.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:17

AB is Minocycline 100.
Heb vorig jaar al Mino50 genomen, voorgeschreven door de HA, maar bij een 2e kuur hielp die niet meer. En blijkbaar heeft de 100 ook geen gunstig effect.
Ik heb nog nooit van een huidtherapeut gehoord. Ga sowieso even afwachten hoe het evolueert als ik de pil begin te nemen.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 08:11

Ik kom hier ook even binnenvallen .. :D

Ik heb de tip opgevolgd van de Dove cream oil, en het werkt ECHT! Ik heb het nu ongeveer 3 dagen gedaan en mijn huid ziet er al een heel stuk rustiger uit, nog maar 3/4 kleine puistjes, terwijl ik hiervoor nog helemaal onder zat.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 08:56

Serieues???? Hahah omg dan ga ik het ook maar eens proberen want mijn huidje is nu niet zo mooi... :n en het is toch volgende week vakantie dus als het dan erg wordt, zien niet zo veel mensen het := is het ook een bepaalde geur?? Want wij hebben het ook.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:02

Fijn dat het geholpen heeft Laura. :D

Ik lig thuis in bed, want ik blijf een dagje thuis en zo kan m'n gezicht ook lekker rusten.
Had gister wat mee-eters etc weggehaald maar het was opzich ook wel nodig :o toen alleen wat rode vlekjes, ik denk dat het daar ook wel bij blijft. :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 09:35

Welke is het? Als ik google krijg ik verschillende soorten cream oils?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:11

Dan ga ik dat ook maar gebruiken want ben alles een beetje beu :+ stommw ongesteldheid die eraan zit te komem maar niet doorkomt.. Heb echt enorm veel problemen met mijn hormonen zucht..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 10:21

Unoo :(:)

Mijn voorhoofd heeft rode plekjes, ben net zo'n omgekeerde paddenstoel. :+
Moet straks m'n nagels latendoen in de stad, zal wel lekker voor gek lopen want ik doe geen foundation etc op m'n voorhoofd haha..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:26

Gewoon schijt aan iedereen denk ik dan als ik zonder make up door de stad loop :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 12:30

Hebben jullie wel eens groene leem gebruikt? :) (In de nacht dan natuurlijk! :D )

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:00

Haha ik ook hoor :') maar voel me toch wel wat 'mooier' met wat camouflage op dan. O:)

Hoebedoel je in de nacht MamboBeach? op je gezicht?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 14:34

Het is deze fles volgens mij :)
Afbeelding

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:19

MamboBeach schreef:
Hebben jullie wel eens groene leem gebruikt? :) (In de nacht dan natuurlijk! :D )

Zowel inwendig als uitwendig ;)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:49

Ik gebruik wel eens een masker, maar die gaat er na 20 minuten wel af :j

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:05

Ja in de nacht lijkt me echt irritant en ik draai danook nog es best veel dus dan helemaal :D