[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:14

Oke, heel erg bedankt, dan doe ik dat. :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:15

Van 1.6 naar 3mm vind ik sowieso een hele grote stap. Ik zou hem een maandje op 2mm laten zitten, en dan verder stretchen.
Maar echt fijn is 't niet, want je zit nu zeg maar op een "schuin" stukje, waardoor de voorkant iets groter is dan de achterkant, of andersom. Je kunt beter voor 2, 2,5 en 3mm aparte tapers kopen.
Sowieso lopen spiralen veel te snel op om mee te stretchen eigenlijk.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:18

Ik heb bij die winkel juist de tip gehad om met een spiraaltje te stretchen, maar dat ik op een schuin stukje zit klopt inderdaad. Ik heb hem nu iets teruggedraaid en het voelt een stuk prettiger aan. Ik laat hem nu zo zitten maar als ik hem weer wat verder draai en hij dan weer blijft 'branden' dan zal ik toch maar naar een taper gaan kijken. :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:20

Dat terug draaien is sowieso een goede stap geweest, want nu staat er minder spanning op. ;)

Ik weet niet bij welke winkel je geweest bent en wat voor spiraal je hebt, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat fijn werkt.
Bij een spiraal heb je maar een kort stukje dat oploopt, en de rest is allemaal dezelfde dikte. Bij een taper heb je maar een klein stukje van dezelfde dikte, en een groot gedeelte dat oploopt. Je bent dan dus in feite veel "rustiger" aan het stretchen, omdat het minder snel oploopt.
Als je dan iets wilt dat rond loopt, is een crescent naar mijn mening een beter alternatief.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:27

Afbeelding

Zo eentje heb ik. Bij mij komt hij bovenaan zeg maar op 3mm. Ik heb hem daar dus nog niet in gehad ivm het branderige gevoel.
Ik hoef niet persé iets ronds, ik ben bij de Ursula geweest, hier vertelden ze mij dat een spiraal een goede manier was omdat, deze dus niet overal even dik is en dikker oploopt en dus op je eigen tempo kon stretchen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:40

afhankelijk van wat voor spiraal het is gaat het wel degelijk heel rustig breder.. Ze gebruiken dat idd wel eens om verder te stretchen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:42

Het terugdraaien is een goede stap geweest voor mezelf. :j Heb het idee dat hij nu al minder branderig aanvoelt en dat is een stuk prettiger ! :D Toch denk ik dat ik er misschien wel verstandig aan doe om de volgende keer als ik naar 4mm ga een taper te gebruiken. :)

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:46

ik heb gestretched van niets (zelfs geen gaatje meer) naar 3 mm
ging perfect in 2 a drie dagen! mijn oor is nu nog steeds 3 mm (het gaatje althans) as je hem wilt verderdraaien kan je dat best in bad doen :p dan is je oor relaxed en schuift het beter door! ps dit was ook gewoon met een spiraal!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:49

Het hoeft voor mij niet zo snel. :) Ik laat hem nu een tijdje met rust en probeer het binnekort nog eens wat verder te draaien. :) Ik ben veels te bang dat mn oor scheurt of dat ik littekenweefsel krijg. :))

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:51

inderdaad misschien verstandig maar wou maar even zeggen dat het niet zo een big deal is :D mijn oor is nog steeds goed
en heb zelfs twee maal gestretched :D had 3 mm en toen laten dichtgroeien :D in hetzelfde oor terug een gaatje gemaakt op dezelfde plaats en terug naar 3 mm gestretched :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:52

Oke. :) Dus ik hoef niet heel bang te zijn dat ik te snel ben gegaan ? :o

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:58

aardbeitje_ schreef:
Oke. :) Dus ik hoef niet heel bang te zijn dat ik te snel ben gegaan ? :o

jawel, dit verschilt per persoon, bij jou deed het pijn en dat betekend dat je dus te snel bent gegaan, dat andere mensen het wel in 1x kunnen is hun keus, maar wanneer het pijn gaat doen = het fout, dat is een feit.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:03

Als je niet groter gaat dan 3 is het imo niet zo superboeiend (dat 'valt' redelijk dicht en lijkt het snel dichtgegroeid). Als je groter wilt moet je zo voorzichtig mogelijk gaan, anders zit je straks alleen maar littekenweefsel te rekken en da's niet 't idee.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:05

Ik heb gelezen en bij de winkel gehoord dat het normaal is als het wat brandt, dit had ik dus. Maar het bleef dus aanhouden, nu ik hem iets heb teruggedraait voelt het een stuk comfortabeler. Ik laat hem nu met rust en ga over een tijdje weer verder. :) Heb je misschien nog tips omdat ik dus blijkbaar toch te snel ben gegaan? Ik vind zulke dingen wel belangrijk, het is immers je lichaam. :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:14

Als je echt op een goede manier wilt stretchen kan je het beste 1 maat per keer stretchen en als je op een maat zit zo'n 4 weken wachten totdat je verder gaat. Via AOP kan je komen aan 2mm, 2.5, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 18, 20, enzo. Als je teveel weerstand voelt moet je niet doorduwen. Stretchen gaat makkelijker als je oor warm/gemasseerd is, stretcher kan je insmeren met jojoba olie of glijmiddel (kleur en smaakloos op waterbasis). Op piercingforum.nl kan je heeeeel veel informatie vinden over gezond stretchen. :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:25

aardbeitje_ schreef:
Afbeelding

Zo eentje heb ik. Bij mij komt hij bovenaan zeg maar op 3mm. Ik heb hem daar dus nog niet in gehad ivm het branderige gevoel.
Ik hoef niet persé iets ronds, ik ben bij de Ursula geweest, hier vertelden ze mij dat een spiraal een goede manier was omdat, deze dus niet overal even dik is en dikker oploopt en dus op je eigen tempo kon stretchen.

Van wat ik kan zien loopt die spiraal alleen aan het begin wat op, en is het verder gewoon 3mm.
Maar als dat bij jou wel goed gaat, is dat natuurlijk mooi meegenomen. :)

Houd er wel rekening mee dat de Ursula geen piercer is, en de mensen daar dus niet alles van stretchen weten. Die mensen kunnen hoogstens hun eigen ervaringen vertellen. Van wat voor materiaal is deze spiral?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:49

Ik heb vanmiddag mijn eerste MD laten zetten! :):)
Net onder mijn sleutelbeen.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:27

Ik meld mij hier ook even !!..

ik heb een tattoo in mijn nek de letter R de eerste letter van mijn pony :).. heeft zo zijn redenen dat ik dat gedaan en ik heb nu 2 weken een labret piercing.. ik heb er 1 in mijn neus gehad maar deze is er uit..

ik heb alleen een vraag hoe snel groeit een labret dicht. ik moet 14 sep ondernarcose (voor nog een piercing haha nee een buikkatheter ) dat is geen lange ingreep ben mischien hoogstens een uur onder narcose.. zou dit kunnen aan de ene kant denk ik die kan niet dicht groeien in een uur maar ergens ben ik er wel bang voor

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:34

Mag je geen bioplast labretje in? Als het niet in het te opereren gebied zit kunnen ze -naar wat ik me meen te herinneren- niet dwingen het uit te doen, afplakken moet ook mogelijk zijn.

Als je bang bent voor dichtgroeien zou ik sowieso een insertion pin van de goede maat meenemen en vragen of een zuster hem na de ingreep weer in wilt doen. Of anders zou je voor de zekerheid een maatje groter kunnen stretchen zodat je na de ingreep zeker weten je gewone labret weer in kan.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:36

Ik weet niet of je met narcose een bioplast in zou mogen houden? Zo'n plastic dus. Ik heb geen ervaring met een labret maar toen ik mijn neus net had, groeide dat heel snel dicht!

Relien

@ authentic: bedankt voor je reactie mijn vriendin zij ook al dat hij vlgns haar niet uit hoefde maar een andere vriendin van mij zei daar in tegen weer dat het toch infectie's kan over brengen. Naja ze moeten bij mijn blaas zijn dus daar komt mijn mond niet in de buurt

Relien

Ik heb vanmiddag een bioplast gekocht. ik heb er nu 1 in van chirurgies staal

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:38

Een kennisje van mij moest ook onder narcose, en moest ook haar piercings uit.
Maar in het gezicht mocht ze retainers in doen, en haar oren mochten gewoon afgeplakt worden.
Maar ik weet niet of alle ziekenhuizen daar hetzelfde in zijn.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:39

Dus oren mogen afgeplakt worden.. ik wil er ook nog heel graag een in dat kleine lellentje in het midden van je oor ik weet niet hoe die heet.. tot nu toe stel ik dat toch nog maar uit voor na de ingreep.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:41

Ik denk dat je een tragus bedoelt.

Ik zou het even bij het ziekenhuis van je ingreep navragen en als het mag, zeker een bioplast inhouden.