Citaat:
="maikeltje"
Als de vriendschap goed zit dan hoeven kinderen echt geen belemmering te zijn. Iemand die daar geen rekening mee wil houden die heeft dan in mijn ogen een egoistische instelling. En dan was de vriendschap vroeg of laat toch dood gebloed, dat heeft dan in mijn ogen ook niets met die kinderen te maken maar met die zogenaamde vriend(in). Wij zijn qua karakter niet veranderd vanwege de komst van de kinderen, we zijn nog steeds wie we al waren voor de kinderen. Maar ze zijn er nu en ze hebben ons nog nodig, niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houdt als ouders zijnde toch?
Helemaal mee eens
. Echte vrienden hebben interesse voor elkaar, in wat voor fase ze van hun leven ook zitten.
Ik heb geen kinderwens maar ik vind het heerlijk voor mijn vriendinnen dat zij hun kinderen hebben! En ik ben ook echt oprecht geinteresseerd in hun kinderen en hoe ze opgroeien!
Ze zijn namelijk een onderdeel van het leven van mijn vriendinnen, net als dat de paarden bij mij een belangrijk onderdeel zijn en mijn vriendinnen mij er regelmatig naar vragen ondanks dat ze zelf niets met paarden hebben.
Als de vriendschap echt goed en diepgaand is, dan heb je ook (naar mijn idee) oprechte interesse in iemands leven.
Ook al is dat heel anders ingevuld dan jouw leven.