Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emytje schreef:Mag ik vragen hoeveel jij betaald voor je verzekering? Ik twijfelde namelijk toen ik bij Anderzorg zag staan dat alleen het plaatsen en verwijderen plus de Mirena vergoed werd. De Inplanon zag ik er niet bij staan. Of heeft dat te maken met of je het bij de huisarts laat doen of bij de gyn? Mijn huisarts begint namelijk niet aan de inplanon.
WillemYntJee schreef:Maar dat staafje blijft 3? Jaar zitten, je zorgverzekering is in principe voor een jaar. Ik heb geen idee hoeveel t kost hoor daar niet van, maar voor mij persoonlijk zou de keuze van mn verzekering daar absoluut niet op blijven hangen.
Emytje schreef:De pil valt voor mij ivm depressies en migraine veroorzaakt door de hormonen die daarin zitten al af en daarmee eigenlijk de prikpil ook (mijn huisarts raadde het af). Ik heb nu de Nuvaring maar ook daarmee een hoop problemen (lijkend op endometriose waarvoor ik nog naar de gyn moet). Voor de koperspiraal heb ik een te zware menstruatie en de mirena spiraal is dus echt mijn laatste mogelijheid omdat ik deze nog enger vind dan de inplanon. Het was dus of inplanon, prikpil proberen en kijken hoe het zit met depressies en migraine (grote gok) of dus de mirena spiraal waar ik zelf niet zo achter sta. Veel opties heb ik dus niet meer en op dit moment is het dus alleen de inplanon. Daarna wil ik nog wel de prikpil proberen en het allerlaatste is dus de mirena spiraal. Daarna zullen we het toch echt met rubbertjes moeten doen, want dan heb ik alles geprobeerd.
InekeH87 schreef:even een klein vraagje tussendoor, ben geen vaste meeprater in dit forum. Ik gebruik de pil, marvelon 30. En nu ben ik gisteren heel stom van me hem 's ochtends vergeten in te nemen. Ik heb hem 's nachts rond half 1 nog ingenomen, maar ja dat is natuurlijk wel 18 uur later. De volgende ochtend heb ik wel weer gewoon de pil genomen. Hoe zit het met de veiligheid? Marvelon is een één fase pil en ik zit net in de tweede week.
Citaat:De tweede week is de veiligste om de pil te vergeten.
Zolang u de pil geen tweemaal bent vergeten te nemen dan hoeft u helemaal niets te vrezen. Het maakt dus niet uit of u deze meer dan twaalf uur te laat inneemt. Ook al heeft u seks gehad de afgelopen 7 dagen.