hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 21:38

Ik ben weer aan het koekjes bakken geslagen om me niet te gaan vervelen maar nu word ik moddervet haha

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:57

ach beter moddervet dan continu aan t hyperen :+

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 18:08

haha

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 12:09

vandaag taai taai tjes gemaakt hhah ze zagen er lekkerder uit dan ze zijn. maar ja mn hyper is weg haha

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:28

Vandaag een dipje gehad maar gelukkig kreeg ik de ademhaling snel weer goed

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:33

Met mij gaat het redelijk goed. Ondanks dat me weerstand echt 0,0 is en konstant ziek ben. ik heb heel veel hulp gehad aan Bach bloesem die heeft me echt de goede weg in geholpen. Af en toe nog is een keer kast van duizelingetje bv met monteren van paard, maar daar maak ik me niet meer druk over. Ik durf nog niet echt te juichen want de laatste keren dat ik dat gedaan had ging het weer mis. Maar zit nu geruime Tijd goed in me vel,

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 08:06

Mooi zo! Haha ja dat ken ik wel. Je moet nooit te vroeg juichen! Bij mij ging het ook lang goed. Maar toen werd het herfst ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:39

Kwam dit topic tegen en vroeg me af of mensen mijn klachten herkennen?

Loop vanaf september met de volgende klachten:

hoofdpijn hele dag
vermoeid
flauwvallen maar dat voel ik totaal niet aankomen wordt niet miselijk oid ben gewoon ineens weg
Altijd koud hebben
Weinig eetlust
benauwd
pijn op borst zo nu en dan
hoesten
Oppervlakkig ademhalen
bij inspanning zoals fietsen, flink paardrijden etc meer last.
Na flinke inspanning soms helemaal trillen

Ben op heel wat virussen getest ook op kinkhoest, allegien, pfeiffer allemaal negatief.

Geen ontstekingen in bloed en longfotos waren ook in orde.

Bij bloedprikken uit slagader kwam er uit dat CO2 gehalte in mijn bloed veel te laag is wat dus hyperventilatie is, maar ze willen nu uitzoeken of al deze klachten hier van komen en bovendien wat dan die oorzaak van HV is.

Loop inmiddels bij de longarts en die gaat nu testen op astma. Maar helaas kunnen door drukte in ziekenhuis die testen pas in januari plaatsvinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:10

Dat zijn allemaal typische hyperventilatieklachten Yvank :j

Al die dingen kunnen natuurlijk ook door andere oorzaken komen, maar voor hyperventilatie zijn het hele standaard gevolgen die je daarvan ondervindt :j

Vaak is het ook gewoon spanning, heel veel mensen halen verkeerd adem (te snel, te veel vanuit de borst i.p.v. vanuit de buik) waardoor je zuurstof / CO2 niveau constant scheef is en je al die klachten krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:14

En komt dat dan ook ergens van? Want het is bij mij begonnen na griep.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 17:25

Bij mij is het begonnen toen ik medicijnen kreeg waar ik allergisch voor was. Ik gebruik de medicijnen al 3 jaar niet meer maar tochtvrije ik het weer,. Het kan misschien door griepje komen maar misschien heb je de laatste paar weken meer stress

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 17:26

Misschien ben je tijdens je griep anders gaan ademhalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:49

Wat doen jullie tegen de HV? ademhalingsoefeningen doe ik al :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:51

Pfff, vorige week weer een (gelukkig kleine) aanval gehad. Sindsdien er niet helemaal meer van bijgekomen. Ik ben nu weer sneller aan het hyperventileren (geen aanval) dan voorheen.
Ben weer de hele dag bezig met ontspannen en oefeningen doen... :(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:53

Als ik er last van heb dan praat ik met iemand over van alles en nogvwat zodat ik het een beetje vergeet en door het praten anders ademhaal. Als er niemand is een boek hardop lezen. Of koekjes bakken Haha afleiding zoeken dus. Of mijn verhaal hier delen. Dan herkennen mensen mijn verhaal en stellen ze mij een beetje gerust.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:59

Het was in dat geval dan ook wel vervelend dat ik een stressweekend had. Maar nu ik vandaag op stage weer bezig ben geweest, ga je er gelukkig ook minder op letten.
En misschien moet ik er inderdaad eens wat meer over praten. Ik vind het alleen moeilijk om echt iemand te vinden die mij dan een beetje begrijpt.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 15:01

je hoeft niet persee er over te prate maar als je het gevoel hebt dat je gaat hyperen kan je met iemand gaan praten over van alles en nog wat daardoor wordt je ademhaling weer anders en denk je er niet meer aan.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:11

Op die manier! :-)
Ga ik zeker even onthouden!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:12

haha ok er staan nogveel meer tips in de topic. Ik hoop dat we je een beetje verder kunnen helpen. en je kunt natuurlijk altijd je verhaal kwijt misschien herkennen we dingen en word je daar rustiger van.in het begin had ik altijd last van verschillende dingen en was ik onzeker en twijffelde ik waardoor het erger werd. en vertelde ik het hier en herkenden mensen het en werd ik weer rustiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:15

Bij mij is het de laatste dagen weer heel erg. Met regelmaat hoestbuien tot gieren en piepen aan toe. Flinke steken in borst en daarnaast enorme hoofdpijn..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:23

Sterkte Yvank_ Veel afleiding proberen te zoeken. Ik heb er ook meer last van... komt ook omdat het vroeg donker is en dan niet mer veel kunt doen/ Verveling slaat dan toe. Tenminste zo voelt het bij mij

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:29

Ik heb er sinds een jaar of 4 ook last van. Heel gek gekomen eigenlijk.
Ik was met onze vorige hond Noxx (op 2-jarige leeftijd gestorven wegens hartfalen; ze was vergiftigd op de hondenwei... |o ) en ons Tibetaantje Buffy op de hondenwei gaan wandelen, midden in de zomer. Gras stond tot aan mijn heupen (nouja, gras, plantachtig iets :+), honden liepen vrolijk los: as usual dus.
Op een bepaald moment komt Noxx in volle vaart op me afgedenderd en springt ze op. Ze was voor een teefje best groot, en goed gespierd, en ze smeet heel haar gewicht in de strijd. Ze raakte alleen maar m'n elleboog, maar deed toch zeer hoor:+ Ik wandel verder, en plots ramt ze me van achteren. Ja, van een rottweiler win in niet :+
Ze was gewoon maar aan het dollen, niet agressief ofzo. Ik heb haar wel gecorrigeerd, maar ze was een jonge speelse hond, en we hadden het zo leuk.
Tot ze op me kwam afgerend, en naar haar leiband wilde happen. Die rond mijn nek hing, zoals altijd :+ Ze wilde de LEIBAND, niet mijn keel :+
Toen kwam ze wéér op me afgerend, en ik voelde dat ik de controle over haar begon te verliezen. Ik liep daar in m'n eentje, met 2 honden, het was zo'n 30°, het gras stond tot aan mijn heupen, ik sloeg een paar keer een voet om in het zand, én die vervloekte bijen lieten me maar niet met rust! Anyway, ze liep op me af, sprong zo'n beetje in de lucht, en schampte met haar bek open mijn zij. Resultaat: bloederige tandafdrukken, en helemaal blauw. Ik heb haar een mep verkocht en aangelijnd. Ze was jong, aan het puberen, en wilde zien hoe ver ze kon gaan. Ze heeft zoiets nooit meer geprobeerd. Ze was sowieso al vrij dominant (maar 100% onder controle), en ging ietsje te ver.

Ik ben toen echt beginnen flippen. De hitte, die enge bijen die steeds om m'n hoofd zoemden, de ervaring die ik net met m'n meissie had opgelopen,... Het was te veel :+

Sindsdien heb ik er af en toe last van. Ik moet er wel bij zeggen, ik heb mezelf wel altijd onder controle :+ Ik besef de héle tijd: het zit tussen je oren. Ik maak me dan ook niet druk, ik focus gewoon op m'n ademhaling en probeer m'n hartslag naar omlaag te krijgen. Duurt max. 5 minuten, en ik heb eigenlijk alleen maar last van m'n ademhaling en hartslag :)
Gebeurt vooral in de auto (is gelukkig wel al een tijdje geleden, hoewel ik er geen last van ondervind.. Kan gewoon normaal rijden, muziek moet gewoon even af, raampje open en ruuuuustig blijven, ben ik er zo weer door :o) of als ik héél erg overstuur ben. Raar genoeg met insecten niet.. Maar toen met Noxx, dat waren 50 bijen ofzo, zoveel kom ik er nooit tegelijk tegen, misschien vandaar :)

Ik heb ooit ergens gelezen, dat je een elastiekje rond je pols moet dragen.. Als je dan voelt dat het mis gaat, laat je die een paar keer op je pols knallen, zou helpen je ademhaling regelmatig te houden/krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:38

appiesjappie schreef:
Sterkte Yvank_ Veel afleiding proberen te zoeken. Ik heb er ook meer last van... komt ook omdat het vroeg donker is en dan niet mer veel kunt doen/ Verveling slaat dan toe. Tenminste zo voelt het bij mij

Ik heb het vooral na inspanning :\

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 20:39

Daar heb ik nog nooit van gehoord maar het zou best kunnen. Inderdaad op dit moment zal het te veel zijn geweest en kreeg je er last van. Ik heb het inderdaad ook wel aardig onder controle

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:45

Misschien ook wat feestdagen-in-zicht-stress, van weer veel moeten / veel dingen op de agenda hebben staan?

Het is toch vaak een soort stress, spanning, te veel "moeten", te veel druk erop, te veel prikkels....