[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:08

Mag ik vragen hoeveel jij betaald voor je verzekering? Ik twijfelde namelijk toen ik bij Anderzorg zag staan dat alleen het plaatsen en verwijderen plus de Mirena vergoed werd. De Inplanon zag ik er niet bij staan. Of heeft dat te maken met of je het bij de huisarts laat doen of bij de gyn? Mijn huisarts begint namelijk niet aan de inplanon.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:25

Emytje schreef:
Mag ik vragen hoeveel jij betaald voor je verzekering? Ik twijfelde namelijk toen ik bij Anderzorg zag staan dat alleen het plaatsen en verwijderen plus de Mirena vergoed werd. De Inplanon zag ik er niet bij staan. Of heeft dat te maken met of je het bij de huisarts laat doen of bij de gyn? Mijn huisarts begint namelijk niet aan de inplanon.

ik betaal bij izz 138, nog iets...maar izz is alleen voor medewerkers in de zorg dus daar kom je niet zo 1, 2, 3 bij tussen...en het lijkt mij logisch dat plaatsen van implanon vergoed word het is namelijk een middel wat word verstrekt, maar je zelf niet even kan plaatsen...dus moet door een gynaecoloog of huisarts worden gedaan die daar bekwaam in is...bel anders even je verzekering met je vraag en dan weet je het gelijk...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:07

Maar je kiest je zorgverzekering toch niet uit alleen op basis daarvan!?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:59

Nou ja, het is natuurlijk wel een belangrijk punt. Ik wil dat gewoonweg niet zelf moeten betalen. Daarnaast vind ik fysio en vergoeding van lenzen belangrijk en dat veel betaald word mocht ik in het ziekenhuis terecht komen, maar tandartsverzekering hoef ik niet en voorlopig willen we ook nog geen kinderen.

@ Lammie: dat is inderdaad wel een goede. Maar ik denk dat ik maandag even de apotheek op bel hoe dat zit en anders ga ik iedere verzekeringsmaatschappij bellen. :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:39

Maar dat staafje blijft 3? Jaar zitten, je zorgverzekering is in principe voor een jaar. Ik heb geen idee hoeveel t kost hoor daar niet van, maar voor mij persoonlijk zou de keuze van mn verzekering daar absoluut niet op blijven hangen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:43

Ik ben heel erg gevoelig voor bijwerkingen, dus ik moet er gewoon rekening mee houden dat er een kans in zit dat ik de inplanon eerder verwijdert wil hebben. Voor mij dus weldegelijk een puntje om mijn verzekering voor uit te kiezen. ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:45

Dan kan k me dr wel wat bij voorstellen ja! en implanon is je enige optie?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:52

De pil valt voor mij ivm depressies en migraine veroorzaakt door de hormonen die daarin zitten al af en daarmee eigenlijk de prikpil ook (mijn huisarts raadde het af). Ik heb nu de Nuvaring maar ook daarmee een hoop problemen (lijkend op endometriose waarvoor ik nog naar de gyn moet). Voor de koperspiraal heb ik een te zware menstruatie en de mirena spiraal is dus echt mijn laatste mogelijheid omdat ik deze nog enger vind dan de inplanon. Het was dus of inplanon, prikpil proberen en kijken hoe het zit met depressies en migraine (grote gok) of dus de mirena spiraal waar ik zelf niet zo achter sta. Veel opties heb ik dus niet meer en op dit moment is het dus alleen de inplanon. Daarna wil ik nog wel de prikpil proberen en het allerlaatste is dus de mirena spiraal. Daarna zullen we het toch echt met rubbertjes moeten doen, want dan heb ik alles geprobeerd.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 08:40

WillemYntJee schreef:
Maar dat staafje blijft 3? Jaar zitten, je zorgverzekering is in principe voor een jaar. Ik heb geen idee hoeveel t kost hoor daar niet van, maar voor mij persoonlijk zou de keuze van mn verzekering daar absoluut niet op blijven hangen.

de werking is 3 jaar ja en normaal gesproken kiest men ervoor om hem ook zo lang te laten zitten, maar als je wilt (ivm klachten of een kinderwens) dan kan je hem er gewoon eerder uit laten halen...dit zei mijn huisarts...

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:22

Emytje schreef:
De pil valt voor mij ivm depressies en migraine veroorzaakt door de hormonen die daarin zitten al af en daarmee eigenlijk de prikpil ook (mijn huisarts raadde het af). Ik heb nu de Nuvaring maar ook daarmee een hoop problemen (lijkend op endometriose waarvoor ik nog naar de gyn moet). Voor de koperspiraal heb ik een te zware menstruatie en de mirena spiraal is dus echt mijn laatste mogelijheid omdat ik deze nog enger vind dan de inplanon. Het was dus of inplanon, prikpil proberen en kijken hoe het zit met depressies en migraine (grote gok) of dus de mirena spiraal waar ik zelf niet zo achter sta. Veel opties heb ik dus niet meer en op dit moment is het dus alleen de inplanon. Daarna wil ik nog wel de prikpil proberen en het allerlaatste is dus de mirena spiraal. Daarna zullen we het toch echt met rubbertjes moeten doen, want dan heb ik alles geprobeerd.

ik zou prikpil niet doen. Ik heb dat zelf ook gehad (kan ook niet tegen hormonen) en daar had ik echt last van.
Mijn zus, ook prikpil gebruikt, had er ook ontzettend last van. Hartkloppingen, slapeloze nachten, zenuwen etc etc

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:27

Daarom dat ik nu dus ook voor de inplanon ga. ;) Maar als ik dat ook niets vind, zou ik de prikpil toch nog wel willen proberen. Er blijft anders nog zo weinig over.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:30

morgenochtend krijg ik een koperspiraal.. hopelijk valt het mee allemaal!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:34

even een klein vraagje tussendoor, ben geen vaste meeprater in dit forum. Ik gebruik de pil, marvelon 30. En nu ben ik gisteren heel stom van me hem 's ochtends vergeten in te nemen. Ik heb hem 's nachts rond half 1 nog ingenomen, maar ja dat is natuurlijk wel 18 uur later. De volgende ochtend heb ik wel weer gewoon de pil genomen. Hoe zit het met de veiligheid? Marvelon is een één fase pil en ik zit net in de tweede week.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:15

Als je hem maar binnen 36 uur hebt ingenomen en de komende 7 dagen niks vergeet ben je veilig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:22

EstherMe schreef:
morgenochtend krijg ik een koperspiraal.. hopelijk valt het mee allemaal!

En hoe is het gegaan?

Bij mij word 8 december de inplanon geplaatst bij de gynacoloog...

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:27

Ik krijg als het goed is vrijdag een spiraal.. Ben heel benieuwd.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:28

Nou prettig is anders ;)
Eendenbek etc viel allemaal wel mee, maar mijn baarmoedermond was heel erg nauw, dus ze hadden het een beetje moeilijk (en ik dus extra pijn). Voelt een beetje als speldenprikken in plaats van krampen.
Napijn heb ik eigenlijk zo goed als niet :) Wat menstruatiepijn lijkt het, dus dat is prima!

Denk dat ik het wel nog een keertje zou doen, alleen even goed voorbereiden op een minder moment!

Succes emytje, dat lijkt me toch wel eng hoor zo een implanon..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:10

InekeH87 schreef:
even een klein vraagje tussendoor, ben geen vaste meeprater in dit forum. Ik gebruik de pil, marvelon 30. En nu ben ik gisteren heel stom van me hem 's ochtends vergeten in te nemen. Ik heb hem 's nachts rond half 1 nog ingenomen, maar ja dat is natuurlijk wel 18 uur later. De volgende ochtend heb ik wel weer gewoon de pil genomen. Hoe zit het met de veiligheid? Marvelon is een één fase pil en ik zit net in de tweede week.

Als het goed is maakt het niet uit omdat je in week 2 zit. Lees voor de zekerheid even de bijsluiter daar staat het in :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:50

in de bijsluiter staat het niet duidelijk, maar ik begrijp dat ik me geen zorgen hoef te maken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:55

Citaat:
De tweede week is de veiligste om de pil te vergeten.
Zolang u de pil geen tweemaal bent vergeten te nemen dan hoeft u helemaal niets te vrezen. Het maakt dus niet uit of u deze meer dan twaalf uur te laat inneemt. Ook al heeft u seks gehad de afgelopen 7 dagen.

www.pilvergeten.com

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:13

Hallo ik heb even een vraagje:
Hoe lang duurt het na je laatste pil je menstruatie start.
Dit is m'n 1e strip, en heb zaterdag m'n laatste pil genomen.
Is dit normaal of niet?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:19

Ja :j
Ik slik donderdags mijn laatste pil en word het maandags.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:21

Het wisselt bij iedereen een beetje.
Meestal word je 3 a 4 dagen na de laatste pil ongesteld en bij sommigen is dat wat eerder of wat later.
Helemaal omdat je net begonnen bent moet je lichaam er even aan wennen.
Als je het niet vertrouwd kan je altijd even je huisarts bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:24

Hallo,

Ik loop met een antibiotica kuur. Van twee weken. (Iedere dag drie hugeeee pillen).
Vanwege een wortelkanaal behandeling. (Fikse acuute ontsteking in een kies :\ ).

Nu mijn vraag. Ik had deze kuur opgehaald. Maar zover ik weet werkt de pil neit met een antibiotica kuur? Stom genoeg dacht ik daar nog niet aan toen ik het grij haalde van de week (Kwam net uit de tandartsstoel dus ja.. :+ ).

Het staat ook niet in de bijsluiter. Is eht nu wel veilig met de pil of?

Even voor de duidelijkheid: Nog niks gedaan met vriendlief, en als we iets doen gewoon met condoom erbij. Maar even toch navraag doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:24

En is het ook zo, dat als de pil niet werkt, dat ik ieder moment ongesteld kan worden? (|Ik slik de pil door ;) )