Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:35

hetbommeke schreef:
MissC, ik heb een app op mijn foon, moet je wel een smartphone hebben, maar je kunt ook op http://www.afstandmeten.nl kijken en je route daarop tekenen, dan weet je ook wat je hebt gelopen. En je hebt de sportband van Nike, een soort armband die in contact staat met een zendertje in of op je schoen en daarmee kun je ook zien wat je loopt. Was destijds in de aanbieding bij Perry voor 30 euro. Heb 'm hier nog liggen, mag je zo overnemen voor weinig, gebruik het niet meer.

Ik heb een samsung star qwerty, dat is geloof ik geen smartphone :o
Ik heb ff gekeken op afstandmeten maar dat vind ik toch een beetje onhandig, bij elke bocht moet je een nieuw stipje zetten. Is die sportband nog steeds te koop? zou em wel ff willen bekijken op i-net namelijk.

MissCharlie

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:59

Sorry voor de dubbelpost, maar ik bedenk me ineens dat ik nog een probleempje heb :P

Hoe meten jullie je hartslag?
Ik gebruik zo'n band voor om je borst, en een soort horloge die dat dan meet, alleen meet hij het bij mij niet......ik krijg gewoon geen hartslag! En maak je geen zorgen, mijn hartje klopt gewoon hoor (:

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:04

hetbommeke schreef:
Er gestaat ook nog een 5 onderhoudsschema, misschien is dat wat?

:):) wahhhh er bestaan nog meer opties dus! Ik zal er even over denken. Eerst maar kijken of ik die 10 km volgende week aan kan := Daarna ga ik de knopen wel doorhakken... (in feb heb ik mijn eerste 10 km run..)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:07

MissCharlie schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar ik bedenk me ineens dat ik nog een probleempje heb :P

Ik gebruik zo'n band voor om je borst, en een soort horloge die dat dan meet, alleen meet hij het bij mij niet......ik krijg gewoon geen hartslag! En maak je geen zorgen, mijn hartje klopt gewoon hoor (:

Sommige banden kunnen niet met elk horloge, dus ik weet niet of je ze samen hebt gekocht of los?
En er staat in mijn boekje "als uw hartslag niet wordt weergegeven op de polsunit, controleert u of de elektroden van de borstband vochtig zijn en of de borstband strak genoeg zit. houd de polsunit dicht bij het polar logo op de borstband om de waarneming van uw hartslag opnieuw te starten"
En met vochtig bedoelen ze echt vochtig, je moet een paar druppels water er op doen :) (op die elektroden aan de binnenkant dus he)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:17

Bzoem schreef:
MissCharlie schreef:

Sommige banden kunnen niet met elk horloge, dus ik weet niet of je ze samen hebt gekocht of los?
En er staat in mijn boekje "als uw hartslag niet wordt weergegeven op de polsunit, controleert u of de elektroden van de borstband vochtig zijn en of de borstband strak genoeg zit. houd de polsunit dicht bij het polar logo op de borstband om de waarneming van uw hartslag opnieuw te starten"
En met vochtig bedoelen ze echt vochtig, je moet een paar druppels water er op doen :) (op die elektroden aan de binnenkant dus he)

Ze horen bij elkaar, mijn vader gebruikt ze regelmatig en bij hem zijn er geen problemen. Ik maak hem altijd nat van te voren en ren soms even een tijdje met mijn horloge vlakbij de band. Dus ik doe gewoon wat nodig is om hem te laten werken, daarom snap ik niet dat hij het niet pakt 8)7. Overigens is het 1 x gelukt, maar slechts een paar seconden.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:27

Oh wat vaag :oo
Die ik nu gebruik (m'n hart is beetje te actief vandaag) is eigenlijk van m'n vader. Maar heb gewoon de band wat ingekort, die grijze vlakken waar de elektroden zitten nat gemaakt en omgedaan, met het polar ding in het midden. En horloge om en toen op start gedrukt. Toen zag ik een kloppend hartje en een % met twee cijfers. Dat is de intensiteit van de hartslag of iets, voor als je op zoveel procent van je maximale hartslag wilt trainen. Een keer op rechtsonder geklikt gaf me mijn hartslag ipv dat percentage. Misschien is dat het?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:41

Bom je hebt pb ;)

Sas, de computer heeft volgens mij alles door de elkaar gegooid. In welke volgorde moeten de lessen? Is dat gewoon 1,3,5, 14, 15, 16, 20, 24, etc. etc? Lijkt mij logisch, maar je weet nooit ;)

Wil morgen gaan lopen, woensdag komt mijn nieuwe set, donderdag weer lopen. Ben lekker op tijd thuis, heb toch BHV en dan kijk ik wel het weekend.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:48

:PB terug :D

leuk lopen in een nieuwe set :j ben nog steeds op zoek naar een long sleeve, maat L. ga van de week even kijken hier in Batavia Stad bij Adidas.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:00

Avond!!

Balen Sas van die set!

Beterschap Bom!

Welkom terug Roane, klinkt helemaal goed van je jonge paardje...

Hier een beetje keelpijn, maar in denial van verkouden zijn. Heb vandaag trouwens nog training van werk gehad. Ben daar ook wel moe van. Morgen half dagje werken en dan 's middags 2 paardjes rijden en een rondje hardlopen...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:02

Hoii, Ik meld me ook, ik werkte altijd in de paarden, nu heb ik ander werk en heb ik sporten wel nodig om strak te blijven :o met 1 paard rijden red ik het niet meer.
Ik ben zo'n 4 weken bezig, en loop 2 tot 3 keer in de week 3 kwartier tot een uur. In het begin heb ik een coach op mijn MP3 gehad die me hielp met verantwoord opbouwen. Verassend hoe snel je conditie opbouwd! In het begin was ik naar 100 m al door, en nu heb ik in een half uur 1 loop pauze :)
Ik heb trouwens vanwege knieklachten (slijtage paardrijden) speciale zolen en schoenen aangemeten gekregen bij Runnersworld. Top winkel!!

En tip voor de bokkers als ie nog niet is langsgekomen: http://www.plutosport.nl/epages/Plutosport.storefront/ Heeft aanbieding! Zelf erg leuke hardloopjasjes gekocht voor dit weer.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:16

Thanks Bom! You are the best! :)
Welkom CK88, ik moet daar ook eens kijken bij plutosport :j

Pff eindelijk de volgorde gevonden, nu druk alles in de juiste volgorde aan het zetten. Lesje 1 sla ik wel over hoor, 5x2minuten hardlopen met 1 minuut wandelen, :O
Ff dubbel checken en dan gaat alles op de MP3 *\o/*

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:19

Hoi! :D
Even anderhalve week niet gelopen, was niet helemaal fit.

Vanavond weer getraind en ging lekker. :j

Ik moet nog heel wat bij gaan lezen maar mag ik je vragen Fanneke hoe het gaat met afvallen?

Hoi Mirkim! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:31

Fan, dank dank :D

CK88 leuke site en welkom!

MB, wat dacht je? Ik stuur het niet zo fitte gevoel lekker richting Lelytown >;)

Wen, niet ziek worden, doe ik ook niet :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:52

Thanks MB, gaat goed, er was 3.5 af! Er zit nu .8 bij, snap er niets van, zal wel met vocht of i.d. te maken hebben, heb mij keurig aan het dieet gehouden.
Pff bijna klaar met op volgorde zetten, zit eigenlijk bones te kijken :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:55

MamboBeach schreef:

Gespot! :+ ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:11

hetbommeke schreef:
Fan, dank dank :D

CK88 leuke site en welkom!

MB, wat dacht je? Ik stuur het niet zo fitte gevoel lekker richting Lelytown >;)

Wen, niet ziek worden, doe ik ook niet :=

^) Sorry...

Fanneke schreef:
Thanks MB, gaat goed, er was 3.5 af! Er zit nu .8 bij, snap er niets van, zal wel met vocht of i.d. te maken hebben, heb mij keurig aan het dieet gehouden.
Pff bijna klaar met op volgorde zetten, zit eigenlijk bones te kijken :D

Dat heb ik ook wel eens, niets van aantrekken, de ervaring leert mij dat je niet zo heel heel erg snel meer aankomt. Je gewicht zakt dan constant iets maar niet heel snel. Begrijp je wat ik bedoel? Snel afvallen moet ook niet he. :)

Mirkim schreef:
MamboBeach schreef:

Gespot! :+ ;)

:D

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:21

Hello Ladies!

Brrrrrr.... volgens mij ben ik niet gemaakt voor deze temperaturen...
Vanmiddag even een rondje 6 km gelopen. Ik had alleen enorm last van kouden vingers en tenen... Hoe doen jullie dat met deze temperaturen, en vooral die snijdende wind?
Ik loop in een thermoshirt met een loopjack en een normale hardloopbroek. Dat is allemaal prima, maar ik had enorm kouden vingers en tenen en dat loopt echt niet fijn. Hebben jullie speciale sokken en/of handschoenen tijdens het lopen?

Vanavond nog even spekkie gereden... Pfff, zo gek als kadetje! Ben vorige week met hem onderuit gegaan en merk dat ik toch nog wel een beetje schrik heb om weer onderuit te gaan.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:32

Je hebt speciale handschoenen van Asics. Volgens mij heb je ook speciale "winter"sokken.
grappig, zat er vanmiddag ook aan te denken. DIe oostenwind maakt het erg koud buiten.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:43

Hoop dat het overwaait :j

Judith ik stop mijn handen altijd in mijn mouwen ..... Korte armpies := en koude tenen heb ik nooit last van.

Fan ik ben ook altijd wat zwaarder vlak voordat ik ongesteld moet worden, hou dan vocht vast.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:50

Bom, nogmaals bedankt voor je hulp! Ben er helemaal klaar voor! *\o/* Al mijn successen dankzij jou!!! :D

Alles staat nu, op volgorde op mijn MP3. Morgen begin ik met les 2 van 5km onderhoud. Eens kijken hoe ver ik loop op 21 november! :D

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:55

hetbommeke schreef:
Hoop dat het overwaait :j

Judith ik stop mijn handen altijd in mijn mouwen ..... Korte armpies := en koude tenen heb ik nooit last van.

Dat heb ik vanmiddag ook gedaan, maar dat beviel niet zo goed. Mijn jasje is niet overdreven groot waardoor ik mijn schouders dus heel erg ging optrekken om mijn handen in mijn mouwen te kunnen houden. Kreeg na 10 minuten last van mijn schouders...
Bedenk me net dat ik even in mijn skikoffer moet duiken, want volgens mij heb ik dunne thermohandschoentjes...
Ga straks gelijk even op zoek!

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 01:16

MissCharlie schreef:
Hoihoi,

Gisteren ben ik voor het eerst vanaf huis naar mijn paardje gelopen, in 10-10-4 minuten, ging super :-)

Ik wil trouwens graag bijhouden hoeveel km ik loop. Hoe houden jullie bij hoeveel km je hebt gelopen? Ik weet dat er gps horloges bestaan, maar die kosten een flinke duit :P

Valt mee hoor als je ze op MP koopt. Heb ik ook gedaan, ik heb een garmin forunner 305 en dat is dus een gps met hartslagmeter. Gebruik hem ook bij de paarden, de route later uitlezen in google earth en voila! Leuk hebbedingetje wel :P

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:25

ik ben eindelijk weer hersteld van een best wel heftige griep, althans... ik heb geen koorts meer en durf langzaam aan weer eens te kijken wanneer ik een gaatje heb om hard te lopen.

Hopelijk vanmiddag, heb vanochtend een gesprek over een stageplek dus dat is erg spannend, daarna wil ik wel even rennen denk ik :)

Het is inderdaad wel erg koud geworden in de tussentijd, dus daar moet ik nog even iets op verzinnen, handen in de mouwen is een goed idee, moet ik alleen even rekening houden met welk vest ik aantrek haha.

En inderdaad ieder die ziek ging worden, niet doen, als het dezelfde is als ik had... gewoon maar niet doen :P

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:15

:n Ik word niet ziek... Heb weer 3 mandarijntjes mee naar werk...

Vanmiddag weer lekker hardlopen, ff klein rondje, want al ben/word ik niet ziek, helemaal fit ben ik ook niet... ;)

Koude handen, eerst ff in m'n mouwen ja, daarna krijg ik het warm en dan heb ik ze gewoon, daarna krijg ik het nog warmer en dan stroop ik mijn mouwen op... Koude voeten heb ik met hardlopen eigenlijk nooit.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:57

Zo hé, heb wel e.e.a. bijgelezen, over kleding die niet meer te bestellen was, kou en ziekte, maar kan niet echt 'persoonsgericht' meer reageren hoor, jéétje wat is er veel gekletst :D

Ik heb zondag hardgelopen, enkels zijn nog steeds pijnlijk :\ (edit: verder ging het overigens heel goed), pas morgenavond laat weer rennen op de planning (na m'n 'eerste werkdag')
Heel drukke week ..