[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:42

Ja, heb t overzicht gezien en begon, mede daardoor, toch weer te twijfelen aan wat de dokter zei..
Liever geen hormonen natuurlijk, maar als de nuvaring goed gaat zal de mirena toch ook wel goed gaan?!
Toch nog maar n x bellen morgen..

Ze wil m ook nog zelf zetten ipv dat k naar t ziekenhuis ga..

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:44

Ik heb ook een vraagje
Ben vandaag naar de huisarts geweest voor advies over de pil.
Ik ben twee jaar geleden begonnen met het slikken van de pil. Hiervoor had ik weinig last van menstrueren. Na de pil is mijn menstuatie minder geworden maar heb ik nu vaak krampen en pijn. Heel slecht had ik toen nog pijnstillers over van een kaakoperatie en dan had ik nergens last van. Omdat het voor mijn gevoel niet klopt dat ik meer pijn kreeg en op pijnstillers leef dan toch maar eens naar de huisarts gegaan. Nu ga ik op advies van de dokter twee maanden een rubbertje gebruiken en kijken of de pijn blijft. Als de pijn blijft kan ik weer aan de pil anders wil ik graag iets anders proberen.
De vraag: Wat zijn de andere opties van anticonceptie zonder hormonen? Of heeft iemand ervaring met een andere pil waardoor pijn wel minder wordt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:45

Als ze het vaker doet, hoeft dat geen probleem te zijn. Bij mij zei de dokter 'je hebt geen kinderen gehad? Dan ga ik het mooi niet zelf proberen'. Nouja mij alles best... maar vervolgens zei iedereen (huisarts/assistente/gyn) dat ik geen pijnstillers hoefde in te nemen, en dat heb ik dus mooi wel gedaan :)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:50

Heb t ziekenhuis vorige week al even gebeld en die hadden t over avond ervoor en de ochtend van t plaatsen n pijnstiller (iets van Alive?)
Gister toch de dokter gesproken en die wou t gewoon zelf doen en zei 1 uurtje van tevoren n ibuprofen..

Ik heb ook geen kinderen gehad. Neem aan dat de dok t vaker doet maar weet niet hoe vaak..

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:02

Aleve Feminax, leuke blauwe pilletjes :D Heb ik idd ook gedaan, avond ervoor vlak voor ik ging slapen, en dan 's morgens bij het ontbijt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:05

Gewoon naproxen kopen, zelfde als aleve feminax maar stukken goedkoper ;) Ik moest 1 - 2 uur van de voren 2 van die pilletjes slikken.

Weet niet of dat niet meteen zwanger zijn op mij sloeg, maar zie mijn onderschrift. Die kwam ook door de pil heen, dus ik ben wat sneller gestressed erover. :+

Mijn huisarts heeft echt heel lang zitten te zoeken en wroeten met een tang. :=

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:46

Nog 1 ding.. ik dacht zelf aan of huisarts of ziekenhuis.
Ging er vanuit dat ik bij t ziekenhuis automatisch naar de gynaecologie zou worden doorgestuurd maar dat schijnt niet zo te zijn?
3e optie is dus rechtstreeks een afspraak bij een gynaecoloog maken. Wie heeft dat gedaan?

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:54

zweetvos schreef:
Nog 1 ding.. ik dacht zelf aan of huisarts of ziekenhuis.
Ging er vanuit dat ik bij t ziekenhuis automatisch naar de gynaecologie zou worden doorgestuurd maar dat schijnt niet zo te zijn?
3e optie is dus rechtstreeks een afspraak bij een gynaecoloog maken. Wie heeft dat gedaan?

Ik :)

De huisarts wilde me niet doorverwijzen omdat zij het zelf wilde doen.
Dus toen heb ik gewoon zelf een afspraak gemaakt :)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:58

Mijn huisarts wil t dus ook zelf doen..
Opties voor mij zijn liever ziekenhuis of gynaecoloog..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:34

@ Zweetvos:

Ik heb een koperspiraal sinds 4 a 5 maanden. Mijn menstruatie is wat meer geworden en heb 2 dagen dat ik pijnstillers moet slikken. Maar ik ben niet langer ongesteld. Als ik alles zo bekijken heb ik hier geen problemen mee. Die 2 dagen wegen niet op tegen de hele maand. Ik kan ook niet tegen de hormonen en vind het nu dus heerlijk zonder hormonen. Voel me een stuk beter!
Ook bij mij heeft de huisarts hem gewoon gezet, heb ook nog geen kinderen en het viel opzich wel mee.
Hopelijk heb je hier wat aan voor vragen stel gerust :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:29

Mijn huisarts wilde het niet zelf doen dus ik ben met doorverwijsbrief naar de gyn gestuurd, wie anders zou het in het ziekenhuis moeten doen?

Wordt het trouwens wel gewoon vergoed als je zelf een afspraak daar maakt, dus zonder verwijsbrief/medische noodzaak?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:35

Zweetvos ik heb rechtstreeks een afspraak gemaakt met de gyn, op advies van de HA

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:46

Ik weet het ook allemaal niet meer, je hoort zoveel verschillende dingen :).

Net weer een vriendin. Die had t dus juist bij de huisarts laten doen omdat die álle tijd neemt en ze bij de gyn dacht dat ze t de hele dag door doen dus minder uitgebreid de tijd per persoon nemen..

2misty2; 2 dagen pijnstiller..pff zit ik ook niet op te wachten. Slik echt nóóit pijnstillers, zelfs toen k wat gebroken had niet. Nu heb ik echt nergens last van met mn menstruatie dus wat erger zou makkelijk te overleven zijn maar wat niet hoeft dat liever niet he ;).

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:47

Mensen ik heb nog even een vraagje, kan je je stopweek verkorten?
Ik moet dus eigenlijk de pil op zondag beginnen te slikken, maar ik wil morgen al beginnen met de pil te slikken. Kan dat dan en dat hij dan ook meteen werkt?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:11

@ Brittol: verkorten mag altijd, verlengen niet :)

@ Zweetvos: Het is 2x 1 pijstiller he, en het is écht voor een goed doel ;) Over huisarts/gyn heeft iedereen een andere mening. Ik wilde liever naar de gyn omdat die het vaker doen, dan maar een nummertje :) Als ik een operatie onderga wil ik ook liever iemand die het 10x per dag doet, dan iemand die het eens per maand of minder doet!
Hetzelfde geldt voor wil je een mannelijke/vrouwelijke arts. Een vrouw weet hoeveel pijn je daar binnen kunt hebben, maar aan de andere kant kan ze ook denken 'ach kinderen baren doet meer pijn, zeur niet mietje' :D
Ik heb gewoon braaf het advies van de dokter gevolg en de gyn gebeld, kans van 2 op 5 dat ik een vrouw kreeg en het maakte me niets uit ook :)

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:27

mmm ik zou voor gyn gaan huisartsen hebben niet altijd goed de handigheid hierin.
Gyn doen het bijna dagelijks.
De huisarts zal wel weer eens willen oefenen nou mooi niet op mij.
En de gyn neemt echt wel de tijd voor je hoor.
Met een mirena blijft uit eindelijk de menstruatie weg.
Ik ben nooit meer ongesteld hooguit iets afscheiding.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:15

Ik heb 10 sept mijn spiraaltje laten plaatsen, en ben nu "ongesteld". naja dat kan je het niet eens noemen. Verlies hoogstens een paar druppels bloed op een dag. En heb geen last van mestruatie pijn. Bevalt tot nu toe super die mirena :D
Het enige is dat ik de laatste week wel weer veel pukkels heb gekregen.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:47

oeps enjoy de club.
Heb ik ook een klein beetje last van.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:00

zweetvos schreef:
Heb vorige week t ziekenhuis gebeld voor t spiraaltje en die zeiden dat k gewoon op de 1e dag van mn ongesteldheid kon bellen voor n afspraak.

Dacht vanmorgen, bel toch even mn huisarts. Of dat nog via hun ofzo moet lopen maar die willen m dus gewoon zelf zetten..
Geloof dat ze t wel regelmatig doen maar t ziekenhuis voelt 'veiliger' alsof t daar makkelijker is omdat ze t vaker doen ofzo..

Wel even langs de HA geweest vanmiddag om erover te praten. Zij denkt dat n koperspiraal voor mij t beste is omdat ik met de pil ook zo'n last van de hormonen had. Niet meer over t ziekenhuis gehad..

Ik zou het zeker niet bij de HA laten doen, dat heb ik gedaan en erg negatieve ervaring mee! (zet het hele verhaal hier maar niet neer) Een gyn heeft ook 'trucjes' zodat het minder zeer doet, en mijn HA kende die iig niet!

Anna-Jelly schreef:
Nou heb ik weer! De touwtjes zijn kwijt wat 2 dingen kan betekenen, of hij is er ooit al eens uitgekomen (wat je dus niet hoeft te merken) of de touwtjes zijn naar binnen getrokken.
Volgende week donderdag moet ik naar de gyn voor een echo, de huisarts gaat er vanuit dat hij er al uit is want dat andere is zeldzaam dat het voorkomt.
Begin iig alvast met het slikken van de pil om veilig te zijn, heb de neiging om een test te kopen maar ze zien eht volgende week ok wel op de echo als ik zwanger zou zijn...

:=

Als je zwanger zou kunnen zijn moet je toch juist niet beginnen met de pil?

Yessy schreef:
In het boekje staat het idd wel, maar daar staat dan weer niet dat van te voren moet worden getest op bacterien in de baarmoedermond en m'n gyn schoot m'n huisarts nog net niet af omdat dat nog niet gebeurd was := (misschien is ze idd wat vreemd :D)

getest op bacterien? Dat hebben ze bij mij niet gedaan, zowel HA als gyn niet. Wat ze allebei wel hebben gedaan is de baarmoedermond ontsmetten.

Ik heb hem nu een dikke maand, en de migriaine in wat mijn stopweek had zullen zijn is uitgebleven! En daarvoor had ik hem genomen :) hopelijk blijft het zo!

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:49

[/quote]Ik heb hem nu een dikke maand, en de migriaine in wat mijn stopweek had zullen zijn is uitgebleven! En daarvoor had ik hem genomen :) hopelijk blijft het zo![/quote]

Daar heb ik hem ook voor heb eigenlijk geen migraine meer.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:29

Hallo,

Ik had een vraag ik kan echt slecht tegen de hormonen van de pil, ik heb ook al de mirena gehad en dat ging wel beter maar ik kreeg onzettend veel pukkels en op het laatst kreeg ik ook veel blaasonsteking, dus die heb ik eigenlijk liever niet meer, maar wie heeft er nog een ander idee? Slik nu de yasmin maar heb gewoon helemaall geen zin meer in sex en krijg af en toe woede aanvallen, heb ook nog ff de yaz geslikt maar toen had ik nergens geduld voor en werd ik overal boos om. Ik ben benieuwd of iemand wat weet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:32

Misschien is de nuvaring een optie?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 10:09

Nuvaring misschien idd, www.nuvaring.nl
Zitten vrij weinig hormonen in vergeleken met de pil. Ik vind het persoonelijk echt een ontzettend fijne oplossing! Ik heb er nooit last van, voel hem nooit, je hoeft er maar 2 keer in de maand aan te denken en hij is veiliger dan de pil.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 11:07

Ik ben ook best wel fan van de nuvaring :D

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:01

Ik hoop dat die krampen snel wegtrekken, ben er vannacht weer een paar keer wakker van geworden :s