Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:09

Angela: Gefeliciteerd!!!!! Hopelijk wordt het toch nog een beetje een fijne dag. Al kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt, ik had dat ook toen ik jarig was.

Gisteravond heb ik nog een hele discussie met mijn vriend gehad. Was niet leuk. Het zat hem dwars dat het niet gezellig is, dat de situatie al zo lang duurt en hoe lang het nog zou gaan duren. Hij irriteerde zich aan mij dat ik gisteren een passieve dag had en veel achter de computer zat. Het was erg vervelend.

Vandaag in de groep daar nog even over gesproken. Dat was wel fijn. Daarna had ik muziektherapie, maar ik was de enige. Wel even spannend, maar achteraf wel even fijn zo individueel. Eerst een hele tijd zitten praten wat erg fijn was en daarna nog een luisteropdracht gedaan. Door die luisteropdracht werd het me weer eens goed duidelijk hoe mijn gedachten met me op de loop gaan. Was wel heel nuttig.

Mijn vriend kwam me onverwachts ophalen en had onze sportspullen al mee, dus we hebben al lekker gesport. Hoeft dat straks niet meer. We hebben ook nog even goed gepraat over gisteren. Ga zo lekker buiten in de hangmat liggen. Het zonnetje schijnt hier lekker.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:18

Het is rustig hier. Hopelijk een goed teken.
Ik heb wel een rustig middagje gehad. Lekker in mijn hangmat liggen slapen. :)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:12

Inderdaad erg rustig. Zal wel door het mooie weer komen.

PW: is wel een leuke en erg lieve verrassing van je vriend ! Ik denk dat jij er ook 1 uit 1000 hebt gevonden. Is wel minder leuk dat hij aan heeft gehaart waar hij moeite mee heeft, maar aan de andere kant zou het fout zijn van hem im het allemaal op te kroppen want dan gaat hij het ooit duur betalen. Hoop alleen dat je zelf er iets mee kan als hij zulke dingen aankaart en dat het jou niet juist extra stress bezorgd...
Praat je er soms over met je therapeut hoe je zulke dingen moet aanpakken of verwerken, want lijkt me niet altijd even gemakkelijk om te horen ?

CIV: hoe is het met jou ? En moet je morgen werken ?

Angela: nog hamsterwangen of is er al wat ontzwelling zichtbaar ?

Ik ben net terug van de psycholoog en weet even niet goed wat ik er van moet denken. Zelf zit ik met het wrange gevoel dat er dingen aangaande mijn ex-werk nog uitgesproken moeten worden (laat ons zeggen dat ik er moeite mee heb op de manier waarop het nu allemaal is gelopen en dit omdat ik dacht dat mijn collega's ook vrienden waren, maar die kan je blijkbaar niet hebben als vrienden is nu gebleken). Ik heb er dus zelf moeite mee hoe het nu allemaal gelopen is en had het graag anders gezien en zit nu dus te twijfelen of ik daar nog dingen moet gaan uitspreken. Maar aan de andere kant zijn het gewoon echte hufters geweest en dat zullen ze nooit inzien of toegeven. Dus denk dat het verstandiger is dat ik in de toekomst ga leven en het verleden vergeet...

En woensdag is mijn vriend jarig en zit er nu al een kaartje van zijn ouders in de bus met een geldbedrag (ze zijn het er persoonlijk in komen stoppen 2 dagen te vroeg) en weet niet wat ik daar van moet denken. Wat daar hun achterliggende bedoeling mee is. Vriendlief weet het ook niet... Is eigenlijk toch erg dat je achter zulke dingen al een bedoeling gaat zoeken maar dat doen we dus wel...
Dit was mijn verhaal voor vandaag weer :D

Hoe is het met iedereen verder ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:55

PW, jammer dat je weer even woorden had met je vriend maar van de andere kant denk ik dat het goed is dat het uitgesproken wordt, die van mij kropt het meestal op en dan is het net of er een bom ontploft. Therapie alleen, dat is niet verkeerd.Heb je nog een beetje van het zonnetje kunnen genieten?

Flappie, over je exwerk; zelf zou ik het (proberen te) laten rusten, die mensen zijn jou energie niet waard en dat boek is dicht, je kunt je beter op andere richten. Jammer dat deze vrienden toch niet zo vriendschappelijk ingesteld waren maar je kunt ze dan maar beter kwijt dan rijk zijn. Wat zei je psych. ervan? Kaartje is vreemd, wie weet komt er nog een belletje over of verwachten ze dat hij belt om ze te bedanken?

Zelf heb ik vanmiddag op bed gelegen maar kon ook toen weer niet slapen. Vanavond even bij pa gaan eten maar ik had moeite met mn bord leeg te krijgen, de helft is dan ook in de prullenbak verdwenen. Voel me nogsteeds niet lekker en mn temp. was nu 38C dus iets verhoging. Twijfel nog of ik morgen zal gaan werken, meld me niet graag ziek en pa vond dat ik moest gaan? Maar als ik niet slaap dan verwacht ik niet dat ik veel goeds uit zal richten op werkniveau.

Ben weer emotioneel, voel me alleen, had net een rare gedachten die ik met jullie zal delen; dacht als ik nou in het ziekenhuis zou liggen dan ben ik niet alleen? Slaat nergens op want daar wil je niet zijn en zijn ze verder ook niet persoonlijk bij je betrokken, ik schrok wel even van mn gedachten :o .

Mn vriend belde ook nog, de verbinding was slecht dus we hoorde elkaar maar heel even. Hij heeft het niet meer naar zijn zin en dat is duidelijk te merken. Morgen gaat hij met iemand praten, dat lijkt me wel verstandig.
Laatst bijgewerkt door koi op 03-08-09 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:58

PW: lees nu pas dat je het er vandaag al over had gehad in de groep! Dus mijn vraag van hierboven is een beetje nutteloos zie ik net... Sorry

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:05

CIV: ik kan je gedachte begrijpen omtrent het ziekenhuis. Je zit toch in je prive-tijd vaak alleen omdat je vriend er nu niet is. Als je nu geen vriend zou hebben zou je dat alleen zijn gemakkelijker verdragen dan dat je een vriend hebt, maar die niet bij je is denk ik zelf. En dan heb jij zelf ook nog eens echt je vrije tijd nodig om bij te komen van het werk en al de dagdagelijkse stress waardoor er je niet veel tijd en energie rest om leuke dingen met vrienden te gaan doen. Of zie ik dit verkeerd ? Correct me if i'm wrong :D.
Dus kan je 'rare' gedachte enigsinds begrijpen...

En zou je wel gaan werken met 38°C ? Hoe voel je je zelf nu ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:06

PW: ik vind het heel knap dat je een lijstje hebt gemaakt met dingen die je wilt bespreken. Dat is de eerste stap, ik zou het nu laten rusten en als je nieuwe dingen bedenkt kun je die toevoegen. Ik zou dan punt voor punt voor mezelf op een rijtje gaan zetten hoe ik het wil zeggen, en waarom ik een bepaald standpunt heb. Alles onderbouwen dus. Klinkt stom, maar zo voorkom je dat je met je mond vol tanden komt te zitten. Succes meid, en nogmaals ik vind het knap dat je de confrontatie (met jezelf) aangaat.

CM: Moeilijke beslissing hoor, je 2 katten wegdoen. :(:) Sterkte ermee, en hopelijk heb je er niet al te veel verdriet van. Het lijkt me echt zo moeilijk! Ik kijk naar mezelf, en ik zou het niet kunnen denk ik. Maar soms kom je helaas voor keuzes te staan waar je niet om heen kunt. Sterkte en hopelijk krijgen ze alle 2 een super huisje! :(:)

CIV: Moeilijk hoor, die druk! Vind het erg knap hoe je er mee omgaat, en misschien ook wel goed dat je nu even een pas op de plaats moet maken. Zo ga je toch minder snel over je eigen grens heen. en zeker als je je niet zo lekker voelt is alles toch al snel te veel. Jij ook sterkte en veel beterschap! :(:)

CM: Heerlijk de sauna, al heb ik nu niet het zelfvertrouwen om er op mijn gemak in mijn nakie te zitten. :o Ik ben erg veel aangekomen de laatste tijd. :o Maar echt fijn dat dat iets is waar je van kan genieten!

Flappie: Thanks, die grote sprongen zie ik zelf nog niet zo. Ik ben wel trots dat ik meer voor mijn mening durf uit te komen, ook al is het online, hahahha. :D Is je UWV geregeld? Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog wrange gevoelens hebt tegenover je werk. Dat heb ik ook, maar ik durf ze ook niet echt uit te spreken, wel tegen mijn arboarts, daar niet van. Heb je wel je hart kunnen luchten bij de psych?

CIV: gelukkig geen mexicaanse griep! Ik heb ook altijd eerst fikse spierpijn voor de griep, dus dat is niks vreemds. Maar goed liever het zekere voor het onzekere! Loop je jezelf niet voorbij, en als het morgen niet gaat, gewoon lekker thuisblijven he?

Samantha: Alles goed met de kleine? Jammer dat je een baaldag hebt gehad, die hakken er altijd flink in he? Bij mij sluimeren die ook altijd een paar dagen flink door. :(:) Slik jij nog antidepressiva nu je zwanger bent? Gewoon nieuwsgierig eigenlijk.. :o

PW: Jammer dat het af en toe stroef loopt tussen jou en je vriend. Ik herken dat wel.. Misschien moeten onze mannen maar eens met elkaar gaan babbelen. ;) Wel ontzettend lief dat hij je zomaar komt ophalen. Volgens mij wilt hij je gewoon niks liever dan happy zien. Het lijkt me ook heel moeilijk om je partner zo te zien strijden.. :(:) Sterkte voor jou en je vriend. Als we beter zijn, gaan we ze eens goed verwennen en laten zien hoe tof wij eigenlijk wel niet zijn. Dat ze niet voor niks al die tijd bij ons zijn gebleven. Liefde gaat niet altijd over rozen! ;)

Flappie: Wat apart die kaart! Ik zou er ook iets achter gaan zoeken, als je zo'n verstandhouding hebt met elkaar. Ben erg benieuwd of ze nog bellen op de dag zelf? Heeft je vriend contact opgenomen om ze te bedanken of zo?

PW: Lekker in de hangmat gelegen! Heerlijk!

CIV: Oei, wel een vreemde gedachtengang, maar goed die heb ik ook wel eens.. Zeker als je ziek bent, dan kunnen zo'n vreemde dingen in je hoofd gaan spoken. Wat rot dat je vriend het niet meer naar de zin heeft, maar wel fijn dat hij met iemand kan praten. Waar denk je dat het aan ligt? Mist hij thuis/jou? Waarom vond je pa dat je moest gaan werken? Is hij bang dat je op straat komt te staan? Wat niet gaat, gaat niet en als ik je zo hoor zou ik lekker thuis blijven en rustig aan doen. Pas op de plaats meid! 's avonds is je temp. meestal hoger dan 's morgens. Waarschijnlijk voel je je 's nachts ook beroerder?

Ik ben vanmorgen verwend met een ontbijtje, jammer dat mijn mond nog niet zo ver open kan. :D Daarna zijn we naar stal gegaan en daar heb ik taart gegeten. :9 Ik had worteltjes mee en die heb ik aan de paarden gegeven. Ik was erg blij om Garuna weer te zien, wat een heerlijk paard is het toch! Daarna zijn we naar Duisburg gegaan, naar die dierenwinkel. Daar heb ik een tuigje voor de kat gekregen. Van zwart leer met diamantjes! Loekie (mijn rode je weet wel kater) is al buiten geweest ermee. Uzi haat het om dingen om te hebben, dus voor haar heb ik er nog geen gehaald. Ze heeft wel die van Loekie om gehad en dat is al heel wat voor haar! Ben best trots op mijn kleine poesje! Ze is zo bang! :o Daarna heb ik een uurtje geslapen en toen zijn we gaan wokken.
Al met al een druk dagje! Maar wel erg leuk.

Morgen voor de eerste keer een gesprek met mijn behandelaar, en ik hoop dat het klikt. Ik mag niet autorijden, dus mijn vriend brengt en haalt me. Vind het heel spannend..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:14

Angela: gevoel omtrent ex-werkgever blijft dubbel ondanks gesprek met psycholoog. Ik blijf ook met spanningsrugpijn zitten. Ik probeer nu gewoon nog even door te doen en mijn gedachte op 0 te zetten en vrijdag rustig op vakantie richting Spanje. Mijn broer is met een spaanse getrouwd en we kunnen daar nr een appartement van hun 2 weken (anders was het financieel niet haalbaar, dus is wel een erg leuke meevaller).

Leuk dagje gehad met je vriend als ik het zo hoor. Ik ga duimen dat je morgen een klik hebt met je behandelaar. Is wel erg belangrijk denk ik...

Hoe is het nu tussen jou en je vriend nu hij zich wat heeft 'ingelezen' over depressie ? Merk je verschil, meer begrip ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:24

Jeetje Angela, wat een uitgebreide reacties! Leuk dat je dag toch geslaagd was, komt er verder geen visite? Succes morgen, is altijd weer even spannend, mag je geen autorijden icm je medicijnen? Hoe is het met je hamsterwangetjes ;)

Even je vragen beantwoorden. Hij heeft het niet zo naar zijn zin omdat het werk hem niet aanstaat, hij zit bij printers waardoor hij hoofdpijn krijgt. Daarnaast zal hij zich wel aantrekken dat het met mij minder goed gaat maar dat geeft hij niet toe. Mijn pa wilt nooit dat ik in de ziektewet zit, is altijd al zo geweest, het gaat wel zegt hij dan. 's nachts voel ik me inderdaad beroerder maar ik denk dat werk me nu niet goed doet maar ben ergens bang voor de reactie van mn pa, stom misschien.

Flappie, omdat ik veel alleen ben wil ik eigenlijk wel gaan werken want de dagen duren zo lang nu ik thuis ben maar deze week is er een feest/braderie waar ik graag naartoe zou willen en ik wil dan toch wel graag beter zijn. Je ziet het wel goed, het is nu eenmaal niet makkelijk zo, zeker niet nu ik ziek ben, hond die hier logeert etc. Doordat ik slecht slaap zie ik het allemaal nog wat zwaarder en wordt ik emotioneler. Voel me nu misselijk, beroerd en hangerig maar verder gaat het wel, geen diarree of overgeven gelukkig, alhoewel dat misschien wel op zou luchten. Zou ook zo graag even samen met iemand huilen. Fijn dat je op deze manier toch nog van de Spaanse costa kan gaan genieten, heb je er zin in? Zelf ben ik blij dat ik niet weg hoef.

Ps; dat hondje is al een hele avond aan het blaffen en die van mij gaat ook al meedoen, grrr :( komt omdat de kinderen van de buren buiten spelen. Zal mn katten zo weer uit huis verbannen en haar binnen laten maar ze liggen nog zo lekker ;(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:31

Had trouwens mn onderschrift ook op msn gezet, kan je vertellen dat het gelezen wordt want er waren al wat mensen die zich aangesproken voelde terwijl het niet op iemand gericht is, vind het een mooie spreuk.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:34

Pw, ja woorden zijn niet altijd even leuk, maar je hebt uitspraak gehad dwz je praat en dat is toch echt een positief punt.
Soms is het voor hun ook niet makkelijk en op zijn tijd moet het gewoon gebeuren zodat jullie niet naast mekaar heen praten, en er wordt achter j ehielen gezeten om aandacht bij de zaak te houden en je reageerd goed want je praat!
Lekker dat jullie dan weer samen sporten, en meid je gaat vooruit en ooit kunnen jullie samen weer helemaal genieten.

Civ oei niet zo lekker dus allemaal, als je morgen beroerd bent dan blijf je thuis ziek is ziek!
Dat je die gedachten hebt is niet zo vreemd, je bent alleen thuis dag in dag uit, maar ziekenhuis wil ik je niet zien meis,
blijf maar bij ons!

Flappie , je werk laat je nog steeds niet los he, ik snap dat het moeilijk is maar aan de andere kant je hebt energie in ze gestopt en zelfs nu krijg je van je "kenissen" niks terug! het is heel makkelijk gezegd , maar probeer er afstand van te nemen!
En die kaart ja weet ook niet wat ze daarmee willen zeggen, beetj ejammer dat ze hem 2 dagen te vroeg in de bus doen...

Sam , ja 1 baaldag kan je aardig terug gooien, maar blijf positief je kleintj egeeft je genoeg mooie dingen om over na te denken!

Angela, gefeliciteerd meiss van harte en nog vele mooie jaren, ja jij hebt een lekker dagje gehad, heerlijk . Heb je 100 % verdiend!

Hier alles even rustig, ben alles op een rijtje aan het zetten, moet even pas op de plaats, en van de week naar de hapto dus daar kijk ik naar uit!
Gisteren gereden en ging goed, vanavond geklust dus ik heb voldaan gevoel. Bne wel erg moe de nacht viel erg tegen.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:44

Daijano: je hebt volledig gelijk aangaande mijn ex-werk. Denk gewoon dat ik teleurgesteld ben, misschien nog het meest in mezelf. Dat ik me zo lelijk heb kunnen vergissen in mensen.
Jij loopt dus nog bij de haptonoom. Daar had ik nl wat vraagjes over want de enige ex-collega waar ik nog contact mee heb, heeft zelf een burnout gehad en is toen ook bij de haptonoom geweest en sprak er mij ook over. Jij kijkt er erg naar uit, dus veronderstel dat je er ook erg bij gebaat bent ? Zo ja, in welk opzicht of is dat een moeilijke algemene vraag ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:45

Flappie.. vind je onderschrift ook erg pakkend :j

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:49

ik denk dat je civ bedoeld :D
Ik heb geen onderschrift. Zal wel door die pb van net komen...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:50

En idd CIV: hoe 1 zin zoveel betekenis kan hebben...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 21:52

Flappie , dat is eigenlijk wat ik wou horen want dat is wat je nu dwars zit je hebt je vergist in mensen waarvan je dacht dat ze er voor je waren! Dat is een harde maar goede les, zo leer je dat niet iedereen je leuk vind en jij ook niet voor iedereen leuk hoeft te doen, kost je teveel energie en je hebt deze nodig om te herstellen! Doe je ding en mensen zullen je waarderen om eie je bent en niet om wat je voor anderen doet...

De haptonoom heeft mij duidelijk gemaakt hoe ik met mijn "echte"gevoel het leven voor mezelf makkelijk kan maken,
je leert echt te voelen en dat opent een hoop kleppen , tenminste bij mij. Soms is het erg confronterend maar dat is je ik diegene die diep in je schuilt!
wat je echt voelt is jouw waarheid en luister ernaar ook al is het dat wat je niet wil horen, aan het einde zal je gevoel je de weg wijzen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:04

Sorry idd, verkeerde naam :o

Ik bedoelde CIV :D

Fijn dat je zoveel aan je hapto hebt, daijano!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:20

CM dank je, een aantal pagina's terug had ik nog wat mooie spreuken weggezet. Op deze kreeg ik al wel reacties, zo zie je maar dat mensen zich aangesproken voelen. Kan geen kwaad dat ze erover nadenken }> Hoe was je dag?

Daijano, de nachten zijn vervelend, zei net tegen mn vriend (op msn) dat ik er tegenop zie om naar bed te gaan, heb weleens van die periodes. Goed dat je alles op een rijtje zet, dat kan duidelijkheid geven en fijn dat het rijden goed ging, dat zijn toch positief!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:41

Zal eens naar bed gaan, zie er tegenop en twijfel nog of ik morgen zal gaan werken. Vermoed dat omdat ik zo emotioneel ben ik een hele tijd daar zit te huilen en me ellendig zal voelen maar ik ben bang dat mn pa kwaad gaan zijn dat ik thuis ben gebleven := Slaap lekker dames/digi vriendinnen van me en tot morgen xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:45

Meid, denk aan jezelf! Jij bent de enige die op de 1e plaats hoort te staan!

Mijn schoonouders kwamen net nog even langs, erg lief!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:47

Jullie l*llen zoveel, kan het niet eens bijhouden :')

Ben ook moe, dus ik ga afsluiten en slapen.

Ben nog erg snel moe, erg frustrerend trouwens.
Misschien toch maar weer naar de dok.
Heb ook erg veel pijn in mijn gewrichten weer.

Maar ja we gaan gewoon door he .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:49

Slaap lekker allemaal! Ik moet zo mijn pillen nog nemen en dan duik ik er ook in denk ik. Ben ook best moe!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:42

@ Angela: Succes vandaag bij je behandelaar!! En fijn dat je gisteren een leuke dag hebt gehad. Het is je meer dan gegund!!

@ CIV: Hoe gaat het nu met je? Hoop dat je je wat beter voelt. Voel je niet schuldig als je niet aan het werk bent. Je kunt je griep beter nu goed uitzieken dan het verwaarlozen. Dan zit je er uiteindelijk alleen maar langer mee.

@ crossmonster: Dat snel moe zijn herken ik. Slaap soms bijna 12 uur op een nacht en kom dan nog moe mijn bed uit. Slaap tegenwoordig ook 's middags weer meer. Zal er wel bij horen. Aan jezelf werken is intensief en vermoeiend denk ik dan maar.

@ daijano: Fijn he een haptonoom. Ik vind het ook iedere keer weer heel verhelderend. Maar ook nog ow-zo-moeilijk om dingen vanuit je gevoel te doen. Mooi dat je van de week terecht kan!

@ Flappie: Ik begrijp heel goed dat je moeite hebt om de dingen van je werk los te laten. Ik heb dat ook nog steeds, terwijl bij mij de dingen op een hele nette manier zijn verlopen. Kan me dus goed voorstellen dat het voor jou extra moeilijk is. Wat zei je psycholoog hiervan (sorry als ik er overheen gelezen heb)?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:53

Ik wist in het begin niet wat ik aan mijn hapto had.
Maar nu we wat meer bij het probleem zijn gekomen, merk ik wel wat ik eraan heb.
Ze stimuleerd me om mezelf te ontwikkelen zoals ik hoor te zijn. En uit het wereldje/leven te halen wat mij helemaal niet past.

AJ , jammer van je beslissing maar netjes om het even te verduidelijken,
Het gajegoed !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:25

Goedemorgen, beetje geslapen? Ik niet helaas, heb besloten om thuis te blijven. Voelde me gisteravond even zo slecht, net zo slecht als vorig jaar toen ik instorte dus toen wist ik zeker dat ik thuis moest blijven. Heb gisteravond weer veel zitten huilen en daarop de vriendin van mn pa gesmst; Ik blijf morgen denk ik thuis want ik voel me nog niet goed en moet veel huilen. Weet je wat ik vanmorgen terug krijg??? Als je je zo ellendig voelt dan moet je naar de dokter gaan, dit had ik niet verwacht en gehoopt. Ze zullen ook wel zeuren dat ik thuis ben gebleven dus ik zie er al tegenop om er vanavond te gaan eten. Vraag alleen wat medeleven en begrip. |( Edit, psych. van mn vriend zijn werk benaderd voor contact vandaag want ik zie het even niet zitten en bij mijn psych. kan ik de 24ste pas terecht ivm vakantie.

CM, hoe voel je je nu? Gewoon doorgaan is niet altijd je beste oplossing, pas goed op jezelf.

Angela, succes vandaag, hoop dat de klik er is en dat het meevalt.

PW, hoe is het met jou? Goed geslapen?

AJ, snap je beslissing. Sterkte meid en jij komt er ook wel.