Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:03

Rody01 schreef:
Heb hem vanochtend gekregen. Deed echt helemaal niet zeer. Het kan me helemaal niet schelen. Ik ben nog niet dood, dus dat zal allemaal wel wat mee vallen.

GOH. de eerste paar jaar zou je er ook geen last van hebben ( misschien )
Maar over meerder jaren ( 6 ofso ) zou je er misschien WEL last van bijwerkingen krijgen!
( als je gistere radar had gezien snap je het wel wat ik zeg :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:05

phaser schreef:
Er wordt de laatste jaren een steeds jongere grens gesteld voor uitstrijkjes omdat steeds jongere meisjes dit krijgen.

Cijfers van onderzoeken van 2005 gaan alleen over vrouwen van boven de 30 jaar omdat op dat moment enkel voor hen uitstrijkjes waren.
Uitstrijkjes bij jongere vrouwen / meisjes waren zeldzaam en enkel gebruikt als er klachten waren. Aangezien baarmoederhalskanker in een eerste stadium weinig tot geen klachten geeft zijn de cijfers zo te verklaren.

Ik wil gerust luisteren naar andere cijfers. Maar cijfers die gestaafd zijn door medische bronnen, niet door een homeopaat die sowieso alles ivm dokters verfoeit.

Ik weet dat het allemaal om geld draait.
In deze huidige maatschappij waar ziekenhuisbacteries als MRSA, MREA en andere schering en inslag zijn, komt er toch geen extra antibiotica op de markt. Waarom ? Omdat de productie veel kost en de exploitatie niets opbrengt.
Ik sta zelf al een paar jaar in de medische industrie dus ik weet dat mindere medicatie naar 3de wereldlanden gaat
Er is geen geld om onze dure producten naar daar te sturen. Waarom niet? Omdat hun regeringen daar gewoon simpelweg niet om geven. Maar wat kunnen wij daar aan doen? :?

De ver van mijn bed show-gevoel heb ik bij jouw bericht. Jammer. Het zou jouw als verpleegkundige juist wel een worst moeten zijn.

Overigens heeft een kennis van mij een vleesetende bacterie tijdens een kort ziekenhuisopname opgelopen. Deze mens is al 3 jaar behoorlijk ziek en er is al een stuk bot weggegeten.

Wij kunnen daar HEEL veel aan doen en dat is bv deze aktie niet als preventie te zien, als campagne door de medische industrie. Door kritisch te blijven, door vragen te stellen, door aanhangig te maken wat men in zijn ziekenhuizen tegen komt.

Overigens dat stuk onderbouwd met onderzoekscijfers vanuit een officiële bron. Dat jouw dat niet interesseert, vind ik een jammere tendens.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:11

Kijk; ik doe m'n job goed en weet genoeg ivm medicatie en hun bijwerkingen.

Ik kan er niet aan doen dat er een of andere president van Mozambique of Nigeria geen geld wil geven aan gezondheidszorg.
Ik doneer regelmatig geld voor onderzoek en voor zaken in het buitenland.

Ik vind gewoon dat er héél veel zaken worden overroepen door een mediageil bericht waar iedereen mee op de kar springt.
Mensen die kritiek hebben op uitstrijkjes zonder te weten wat de Kopac-normen zijn enzo. Daar irriteer ik mij mateloos in.

Leer de feiten en haal de broodje-aap verhalen uit de waarheid.
Dat probeer ik ook te doen.

Zoals het hele 'softenon' gebeuren en de stof thalidomide.
Softenon is inderdaad terug in de handel enzo, maar enkel bij gebruik voor mensen met Kahler en andere oncologische aandoeningen. Dat weten dan veel mensen niet.

Anoniem

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:14

phaser, het gaat om ethiek. Slechte medicijnen met vreselijke bijwerkingen dumpen in de derde wereld is gewoon schaamteloos. Alleen om er nog een paar rotcenten op te verdienen. Dat is de farmaceutische industrie ten voeten uit!
Vergelijk het met illegale wapenleveranties aan het buitenland.
Als je jezelf als mens ook maar een greintje integriteit toedicht, werk je niet mee aan dit soort praktijken.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:18

Hehe maar daar werk ik dan toch ook niet aan mee ;)

Is precies alsof je nu zegt dat ik geen greintje integriteit heb en ethisch niet in orde ben :oo

Ik vind het verschrikkelijk en ik wil ook dat zij evenveel kansen krijgen als wij. Wij zijn niet meer mens dan zij dus we verdienen beide dezelfde medicijnen.

Je moet alleen bekijken wat er realistisch is.
Ik kan al m'n geld opmaken en zaken steunen. Ik kijk héél veel naar Discovery Channel bijvoorbeeld.
Daar komen veel oproepen om maandelijks iets over te maken omdat er kinderen geen water hebben.
Omdat ik daar niets naar stuur, wil het toch niet zeggen dat ik dat niet erg vind ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:59

Ondertussen maak je je sterk om al die jonge meiden deze prik te laten halen, maar als ze over 10 jaar medische problemen krijgen, ben je er niet, wellicht nog steeds verpleegkundige, maar wel met nog steeds die zonnebril op...

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:04

xMarloes schreef:
Rody01 schreef:
Heb hem vanochtend gekregen. Deed echt helemaal niet zeer. Het kan me helemaal niet schelen. Ik ben nog niet dood, dus dat zal allemaal wel wat mee vallen.

GOH. de eerste paar jaar zou je er ook geen last van hebben ( misschien )
Maar over meerder jaren ( 6 ofso ) zou je er misschien WEL last van bijwerkingen krijgen!
( als je gistere radar had gezien snap je het wel wat ik zeg :P )

Jaa en daarom ga ik het nu niet halen.
Stond al te twijfelen ben toen gaan kijken wat nou waar is.
En van me vader hoef ik niet en vindt het raar dat niet alles goed in de folder staat en je ouders zeggen dat je niet mag en jij wilt wel mag je wel oftewel je ouders hebben niks over je te zeggen beetje raar.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:23

kan iemand mij aub even in het kort uitleggen wat ze gister allemaal hebben verteld enzo bij radar want ik ben helemaal vergeten om te kijken :Z

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:28

ik heb ook gekeken, vond het heel duidelijk :j

had de vraag laatst dus ook al gesteldmaar geen antwoord gehad, maar is het dus zo dat meisjes die de prik gehaald hebben 14 maanden vanaf de 1e prik geen seks ed mogen hebben? :)

edit:
dus dat degene die hem nu gehad hebben ongeveer rond volgend jaar juni dat pas mogen? Zeg maar ongeveer :j?
Laatst bijgewerkt door myxlea op 10-03-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:30

DebjeDopje schreef:
kan iemand mij aub even in het kort uitleggen wat ze gister allemaal hebben verteld enzo bij radar want ik ben helemaal vergeten om te kijken :Z

Misschien uitzending gemist handig?
ik kan nu alles wel vertellen,
maar je kan het hetbeste zelf kijken =)
Gewoon ff uitzending gemist van NL 1
en dan van gistere radar om 20:30

;)

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:32

oke dankuu!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:37

[quote="russel"]Meiden 25 jaar geleden wist ik al dat onze afgekeurde medicijnen in de 3e wereld gedumpt worden, dat daar medicijnen gebruikt worden als test-case, dat kankerverwekkende bestanddelen daar gewoon worden gebruikt, immer veel goedkoper, nog veel voorraad van en daar kraait geen haan na.

Als een ziekte pas rond je 30e openbaart, waarom dan 12 en 13 jarigen enten? Hoe lang verwachten ze dat deze enting aktief is? Stel als het maar 15 jaar aktief is, dan zit je nog voor de risicoleeftijd dat het vaccin is uitgewerkt. Waarom niet de hele vrouwengroep? Waarom moet een meisje van 16, 250 euro betalen voor die enting, die groep is sexueel actief, lopen meer risico op besmetting met het virus. Die meiden moeten ook al de pil kopen omdat het niet in het ziekenfonds pakket meer mag. Ik heb ooit geleerd dat een medicijn als definitie OOK o.a. heeft een middel ter voorkoming is, niet alleen genezing. De pil is een middel ter voorkoming, maar omdat het zoveel werd gebruikt, nu ineens een commercieel goed. Dan toch jammer dat de minder goed bedeelden niet de kans krijgen op dit wondermiddel omdat Paps en Mams in deze crisistijd die 250 anders te besteden moeten hebben, je zal maar 3 dochters hebben en zelf nog in een leeftijd dat je ook nog risico loopt.

Overigens las ik laatst een artikel dat er zeker wel genoeg gevallen bekend zijn van ziektes ten gevolge van entingen, las nog iets van hersenvliesontsteking na een enting voor iets anders.

Ik ga eens zoeken voor jullie.quote]

Je weet dat alle onderzoek gemeld is voor een medicijn überhaupt voor registratie aangemeld kan worden? Ook niet gepubliceerd onderzoek?
Medicatie hoeft helemaal niet ter voorkoming te zijn. Vaccinatie is dat altijd. De truc voor het kiezen van een entingsgroep zit m oa in bereikbaarheid, nog niet besmet zijn, vaccineren vóór een meest risicovolle periode, percentage condoomgebruik van de oudere groepen tov deze groep, etc. Vergeet voor het nog niet besmet zijn niet, das best een puntje..

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:39

russel schreef:
http://74.125.77.132/search?q=cache:STt ... =firefox-a

Als jullie de moeite willen nemen, hier staat een stukje literatuur over de gevolgen van entingen. Wordt duidelijk gezegd dat entingen niet ongevaarlijk zijn.

Lees je eens in over de polio-epidemie in Nigeria. Bepaald geen wetenschappelijke bron die je hier aanhaalt, die vervolgens ook nog onzin verteld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:43

Ik vind de uitzending van Radar erg duidelijk. Het NKI was heel open en eerlijk, dat mens van de RIVM was alleen erg nerveus :D

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:45

Ik ga toch die prik nie halen..
En al helemaal niet na die Radar uitzending!
Vindt echt mega slecht dat die ze niet eens in de toekomst weten wat het met je doet die prik..
DUSS..ga ik hem niet nemen..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:45

Ik weet het echt niet meer, er word zoveel gezegd en gedaan, dat ik niet meer weet wie ik uberhaupt moet gaan geloven... :=

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:46

faye schreef:
Ik vind de uitzending van Radar erg duidelijk. Het NKI was heel open en eerlijk, dat mens van de RIVM was alleen erg nerveus :D

Ahhgg ja,
Heb haar ook al in een andere uitzending gezien,
Toen was ze ook zo nerveus..
Maar ze deed het mega goed...
En ze legde het goed uit ;P
& ik vond de uitzending ook mega duidelijk =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:47

Ze deed het helemaal niet goed, ze verkoopt gewoon klinklare onzin.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:50

faye schreef:
Ze deed het helemaal niet goed, ze verkoopt gewoon klinklare onzin.

wacht ik snap het ff niet ;$
bedoel je nou die van de GGD ofso?
Of die in dat rode bloementjes ding ofso ;p
die deskundige ?

myxlea

en blijkbaar weet of niemand antwoord op mijn vraag of ik weet het niet :') ik had het dacht ik ergens gelezen en gehord maar ik weet niet of ik het moet geloven!

Armanie

ik weet het ook helemaal niet meer,
aan de ene kant door die prik verklijn je de kans op baarmoederhalskanker en aan de ene kant wat voor bijwerkingen kun je krijgen

mare wat zijn de vermoedelijk bijwerkingen?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:52

Marijee schreef:
Ik weet het echt niet meer, er word zoveel gezegd en gedaan, dat ik niet meer weet wie ik uberhaupt moet gaan geloven... :=

Nee ik ook niet, maar ik ga 'm gewoon halen morgen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:02

WhiteRose schreef:
russel schreef:
http://74.125.77.132/search?q=cache:STt ... =firefox-a

Als jullie de moeite willen nemen, hier staat een stukje literatuur over de gevolgen van entingen. Wordt duidelijk gezegd dat entingen niet ongevaarlijk zijn.

Lees je eens in over de polio-epidemie in Nigeria. Bepaald geen wetenschappelijke bron die je hier aanhaalt, die vervolgens ook nog onzin verteld :)

Ah! Ik snap um al..., De nederlandse vereniging van kritisch prikken.... tja die heeft momenteel veel kritiek door belanghebbenden, natuurlijk ook door de aanhangers die vinden dat vaccinaties altijd zonder risico is.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:12

russel schreef:
Ah! Ik snap um al..., De nederlandse vereniging van kritisch prikken.... tja die heeft momenteel veel kritiek door belanghebbenden, natuurlijk ook door de aanhangers die vinden dat vaccinaties altijd zonder risico is.

Van een belangenvereniging kun je moeilijk zeggen dat ze objectief zijn. Ik geef je een opzetje voor bewijs van vaccinatie-nut, en daar kijk je dan niet naar. Hoe bedoel je, oost-indisch doof? :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:44

na even snel vanaf pagina 46 alles door te hebben gelezen: uhm ik ga nog steeds wel de uitzending van radar viel me trouwens tegen had verwacht dat er wel wat meer info kwam enzo

het is iedereens eigen keus of die wel of niet gaat.... er werd wel gezegt op tv of radio dat wat er gezegd word dat er mensen dood zijn gegaan aan die prik dat dat indianenverhalen zijn ofzo

mijn moeder twijfelt nu ook wel of ze wel of neit moet gaan maja die heeft wel zoiets van anders moeten mijn dochter nog vrij lang wachten (dat zei ze zostraks) en dan hebben ze het mischien ofzo

naja ik ga toch maar wel...