Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:54

Chiqa schreef:
Ik bedoel de o wat zijn kinderen schattig en leuk topics, daar zal je mij nooit vinden.

Hoeft ook helemaal niet. ;)
Ik vind sommige kinderen ook helemaal niet leuk. En sommige ouders al helemaal niet. Maar er zijn ook mensen die geen ouders zijn, die ik ook helemaal niet leuk vind. :D
Tja, het kan allemaal. Omdat ik mensen als mens zie en met de een klikt het en met de ander niet. Dat ken. ;)

Maar ik vind mijn eigen kind wel heel erg leuk(en dan druk ik me nog zacht uit :D ), ze is gewoon heel erg leuk :D , ook al kan ik haar ook wel eens achter het behang plakken. :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:55

Only_Hellen schreef:
@Chiqa. Toen ik met mijn kleine kinderen naar het consultatieburo moest, vond ik het een drama dat iedereen die daar zat moest weten wat je kind al kon. Tuurlijk is iedereen trots, maar kom op zeg. Dat oeverloze gezeur over een kind dat al kon zitten, zindelijk was, lachen en weet ik. Als ze 18 zijn kunnen ze allemaal fietsen en sexen. Gehandicapten uitgezonderd (hoewel, die weten wel wat sex is). Ik was dan ook weer heel snel gevlogen bij dat soort bijeenkomsten. Als toen het woord samenscholing al populair was, was dat daar zeker van toepassing geweest.
Mijn kinderen waren gewoon gemiddeld. Erg laat zindelijk, omdat ik dat gedoe met een potje gewoon smerig vond :D . Ik ga ook niet met de deur wagenwijd open op de wc zitten. Maar dat is mijn mening.

Zelfde overigens met borstvoeding. Ik zal nu heel veel moeders wel tegen de borst stuiten (letterlijk en figuurlijk :D ). Maar ik heb dus geen borstvoeding gegeven. Deels omdat ik erg bang was theezakkies eraan over te houden (klinkt niet als een natural-born-moeder), deels omdat ik het vrij dierlijk vond. Daarnaast kon ik ook blijven liggen, terwijl iemand anders flesjes kon geven. Heel praktisch.

Heel praktisch... >;) Heel lui Hellen! :D

Wat betreft dat CB heb ik ook hoor, dat gezemel en idd als ze 18 zijn kunnen ze allemaal fietsen en sexen! _O-
Zindelijkheid, hier ook niet snel want ik heb nog een trauma aan de piesgeur van mijn neefje die altijd in bed lag te piesen! :o
Zelf op de wc met deur open vind ik weer geen probleem, soms komt er een hond beurten, gezellig hoor!

Borstvoeding heb ik dan weer wel gedaan en vond ik gewoon heerlijk maargoed, ik zal jullie er niet mee lastig vallen! O:)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:56

Oeps. Dit gaat natuurlijk over abortus.

Nou ja, ik heb al gezegd, dat als ik nu op mijn 43e toch een van die 0,03% vrouwen zou zijn, die zwanger zou blijken, dan zou ik inderdaad abortus laten plegen. Klein kindje is niet meer welkom bij ons, ook al hebben we er erg veel liefde in gestopt om het te maken :D . En na de wetenschappelijke uitleg van ik-weet-niet-meer-wie, dat die kindertjes onder de ca 18 weken nog niks voelen, zou ik daar ook minder moeite mee hebben. Al zou ik het wel fijn vinden als ik het voor de 12 weken zou weten. Maar goed, ik ben eerder zwanger geweest, waarbij ik het pas met 12 weken wist. Tests bleven uitwijzen dat ik niet zwanger was. Ook de tests bij de dokter en niet alleen clear-blue of predictor. Toen maar een echo. Gefeliciteerd, 12 weken. Jottum, heb ik nog 28 weken om me voor te bereiden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:04

Only_Hellen, daarom zeg ik ook sommige kinderen, want gelukkig ken ik voornamelijk hele leuke kinderen, die natuurlijk ook wel eens vervelend zijn, want ach, dat hoort erbij, grenzen opzoeken enzo. Maar er is wel een heel verschil in kinderen die van nature echt ok zijn met een vervelende bui of echt strontvervelende kinderen. Die laatste categorie kun je trouwens vaak herkennen aan de ouders. ;)
En die hoef ik ook niet in mijn buurt, hoor...... Alsjeblieft niet!!! :D

Dus ik geloof je graag, hoor, als je zegt dat jouw kinderen hartstikke leuk zijn!! :)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:10

Dat was ik niet hoor. Was een post van MB. Mams, hellup }>

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:13

Only_Hellen schreef:

Ooooh, MB, ja, ik zie het..... Nou MB, mijn bovenstaande post is dus voor jou. :D
Maarre..... wij hebben toch allang eens contact gehad over onze zeer leuke kinderen? 8-)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:25

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:57

Hmmmm, zouden ze een 56 jarige man niet alsnog kunnen aborteren of ben je dan over het wettelijk termijn heen???

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:01

nobel1 schreef:
Hmmmm, zouden ze een 56 jarige man niet alsnog kunnen aborteren of ben je dan over het wettelijk termijn heen???

Als z'n moeder nog leeft, waarom niet? :D

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:04

joh, gewoon in zo'n new age Koan float apparaat leggen (schijnt een soort baarmoeder gevoel te geven als je erin ligt) en dan met een grote tang erin en 'm in stukken knippen...kan best vind ik :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:12

nobel1 schreef:
joh, gewoon in zo'n new age Koan float apparaat leggen (schijnt een soort baarmoeder gevoel te geven als je erin ligt) en dan met een grote tang erin en 'm in stukken knippen...kan best vind ik :D

Een cd met baarmoedergeluiden op de achtergrond, om het gejank tegen te houden. Opgelost.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:55

Only_Hellen schreef:

Hier ben ik weer! Ik kom je helpen! :j

Ja Twiggy, zou wel eens kunnen ja! 8-)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:25

Twiggy2008 schreef:
Adil18 schreef:
En dit is iets wat IMO ook moeders zouden moeten doen die bewust zwanger worden...Dit wordt namelijk heel erg weinig gedaan...In veel gevallen gaat het goed, maar er zijn ook gevallen waarin het niet goed gaat en het kind een kwalitatief slecht leven lijdt....

Vraag me af waar je je laatste opmerking op baseert??? Ik ben zelf moeder, ken ook heel veel moeders en je mag van me aannemen dat zij allemaal heel goed hebben nagedacht over hun bewuste keuze om kinderen te krijgen. Ik heb zelfs heel bewust nagedacht, aangezien ik ook nog gezondheidsproblemen had. Gelukkig zijn die helemaal opgelost, mede dankzij het moederschap zelfs, en geniet ik nu des te meer van mijn bijna 5-jarige wondertje. :D

Natuurlijk zijn er ook moeders (ouders) waarin het niet goed gaat. Dat vind ik ook echt verschrikkelijk, hoor.
Er zijn inderdaad ook mensen van wie je je afvraagt waarom ze uberhaupt ooit aan kinderen begonnen zijn. Maar het overgrote deel, denkt gelukkig wel bewust na, want het is zo ongeveer de allergrootste verandering in je leven. ;)

Waarop ik dat baseer? De vele jeugdigen die ik in mijn tot nu vrij korte carriere heb leren kennen die lijden, die geen prettig leven voeren...

Je moet het gewoon niet meteen op jezelf betrekken maar het objectief zien, dat had je mijn bedoeling misschien gesnapt...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:44

Chubby schreef:
Ik ben zelf al bijna 2 jaar bezig om zwanger te raken en heb een 'kindje' verloren op bijna 7 weken zwangerschap. Ik heb kippenvel als ik me besef dat er dagelijks vrouwen kiezen om nieuw leven wat zo mooi zou kunnen zijn niet te laten komen. Maar ik word ook heel verdrietig van kindertjes die niet gewenst zijn en niet de liefde ontvangen die zó hard nodig is in hun jonge onschuldige bestaan. Ik vraag me dan vaak af of die vaders en moeders ooit wel blij zijn geweest met de 2 streepjes op de test of dat zij van begin af aan het kindje niet gewild hebben.

De grens in Nederland voor abortus ligt op 24 weken, dat is niet een uit de lucht gegrepen moment, daar is goed over nagedacht. Onvoorstelbaar dat dat moment slechts enkele weken eerder is dan het moment dat een kindje levensvatbaar is. Maar toch.

Ik ben niet tegen abortus. Ik ben niet tegen egoistische beslissingen. Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat je de keuze zou maken. Ik kan me niet voorstellen dat je geen spijt krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat het geen gat in je hart en je leven achterlaat, zodra je beseft wat je hebt weggenomen.

herken veel in je verhaal, en deel je mening. ik was alleen nog iets minder ver dan jij toen ik helaas een miskraam kreeg (net als zovelen vrouwen met ons). gelukkig ben ik nu trotse mama van een prachtige, gezonde zoon. ik hoop dat jouw/jullie tijd ook gauw komt!

vreemd eigenlijk, he? blijkbaar ligt 'wanneer is een kind een kind' voor een ieder weer anders. wat nou 'klompje cellen'? op onze 9-weken echo zie ik toch echt een kindje. ONS kindje!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:00

Ik zie wel verschil in kinderen, zeker in vakantietijd wanneer het hier bomvol toeristen zit..
Wat betreft zindelijk, mijn dochters waren met 1 jaar zindelijk en zoonlief met anderhalf jaar..Ben een moeder van de oude stempel dus geen gezeur en gemier....
Adil
Citaat:
De vele jeugdigen die ik in mijn tot nu vrij korte carriere heb leren kennen die lijden, die geen prettig leven voeren

Is dat niet omgeving gerelateert??
Denk dat de jondgeren in grote steden het moeilijker hebben dan in dorpen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:55

Adil18 schreef:
Waarop ik dat baseer? De vele jeugdigen die ik in mijn tot nu vrij korte carriere heb leren kennen die lijden, die geen prettig leven voeren...

Je moet het gewoon niet meteen op jezelf betrekken maar het objectief zien, dat had je mijn bedoeling misschien gesnapt...

Wat is er dan precies zo 'objectief' aan de jeugdigen uit jouw korte carriere? Want dat klinkt in mijn oren niet echt heel objectief, hoor. ;)
Wat doe je eigenlijk voor werk trouwens?

Ik betrok het niet zozeer op mezelf, maar had vooral de vele moeders EN vaders die ik om me heen heb en spreek, voor ogen. Nou woon ik in een dorp, waar de meeste mensen het redelijk goed hebben, zal ik maar zeggen. Maar ik ken ook diverse ouders uit grotere steden, waarvan ik ook mensen ken die het zwaar hebben met hun kids om diverse redenen (financieel/nare scheidingen/kinderen met grote problemen etc.). Dat is gelukkig wel een kleiner deel, maar daarom niet minder erg.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:43

Echwel schreef:
_sparta_ schreef:
[
Dat is fijn voor jou dat jij dat voelde. Maar jij bent mij niet en jij bent ook geen andere vrouw.

En jij wel dat je voor anderen kunt spreken, of voor jezelf, gezien je het niet hebt meegemaakt....

Ik ben wel én een vrouw én zwanger geweest én spastische darm...

Mag ik vragen wat PDS ermee te maken heeft ( sorry na 4 pagina's :o )
Heb zelf een zeer erge vorm van PDS maar ik vat hem effe niet :=

ilsse

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:50

Ik ben ook niet tegen Abortus. Hier wordt gevraagd waarom sommige vrouwen er voor kunnen kiezen, nou als je ongewenst zwanger raakt (je slikt de pil, spiraal ed) En je zit in een situatie van dat of je hebt een one night stand gehad, geen geld, geen eigen woning E.d. Kan ik echt heel goed voorstellen dat je geen kindje op de wereld wilt zetten waar je niet 100% voor kan gaan.

Ja dan kan ik me het voorstellen. Wel heb ik persoonlijk een gruwelijke hekel aan mensen die zeggen 'ach, dan laten we het toch weghalen' en niet denken aan wat ze hadden kunnen voorkomen om simpelweg even naar de supermarkt te gaan om een pakje durex te halen....

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:54

Ik ben ook niet tegen abortus.. Vind dat ieder voor zich moet weten hoe en wat.

Ik heb een spiraaltje, dus de kans dat ik zwanger word is nog kleiner dan iemand die aan de pil is. Mocht het toch gebeuren zou ik het, denk ik, wel laten weg halen. Puur om het feit dat ik in een drukke studie zit,net genoeg geld heb en nog maar 2 jaar een relatie heb.

Misschien denk je er anders over als je echt zwanger bent hoor.. Maar ik heb geen kinderwens, ik wil niet iets moeten opgeven voor een kind.. Maar ik doe er ook netjes alles aan om zwangerschap te voorkomen, ik vind dat iedereen die verantwoording wel moet nemen :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:55

Er werd ons door de strot geduwt dat als we ondanks een zeer grote geen kinderwens, de hormonen het wel allemaal perfect zouden regelen als we toch zwanger zouden raken. En daarmee is wel bewezen dat het gewoon niet altijd zo goed gaat in de natuur. Zelfs niet als mensen een kindje wel graag willen. Maar dat stond daar ook al allemaal duidelijk beschreven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:01

'Dat werd helemaal niet door je strot geduwd..
Het ging om de termijn waarin je abortus kunt laten plegen, meeste vinden een termijn van maximaal 14 weken...
En het feit dat je abortus niet als anti-conceptie moet gebruiken...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:09

Nee, jij vindt dat het niet door de strot werd geduwd. Enkele andere ervoeren dit geheel anders

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:35

_sparta_ schreef:
Er werd ons door de strot geduwt dat als we ondanks een zeer grote geen kinderwens, de hormonen het wel allemaal perfect zouden regelen als we toch zwanger zouden raken. En daarmee is wel bewezen dat het gewoon niet altijd zo goed gaat in de natuur. Zelfs niet als mensen een kindje wel graag willen. Maar dat stond daar ook al allemaal duidelijk beschreven.

Laten we dan zeggen dat het niet de bedoeling was het door je strot te duwen *heel diepe zucht*. De wetenschap leert echter dat hormonen nou eenmaal iets doen met een mens en dat zwangerschap een heleboel hormonen oplevert. Ik wil helemaal niet zeggen dat het altijd zo gaat (ik ben niet dom ofzo :roll:), maar ik heb er genoeg gezien bij wie het wel zo werkt....

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:53

Die diepe zucht heb ik al 100 keer gemaakt. Nergens schrijf ik dat de hormonen niets doen, maar ik schrijf wel dat het ook regelmatig mis gaat. Stel je voor dat je een ongewenst kind houd omdat je aangepraat wordt dat de hormonen je er wel van leren houden. Kom je toch akelig bedrogen uit als dat bij jou niet is. En erg uitzonderlijk is het nu ook niet echt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:11

Sparta, laat maar, wij praten compleet langs elkaar heen. Jij blijft herhalen, ik blijf herhalen, maar geen van beide boodschappen vindt bodem.