wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:42

Ik vind dat jij op een nare manier je gelijk probeert te halen, of eigenlijk niet, je vindt dat je gelijk hebt. Dit topic verliep heel fijn tot jij dit soort betweterij rond kwam strooien. Het spijt me maar ik krijg hier jeuk van. Schildklierpatienten zullen zich vaak wèl aangesproken voelen omdat het iets is dat je niet ziet maar waar je wel last van hebt. Zit je met twee benen in het gips wordt er rekening met je gehouden maar niet als je iets hebt wat je niet ziet. Ik heb er zeker wel last van dat ik schommel maar ik ga me niet verantwoorden aan een ander hiervoor. Ik zou zeggen, walk a mile in my shoes.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:10

En zo krijg ik jeuk van mensen die roepen: "Ach het komt door mijn schildklier", en zich daarbij neerleggen op het moment dat ze goed zijn ingesteld, maar nog wel problemen hebben en vervolgens niet verder zoeken naar een oplossing voor het probleem wat ze ervaren. Of kijken of er misschien nog meer aan de hand is.

Want dat was waar ik mijn verhaal mee begon.

Ik ben zelf schildklierpatient en zou mij absoluut niet aangesproken voelen als ik wist dat ik alles op alles had gezet om beter te worden, maar gewoon uitgedokterd was.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:16

I rest my case.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:43

Of je bent uitgedokterd na jaren zoekwerk omdat totaal onduidelijk is waar de aantoonbare! klachten vandaan komen en artsen het ook niet meer weten behalve het wijten aan schildklier mogelijk. En alleen het advies kunnen geven, leef naar je klachten. Houdt rekening met jezelf en doe het kalm aan als het nodig is.

Daar misschien aan gedacht! Iemand die ogenschijnlijk "lui en aanstellerig en overdreven en onnodig" thuis zit er misschien helemaal horendol van wordt omdat maar niet duidelijk is waarom normaal en van ouds functioneren onmogelijk is. En zich gek piekert over het waarom, dat zie je niet aan de buitenkant. Mensen vallen je daar niet mee lastig als je al zo vaak je verhaal gedaan hebt of heb moeten doen. En daarom verder maar erover zwijgen.

Dat geld niet voor mij, al val ik wel onder het rijtje we weten het ook even niet meer, vandaar dat ik morgen weer een compleet vers traject met onderzoeken start met eerst een hele volle dag in het Radboud en mogelijk doorgestuurd wordt naar Leuven . Rijtje mankementen dat gevonden wordt wordt steeds groter, hoera -O-

Niet omdat ik het zo grappig vind weer door andere artsen doorgezaagd te worden, lek geprikt, weer uitkleden voor weet ik veel,wie allemaal. Niet bepaald mijn hobby, kost me nog geld ook. Niet omdat ik lui ben. Normaal zou ik het niet eens melden maar voel me nu ongeveer verplicht om dit hier even neer te zetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:49

Succes Karuna, hoop dat er iets uitkomt voor je!

Tendance

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:57

Ik hoop ook dat ze iets kunnen vinden Karuna, maar dan nogmaals heb ik het dus niet over jou, want jij neemt er geen genoegen mee dat je lichaam niet goed functioneert.
Voor de laatste keer. Ik heb het over mensen, die het wel prima vinden als er een diagnose gesteld is en zich daar dan zo maar bij neerleggen, terwijl ze absoluut nog niet normaal kunnen functioneren.
Dus jij kunt je blijven willen verantwoorden, maar het gaat dus helemaal niet over jou.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:14

Tendance schreef:
Ik hoop ook dat ze iets kunnen vinden Karuna, maar dan nogmaals heb ik het dus niet over jou, want jij neemt er geen genoegen mee dat je lichaam niet goed functioneert.
Voor de laatste keer. Ik heb het over mensen, die het wel prima vinden als er een diagnose gesteld is en zich daar dan zo maar bij neerleggen, terwijl ze absoluut nog niet normaal kunnen functioneren.
Dus jij kunt je blijven willen verantwoorden, maar het gaat dus helemaal niet over jou.

Dat is wel heel makkelijk hoor. JIJ creeert een situatie waarin je een vrij algemene beschuldiging uit, waarbij je dus JUIST de situatie krijgt waarbij mensen verdacht zijn tot ze het tegendeel bewijzen. En als ze het dan bewijzen zeg je 'oh, maar het ging niet om jou'.

Wat wil je nu eigenlijk bereiken met dat soort opmerkingen? Wat verwacht je precies als je een term als 'aanstelleritus' gebruikt? Dan creeer je toch zelf heel nadrukkelijk een negatieve, argwanende sfeer, waarbij het volstrekt logisch is dat het mensen kwetst en vooroordelen creeert.
Natuurlijk gaan mensen zich dan verdedigen... het is niet eerlijk om te doen alsof dat een overgevoeligheid aan hun kant is, ipv een logisch gevolg van jouw opmerking.

Had je je punt willen maken over dat het verstandig kan zijn om door te kijken: dat kan natuurlijk prima.
Voorbeeldje van hoe je het ook had kunnen schrijven:
"Meestal kunnen mensen die goed zijn ingesteld op hun schildklierhormoon weer gewoon functioneren als vanouds. Als dat niet het geval is, kan het zinvol zijn om verder te kijken of er geen andere dingen meespelen. Het zou jammer zijn als er dingen over het hoofd gezien worden omdat iedereen alleen naar de schildklier blijft kijken."

Je doet dan geen enkele uitspraak die medisch-wetenschappelijk te simplistisch is, je kwetst niemand, en je brengt een interessant punt aan. Daar zou volgens mij echt niemand over gevallen zijn.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:24

Zullen we het verder gewoon gezellig houden?
We hebben er allemaal niet voor gekozen om een slechtwerkende schildklier te hebben.
Iedereen zal hier zelf mee moeten leren dealen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:55

Dank je mirim, ik voelde me erg ongemakkelijk bij deze discussie. Hieronder een stukje tekst dat komt van Maastricht UMC, speciaal voor de ouderen onder ons :) met name het deel over de conversie was voor mij nieuw.

" SCHILDKLIER
Het aantal mensen dat lijdt aan een te trage schildklierwerking (hypothyreoïdie) wordt in Nederland geschat op 500.000. Er zijn ook endocrinologen ( hormoondeskundigen) die dit aantal veel hoger schatten. Volgens hun lijdt de helft van de vrouwen na de menopauze hieraan. De hormonen die door de normaal werkende schildklier worden geproduceerd, spelen een belangrijke rol in de stofwisseling en in het regelen van het gewicht. De schildklier produceert voornamelijk het weinig werkzame thyroxine (T4). Dit komt in de circulatie en bij de celwand moet dit T4 omgezet worden naar thyrosine (T3), het meest werkzame hormoon. Deze omzetting noemen we conversie. Op het moment dat deze conversie niet goed plaatsvindt, krijgt de patiënt een zelfde soort beeld als dat van de algemeen te trage schildklierwerking. Het probleem bevindt zich dan echter niet in de schildklier, maar aan de celwand. De factoren die hierin een rol spelen zijn o.a. voedselovergevoeligheid, chronische infecties, enzymen, insuline en andere hormonen.
Diagnostiek
Hoewel de schildklierhormonen in het bloed gemeten kunnen worden, gaan er steeds meer stemmen op dat deze metingen onbetrouwbaar zijn. Dat komt door de wisseling in de hormoonspiegel door de dag. Een veel betere methode is de verzameling van 24-uurs urine, waarin zowel de vrije T4 (FT4) als de vrije T3 (FT3) worden bepaald. Indien deze factoren beiden te laag zijn, is er sprake van een echte hypothyreoïdie. Is de FT4 relatief hoog en de FT3 laag, dan moeten we concluderen dat er sprake is van een conversieprobleem (omzettingsprobleem). De primaire diagnostiek echter vindt plaats in de anamnese. Er zijn zelfs endocrinologen die zover gaan dat men louter op het verhaal van de patiënt afgaat.
De hoofdsymptomen zijn:
chronische vermoeidheid, speciaal in de ochtend, wat minder tegen de avond. Ook is er sprake van langzame recuperatie na inspanning
depressie. Deze kan zelfs leiden tot suïcideneiging en vaak is er sprake van postnatale depressie
kouwelijkheid. Dit kan ook leiden tot blauwe vingers, dode vingers en winterhanden en -tenen
hoofdpijn. Zowel migraine als spanningshoofdpijn komen voor
spierkrampen. Deze kunnen in spiergroepen in het hele lijf voorkomen
obstipatie, slechte darmmobiliteit. Meestal eens per 2 dagen ontlasting
artritis, reumatische pijn in zowel de gewrichten, pezen en spieren en stijfheid komen voor. De achillespeesreflex is vaak vertraagd

De problematiek is zeer vaak familiair. Daarnaast komen ook vaak galstenen, diabetes mellitus, hypercholesterolemie en allergieën voor. De patiënten zijn vaak traag en neigen sterk tot overgewicht. Ook indien een vrouwelijke patiënt baby’s heeft gebaard die meer dan 4,5 kg wegen, kan dat duiden op de schildklierwerking. De basale temperatuur is vaak laag. Terwijl alles wat traag lijkt, is de menstruatiecyclus vaak versneld. Een valkuil in de diagnose is dat ook patiënten met een normaal of zelfs ondergewicht een trage schildklierwerking kunnen hebben.
Bij verdenking op een trage schildklierwerking is het goed een arts te raadplegen"

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:02

Ik lees al een tijdje mee, maar wil toch even wat zeggen.
Volgens mij doelt Tendance juist op de mensen die een aandoening te pas en te onpas doelbewust als excuus te gebruiken om dingen niet te hoeven doen. De mensen die het juist verzieken voor de mensen die er juist alles aan doen, maar gewoon weg niet kunnen. Door groep 1 ontstaat er een negatief beeld, waar groep 2 enorm last van heeft --> vooroordelen.

Terug ontopic: ik postte een tijdje terug al mijn vermoeden over een trage schildklier. Nu heeft mijn tante het ook en die had nog zo'n thuistest liggen. Ik heb 'm gedaan, maar er kwam niets uit. Heeft het alsnog zin om bij een huisarts bloed te prikken? Hoe betrouwbaar zijn die thuistesten?
Ik had 'm gewoon beter niet kunnen doen en meteen de HA moeten bellen natuurlijk :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:39

Amanda schreef:
De mensen die het juist verzieken voor de mensen die er juist alles aan doen, maar gewoon weg niet kunnen. Door groep 1 ontstaat er een negatief beeld, waar groep 2 enorm last van heeft --> vooroordelen.

Maar met die redenatie ben ik het dus gewoon absoluut niet eens. Het is niet 'groep 1' die het verziekt voor anderen. We weten niet eens wat van die groep, hoe groot die is, wie er toe behoort, wat er allemaal van waar is.

Het is uiteindelijk degene die het vooroordeel uitspreekt die daarmee de situatie in stand houdt en er daarmee voor kiest om die vooroordelen het gesprek in te brengen.
Dat is een keuze van degene die het schrijft of zegt, en van niemand anders.

En ik ben hier fel op, en ik weet dat het zo off-topic gaat... maar op dit moment hebben mensen die op een of andere manier niet normaal genoeg zijn bekeken met ontzettend veel argwaan. Mensen krijgen te maken met een situatie waarin ze (heel regelmatig!) moeten bewijzen dat ze niet tot de aanstellers behoren. Dat is een mentaliteit van de maatschappij, en die wordt niet in stand gehouden door 'groep 1' - want zoveel van die mensen zijn er niet eens. Dat wordt in stand gehouden door de hele maatschappij, die de vooroordelen makkelijk accepteert en doet alsof zij niet de verantwoordelijkheid hebben om daar beter mee om te gaan.

(Even terzijde: ik moet denken aan het gesteggel over de stufi. Het is gelukt, die is kapot. Maar daar zag je dat ook. Elk jaar werden de maatregelen aangescherpt, maar de beeldvorming bleef steken in studenten die leefden als God in Frankrijk op kosten van de staat. Want iedereen kende wel iemand die... Dat het uiteindelijk aantoonbaar niet waar was - de studiefinanciering dekte de studiekosten niet en als je niet presteerde mocht je gewoon terugbetalen, deed er niet toe. Het BEELD bleef hangen, de feiten, mwah. En elke keer kwam men daar ook met dat heerlijk makkelijke excuus: het zijn de slechten die het verpesten voor de goeden.

Maar uiteindelijk verpesten wij het nu als maatschappij voor onszelf en voor de mensen die juist heel graag willen studeren maar nu aantoonbaar kiezen voor een makkelijkere opleiding, omdat ze gewoon het risico niet aandurven.)

Dat studieverhaal is niet relevant, maar dat beeldvormingverhaal wel. Ook mensen met een beperking of ziekte krijgen te maken met keer op keer op keer dat ze moeten bewijzen dat ze wel echt een nobele persoon zijn met ziekte of beperking. En hoeveel van die maatregelen er ook komen, en hoe vaak je je verhaal ook doet, het is nooit genoeg om het beeld te veranderen. (Want ook hier is er altijd wel een dochter van de vriend van de achterbuurvrouw die... waar mensen hun vooroordelen mee in stand kunnen houden.)

En dus bestrijd ik het beeld waar het ontstaat. Bij de mensen die aankomen zetten met negatieve termen en algemenisaties die nergens voor nodig zijn en ook niet kloppen. Niks 'het is de schuld van groep 1'.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:42

Tuurlijk, het is het fatsoen van mensen om een vooroordeel te hebben of niet. Om simpelweg te beseffen dat niet iedereen hetzelfde is.
Maar zoals jij het omschrijft is dus wel waar de vooroordelen vandaan komen en waar je tegen aan het vechten ben. Ze komen ergens vandaan. En helaas zijn er meer mensen die de vooroordelen in stand houden, waardoor de groep 2 in dit geval daar de dupe van zijn.

Dat lijkt wel de tendens, bij voorbaat van het slechte in de mens uitgaan. En zo gaat heel de maatschappij naar de kl*te.

Kortom: ik ben het helemaal met je eens hoor! Maar de realiteit is gewoon dat je vaker moet vechten dan dat mensen het erkennen helaas, zeker als iets mankeert dat niet zichtbaar is. Ik ben ook wel klaar met vechten.
Soms kun je beter je been maar gewoon breken, dan ziet iedereen tenminste wat er is.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:05

mirim schreef:
Zullen we het verder gewoon gezellig houden?
We hebben er allemaal niet voor gekozen om een slechtwerkende schildklier te hebben.
Iedereen zal hier zelf mee moeten leren dealen.

:) kunnen deze discussies misschien ergens anders gehouden worden?
Start eventueel een nieuw topic ofzo ;)
Er is al aangegeven dat sommigen het wat ongemakkelijk vinden.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:30

My two cents over deze discussie...

Het hangt er maar vanaf wat je normaal functioneren vindt.
Wie bepaalt wat er normaal is? (En op het moment dat je dat bepaalt, oordeel je eigenlijk al over een situatie).
Even uitgespitst naar mijn situatie:
Samenwonend, 1 dochter van anderhalf en een tweede onderweg. Een 20-urige werkweek, met daarnaast het huishouden en onze pony's, die voor de wagen getraind worden.
Voorzien van vrienden/kennissen en dus de nodige sociale contacten en daarnaast een bestuursfunctie binnen de vereniging. Klinkt redelijk gemiddeld toch?

Wat een ander alleen niet ziet, is dat die sociale contacten lang niet zoveel zijn als ik zou willen.
Dat ik na een drukke week met mijn normale bezigheden niet altijd ook nog de energie heb om heel veel met de pony's bezig te zijn. Dat er avonden zijn dat je met kinderbedtijd zo'n beetje gaat slapen omdat het anders niet vol te houden is.
Dat er dus hele duidelijke keuzes gemaakt moeten worden in waar ik tijd en energie in stop.

Voor dat die schildklierproblematiek in beeld kwam, was dit allemaal niet aan de orde.
Alles was mogelijk, werken, studeren, daarnaast ook nog twee paarden rijden en de nodige gezellige avonden bij andere hobby's of vrienden.
Moe? Dat was ik niet vaak en slapen? Na zes uurtjes kon ik de wereld weer aan en vol gas verder met alles wat ik deed. Wat ook wel in de familie en mijn karakter zit.
Helaas zat het schildkliergedoe ook in de familie en bleek ik dat helaas toch mee te hebben gekregen.

Begrijp me niet verkeerd, het is niet dat ik er niet mee kan leven. Eigenlijk best prima, maar het heeft toch wel een tijd geduurd voordat ik kon accepteren dat ik minder energie te verdelen heb en geregeld een keer op de rem moet om het allemaal vol te houden.
Terwijl het er dan voor een ander eigenlijk heel normaal uitziet, is het dus niet wat het was. Ookal is het prima en heb ik verder niets om over te klagen...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:37

Amanda schreef:
Ik lees al een tijdje mee, maar wil toch even wat zeggen.
Volgens mij doelt Tendance juist op de mensen die een aandoening te pas en te onpas doelbewust als excuus te gebruiken om dingen niet te hoeven doen. De mensen die het juist verzieken voor de mensen die er juist alles aan doen, maar gewoon weg niet kunnen. Door groep 1 ontstaat er een negatief beeld, waar groep 2 enorm last van heeft --> vooroordelen.

Terug ontopic: ik postte een tijdje terug al mijn vermoeden over een trage schildklier. Nu heeft mijn tante het ook en die had nog zo'n thuistest liggen. Ik heb 'm gedaan, maar er kwam niets uit. Heeft het alsnog zin om bij een huisarts bloed te prikken? Hoe betrouwbaar zijn die thuistesten?
Ik had 'm gewoon beter niet kunnen doen en meteen de HA moeten bellen natuurlijk :+

Dat bedoel ik inderdaad, maar dat is blijkbaar volgens sommigen niet hoe het met vooroordelen in zijn werk gaat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:43

Sommige hebben sowieso een hele aparte kijk op de wereld zoals hij echt is.

Ik heb vandaag toch nog mijn thyrax mee gekregen. Kan ik weer 3 maanden vooruit. Zien we dan wel weer.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:37

Hoe zitten jullie met je gewicht? Voor mij is dat een strijd en ondanks begeleiding kom ik elke keer stiekem iets aan en gaat het er maar moeilijk af.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:21

@Marg, met m'n overgewicht zit het uitstekend, met m'n gewicht minder als je begrijpt wat ik bedoel ;( ik ben gelukkig niet vreselijk dik, maar wel te zwaar terwijl ik "vroeger" altijd aan de magere kant was. Mischien werkte mijn schldklier toen wel wat te snel maar dat weet ik niet. Er valt in ieder geval niet tegenaan te sporten of te diëten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:02

Ik ben toendertijd volgens de amber albada methode gaan eten
Zij is zelf ook schildklierpatient.
Ben ik toen 10 kilo mee afgevallen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:34

Hier wisselt gewicht tussen 75 en 85 kilo. Geen touw aan vast te knopen ook wanneer welk gewicht en met 75 kan ik er opgeblazener en dikker uitzien dan met 85 kilo.

Vandaag lang dagje ziekenhuis. Ben behoorlijk doorgezaagd, beknepen, geklopt, beluisterd. Heb vaak onderzoeken gehad maar nog niet eerder zo grondig dan deze. Echt alles is bekeken tot mijn huid aan toe op verdachte vlekken en plekjes. Ben bijna gewurgd zo ongeveer door de grondige getastingen aan keel hals en nek. Blee. Maar ja alle onderzoeken zijn in een dag afgewerkt lijkt. Nu een maand afwachte tot de uitslagen. Sommige bloedtesten duren een lange tijd en deel moet naar Leuven opgestuurd worden.

Verder de discussie. Ik zeg er nog een ding over en dan is het klaar.

Ik ben vorig jaar deels vanwege de vergaarbak van klachten doorgestuurd naar de medisch psycholog ivm solk doorverwijzing, deze dame heeft me twee keer drie kwartier gezien en 4 keer 75 meter zien lopen. Dat was het.

Een van haar conclusies was dat ik de krukken gebruikte omdat ik bang was om te vallen. Verder was er niks aan de hand met mijn knie en linker been. :roll: Omdat jawel ik vlot doorliep, niet zichtbaar mank en ook zonder krukken in de spreekkamer liep. >;)

Zo lust ik er ook wel een paar nog. Ten eerste was het 75 meter per keer. Daarnaast heb ik alles bij elkaar een keer 9 maanden en 1 keer 6 maanden specifiek voor knie en 1 keer 5 maanden voor lopen in zijn algemeen aan revalidatie gehad en vanaf mijn 12 e bij elkaar denk ik bijna 2 jaar opgeteld fysiotherapie gehad. En daarbij altijd geleerd hoe zeer het ook doet. Loop niet mank want je gaat andere delen overbelasten. Dat is er echt ingehamerd en als je dat 35 jaar gezegd wordt is het een gewoonte geworden niet mank te lopen hoeveel,pijn ook

En snel lopen stukjes en daarna rusten doet minder zeer dan langzaam slenteren. En ja ik gebruik soms ze niet omdat ik ze na 35 jaar zo kots ziek beu ben dat ik ze waar het kan en als ik niet veel meer pijn heb dan normaal laat staan.

Ik moet ze eigenlijk altijd gebruiken omdat zonder meer pijn oplevert, mijn been er regenmatig mee stopt en ik dan plat op mijn bek lig. En er aantoonbaar mankementen zijn vastgesteld door 5 ziekenhuizen waraonder maartenskliniek. Vier keer knie is geopereerd, drie keer trombose en post traumatische dystrofie is vastgesteld en behandeld met rest klachten en de knie fysiek in de kreukels ligt.

Alleen deze dame stelt wat vast en veegt daarmee dus de conclusie van 5 ziekenhuizen, heel veel fysiotherapeuten, twee keuringsartsen van de uwv en drie keuringsartsen van een gemeente opzij. Omdat ze de heel gevaarlijke aanname doet in twee korte contacten. :n -:(- Maar dat wel als waarheid in haar verslag neerschrijft. Waar overigens mijn huisarts over in een deuk lag met de droge opmerking, ze heeft een nieuw specialisme geloof ik. :+ en er vervolgens een heel dikke streep doorheen trok en op rapport neerzette rapport onjuist.

Maar ja daar heb ik dus flink op moeten doorzagen tegen haar omdat ik me weggezet voelde als aansteller en aandachtsvrager. Niet bepaald grappig.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:40

Ik blijf nu ik de thyrax slik eigenlijk wel op goed gewicht.
Vroeger was ik wel slanker, maar ik heb ondertussen begrepen dat als je boven de vijftig bent niet meer het gewicht en figuur van een twintigjarige hebt :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:44

Nee dat is bij mij niet van toepassing. :') ik heb typisch het model van zowel familie,van paps en mams. Allemaal klein van model en tot een jaar of 24 uberdun en daarna poef _O- schildklier, overgang en al jaren niet goed kunnen bewegen ivm piepend lijf en onderdelen. Dat nekt me behoorlijk. Maar gelukkig al heel wat jaren dezelfde kleding maat en pas ik kleding van ruim 15 jaar geleden en langer nog wel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:24

Ik had een normaal gewicht.
Ben toen extreem afgevallen maar dat was volgens de huisarts normaal of zo.
Paar jaar later kwam ik heel veel aan. En pas veel later en wel al jaren ziek werd Hashimoto ontdekt.
De kilo's teveel zijn er nooit meer af gegaan.
De arts die ik toen had zei dat bij mensen waar het schildklier probleem snel ontdekt werd vaak het oorspronkelijke gewicht terug kwam.
Bij mensen die lang zonder medicijnen leefde niet.
Onderbouwing heb ik voor zijn stelling nooit gevraagd.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:33

@Mirim, wil je voortaan even waarschuwen voor dat je me uit de droom helpt? 8)7

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 08:52

:D