me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:33

Paula schreef:
Ik bedoelde eigenlijk niet op mijn eigen bericht, maar het viel me nogal op dat er vaak een 'Ik verhaal' is en dan weer weg. Dat vind ik jammer.

Net de dokter gebeld, althans de assistente. Mevrouw wilde mij niet op een afspraak laten komen, mag het bloedprikformulier ophalen en gaan prikken op alleen vitamines...

Je kan zo bijdehand zijn zelf extra dingen aan te kruizen :o .
Ik weet er wel een aantal, alleen nu te druk :o

Ik wil ook altijd graag reageren, soms komt het er niet van, of ik bewaar het voor later en vergeet het vervolgens.
Nu heb ik het te druk, hele dag cursus.
Weer een kort berichtje dus ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:37

Mijn B12 is te laag heb ik net gehoord,dus moet ik een shot bij de apotheek halen en dan krijg ik hem bij de volgende afspraak.Zij houd een waarde aan van 500, dat vind zij goed.

__Marije__

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:54

Ik ben benieuwd of je er van opknapt Marleen! Zou wel heel fijn zijn natuurlijk!

Dit waren mijn waardes:
. Mijn vitamine B12 was 281, Methylmalonzuur 0,16, Homocysteine 8,7 en TSH 1,75.

Dan zou dus mijn B12 ook te laag zijn? := Zo gek... een ondergrens van 150 en een ondergrens van 500: Ik snap het niet hoor

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:57

@MP; Oh oké, dat verhaal staat mij iets van bij. Gelukkig wil je HA nu wel meewerken!
@Hananas; succes met je cursus! Gaat het verder wel goed met je? Haha nee, vakjes erbij kruizen durf ik niet...
@Marleen; jij bent een goed voorbeeld voor de 'Ik verhaaltjes'. ;)

Ik vind 500 wel een héle hoge ondergrens. Dat is de bovengrens bijna in het algemeen. Ik had zelf een waarde van rond de 223 geloof ik.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:02

Oohh oke gelukkig :P Dan is mijn waarde ook wel normaal denk ik! (Of dat gelukkig is weet ik niet, want als de vermoeidheid daar aan ligt is het vrij eenvoudig op te lossen natuurlijk!)

Edit: ik heb even gegoogled en kwam dit tegen:
http://b12-tekort.startpagina.nl/prikbo ... in-erasmus

Hier nemen ze 300 als ondergrens bij B-12-gerelateerde klachten maar zeggen ook weer heel duidelijk dat een bloedwaarde van 350 óók klachten kan geven..

Vakjes bijkruisen durf ik ook niet hoor :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:03

Ik ga nu richting de trein, een inspannende middag dus ik ben morgen pas weer hier denk ik! Wish me luck :D Dan kan ik straks lekker rondcrossen op mn scootertje!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:03

Mijn B12 was de laatste keer dat het geprikt was 275..ben nu een poosje aan de gang met B12 zuigtabletten en laat het bij de volgende keer bloedprikken ook meenemen (als de dok het er mee eens is.. ik heb wel eens wat extra aangekruisd, maar dat was omdat de dok dat zelf vergeten was. Denk dat je daar wel 'voorzichtig' mee moet zijn...zal je vast niet in dank worden afgenomen als het ontdekt wordt).

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:31

Scootertheorie gehaald! Had 2 foutjes :)

@Highwaykind: Vond jouw HA je B12 te laag dan dat je nu aan de zuigtabletten bent?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 06:55

Ik had zakjes poeder met B12 maar die werken niet.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 07:04

Super goed MissPromiss! *\o/* Gefeliciteerd! Wat zou het heerlijk zijn als je je scootertje kan rijden. Niet meer zo moe na een paar kilometer fietsen enzo!

Na jullie verhalen wil ik ook weer eens bloed prikken, want dat is bij mij al 3 jaar geleden.

Overigens heb ik een besluit over morgen genomen. ik ga naar het dorpsfeest, begint al om 8 uur en is einde van de straat, dus geniaal! En m'n vriend komt dan later naar m'n broertjes feest en ik kom vanzelf ook wel een keer thuis vermoed ik :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 07:27

Trouwens.. Ik denk er over na om vrijwilligerswerk te gaan doen. In een bejaardentehuis. Het zijn 2 uurtjes in de 2 weken. Dus een week wel en een week niet. Geniaal dus eigenlijk. Oke, ik krijg er niet voor betaald, maar ik doe wel ìets! En ik word echt gek van het niets doen!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:39

@MIssPromiss - gefeli met je scooter!!
Nee, ik had zelf bedacht dat dit misschien de moeite waard was omdat mijn B12 toen ooit erg laag zat (referentiewaardes waren van 150 tot 800 of zo, dus hoger kan ook nooit kwaad).

@Marilla - leuk! Klinkt alsof het goed te doen is!
Ik heb nog wel wat anti niets doen tips voor je, lol!
- Op internet is VEEEL gratis leermateriaal te vinden, zoek iets dat je wilt leren/ dat je leuk vind en print wat uit/ brand wat video's o[ een schijfje (liggen en lezen/kijken maar)
- Audioboeken
- Tekenen (erg veel tutorials te vinden, ook op Deviant Art, en echt dit is te leren!)
- Dagboek bijhouden (gaat zoveel tijd inzitten als je zelf wilt).
- 101 in 1001 lijstje maken
- Als je je echt verveelt is er altijd nog film en TV.
Leuke series: Alias, Criminal Minds, Burn Notice, Lie to me, House, 24, The big bang theory, .....

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 07:44

House is leuk!! Helaas ben ik om 9 uur al doodop, dus ik mis altijd de 'uitslag' :+
Ik zit nu al ruim 2 maanden thuis, dus ga me nu wel aardig vervelen. En vooral niet nuttig voelen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:11

Ik heb alle House-seizoenen gedownload dus ik kan ze ook lekker kijken wanneer ik zin heb!
En The Mentalist vind ik altijd érrug gaaf.. maar die is ook tot zo laat :P

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:25

Dit is mijn "lijstje series die ik volg" op het moment. en dan staat nog niet echt alles er tusen... :o
Vetgedrukt vind ik vooral leuk (handig voor iemand met dezelfde smaak?)

24
30 Days
Amazing Race [The]
Being Erica
Big Bang Theory [The]
Bones
Breaking Bad
Brothers & Sisters
Burn Notice
Castle
Chuck
Closer [The]
Cold Case
Criminal Minds
CSI: NY
Desperate Housewives
Dexter
Dirty Jobs
Dollhouse
Flashpoint
Friday Night Lights
Fringe
Gossip Girl
Greek
Greys Anatomy
Heroes
House
In Plain Sight
Kyle XY
Leverage
Lie to Me
Life
Little People Big World
Listener [The]
Lost
Man vs. Wild
Mentalist [The]
NCIS

Prison Break
Private Practice
Privileged
Psych
Pushing Daisies
Sarah Connor Chronicles [The]
Secret Life of American Teenager [The]
Smallville
Spooks

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:43

Zooo wat een lijst! Volg je ook echt alles?

Bedankt voor je pbtje trouwens, handige site :D

Ik volg eigenlijk alleen House en the Mentalist :) maar als ik me verveel pak ik jouw lijstje er bij :P

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:48

Ahum, ja. Uit die lijst zijn er zo'n 5 series waar ik niet alle afleveringen van kijk. Bij te druk door de week haal ik het meestal in het weekeind in.
Strijken/tekenen/schilderen etc gaat allemaal prima tegelijk met TV kijken..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 08:53

90210 is ook zeker een aanradar :D
Inderdaad thnx voor die site!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 10:06

Goshwhisper, Charmed en Sex and the City zijn trouwens ook leuk!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:14

@MP; Gefeliciteerd met je theorie!! :D
@Marilla; Alvast een fijne avond morgen! Goed en leuk idee om vrijwilligerswerk te gaan doen. Zullen ze vast blij mee zijn. Wat houdt je werk dan in?

House is dé serie... ;)

Vanmorgen bloed laten prikken. Zag aangekruist; Vitamine D, foliumzuur, vitamine B12. Dat laatste wijst er dus op dat de dokter mijn vit. B12 waarde ook te laag vond. En die houdt een ondergrens van 150 aan. Ben dus benieuwd hoe laag 'ie dan wel niet was/is. Misschien worden het dan toch nog injecties.
Woensdag kan ik bellen voor de uitslag dus ben benieuwd.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:05

Ik ben benieuwd Paula! Maar mijn HA Prikt ook iedere keer standaard op B12, terwijl hij gewoon goed was de vorige keer :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 14:12

Laten jullie regelmatig bloedprikken dan?
Ik ben benieuwd wat er uit komt Paula!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:39

Nee maar ik ben nog niet zo lang het dokter-traject uit, en in die tijd is er toch wel regelmatig bloedgeprikt vandaar :)

Heb net de hele tijd lekker in het zonnetje huiswerk zitten maken, jeetje de tijd vliegt! Lekker een kleurtje gekregen maar nu best moe.. dat is het nadeel van dit lekkere weer: Ik ga in de zon zitten en geniet er van en heb daardoor niet door hoe moe ik éigenlijk ben

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 14:41

Nou, ik heb ook in de zon gelegen en ben nu echt moe. Gisteravond laat geworden en m'n vriend komt vanavond, dus denk dat ik zo nog even lekker ga liggen. Anders ben ik vanavond niets en dat vind ik ook niet leuk voor m'n vriend.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:02

Ik heb gister ook 15 minuten in de zon gezeten (met sokken en gympies), en had meteen weer prachtige petichiae vlekjes op mijn voeten. Ik dacht vorig jaar dat dat kwam van te "lang" ( half uur toen) direct zonlicht, maar het is blijkbaar gewoon van in de zon zitten of zo. Rode speldenprikjes en "sproetachtig" dus niet weg te drukken. Herkent iemand dit?
Schijnt wel vaker voor te komen bij brak immuunsysteem, maar is niet helemaal de bedoeling.

Kan sowieso niet goed tegen de zon, snel te warm, licht is te fel, en ik ben blij als mijn hangmatje straks hangt . Die is erg breed en ik lig altijd half onder 1 flap in de schaduw dan.
Moet alleen de palen nog even testen, ben vorig jaar ook al zeer oncharmant neergestort toen mijn ene touwtje knapte (heb nu klimtouw gekocht ;) )

Re. bloedprikken. Ik heb er hashimoto bij (schijnt ook wel vaker voor te komen bij ME, ik vermoed dat het immuunsysteem zo ontrekeld is dat de ME een oorzaak ervan is, maar zal nog wel even duren voor dat dat wetenschappelijk bewezen kan worden?).
Ik moet dus eigenlijk wat regelmatiger bloed laten prikken maar het is nu al er lang geleden ( bijna een jaar..).
*denk dat ik op mijn kop krijg van de dok* ;)