Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:59

De shampoo's vind ik idd ook echt héérlijk. Ook de stylingsproducten trouwens. Wil echt niet meer anders.
En ken nog een aantal mensen om mij heen die met JF hebben geverfd, al meerdere malen en ook nog niet 1 klacht van gehoord eigenlijk. :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:32

Ik kom even inbreken hier!
Ik heb gisteren ook voor het eerst mijn haar zelf geverfd.
liet het hiervoor altijd door iemand anders of door de kapper doen.
Heb het nu zelf gedaan met die nieuwe verf van john frieda.
Echt ideaal! Heb de kleur medium red brown genomen en t ziet er super uit.
Was heel makkelijk in gebruik en ook ik had genoeg aan 1 verpakking terwijl ik er normaal altijd 2 nodig heb (erg dik haar).
Heb het nu dus 1 dag geleden gedaan dus wet niet hoe de kleur houdt.
Meestal (ook bij de kapper) vervaagd het na een week of 6 wel een beetje maar dat is vaak wel chill, dan zie je de uitgroei niet zo.

Maar ik ben echt helemaal om.
Echt ideaal ook dat ik dit nu voortaan gewoon zelf kan doen!
Die handschoenen die er bij zitten zijn voor de verandering ook gewoon functioneel en die "foam" werkt dus ook heel prettig.

Kreeg er gelijk veel complimentjes over!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:09

Nou misschien dat ik het toch maar eens ga proberen. Heb altijd 2 pakjes nodig dus eigenlijk haal ik altijd het merk dat in de aanbieding is :o scheelt toch al snel 16 euro hahaha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:10

Cynn_x schreef:
De shampoo's vind ik idd ook echt héérlijk. Ook de stylingsproducten trouwens. Wil echt niet meer anders.
En ken nog een aantal mensen om mij heen die met JF hebben geverfd, al meerdere malen en ook nog niet 1 klacht van gehoord eigenlijk. :=

ik heb het laatst bij mijn moeder gebruikt ging prima, 2x was een ramp....op het doosje staat 100% grijsdekking...nou er was ineens niets gedekt van het grijs, in eerste instantie leek het goed maar na een paar dagen kwam heel het grijs er weer door.
Heb een klacht ingediend bij john frieda, ze hebben mij netjes gebeld en heb het verhaal uitgelegd.
heb wel een nieuwe verpakking gehad dus binnenkort proberen we het nog 1x....lukt dit niet dan ook voor mij geen john frieda meer...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:35

Dat is wel netjes van ze, Trieske. Hopelijk valt het de tweede keer beter mee :)

Ik moet ook weer dringend naar de kapper, is alweer van begin december geleden. Maar ik vind echt geen goede voorbeeldfoto's van wat ik wil. Ik heb een zijlijn, rechte pony en laagjes. Het langste komt tot aan mijn behabandje. Maar ik vind dus geen foto van zo'n kapsel maar dan met rechte pony :+ (dit is overigens ook ongeveer mijn lengte)
Afbeelding

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:50

wel erg mooi kapsel, ik wou dat ik steil haar had

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:39

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:46

Ik heb gister m'n haar gespoeld (28 wassingen) van blond naar middenbruin!
Ik vind het erg leuk geworden. Helaas is de voorkant een stukje donkerder, dus de voorkant veel wassen hahah!
Voor;
Afbeelding
Van nu heb ik nog niet echt een goede foto, komt morgen denk ik hahha!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:20

Hier een foto van hoe het nu is! :)

Afbeelding

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:22

Lijkt natuurlijk, staat je goed vind ik :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:31

Dankjewel! :)

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:29

Ik heb nu nogal saai haar met een bles die alweer veel te lang is geworden.. Ik wilde gaan voor een rechte pony, maar weet niet of dit mij gaat staan. kan ik daar achter kome zonder te knippen? :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:22

Fijn! Dit toppic!
Jullie hadden me al is een keer geholpen met : Wel of niet rechte pony en ik had een rechte pony gedaan en hij stond leuk ,maar heb nu weer een schuine en de kapper heeft mij tips gegeven om mijn natuurlijke krullen (van mezelf dus) echt de kans te geven.. (ik borstelde ze er ALTIJD uit..)
maaaaaar nu wil ik eigenlijk een andere kleur haar :')

Ik moet nog kiezen tussen een gloed over mijn haarkleur heen (Dus niet helemaal verfen ,maar toch wel dat het bijv. wat roder word) of dat ik 2 kleuren wil (mijn eigen kleur + andere) ., maar nu heb ik hele donkere ogen (bruin) en heel donker bruin tegen zwart aan haar.. dus donkerder word te gothic en voor kleur erdoor dacht ik aan iets lichter bruin ,maar weet niet of dat bij mijn ogen staat..

maar die gloed zou ik weer in het donker bruin/bordeaux rood (die mix tussen die rood en die bruin)

HELP! :p

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:51

Hallo bokkers....., ik heb een vraagje die vast 1 van jullie wel kan antwoorden.
Ik heb 3 weken geleden meegedaan aan een kappersshow van Davinus en dat ging vooral over vrolijke en pittige kleuren. Ze hadden mijn haar geknipt (15 cm eraf en laagjes) niks mis mee, maar mijn haar ook paars geverft (voor de show). Allerlei delen paars, achter onderlangs permanente verf en bovenop eerst geblondeerd (permanente verf) en toen een kleurspoeling paars/aubergine erover heen (allemaal voor een of andere effect, haha). Na de show hebben ze er gelijk chocobruin over heen gegooid. Nu is het donker/choco bruin met paarse/aubergine gloed, vooral onderaan, het bovenste gedeelte (waar dus blond met kleurspoeling paars is geverft) wordt nu lichter.
MAAR: ik wil mijn haar weer blond. Ik heb van mijzelf blond tegen donkerblond aan.
Wat zouden jullie doen? Ontkleuren (hoeveel %?) en (as?)blond (welke?) erover heen gooien? Of highlighten, maar ik heb al vaker gehoord dat je met highlights op paarse/aubergine gloed heel erg moet oppassen en ik wil het het liefst in 1 klap blonder (of iig donkerblond). Maar ik kan moeilijk nu een pakje permanente blond verf erover heen gooien, dat pakt toch nooit?

Nou ik wacht zowieso even af, mijn haar mag nu even herstellen, wil het wel graag rond april doen. Heb een vriendin die is kapster maar die spreek ik momenteel weinig (erg druk) dus dat komt tegen die tijd wel.

Dus hopelijk is er iemand een kenner hier die mij een goed idee/oplossing kan geven...... thanks alvast ;)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:05

YentlKG schreef:
Hallo bokkers....., ik heb een vraagje die vast 1 van jullie wel kan antwoorden.
Ik heb 3 weken geleden meegedaan aan een kappersshow van Davinus en dat ging vooral over vrolijke en pittige kleuren. Ze hadden mijn haar geknipt (15 cm eraf en laagjes) niks mis mee, maar mijn haar ook paars geverft (voor de show). Allerlei delen paars, achter onderlangs permanente verf en bovenop eerst geblondeerd (permanente verf) en toen een kleurspoeling paars/aubergine erover heen (allemaal voor een of andere effect, haha). Na de show hebben ze er gelijk chocobruin over heen gegooid. Nu is het donker/choco bruin met paarse/aubergine gloed, vooral onderaan, het bovenste gedeelte (waar dus blond met kleurspoeling paars is geverft) wordt nu lichter.
MAAR: ik wil mijn haar weer blond. Ik heb van mijzelf blond tegen donkerblond aan.
Wat zouden jullie doen? Ontkleuren (hoeveel %?) en (as?)blond (welke?) erover heen gooien? Of highlighten, maar ik heb al vaker gehoord dat je met highlights op paarse/aubergine gloed heel erg moet oppassen en ik wil het het liefst in 1 klap blonder (of iig donkerblond). Maar ik kan moeilijk nu een pakje permanente blond verf erover heen gooien, dat pakt toch nooit?

Nou ik wacht zowieso even af, mijn haar mag nu even herstellen, wil het wel graag rond april doen. Heb een vriendin die is kapster maar die spreek ik momenteel weinig (erg druk) dus dat komt tegen die tijd wel.

Dus hopelijk is er iemand een kenner hier die mij een goed idee/oplossing kan geven...... thanks alvast ;)

Ik zou idd even wachten zodat je straks ook stukje uitgroei hebt van je eigen haar kleur.
Daarna zou ik naar de kapper gaan en die je haar laten verven in jou eigen kleur (of wat er het dichtst bij komt) door je uitgroei kan de kapper goed bepalen welke kleur erin moet.
Denk dus dat je beter niet zelf dat kan doen omdat ik bang ben dat je geen gewenste kleur krijgt dan.
Ik ben van witblond naar mijn eigen blonde kleur gegaan, verfde altijd zelf dat witte maar mijn eigen natuurlijke kleur liet ik echt aan een professioneel iemand over omdat de kans op groen of oranje worden heel groot was als ik het zelf zou doen (had met voorpigmenteren te maken en dat moest de kapper sowieso doen).
Koste me wel wat geld maar ben er heel blij mee en ze hebben mij super goed geverfd in mijn natuurlijke kleur, heb ondertussen al wat uitgroei (tenminste dat moet wel na 1,5 maand) maar ik zie er niks van, verf en eigen kleur komt dus bij mij dankzij de kapper precies overeen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:12

Ik heb ook een vraagje,
Sinds ik mijn haar auburn bruin heb geverfd (in mijn profiel zie je hoe het was voordat ik het geverfd had) is mijn haar echt enorm vet. Zelfs na het douchen voel ik nog dat het een beetje vettig is, terwijl ik toch goed mn shampoo in doe, en heel grondig uitspoel.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:25

_Vivi_ Thanks voor je (snelle) reactie!
Wilde het dus idd zelf proberen of mijn vriendin laten doen. Opzich hoef ik echt niet persé meteen mijn eigen haarkleur terug, iets donkerder/lichter dan dat is ook oké, dan kan ik dat via high- of lowlights wel verder doen..dat maakt dus niet uit.
Maar wat ik zei is dus wel mogelijk?
Zelf ontkleuren en dan een (donker)blond er door heen gooien?

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:32

Manegepaard, ik denk dat je haar misschien een behoorlijke optater heeft gekregen van het verven. Heb er zelf weinig tot geen verstand van maar talg wordt aangemaakt om een droge hoofdhuid en infecties tegen te gaan. Misschien dat jou hoofdhuid dus op reactie vh verven ontzettend veel talg heeft aangemaakt.
Ik zou als ik jou was niet overdreven veel gaan wassen en een shampoo met neutrale Ph-waarde nemen zodat je talgkliertjes niet over gestimuleerd worden.
Anders even bij de kapper langsgaan??

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:35

Hoi Bokkers!
Ik kom hier even binnenvallen! Binnenkort moet ik weer naar de kapper want de dode puntjes worden echt weer teveel ( is al wel bijna een half jaar geleden) en ik wil graag iets anders proberen. Buitenom af en toe een schuine lok of pony heb ik nooit een ander kapsel gehad, ook nog nooit geverfd. Ik wil nu graag een rechte pony gaan proberen en wat high en low lights laten zetten. een beetje zoals dit kapsel:
http://www.hairfinder.com/haircollectio ... ncut-2.htm
Dit is mijn kapsel nu (links):
http://img580.imageshack.us/i/11310780055qdeq.jpg/

het langste stuk komt tot over m'n bh bandje.

@manegepaard: hoe vaak was je je haar in de week? te vaak wassen kan ook vet haar veroorzaken.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:39

YentlKG schreef:
_Vivi_ Thanks voor je (snelle) reactie!
Wilde het dus idd zelf proberen of mijn vriendin laten doen. Opzich hoef ik echt niet persé meteen mijn eigen haarkleur terug, iets donkerder/lichter dan dat is ook oké, dan kan ik dat via high- of lowlights wel verder doen..dat maakt dus niet uit.
Maar wat ik zei is dus wel mogelijk?
Zelf ontkleuren en dan een (donker)blond er door heen gooien?

ontkleuren en dan donkerblond is geen makkelijke combi....word denk ik snel grauw (groen gloed)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:43

Jenthe_x schreef:
Ik heb nu nogal saai haar met een bles die alweer veel te lang is geworden.. Ik wilde gaan voor een rechte pony, maar weet niet of dit mij gaat staan. kan ik daar achter kome zonder te knippen? :D

Een bles? :+

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:46

dat is geloof ik belgisch voor het hebben van een pony in je haar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:48

YentlKG schreef:
Manegepaard, ik denk dat je haar misschien een behoorlijke optater heeft gekregen van het verven. Heb er zelf weinig tot geen verstand van maar talg wordt aangemaakt om een droge hoofdhuid en infecties tegen te gaan. Misschien dat jou hoofdhuid dus op reactie vh verven ontzettend veel talg heeft aangemaakt.
Ik zou als ik jou was niet overdreven veel gaan wassen en een shampoo met neutrale Ph-waarde nemen zodat je talgkliertjes niet over gestimuleerd worden.
Anders even bij de kapper langsgaan??

Ik was het iedere avond vlak voor het slapengaan, en s' ochtends maak ik het nat met een borstel omdat het anders recht overeind staat. :=

goiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:02

Manegepaard ben je toevallig van shampoo veranderd? Heb dat zelf namelijk gehad met shampoo van Syoss. Vond het erg fijn maar mijn haar werd er erg vet van en moest het echt elke dag wassen.. Heb nu herbal essences en was het weer om de dag en gaat prima nu. (Heb mn haar ook geverfd btw)

MadameFanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:42

Ilsemarie schreef:
dat is geloof ik belgisch voor het hebben van een pony in je haar :P

:j
( wel geen "Belgisch" maar "Vlaams" O:) )

Bles wordt hier gebruikt voor een lange lok die over je gezicht loopt, beetje als een (schuine) pony die gegroeid is en nu over het gezicht loopt :D