Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Monique1963 schreef:Ik maak ook erg lekkere dingen, ik eet heel kleurig altijd en 99% plantaardig (behalve eieren) Het is het snacken en snaaien, wat mij nekt. Nu zet ik borden her en der met gezonde snaaiers. Maar eigenlijk moet ik afleren te snaaien.
Vet handig, maar niet heus. Daarom ook momenteel weer iets zwaarder
Maargoed, het is ook een marathon, geen sprint. Heb mijzelf ook heel bewust 12 weken gegeven ipv een maand zeg maar. Nu 3,5 week ondeweg 
prompter schreef:Oh omvang meten moet ik ook weer eens gaan doen, dank voor de reminder Winged! Mijn broekriem kon in ieder geval een gaatje strakker al
dat is ook al een fijne bevestiging!
) En even wat extra vezels, want daar zit denk ik mijn wcprobleem
?
heel slecht natuurlijk.
ik probeerde het los te laten als ik ergens was of zin had in iets van fris maar het bleef mij stress geven, nu met de zero drankjes ervaar ik daar meer rust van. Is een psychisch spelletje maar vind het ook fijn dat je dan niet gelijk hoef te rekenen.
en kom weer wat actiever posten en probeer de knop weer om te zetten. Een van de tegenslagen was dik been bij m’n paard, ik maakte me verschrikkelijk zorgen en sliep er gewoon slecht van; gister foto laten maken en goed nieuws gekregen dus dat is een zorg minder. Andere dingen krijgen ook wel een plekje
Ik merk wel dat bij inspanning ik vergeet om meer te drinken dan normaal. Vanmorgen op de E-bike naar stal en had wel m’n waterfles gevuld daar maar t water was zo ontzettend koud…mmm dat vind ik dan ook niet echt fijn…
.
prompter schreef:Hoi Pallatin, wat fijn dat het bij je paard mee lijkt te vallen!
Ik ben geen emo-eter, maar Marjena Moll praat daar wel veel over in haar gratis podcasts op https://www.etenslessen.com . Zij geeft altijd aan niet het eten beperken met een dieet, maar de oorzaak voor dat eten wegnemen. Misschien heb je er wat aan
maar qua inhoud sta ik er wel echt achter. Eten is vaak een vorm van emotieregulatie. Ik weet dat al heel erg lang maar kan het pas de laatste jaren ook actief anders doen. Eten inzetten als voeding zeg maar, en niet als troost - susser - afleider - beloning etc etc. En ik denk dat dit voor mij het verschil heeft gemaakt.
. Maar inderdaad, de inhoud heeft mij op het goede spoor gezet