gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 15:45

Hij is een vrijgevestigde psycholoog, die wordt dus niet vergoed. Jammer genoeg... Hij helpt meerdere mensen, maar die worden allemaal betaald vanuit een PGB.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:53

probeer dan pgb aan te vragen voor 1 januari 2011

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 15:54

ik heb een indicatie tot eind 2012, weet niet of ik die in de tussentijd kan wijzigen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:19

Je kan alleen binnen een bepaalde tijd beroep er tegen doen. Omdat ze alleen dingen hebben uit gezocht op die punten die jij hierboven schreef. Omdat nu je situatie anders is als waarschijnlijk toen de indicatie gesteld is. Kan je dit niet op je oude indicatie doen, maar zou je dus een nieuwe aan moeten vragen. Specifiek dan voor pgb. En die zou pas vanaf 1-01-2011 in kunnen gaan, want pgb voor dit jaar is op.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 16:29

Oke, daar heb ik dus ook weinig aan dan op dit moment.... Aanvraag voor volgend jaar indienen dan maar.

Ik heb nog steeds geen medicatie op, vind het maar raar dat ze me niet zijn komen roepen. Maar ik ga er niet achteraan, want ik voel me nu echt wat beter. Heb zelfs weer gebreid, daar kon ik me de afgelopen week echt niet op focussen...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 20:55

De vechter is weer opgestaan :D

Ik heb net samen met mijn ouders een plan de campagne opgezet, het is nog niet helemal duidelijk hoe het precies gaat lopen want dat hangt ook van zaterdag af. Maar ik ga iig bij mijn ouders in de tuin wonen, die knoop heb ik doorgehakt. Het is de bedoeling dat ik een blokhut of een caravan krijg en dat er eventueel een garage/huis bijgebouwd wordt onder het mom van mantelzorg. (maar dat is nog toekomstmuziek) Daar zou ik dan mijn eigen plekje kunnen creëren met mijn hondjes en onder "los toezicht" staan van mijn ouders. Zodat ik bij hun terecht kan als dat nodig is, maar me ook terug kan trekken. Dat in het kader van het creëren van een veilig nest, want in mijn flat voel ik me ook niet thuis. De flat wordt dus opgezegd waardoor ik ineens 600 euro per maand overhoud, financieel kan ik dan (met grote hulp van mijn moeder) alles weer recht trekken en zelfs wat overhouden.

Verder wil ik zorgen dat het GGZ verantwoordelijk blijft voor mijn medicatie en mijn dagbesteding, maar voor de rest wil ik geen behandeling meer van ze. Ze hebben mijn vertrouwen te vaak beschaamd. Ik ga aandringen op andere medicijnen, de huidige hebben me alleen maar verder de put in geholpen dus ik wil iets anders proberen. Er van uitgaande dat medicijnen een waardevolle ondersteuning kunnen zijn, ik wil iig een middel wat de suïcidegedachten onderdrukt of wegneemt. Die schijnen wel te bestaan, dus zaterdag uitvragen en aandringen.

Verder wil ik me gaan oriënteren op andere behandelmethodes, zoals psycho-analyse en als ik me sterker voel EMDR. Desnoods doe ik dat bij vrijgevestigde therapeuten en betaal ik het zelf. Of ik schrijf me in voor een klinische behandeling bij de Wende of de Viersprong, dat zou dan MBT worden, dat is een mengeling van trucjes leren en psycho-analyse, dus daar zou ik eventueel de goede dingen uit kunnen halen. Dat aanmelden kan zonder medewerking van het GGZ, dus daar heb ik ze ook niet voor nodig.

Ook wil ik met Bob gaan bespreken wat hij voor mij kan betekenen, ik heb er over nagedacht en vind de afstand te overbruggen gezien het feit dat ik hem wel vertrouw en dat is het belangrijkste.

Ik weet in ieder geval dat ik hier weg moet, het is letterlijk verdorren wat ik hier doe en dat gun ik ze niet....

Ik hoop dat ik niks ben vergeten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:57

Wat top dit Naath! +:)+

Heel goed deze plan van aanpak. :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 21:00

Ik hoop het marlies...

Ik heb iig door dat ik bij de GGZ niks meer te halen heb qua behandeling.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:41

Jeetje Nath, wat ben ik trots op je! Je schrijft het heel erg verhelderend op, geeft dit je ook wat rust?
Je mag ook super trots zijn op jezelf! Ik reageer morgen wat uitgebreider want ik moet nu gaan..
Liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:45

Broem, super dat de vechter weer is opgestaan. *\o/* Ik wist het wel dat die vechter er nog zat want geloof nooit dat die zich zo gemakkelijk knock out laat slaan. Prima plan van aanpak en je doelen goed omschreven. +:)+
Ik zeg uitprinten en inlijsten zodat je er elke keer als de vechter even dreigt met minder vechten je het even weer na kan lezen en de vechtlust weer terug komt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 22:59

Ja, het is alles of niets, wit of zwart. Dat zie je nu wel weer... Het geeft nu nog geen rust, eerder onrust over alles wat er geregeld moet worden, maar ik ga vol tegen aan. Zolang ik het volhoud tenminste := want dat is nog een onbekende factor. Er zitten nog wel meer haken en ogen aan, zoals mijn relatie met mijn moeder. Daarop is het de vorige keren stuk gelopen omdat zij zich aan mij ging irriteren, dan ging ik op eieren lopen om het niet erger te maken en dan barst op een gegeven moment de bom en is alles kapot. Het is te hopen dat dat deze keer voorkomen kan worden, maar ik ben er wel bang voor.

Martijn heeft Bob gebeld en die was iets minder enthousiast over de plannen, hij vindt dat ik me meer moet binden aan Martijn ipv aan mijn ouders.... En daar zit misschien ook wel wat in, maar dat is op korte termijn niet mogelijk...

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:08

Ik heb al eens gereageerd en daarna een stille meelezer geweest. Goed van je dat je nu zo helder weet wat je wel en niet wilt!:j

MBT is een mooi behandelmethode (ben er een scriptie over aan het schrijven) die je echt verder kunt brengen. Ik hoop dat je bij de Viersprong terecht kunt! Zet 'm op Broem!!!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 23:12

Dank je wel Mirkim :)

Ik wil eerst uit gaan zoeken wat psycho-analyse voor mij kan betekenen, het idee van mezelf echt leren begrijpen spreekt me wel aan. Ik heb het gevoel dat ik dat moet kunnen om mezelf echt te veranderen en niet die oppervlakkige mindfulnessoefeningen. Mijn problematiek gaat veel dieper dan concentratieproblemen. Ik wil alsnog ook uitzoeken of ik een dissociatieve stoornis heb, als het ggz me daar niet bij wil helpen doe ik het wel zonder hun...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:43

Heel goed, Bromfiets!
Misschien gaat het tussen jou en je moeder nu beter omdat je, je ook terug kunt trekken. Heel veel sterkte!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:43

Hé dit klinkt heel anders dan een week geleden!

Goed dat je weer wilt knokken voor jezelf. +:)+

De praktische zaken, zoals het aanvragen van een vergunning voor de huisvesting bij je ouders etc. kan je het beste aan je ouders overlaten. Dat is dan voor jou weer een zorg minder.
Flat weg is een goede zaak, als je je daar niet thuis voelt is dat juist een trigger om te gaan snijden, getuige de laatste keer dat je daar was.

Heb je geen aanvullende zorgverzekering, die vergoeden vaak wel een aantal sessies van een vrijgevestigde psycholoog.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:48

You go girl!! :D
Super dat je in elk geval weer plannen durft te maken. Ben trots op je!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:16

Broccoli: Mijn moeder is me het laatste half jaar steeds beter gaan begrijpen en dat idd in combinatie met de mogelijkheid om mezelf terug te trekken, maken dat ik deze stap aandurf. Hoewel ik wel verwacht dat er alsnog spanningen zullen optreden, maar daar moeten we misschien gewoon mee leren leven... Bovendien houd ik in mijn achterhoofd dat het tijdelijk is, het uiteindelijke doel is namelijk samenwonen met Martijn in Brabant.

Tiwi: Dat soort dingen laat ik idd aan mijn ouders over, ik heb daar toch geen verstand van :=

Mist: Dank je wel :o Het liefst zou ik het GGZ helemaal achter me laten en zeggen dat ze het *&$#%*^5 kunnen krijgen, maar dat kan niet. Maar ik wil iig weer mijn eigen plan trekken en niet meer afhankelijk zijn van hun.... Hoewel het nu allemaal nog erg fragiel is, ze kunnen me zo weer de put in krijgen als ze dat willen...

Er kwam net een verpleegster aan de deur om te vragen of ik mijn medicatie in kwam nemen, dus ik zeg nee en dat ik me beter voel zonder pillen. Zegt ze "maar je wilt toch wel beter worden? Dan moet je die pillen innemen." Mijn antwoord --> :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:19

Ahum beter worden? Heb je niet gezegd "Als dat zou kunnen nam ik een kruiwagen vol"? Wat een rare opmerking net alsof borderline met een pilletje te genezen is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:21

Anoniem schreef:
Ahum beter worden? Heb je niet gezegd "Als dat zou kunnen nam ik een kruiwagen vol"? Wat een rare opmerking net alsof borderline met een pilletje te genezen is.

Tegenwoordig wordt er (veel te) snel gedacht dat cliënten zwakbegaafd zijn, lijkt het wel. Wat een onprofessionele opmerking van de verpleegster, if I may say so.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:22

en ze luisteren ook totaal niet, ik zeg dat ik me beter voel zonder maar dat wordt genegeerd. Alsof ik het zelf niet voel...

Maar goed, ben benieuwd wat voor staartje dat krijgt. Het zal wss niet "ongestraft" blijven.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:27

Heel knap dat je NEE kan zeggen en niet voor haar plezier die medicijnen toch inneemt. :D
Je komt weer voor jezelf op en klinkt 100 keer beter dan met de medicijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:29

Kan daar zo kriegel van worden als je als patiënt als een onmondig kind behandeld wordt.

Ojee Broem straf , moet je nu in de hoek gaan staan met een bordje ezel om je nek? :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:31

Het is heel raar, maar ik voel me ook beter. Het is toch stom dat zulke kleine dingetjes zoveel invloed kunnen hebben...

Kneel: ik heb het vaker gezien, mensen die weigeren krijgen gedwongen spuiten.... Maar dat waren mensen met psychoses en die heb ik zeker niet, dus misschien dat ze het bij mij zo laten. Het is iig wel te hopen, ik zal niet zonder slag of stoot een spuit in mijn lijf krijgen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:36

Ik vind het belachelijk dat ze zo de nadruk leggen op de medicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:41

Broem, ik geloof ook niet dat jij zonder slag ogf stoot een spuit in je lijf laat zetten. Ben benieuwd hoe ze het opgaan pakken dat je nee gezegd hebt tegen je medicatie want dat ze het er niet mee eens zullen zijn daar twijfel ik ook niet aan.