Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:21

Net lesje 15 gelopen, had echt vermoeide benen en had een beetje moeite om te starten maar goed, ik heb het uitgelopen.. Ik loop altijd op de trimbaan en die heb ik nu 2 keer rond gelopen ( met stukje van 2 min lopen ) heerlijk gevoel hoor..!!!

MB, fijn dat je geen kramp in je kuit meer hebt... :j
irise456, succes met lopen...
91laura, welkom en succes. Bouw het inderdaad langzaam en goed op en bij pijn meteen stoppen... :j

91laura

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:16

Dankje Smart! Wel lekker op de trimbaan lopen lijkt me, goed dat je het uitgelopen hebt!

Lopen hier mensen ook in hartslagzone's?

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:41

Ja, dat is heel lekker, het is een kleigrond dus ook nog goed voor mijn beentjes... :j

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:55

@laura: welkom :)

Smart: dat lijkt me ook lekker lopen idd, ik loop hier altijd maar door de zand berm :+

Ik ben weer even uitgelopen, heb waarschijnlijk mijn ribben gekneust, gister een trap gehad van me paard, ging niet expres maar ja wel vervelend.
Ben echt helemaal bont en blauw :=
Hopelijk kan ik van de week wel weer lopen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:56

Ach, wat balen Rosa... :( en gekneusde ribben? Erg pijnlijk... Veel sterkte en ik hoop dat je snel herstelt!

Ik ga vandaag (sinds een week) weer proberen hard te lopen! Kijken hoesnel mijn conditie gekelderd is en kijken tot hoever mijn knieën het aan kunnen :=

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 15:59

Succes Mirkim!!
Hopelijk valt het mee :)

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:01

Ik ben al iets van 2 weken niet geweest :x
Echt slecht. Ik ga voor in de vakantie maar een strak schema maken, want volgend jaar ga ik voor de halve marathon.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:37

blegh ik heb ook afgelopen maandag voor het laatst gelopen... ben bezig met examens (studeer in belgie) en ben echt nonstop aant leren en aan het stressen :P Maar morgen mag ik van mezelf weer gaan lopen :D

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:56

ik heb al tijden niet meer gelopen, misschien morgenochtend even. Moet mezelf er wel weer echt toe zetten :o

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:46

Jeutje Rosa, heftig! Pas maar even op hoor met het hardlopen :+

Ik ga zo denk ik nog even, hele moeie benen (ook van 't paardrijden) maar heb wel even zin. Genoeg geleerd vanmiddag ;)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:54

hihi, lopen jullie :+
waar is die motivatie ;)

Assepoester: veel plezier met lopen.
Ik vind het altijd heerlijk om na een drukke dag school of leren even je hoofd leeg te maken en lekker even te lopen :j
Ik hoop toch echt van de week weer te kunnen!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:49

Had dat vrijdag ook, zou 's avonds met een vriendin gaan, maar móest gewoon 's middags lopen, zat achter m'n bureau echt m'n tijd te verdoen.
Krijg er echt energie (en moeie benen :+) van, fijne afwisseling! :)

Nu ga ik _O-

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:53

Ik heb 20 minuutjes gelopen net en echt in een slakkentempo! Niet echt Kimmeriaans dus :) 't Ging redelijk goed met mijn knie... Nu ik zit begin ik hem weer te voelen. Baal er echt flink van, morgen dus écht met die sportarts bellen!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:16

KDS schreef:
ik heb al tijden niet meer gelopen, misschien morgenochtend even. Moet mezelf er wel weer echt toe zetten :o

Bij mij net zo, eerste even wat dingen voor school afronden en dan hopelijk over een paar dagen weer een keer lopen!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:30

ik ben net nog weeste lopen,30 minuutjes,barst van de energie! :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:11

Laura mijn vriend loopt wel met een hardslagmeter en die weet ook wel precies binnen welke zone hij moet blijven.

Ik heb vandaag samen met mijn vriend 6 km in Appelscha (bos) gelopen :) Was wel een leuke route en je kon gewoon de rode paaltjes volgen. Ik had er wel wat meer moeite mee vandaag maar heb het wel volgehouden, heb het hele stuk hardgelopen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:14

Nu je het over hartslagmeter hebt, ik heb er nu ook twee keer mee gelopen en schrik best wel, m'n hoogste is 195.. En als ik gewoon zit, niks doe zegmaar, heb ik 90. Redelijk hoog toch?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:15

geen idee Assepoetster heb er niet veel verstand van :=
Weet wel dat je met hardlopen dacht ik beter onder de 200 kunt blijven want boven de 200 verbrand je geen vet meer maar caloriën.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:03

Meestal wordt gebruikt: maximale hartslag= 220-leeftijd

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:09

Goedemorgen, ik ben ook nog steeds niet weer geweest :+
Ik heb het gewoon even te druk met van alles en nog wat. Gisteren zou ik gaan en dan zou vriendlief even een stukje gaan fietsen, maar dat vond ik zo ongezellig allebei apart van elkaar, dat ik met hem mee ben gegaan te fietsen. Toch iets van 30 km gefietst in een redelijk tempo.

Maar morgen ga ik echt.

Denk trouwens niet dat je conditie in een week echt achteruit gaat hoor :n

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:14

Assepoetster schreef:
Nu je het over hartslagmeter hebt, ik heb er nu ook twee keer mee gelopen en schrik best wel, m'n hoogste is 195.. En als ik gewoon zit, niks doe zegmaar, heb ik 90. Redelijk hoog toch?

Als je op een hoogte van 195 loopt, dan ben je jezelf serieus over de top aan het drijven.. stapje terug dus! Je hartslag (met jou leeftijd) moet ergens tussen de 150 en 170 zitten (volgens het boekje van mijn hartslagmeter allesinds!). Ik heb er nog niet mee gelopen, hij is nu binnen voor een nieuwe batterij (heb'm ook maar gekregen van een tante van me, die 'm nietmeer gebruikte.. serieuze cadeau!)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:34

Heb mezelf dit weekend een flinke schop onder m'n kont gegeven :D Motivatie om te lopen was ver te zoeken, evenals de motivatie om gezond te eten, niet te snoepen en geen alcoholische versnaperingen door de weeks.

Dusssssss.... vanaf vandaag op water en brood en weer 2 tot 3 keer per week met Evy aan de gang. Even de drilpuddinkjes rondom mijn buik eraf trainen :j Ben alleen snip en snip verkouden, volle neus en dikke keel, dus het hardlopen zal morgen of woensdag worden.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:11

ik heb vanochtend mijn vriend de opdracht gegeven mij de deur uit te werken met evy en sportkleren. En dat ging wonderwel :P

Ben net terug van les 1 en na 2 weken niet lopen heb ik die toch uitgelopen terwijl ik voor de 'rust' les 2 al niet doorkwam.

Oke het is niet veel maar da tik hem nu uitliep vind ik heel wat. Het was wel al redelijk warm aan het worden vond ik, ben niet echt een ochtendlopen en ook niet echt een boven de 15 graden loper geloof ik :o

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:25

tantjeuh schreef:
Assepoetster schreef:

Als je op een hoogte van 195 loopt, dan ben je jezelf serieus over de top aan het drijven.. stapje terug dus! Je hartslag (met jou leeftijd) moet ergens tussen de 150 en 170 zitten (volgens het boekje van mijn hartslagmeter allesinds!). Ik heb er nog niet mee gelopen, hij is nu binnen voor een nieuwe batterij (heb'm ook maar gekregen van een tante van me, die 'm nietmeer gebruikte.. serieuze cadeau!)

195 is inderdaad wel hoog, maar als je al even aan het hardlopen bent op een snelheid van 12 km/uur dan is het niet zo raar... Maar het is inderdaad beter om het wat lager te houden want dan hou je het langer vol! Tussen de 150 en 170 is inderdaad een mooie hartslag tijdens het lopen.

Ik ga vandaag weer 5 km doen, wil het vandaag rond de 25 minuten doen! Kijken of het gaat lukken ;).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:14

Hai

Ik ben gisteren nog wezen rennen ladiesrun zooo leuk maar ik was kapot bij de finish kon ik 2 dingen doen of janken :oo of rustig ademen terwijl dat niet meer ging...mijn gemiddelde snelheid met de training zijn ong 8.8km/h en ik liep

30.15 5km dus 9.91km per uur :wow: ik ben 355e geworden van de 1949 starters