Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:16

Vandaag;

O: 2 crackers 1 met jam en 1 met vruchtenhagel
T: 1 sultana koekje
L: 2 VK met magere smeerworst, glas jus
T: 250 ggr. magere yoghurt en een appel
D: nasi met groenten, zilvervliesrijst en kip
T:??

Hier een dipje... lijnen gaat super voor mijn gevoel alleen helaas geen resultaat sta al 1,5 week stil.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:46

O: Brinta Wake Up met halfvolle melk en een koffie
T: koffie en een appel en banaan
L: ? (maar gezonde broodjes uit de kantine, denk ik, met een beker optimel of vifit)
T: opkikker
D: aardappelen met rode bietjes en een ei
T: -

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:51

Kytha schreef:
:( ik wil steeds beginnen, en ben al enorm geschrokken van m'n gewicht :o maar ik krijg die knop maar niet om :(
terwijl ik me echt niet fijn voel met die kilo's extra. Maar dan heb ik weer een etentje, en dan weer stadten + lunchen.. en dan denk ik.. 'nouja, daarna begin ik echt' maar ik begin nooit ;(
Bunkeren is echt een gewoonte, en zoveel makkelijker als je stress hebt of als je je rot voelt, dan om je hardloopschoenen aan te trekken en een rondje te gaan rennen...
Kan iemand me ff een enorme schop onder m'n kont geven :Y) want dit gaat echt niet goed, en ik wordt alleen maar zwaarder :\ (en ongelukkiger..)

_-:(

Sorry, bokt kent geen schop-onder-je-kont-smiley.
Maar denk dat de meeste weten hoe je je voelt. Heeft bij mij al met al ook weer bijna een jaar geduurt voordat ik weer begon met lijnen.
Op de een of andere manier moet je je gevoelens proberen los te koppelen van eten. Het is net als dat boek van Alan Carr over stoppen met roken. Eten brengt je niks. Het maakt je niet gelukkig bla bla. Volgens mij heeft die man daar zelfs ook nog een boek over geschreven.

Maar goed, hoop dat die mep op je hoofd ook de beeogde uitwerking heeft gehad. :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:00

@Kytha: wat bij mij werkt (dus is persoonlijk, maar misschien heb je er wat aan), is om ook echt te gaan sporten erbij. Alleen lijnen werkt gewoon niet. Je wordt er slapper en hongeriger van. En je denkt al snel: ach, wat maakt die snickers nu meer of minder uit... voel me k*t en ik heb het verdient omdat ik zielig ben (zo dacht ik). Troosteten dus...
Maar als ik ga sporten, ga ik me fitter voelen, zelfverzekerder, voel me beter en trotser en ik vind het dan zo'n zonde om een half uur flink sporten voor niets te hebben gedaan als ik die snickers eet. En vind ik het dus makkelijker om snacks te laten staan, want anders ben je voor niets bezig met sporten.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:17

Mijn schema van vandaag:
o: 2 boterhammen met rauwe ham
t: appel
l: 2 boterhammen met 20+ kaas + cup-a-soup boullion
t: 2 manderijnen
a: zuurkool of andijvistampot

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:20

Duke schreef:
O: Brinta Wake Up met halfvolle melk en een koffie
T: koffie en een appel en banaan
L: ? (maar gezonde broodjes uit de kantine, denk ik, met een beker optimel of vifit)
T: opkikker
D: aardappelen met rode bietjes en een ei
T: -

+ een stukje chocoladecaketaart van jarige collega :o
Ik ben nu zo streng bezig geweest de afgelopen week en afgelopen twee dagen ook flink gesport. Zou vanavond niet gaan, maar wellicht nu wel extra vanwege deze traktatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:52

Duke schreef:
@Kytha: wat bij mij werkt (dus is persoonlijk, maar misschien heb je er wat aan), is om ook echt te gaan sporten erbij. Alleen lijnen werkt gewoon niet. Je wordt er slapper en hongeriger van. En je denkt al snel: ach, wat maakt die snickers nu meer of minder uit... voel me k*t en ik heb het verdient omdat ik zielig ben (zo dacht ik). Troosteten dus...
Maar als ik ga sporten, ga ik me fitter voelen, zelfverzekerder, voel me beter en trotser en ik vind het dan zo'n zonde om een half uur flink sporten voor niets te hebben gedaan als ik die snickers eet. En vind ik het dus makkelijker om snacks te laten staan, want anders ben je voor niets bezig met sporten.

Dat is een goeie idd! :j

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:39

Duke wat een goeie zeg!
Ik ga vanavond mijn eerste les spinning volgen :) Dat wil ik naast het paardrijden 2 avonden gaan doen. Ik hoop dat het dan allemaal wat strakker wordt :')

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:48

Denk wel dat het er strakker van word Martine, spinning is erg intensief!

Mijn lijstje voor vandaag;

O: boterham met kaas, brinta
T: /
L: 2 vk boterhammen met gebakken ei ham/kaas
T: ik ga vandaag een fruit middag houden :))
A: geen idee.

en proberen nog even hard te lopen of op de home stepper!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:52

Eens Duke, bij mij helpt sporten ook om de snaaitrek te onderdrukken. En dan sport ik niet eens "echt" maar moet het hebben van paardrijden, rondje dorp fietsen, wandelen, tuinieren. Als ik heb bewogen ben ik vaak nog zo'n tijd "high" dat ik helemaal geen behoefte meer heb om te eten.
Wat ik wel een nadeel vind is de kou... ik beweeg voornamelijk buiten en daar heb ik nu helemaal geen trek in of mogelijkheid voor :(

Balen Iris :(:) Hopelijk gaat het binnenkort beter!

Sparen jullie ook met optimel? Ik kwam er gisteren achter dat je voor 15 euro 2 weken onbeperkt sporten bij een sportschool kan bestellen. En laat er nu een sportschool in het dorp meedoen! Dus binnenkort ga ik de sportschool maar eens van binnen bekijken :D

Lijstje:
O: VB met jam
T: VB met dun chocopasta
L: 3 VB met linera smeerpate, jam en ham
T: snack a jack
T2: VVB met dun chocopasta
A: bloemkool met aardappel en gemarineerde biefstukreepjes

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:53

Ik ben wat aangekomen. Maar dat is ook niet gek heb van het weekend pizza gegeten. :) Nu maar weer even gezond doen. :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:47

Duke schreef:

dank je wel _/-\o_ daar heb je inderdaad een goed punt.. ik merk ook dat als ik sport dat ik niet van die (vreet)dipjes krijg.. en me dus ook minder gestresst/rot etc voel waardoor ik weer naar suiker grijp.
Ik ga de sportschoenen eens onder het stof vandaan trekken.
Bedankt voor de tips!!

Kebie; ik dacht dat dat alleen voor een yogales was van Slankie?

Verder zijn jullie allemaal super bezig, geweldig!!
Ik ga ook weer met een frisse blik van start :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:52

Dit is mijn dag. Heeft iemand hier ook last van een rommelende maag bij een tentamen :') Ik heb daar altijd zo last van, dus ik eet dan van tevoren een boterham...

O: Appel, 3 eetlepels crusli/beetje yoghurt, bekertje optimel.
T: Boterham Slankie.
T2: Boterham Slankie, pakje crackers.
L: 2 boterhammen vruchtenhagel en cottage cheese/jam. 2 koppen thee.
A: Zalmtaartje met courgette.
T: Appel of soepstengel.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:59

Ik heb er zo'n hekel aan als manderijnen niet te (vr)eten blijken. Ik flikker alle manderijnen in de prullebak. Het manderijnen seizoen is duidelijk voor bij.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:04

Was laat wakker!
O:2 cracotte cracker met komijnenkaas en bakje joghurt
L: 3 bruine bolletjes met plakje kipfilet
A: Macaroni, met eitje & kaas

water,water,water,water,water x halve liter. :D
Laatst bijgewerkt door Buckje op 27-01-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:12

Ik ben anders nueen heerllijk mandarijntje aan het eten :P

Ik heb me tot nu toe ook keurig aan Sonja gehouden. Zelfs iets minder, maar das minder erg als teveel. Zo drink ik bijvoorbeeld geen Optimel of melk en doe ik geen boter op brood, om calorietjes te sparen. Ik drink dus alleen water en thee zonder suiker.

O 2 knackebrod, 1 met halvajam en 1 met vruchtenhagel (met boter als plaksel :))
T Appel
L 2 VK met Slankiekaas en een droge krentenbol.
T magere yoghurt en mandarijn
A Gebakken aardappels ( Jaja, mag van Sonja ), witlof met 3 plakken achterham en een ei.
T Streng! 2 glazen water..

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:48

Ik heb hier juist ook allemaal lekkere mandarijntjes!!
Gister had ik ´s avonds weer een paaseitje gehad (maar ik had verder heel gezond gegeten + 40 min hardgelopen dus dan kon dat paaseitje nog)

Vandaag:
O: 2 vk beschuitjes met jam, yogurt met banaan
T:Mandarijn
L: Dik plak vk brood met philadelphia light en komkommer
T: Mandarijn, ontbijtkoek reep minder suiker
A: Maaltijdsalade (gemengde salade, komkommer, cherry tomaatjes, mais, tonijn, gemengde noten, zongedroogde tomaat)
T: optimel vla met rozijnen

En verder héél veel thee (loop de hele dag van de waterkoker naar de wc)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:49

ik vertoon me hier denk maar even niet meer...
heb afgelopen dagen aan een stuk door gezondigt..
weet ook niet wat ik allemaal ben aangekomen want de weegschaal doet het niet
tot maandag ofzo :wave:

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:55

NiNa_14 schreef:

haha ik kan met je meepraten.. ik heb deze week ook echt vaak gezondigd (vooral vorige week donderdag, maar verder dit weekend ook chinees gegeten en deze week steeds paaseitjes oei oei .. morgenochtend moet ik weer op de weegschaal van mezelf dus dat word wat ..
Hoe weet je nou dat je bent aangekomen als je weegschaal het niet doet.. heb je verder wel gesport? (dat compenseert het eten weer een beetje)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:05

Kiki123 schreef:
NiNa_14 schreef:

haha ik kan met je meepraten.. ik heb deze week ook echt vaak gezondigd (vooral vorige week donderdag, maar verder dit weekend ook chinees gegeten en deze week steeds paaseitjes oei oei .. morgenochtend moet ik weer op de weegschaal van mezelf dus dat word wat ..
Hoe weet je nou dat je bent aangekomen als je weegschaal het niet doet.. heb je verder wel gesport? (dat compenseert het eten weer een beetje)

ik weet ook niet hoeveel ik ben aangekomen maar zal wel wat zijn..
heb helemaal niet gesport ben al vanaf donderdag hele dagen aan het studeren,
morgen tentamen van een enorm rot vak dus ja dan schiet sporten en paardrijden(op de manege) erbij in helaas. ;(

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:09

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:27

kebie schreef:
Deze bedoelde ik kiki:
http://www.optimel.nl/eurosparen

he ja dat is wel leuk! ik zag het altijd wel op die pakken staan maar nooit echt naar gekeken..
Maar denk dat ik nu ook maar ga sparen! :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:04

Ik leef ook nog.. ben ook flink aan het zondigen geweest afgelopen week.. voel me er rot door maar blijf toch eten.. Ga vanaf morgen echt weer proberen mezelf in de hand te houden en gewoon af te vallen :)

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:32

ja, ik heb ook weer een dipje.
Maar ga eerst maar beginnen met sporten, had ik namelijk ergens gelezen dat je beter eerst kan beginnen met sporten en dan pas goed eten.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:08

Voor alle dippers KOM OP JULLIE KUNNEN HET!!!

Hier probeer ik de moet er in te houden in de hoop dat er deze week wel iets af gaat maar tot dusver zie ik het somber in..... en ik doe zooooooooooooo mijn best........ huil