Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:07

Heel veel succes morgen!!

ik klink sterk.. en dat is ook een grote fout die sommige mensen maken... ze doen zich sterk voor... maar diep van binnen zijn ze piepklein en zooo breekbaar....

Slaap lekker! :)

edit ;

soms zou je zo graag gewoon even weg gaan... even helemaal weg van hier...
vroeger zocht ik altijd de rust op.. bleef ik uren weg.... het strand op.. de heide op... waar dan ook...
maar het werk niet meer.... dat lukt me niet alleen....

Nog 1 dagje werken woensdag en dan heb ik 5 dagen vakantie waar ik van ga genieten als een gek....
En daarna zal ik weer keihard moeten knokken...
Ik zie wel waar het schip strand. Maar ook ik kan het niet altijd alleen...

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:33

alle nieuwe oude nieuwelingen(weet even geen ander woord)welkom!
jolligirl kende ik al van een ander topic! fijn dat je hier bent!

heb jullie posts nog even gelezen, maar ben eerlijk gezegd wel ff op om op alles weer te gaan reageren!
maar wou jullie allemaal even een goede nachtrust wensen, ondanks wat voor vreselijk nieuws natuurlijk te horen hebben gekregen, maar weet zeker dat PW nu ook fijn slaapt, en dat ze zou willen dat wij dat ook doen!(niet dat ik nou hier super relaxt zit hoor.......)

dus meiden, kom op, en tot morgen!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:41

Zie hier opeens allemaal mensen voorbij komen die tijden terug in dit topic zaten (incl. mezelf). Heb zelf daarna weinig meer gepost omdat ik zelf het idee had dat ik meer ging dubben enzo in tijden dat het wel goed ging.

Gaan er mensen vanaf hier naar de begrafenis/crematie? Is ze thuis overleden trouwens of nog wel waar ze opgenomen zou worden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 22:58

Ik kan vrijdag niet... weet ook niet of familie daarop zit te wachten...
Ik zal vrijdag wél aan haar denken....

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:04

Ik heb PW zelf helaas niet gekend, maar ik wens alvast veel sterkte aan alle nabestaanden, vrienden en kennissen! Zo te lezen was het een speciaal sympathiek iemand die heel hard gemist zal worden :(:)

Ik kom hier tevens ook eventjes binnenvallen. Ik ben ondertussen 21 jaar, loop al jaren met burn outs aan en af en sinds 3 maanden ben ik geknakt. Alle gebeurtenissen in mijn leven (en dat zijn er wat) hebben mijn draagkracht gebroken en ik ben in een depressie gerold...

Ik loop nu elke week bij de psychologe en het loont nog niet. Ik ga steeds meer en meer achteruit, krijg nu vaker paniekaanvallen, hyperventilatiemomenten en huilbuien.

Het meest rotte is dat niemand het serieus neemt, ze lachen ermee en zeggen dat ik me aanstel... Ik werk reeds 3 maand niet meer en na het verslag van de psychologe deze week ziet het ernaar uit dat ik nog een lange tijd niet terugga omdat dat kan leiden tot een eindeloze put van trauma's.

Zo dat is eruit :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:08

Waarom lachen mensen je uit? wat is dat voor een onzin van ze!!
Je bent bij een psych, maar het werkt niet, wat werkt er niet?
Wat zijn je verbeterpunten? Hoe komt het dat je zo in ene bent geknakt?

Als ik zo vrij mag zijn om het te vragen tenminste, het is goedbedoeld. :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:28

Hallo luitjes,

Ik kom even binnen vallen bij jullie topic.

Wat moet het overlijden van Pollewoppy een enorme schok voor jullie zijn! Ik wil jullie (haar topic-genoten) heel veel sterkte toewensen. Jullie hebben het persoonlijk al niet gemakkelijk, en dan ook nog het overlijden van een Bokt-vriendin! Sterkte meiden!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 01:52

Ik heb vanavond rond een uurtje of 8 het bericht over PW gelezen..
Ik vind het zo erg.. en het ergste is dat ik me nog schuldig voel ook.. laatste twee weken ben ik amper op t topic geweest omdat ik zoveel met mezelf bezig was.. Heb er van de week ff snel doorheen gelezen maar zonder echt mn volle aandacht erbij.. Maar geen belletje dat is gaan rinkelen. Ik voel me zooo stom, heb dr ook niet aangedacht ff smssie te sturen ofzo.

Echt meiden, weet van de meesten dat jullie allemaal hartstikke gek op daan waren. Wil jullie dan ook super veel sterkte wensen.

Angela, ik heb je stuk gelezen.. Ik ga het nog een keer zeggen.. Ontzettend mooi.. Wat kwam dat binnen zeg..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 02:07

Ik kom me hier ook weer even melden sinds tijden.
Heb ook een tijd lang gepost hier (zag pinacolada ook al voorbij schuiven), maar dat is inmiddels niet meer nodig.

Ben heel erg geschrokken van het nieuws van PolleWoppy.
Kan niet uitleggen hoe erg ik het vind dat ze deze keuze heeft moeten maken.
De tranen rollen mij ook over de wangen, ze was zo sterk, dapper en positief!

Ik wens iedereen heel erg veel sterkte met het verlies, en meid, ik hoop dat je het goed hebt hierboven.
Slaap zacht en rust maar lekker uit..

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 02:14

Jolliegirl schreef:
Iedereen die problemen heeft.... die een burnout heeft of erger... Laten we allemaal doorzetten.... laten we het doen voor PW.... dit is iets wat zij zou willen... dat weet ik ZEKER...

Ik blijf mijn best doen...is moeilijk, ups en downs, maar als ik dit dan zo lees over PW...tranen van verdriet, op veel punten herkenning, maar ook doorzetten en ja, dat wil ik zeker voor haar doen, ook al heb ik haar nooit gekend en heb me ook nog nooit aangesloten bij dit topic (misschien wordt het eens tijd om dat te gaan doen).

Ik wens iedereen uit dit topic en iedereen die PW kende ontzettend veel sterkte en wat moet zij een warm gevoel daarboven ontvangen hebben van zoveel mensen die haar steunen en een warm hart toedragen.

PW, hoop dat je strijd gestreden is en je vol warmte, liefde en rust kunt zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:51

Ook van mijn kant wil ik mijn medeleven getuigen.

Vreselijk, ik lees het net van Pollewoppy. Ben er erg van geschrokken.

Is iemand bij krachte om een rouwboeket te laten bezorgen, iemand die weet waar ze begraven/gecremeerd word.
Dan zou ik namelijk graag meedoen aan het boeket, en vele bokkers met mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:00

Uthrick heeft de taak opzich genomen op een boeket te regelen. Ik verwacht dat ze vandaag of morgen wel wat laat weten. Ik heb gisteren nog contact met haar gehad.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:01

Ik had haar een PB gestuurd voor een kaart maar vind deze oplossing nog beter!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:03

Dat is een mooi idee met het boeket.
Angela gaat het een beetje met je...

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:13

Ik lees zo nu en dan op jullie topic mee omdat ik jullie zo graag geluk toewens en toevallig las ik de laatste dagen mee toen Pollewoppy aangaf dat het niet goed ging bij haar. Wat is zo'n radiostilte dan akelig en dat je angst dan zo bewaarheid wordt |( .
Ik wens jullie enorm veel sterkte toe met het verwerken van dit verdriet en gun jullie zo vreselijk meer licht en lucht in jullie leven! :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:18

Ik vind het zo vreemd dat ik nooit meer iets van haar zal horen.. Zo onwerkelijk...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:27

@Maaike, ik hoop dat het vandaag beter gaat met je, en als het nog steeds zo'n puinhoop is, als dat het gisteren voor je voelde, hoop ik dat je sterk en moedig genoeg bent om je over het gevoel van "falen" heen te zetten om het toch op je werk aan te kunnen geven!! Ik hoop dat je voor jezelf kiest uit eindelijk.

Dikke knuffel meis!

@Jolanda, wat ontzettend fijn dat je zon fijne leidinggevende hebt zeg! Alleen dat je nu wacht tot ie terug is :( Denk aub aan je zelf :j

@Ellie, ik ben benieuwd hoe je eerste dag was meid.

@sterk over komen, de meeste mensen die mij niet dagelijks kennen, weten niet dat ik depressief ben. Die zien dit niet aan mij, en zullen dit ook nooit zien. Ik heb helaas geleerd om binnen, als nodig, 1 seconde dat stomme masker op te zetten, een muur op te trekken, die zelfs door de meest dierbare erg moeilijk te doorbreken is. Gelukkig ben ik een vriend via bokt rijker geworden, die mij in de juiste richting heeft geduwd mbt hulp krijgen. Dus er is nieuwe hoop.

bobomelo schreef:
alle nieuwe oude nieuwelingen(weet even geen ander woord)welkom!
jolligirl kende ik al van een ander topic! fijn dat je hier bent!

heb jullie posts nog even gelezen, maar ben eerlijk gezegd wel ff op om op alles weer te gaan reageren!
maar wou jullie allemaal even een goede nachtrust wensen, ondanks wat voor vreselijk nieuws natuurlijk te horen hebben gekregen, maar weet zeker dat PW nu ook fijn slaapt, en dat ze zou willen dat wij dat ook doen!(niet dat ik nou hier super relaxt zit hoor.......)

dus meiden, kom op, en tot morgen!

Ik ben hier weer binnen komen vallen, maar alleen de mensen van "vroegah" kennen mij. Ik zal me dan ook even netjes voorstellen:

Ik ben dus Samantha, 25 jaar, en heb een dochtertje van bijna 9 maanden. Ik woon alleen met haar, nadat ik de relatie met haar vader verbroken heb, omdat ik aan mij zelf voelde, dat me die relatie alleen maar meer naar de grond trok. Ik heb tot dat ik de diagnose "depressief" mee kreeg, altijd van baantje naar baantje gewerkt. Nooit kon ik iets houden, nooit hield ik iets vol en maakte het af. Achteraf bleek dat dus allemaal samen te hangen met die depressie, die al 10 jaar speelt.

Verder probeer ik natuurlijk nog te genieten van alle mooie kleine dingetjes. Van mijn dochter, van mijn vrienden en vriendinnen. Soms gaat dit goed, soms is het moeilijk....

Als jullie meer willen weten, mogen jullie altijd vragen stellen, al dan niet per PB.

(Ben ik eigenlijk nog welkom? :o )

@pinacolada, vrijdag is de crematie zoals ik begrepen heb, en zo ver ik weet, is ze niet thuis, en niet daar waar ze opgenomen werd overleden :n

@Chipieke, ook aan mij werd er gezegt dat ik me niet moest aan stellen en dat het maar tussen mijn oren zat, ik maakte mezelf ziek :(
Hou vol meisje, blijf overal en nergens aan de bel trekken, totdat je iemand tegen komt die jou begrijpt en snapt!!

@Biieniie, ik denk dat wij allemaal ergens wel een "schuldgevoel" hebben. Ik iig wel, ik heb regelmatig haar posts gezien en gelegen, en iedere keer afgevraagd hoe het met r ging. Maar niet dat ik op dat moment de kleine moeite nam om even te PBen :n :o Dat zou ik later wel doen, dacht ik altijd maar.
Maar ook al had ze iedere minuut een sms of PB gekregen, ben ik bang dat het niet gebaat zou hebben, ze had haar beslissing duidelijk voorzich zelf klaar.

@boeket, ook ik wil graag mee doen. Door mijn financiele plaatje, weet ik niet of ik een vastgesteld bedrag zou kunnen gaan missen, maar hoop dat ik hoe dan ook mee kan en mag bij dragen, aan die "laatste" groet aan Daan.

@Angela, Hoe gaat het vandaag met je? :(:) Ik hoop dat je ergens toch een beetje rust hebt gehad, en hebt kunnen slapen.

@Hier, ik heb bagger geslapen. Nare dromen tussen doorgehad, en een behoorlijke terug slag gehad door dit verschrikkelijke nieuws.
Ik hoop dan ook, dat jullie het niet erg vinden, dat ik weer mee praat en lees?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:28

Ook ik verwacht iedere keer een berichtje dr tussen te zien, van die lieve Daan, die ons verteld, goede moed te houden, dat alles weer goed komt. Om eens het een te proberen, of juist het ander. In de zoektocht wat voor iedereen persoonlijk zal werken.

Het is zo onwerkelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:41

Deze songtekst stuurde Daan mij zo'n 3 kwartjaar geleden. Ik wil hem graag met jullie delen..

overal waar je kijkt
komt er geen eind
aan het donker
overal waar je loopt
zakken je voeten
steeds dieper
en dieper weg
in de grond

alles veranderd een keer
niemand blijft altijd dezelfde
alles wat hier nu gebeurd
drijft vroeg of later
steeds verder
en verder weg
naar de zee

geef, geef de moed niet op
al stijgt het water snel en
Al lijkt de nacht zo lang

overal om je heen
komt er geen eind
aan het donker
alles raakt kwijt in de storm
maar wie alles verliest
vind zichzelf op een dag
weer terug
als een mens

al stijgt het water snel
en onverwacht
Al lijkt de nacht zo lang
geef niet op

de storm gaat ooit eens liggen
dit is wat je maakt
tot wie je bent
geef niet op
geef niet op
geef niet op

de regen slaat
tegen de ruiten
en van binnen stormt
het net zo hard als buiten

maar geef, geef de moed niet op
al stijgt het water snel
en onverwacht
al lijkt de nacht zo lang
geef niet op

dit is wat je maakt,
tot wie je bent,
geef niet op,
geef niet op,
geef niet op,

geef nooit op

Blof - De storm

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:44

ik ben niet echt iemand die veel meeleest hier, maar af en toe als ik me wat slechter voel kom ik even lezen en dan weet ik dat ik niet alleen ben.
Heel erg veel sterkte aan iedereen hier die PW in zijn of haar hart draagt. Heel veel sterkte aan der vriend, die zo goed als hij kon PW steunde.
Ik kende der niet, maar ben er echt ondersteboven van... Wat moet ze zich verschrikkelijk gevoeld hebben |( ze was een geweldige meid, ze voelde zich zo slecht, maar heeft tegelijk zo veel mensen geholpen en gesteund, de kracht gegeven om door te gaan.
Chipie, Angela, Maaike en alle andere die het moeilijk hebben soms, verlang niet te veel van jezelf, wenen en emoties zijn geen falen, ze zijn een uiting en een kans om opnieuw te proberen en het anders te doen.

Er was een tijd dat ik hele dagen weende, zelfs mijn paarden konden mij niet troosten. Ik ben er na een meer dan een jaar uitgeraakt, met de hulp van vrienden en familie. Ik was toen 16 jaar. Jaren heb ik niet durven en kunnen wenen, zag ik emoties als zwakte en falen. Maar vandaag, nu 21 jaar oud, weet ik dat emoties maar emoties zijn. Ja zo probeer ik ze te bekijken. Emoties zijn menselijk en moeten niet altijd iets betekenen, ze zijn er, je hebt ze, maar ze zijn jou niet...Ik stap niet langer buiten met de hoop dat er plots, uit het niets een auto voor me staat, en ik die pijn niet meer voel. Ik ben gelukkig nu en alhoewel ik soms nog even naar beneden val, ik zal nooit meer zo diep vallen. Dat laat ik mezelf niet meer toe, ik knok, en ik blijf knokken. Want het leven kan echt mooi en makkelijk zijn...

Vergeten jullie niet dat elk van jullie de kracht heeft om er uit te klimmen en om terug gelukkig te worden. Ik ben er het beste voorbeeld van.
Zoek de kracht en denk aan mooie positieve dingen. Doe het voor PW...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:47

Wat een mooie tekst zeg, van Blof!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:02

Mooie tekst van Blof Angela.. Ik vind het ook zo onwerkelijk, nooit meer iets te horen van haar. Hoe gaat het met jou?

Ik denk dat niemand van ons zichzelf iets kwalijk hoeft te nemen.. Danielle stond hier achter, ze wilde dit, daar was ze zeker van. Al hadden we haar met z'n allen tegengehouden, zij kon niet verder. Biienniie, voel je dus ook niet schuldig :).

Vandaag ging het verder waar ik gisteren ben geëindigd. Huilbuien, klote voelen.. Wel op het werk aangegeven.
Ben nu al weer thuis. Eerder naar huis gegaan.. Blijkbaar was het ook te zien, kreeg van veel collega's vragen of het wel ging en of ik het wel trok. Alleen maar veel nee geschud, verder niets gezegd of gedaan.. anders kwamen de tranen weer..
pff.. ben het zat!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:15

Vervelend dat je je zo rot voelt maaike, maar ergens wel "fijn" dat ze het op je werk ook hebben kunnen zien. Zo weten ze dat er iets is, en kunnen ze er rekening mee houden toch?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:16

Ja, ze weten al wel dat het een periode niet goed gegaan was.. Ben al vanaf januari bezig en dat weten ze..
Alleen had nu gedaan dat alles wel weer goed ging en ik wel weer kon werken.. niet dus..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:20

Ja, ik herken het. Heb ook veel positieve perioden gehad, en iedere keer weer op nieuw een flinke terug val gehad. Heb een aantal keren gedacht om voor een dagje een paar uurtjes vrijwilligers werk te gaan doen, om te kijken hoe het me zou bevallen. Maar dat is me afgeraden, beter is het om eerst mijn huishouden ed volledig op de rit te hebben, want dat is het nu nog steeds niet.