Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:59

Only_Hellen schreef:
_sparta_ schreef:
De tuinslang erop en dan roepen: Brand!!!

Jij wilt daar vast mee zeggen dat je dan gelijk van de jongetjes af bent, die later brandweerman willen worden.

Neeheeeeee alsjeblief niet want stel dat ik ook brand krijg, dan wil ik wel graag gebruik kunnen maken van die jongentjes ofis dat nu egoistisch gedacht?? ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:59

Hè wat jammer nou, dan kunnen we niet meer meer onzin verzinnen in wat je kunt doen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:00

He ja, zo heb ik het nog niet bedacht Onassa.

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:01

Of ze willen juist brandweer worden want vonden het wel stoer dat er band geblust werd. :)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:02

Nou, ik ga naar huis. Kijken of een van mijn kinderen de moeite heeft genomen eten te koken :D

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:24

Citaat:
="maikeltje"
Als de vriendschap goed zit dan hoeven kinderen echt geen belemmering te zijn. Iemand die daar geen rekening mee wil houden die heeft dan in mijn ogen een egoistische instelling. En dan was de vriendschap vroeg of laat toch dood gebloed, dat heeft dan in mijn ogen ook niets met die kinderen te maken maar met die zogenaamde vriend(in). Wij zijn qua karakter niet veranderd vanwege de komst van de kinderen, we zijn nog steeds wie we al waren voor de kinderen. Maar ze zijn er nu en ze hebben ons nog nodig, niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houdt als ouders zijnde toch?

Helemaal mee eens :j . Echte vrienden hebben interesse voor elkaar, in wat voor fase ze van hun leven ook zitten.
Ik heb geen kinderwens maar ik vind het heerlijk voor mijn vriendinnen dat zij hun kinderen hebben! En ik ben ook echt oprecht geinteresseerd in hun kinderen en hoe ze opgroeien!
Ze zijn namelijk een onderdeel van het leven van mijn vriendinnen, net als dat de paarden bij mij een belangrijk onderdeel zijn en mijn vriendinnen mij er regelmatig naar vragen ondanks dat ze zelf niets met paarden hebben.

Als de vriendschap echt goed en diepgaand is, dan heb je ook (naar mijn idee) oprechte interesse in iemands leven.
Ook al is dat heel anders ingevuld dan jouw leven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:09

Ja inderdaad maar dan denk ik ook wel dat het van beide kanten moet komen, de interesse.
Toch zie je veel mensen helemaal opgeslokt worden door het gezinsleven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:15

Nicolletje schreef:

Ik zou zeggen: nou en? Dat is hun keuze. Ik zou het heel jammer vinden hoor, om daar een vriendschap aan te verliezen. Zoals ik het ook heel jammer zou vinden om een vriendschap te verliezen van iemand die bv naar het buitenland verhuist. Maar ik zou nooit een vriend op willen leggen om het niet te doen terwille van mij. Jammer maar het leven verandert, en vriendschappen veranderen, en je deelt misschien een tijd hetzelfde pad, en als die paden dan weer uit elkaar lopen na verloop van tijd - so be it.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:18

Nicolletje schreef:
Ja inderdaad maar dan denk ik ook wel dat het van beide kanten moet komen, de interesse.

Ach, ik heb ook vriendinnen die helemaal opgeslokt worden door hun carriere. :)
En toch vinden we elkaar wel weer ergens. Of niet, maar dan speelt er vaak al veel meer.
Het is precies wat Shadow0 zegt. Soms gaan de paden van vrienden een andere kant op. Kan tijdelijk zijn, maar ook voorgoed. En dat ligt toch meestal echt aan beide partijen, is mijn ervaring.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:18

Shadow0 schreef:
Nicolletje schreef:

Ik zou zeggen: nou en? Dat is hun keuze. Ik zou het heel jammer vinden hoor, om daar een vriendschap aan te verliezen. Zoals ik het ook heel jammer zou vinden om een vriendschap te verliezen van iemand die bv naar het buitenland verhuist. Maar ik zou nooit een vriend op willen leggen om het niet te doen terwille van mij. Jammer maar het leven verandert, en vriendschappen veranderen, en je deelt misschien een tijd hetzelfde pad, en als die paden dan weer uit elkaar lopen na verloop van tijd - so be it.

Is waar hoor. Gebeurt niet alleen met vriendschappen, maar zelfs in relaties. Je blijft op hetzelfde pad, of niet. Tja, en dan scheiden je wegen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:20

Ook helemaal waar, Only_Hellen. In veel relaties gebeurt hetzelfde. :j
Zo is het leven nou eenmaal........

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:21

Klopt. Ik zal onderweg best wel eens een vriendin verloren zijn doordat zij een gezin kreeg. Geen idee wat het precies was, maar het contact vervaagde. Hetzelfde met mensen die naar het buitenland zijn verhuisd, een andere relatie kregen, of ikzelf die een verandering in mijn leven had. Mensen komen en gaan, van beide kanten.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:22

Shadow0 schreef:
Nicolletje schreef:

Ik zou zeggen: nou en? Dat is hun keuze.

Ja maar als je al 3 maanden bezig bent een afspraak met iemand te maken... :=
Op een gegeven moment houdt het érgens op als je daar telkens tegenaan loopt.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:23

Ach ik ben in het begin een tijd heel verdrietig geweest dat het contact met mijn beste vriendinnetje minder werd. In plaats van elke dag te bellen of minstens 3 keer per week werd het nu eens in de zoveel weken.
Maar ze is nog steeds mijn beste vriendinnetje en onze vriendschap zelf is nog steeds heel erg hecht, we zien elkaar alleen minder vaak.
Máár als we elkaar dan zien dan is het echt super! En onze emotionele band is nog steeds heel erg diep.

Zij is ook nog steeds de eerste die ik bel als ik mijn hart moet luchten en dat is altijd zo gebleven.

Ik heb het haar ook echt vergeven dat zij afstand nam van mij toen ik door een ernstige depressie uiteindelijk in een crisisopvang terecht ben gekomen. Zij was in die periode nét bevallen. Ze heeft me de eerste week meteen opgezocht en is zo geschrokken dat ze afstand nodig had. Ik heb haar toen heel erg gemist en begreep het toen niet.

Maar later hebben we alles besproken en nu begrijp ik dat zij het gewoonweg niet aankon. En haar beste vriendin zo te zien en daarbij net bevallen van een baby.
Met heel mijn hart heb ik haar vergeven want ik hou van haar.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:24

Dit gaat overigens niet om mijn eigen vrienden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:25

Mja. Dat heb ik met een goede vriendin die voor haar werk veel in het buitenland zit. En als ze in NL is, dan wil ze ook tijd doorbrengen met haar vriend, familie en andere vriend(inn)en. Of gewoon lekker niks omdat ze het al zo druk heeft. Duurt ook wel eens een maandje of wat voor we een afspraak hebben en dat ligt echt niet aan haar alleen, maar als we elkaar spreken hebben we elkaar iig altijd nog genoeg te melden. En 't is niet eens een vriendin die wat met paarden heeft, integendeel. :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:27

laetitia schreef:
Ach ik ben in het begin een tijd heel verdrietig geweest dat het contact met mijn beste vriendinnetje minder werd. In plaats van elke dag te bellen of minstens 3 keer per week werd het nu eens in de zoveel weken.
Maar ze is nog steeds mijn beste vriendinnetje en onze vriendschap zelf is nog steeds heel erg hecht, we zien elkaar alleen minder vaak.
Máár als we elkaar dan zien dan is het echt super! En onze emotionele band is nog steeds heel erg diep.

Zij is ook nog steeds de eerste die ik bel als ik mijn hart moet luchten en dat is altijd zo gebleven.

Ik heb het haar ook echt vergeven dat zij afstand nam van mij toen ik door een ernstige depressie uiteindelijk in een crisisopvang terecht ben gekomen. Zij was in die periode nét bevallen. Ze heeft me de eerste week meteen opgezocht en is zo geschrokken dat ze afstand nodig had. Ik heb haar toen heel erg gemist en begreep het toen niet.

Maar later hebben we alles besproken en nu begrijp ik dat zij het gewoonweg niet aankon. En haar beste vriendin zo te zien en daarbij net bevallen van een baby.
Met heel mijn hart heb ik haar vergeven want ik hou van haar.

En dat maakt jullie vriendschap ook zo kostbaar. En als je echte vrienden bent, is het ook niet noodzakelijk dat je elkaar vaak spreekt. Ik heb al 30 jaar dezelfde vriendin. Soms spreken we elkaar maanden niet, maar als we elkaar dan weer spreken, is er niets veranderd. Alles hebben we samen meegemaakt, en ondanks, of misschien juist doordat, alles, is onze vriendschap heel erg hecht gebleven.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:29

Twiggy is ook een hele goede vriendin van mij mét een lief kindje!
En als wij samen zijn praten we over van alles en nog wat (soms niet eens bestemd voor kinderoortjes :P toch Twig?!)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:29

Ja oke dat heb ik ook met mensen. Soms vraag ik me weleens af waar ik het dan zo druk mee heb als ik iedereen zo weinig zie :?
Maar de weekenden zijn alweer tot half juni ofzo volgepland onderhand. Met alleen maar 'dingen te doen' dus nieteens 1 op 1 afspraken...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:41

Dat wilde ik dus net vragen: ligt het altijd aan de andere partij dat het afspreken niet lukt of heb je zelf ook een volle agenda?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:16

laetitia schreef:
Twiggy is ook een hele goede vriendin van mij mét een lief kindje!
En als wij samen zijn praten we over van alles en nog wat (soms niet eens bestemd voor kinderoortjes :P toch Twig?!)

_O-
Nou, inderdaad, whahahaaaa....... Onze onderwerpen zijn vaak echt niet voor kinderoortjes bestemd. ;)

En jij bent een hele goede vriendin, zonder kind, maar ach, het leven kan altijd nog veranderen, he meis?
En het gaat prima samen, hoor. Moet wel zeggen dat in het eerste jaar van de geboorte van mijn kind, het bij mij ook pittig was om af te spreken. Ik was zo gevloerd toen, heb 9 maanden borstvoeding gegeven en mijn kindje sliep amper en kon ook nergens anders slapen dan thuis. Tja, dat is dan nou eenmaal zo. Nu, een aantal jaren later, is ze een supermakkelijk kind. :D
Ik heb niet een vriend of vriendin die dat niet begrepen heeft destijds, eerlijk gezegd.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:30

Pfff ga je ook even 2 dagen werken :+
Wat l*llen jullie veel!

Ik heb gelukkig slechts 1 moeder in mijn vriendenkring en dat is ook geen berentruien-libelle moeder :D
Tijdens d'r zwangerschap al niet en ik gok zo dat ze nu de kleine er is ook niet veranderd in een libelle moeder :D Gewoon lekker nuchter :j

Ik zou er ook niet tegen kunnen hoor, vriendinnen die in 1 klap omslaan als ze moeder zouden worden.
Maar zo'n vaart zal het bij mijn vriendinnen niet lopen, geen van allen wil kinderen :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:40

Te koop voor 5 euri op marktplaza.nl:

Afbeelding

Het is maat L en hij komt bij de Miss Etam vandaan :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:41

Jeetje, wel lekker warm als je erin wilt slapen trouwens. Werkt ook erg goed als voorbehoedmiddel, want geen gezonde kerel die je hierin naakt voor kan stellen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:47

Komt ineens in me op, maar waar ik soms wel moeite mee heb dat is als een baby in een openbare gelegenheid de borst krijgt.
Ik vind dat op de een of andere manier niet zo smakelijk om te zien.
Een ander kan daar weer heel vertedert door raken waarschijnlijk.