Grotere borsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:44

_Miistral_ schreef:
hier nog zo een..
ik baal egt, heb 65/70 .. en een C/D dat verschilt egt heel erg bij mij.. ik ben 1.65 en weeg rond de 60 kg (veel te zwaar ook)
dus heb een buik hangen en borsten.. bikini's is niet aan te beginnen gewoon.. en met me moeder kom ik ook niet verder want
die weet niet hoe het is.. die heeft 70 A, ofzo.. nja heb een sport BH waar ik dood ga van de pijn die knelt me hele ribben af enzo.
alleen een bh voor paardrijden dat zit egt goddelijk, niet gevormd, maar lijkt net of ik een B heb. en alles blijft strak zitten maar de
bh zit gewoon losjes, egt ben daar zo blij mee.. maar het is gewoon niet leuk het te hebben, heb het all ongeveer vanaf mn 14 en wil
er eigenlijk gewoon vanaf.
hoe duur is verkleinen eigenlijk? een operatie, en moet je dan nog iets van niet bewegen ofzo.. dat je bijvoorbeeld een paar dagen
niet op en neer mag bonken (galloperen met paard bijv.)

Een verkleining is een lichamelijke en psychisch zware operatie waar je een hele poos van moet herstellen. Ik heb 3 weken niks kunnen doen, en zat pas na 2 maanden weer heel voorzichtig op het paard. Daarnaast moet je 6 weken op je rug slapen met een sportbh aan, nog afgezien van je littekens en de gevoelloosheid die op kan treden. Zonder vergoeding komen de kosten uit op minstens 5000 euro. Je krijgt het pas vergoed bij aantoonbare lichamelijke fucntiebeperking, en je borsten moeten mindstens de maat DD/E hebben.

Jij geeft al aan dat je jezelf te zwaar vindt met 60 kg bij 1.65 m, wat mijn inziens wel meevalt. Ik denk niet dat je een probleem hebt met je borsten, maar eerder met je lichaam (jezelf?) opzich. Als je bh je ribben afknelt past je BH gewoon niet goed, en je geeft aan dat je een B weer te klein vindt. Wat denk je dat jou borsten zullen worden wanneer je een cup C/D laat verkleinen? Inderdaad een B'tje. Ik vind dat je heel makkelijk praat over een operatie die bij veel mensen een hele hoop emoties te weeg brengt. En ja, dat is in mijn post duidelijk te merken dat ik daar best wel over de zeik van kan geraken.

_Miistral_

Re: Grotere borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:58

Ja, maar jij weet mijn gevoelens niet, en ik heb er gewoon egt last van okee.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:01

sorry, toch ga ik met Petulan mee, dat je er misschien wel wat te makkelijk over denkt..
je moet sowieso minimaal 18 zijn voor een borstverkleining, ga in de tussentijd is naar een goede lingeriezaak en laat je daar een paar goede bh's aanpassen en controleer dat ook regelmatig of ze nog echt goed zitten.. misschien dat je er dan al een heel stuk anders over denkt.
ik heb zelf een FF-cup (dus stukje meer als wat jij hebt) en ik heb alleen als ik in mijn periode zit last.. soms zeg ik wel voor de grap dat ik mijn borsten ga laten verkleinen, maar zo lang ik gezond ben, bh's kan vinden die leuk zijn en lekker zitten, ga ik niet in een gezond lijf laten snijden, want een operatie is heel zwaar - zowel voor je lijf als voor de geest..

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:03

ik ga het ook niet doen hoor, maar het is toch niet verboden om informatie te vragen, en hoe het gaat.. ik weet ook wel dat ik daar te jong voor ben en bla bla bla.. maar all dat gedoe voor die stomme borsten

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:08

nee, het is zeker niet verboden om om informatie te vragen.. ik heb je niet voor niets gewezen op het feit dat er een topic is speciaal over borstverkleining hier op bokt - je zal het alleen even moeten zoeken..
maar voor de tussentijd, als je het wel echt wilt laten doen, dan zeg ik je: ga naar een goede lingeriezaak en zoek bh's die wel goed passen, dat scheelt serieus al de helft van het probleem.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 06:23

75C/70D zijn tegenwoordig genoeg leuke en stevige BH's te krijgen _Miistral_ - Aan je taalgebruik te zien ben je nog niet *heel* oud, en erg onzeker over je lichaam/gewicht. Ga eens met een vriendin op zoek naar BH's van bijvoorbeeld Freya of Sapph (Marlies Dekkers imitatie) als je iets leuks, vlots en betaalbaars wil. En de tip van de dag: bij een goede lingeriezaak kunnen ze precies BH's zoeken die aan jouw wensen voldoen.

Hier overigens nog iemand met grote borsten, ik heb sinds jaar en dag een 85/90E bij een lengte van in de 1.80. Eigenlijk heb ik er geen last van, omdat ik groot en breed ben en alles goed in verhouding is. Heb laatst op BH jacht zelfs een 85F aangehad die goed zat :x Doorgaans heb ik BH's van Marlies Dekkers (het is even een smak geld, maar ik heb er bijvoorbeeld 1 die al bijna 5 jaar oud is!) of de Aubade Bahia, hoewel ik de voorkeur heb voor voorgevormd/padded.

Het enige waar ik vaak over struikel is dat mijn borsten best veel naar buiten staan, en dus een mooi gevuld decolleté moeilijk te krijgen is. Wie heeft de gouden bigger-size push-up bh?!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:03

_Miistral_ schreef:
ik ga het ook niet doen hoor, maar het is toch niet verboden om informatie te vragen, en hoe het gaat.. ik weet ook wel dat ik daar te jong voor ben en bla bla bla.. maar all dat gedoe voor die stomme borsten

Ik ga toch ook met petulan en kathris mee. Knellen is echt een verkeerde maat of verkeerde pasvorm. Een goede BH voel je bijna niet zitten. Als ik BH's ga shoppen, trek ik daar minimaal een hele middag voor uit. Alle winkels langs, meerdere maten en vormen passen. Ik trek echt tientallen bh's aan dan. Je moet even goed zoeken maar met jouw maat moet je dan echt wel een paar leuke en goede bhs kunnen vinden.

Verder denk ik ook dat je er veel te luchtig over denkt. Ik krijg ook wel een beetje de kriebels als je het hebt over "stom gedoe" en "gebonk" en dat je daarom een verkleining zou willen. Als je er geen last van hebt moet je er trots op zijn, ik vind het een prachtige maat. Te dik ben je qua gewicht iig niet. Ik denk ook dat je zelfbeeld niet klopt (niet zo raar op jouw leeftijd) en dat daar het probleem ligt, niet bij die borsten. Als ik terugdenk aan de tijd voor mijn operatie... elke dag verging ik van de rugpijn, ging echt met stekende pijn gepaard. Na schooltijd echt een kwartier plat moeten liggen om de pijn weg te laten trekken. Dat gebonk was wel het laatste waar ik me druk om maakte... Je reageert wel heel boos op ons omdat wij jouw 'klachten' niet serieus nemen, maar dat is het enige wat je aangeeft, gebonk en gedoe. En tja dat vind ik dus ook geen klachten maar het hoort er gewoon bij. Borsten zitten nou eenmaal niet aan alle kanten vastgeplakt. Echt, wees er trots op meid, je hebt een prachtige maat! Zoek een goede bh en de helft van je problemen zijn denk ik al verdwenen!

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:27

Citaat:
Is het naar je zin geworden? Gaaf, eindelijk normale maten
Ik mag 20 mei

@Kimmes: ik ben er héél erg blij mee. Ik ben gegaan van een maat 80E naar 80C. Geen al te lelijke littekens, alleen rondom de tepels en recht omlaag. Dus géén compleet anker.
Ik heb geen napijn gehad en binnen 6 weken zat ik weer op een paard, probleemloos.
Ja, ik ben er erg blij mee.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:33

Zo, dat klinkt goed zeg. Ik ben ook erg benieuwd. Het komt nu erg dichtbij.
Spannend :j

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:40

Hoi Allemaal.
Het probleem van grote borsten, leer mij het leed kennen
85 J
Ik heb een borstverkleining ondergaan, en zit nu op( omdat ik ook nog afgevallen ben) 75 c of d
De operatie is bij mij goed gegaan, het helen nadien wat minder omdat ik achteraf allergisch bleek voor de zalf die ze aan de wonden doen zodat ze niet aan het verband plakken
10 weken met een open wond gelopen
Het op de rug slapen in het begin is ook erg wennen.
Alles is toch goed afgelopen, en eigenlijk had ik het tien jaar eerder moeten doen. Geen last meer van nek en schouders, veel minder hoofdpijn, en voor lingerie terecht kunnen in een normale zaak, met normale prijzen.
Heerlijk.

IceMam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:11

Git, je hebt gelijk. Ik heb ook 10 jaar getwijfeld en achteraf is dat zonde van de tijd geweest.

Het slapen op mijn rug ging eigenlijk best goed. Ik heb de kussenkant van mijn bed wat hoger gezet. Hierdoor ga je vanzelf niet op je zij liggen, dat lukt toch niet. Slapen ging hierdoor wel beter.

En hoewel ik dacht dat ik eigenlijk weinig lichamelijke klachten had van mijn cup E, bleek na de verkleining dat ik me toch veel beter voelde. Blijkbaar leer je leven met het gewicht.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 00:02

Oke, nu word het me echt te gek.
Ik ben 15, en had laatst echt gewoon nieuwe bh's nodig. heb een paar sport bh's maat 70E die prima te doen waren maar om nou in alleen sportbh's te lopen vind ik niet alles. Ga immers ook uit in leuke shirtjes ect.

Blijkt dus dat ik 70E mooi niet meer pas( oude waren dus erg uitgerekt), en ben dus op een 70F overgegaan.
Heb al ruim 2 jaar erg veel last van mijn rug, hiervoor al fysiotherapie en alles aan het volgen.

In verhouding is het ook gewoon niet mooi meer, en als ik dus oud genoeg ben wil ik ze zoiezo laten verkleinen, alleen bij mijn nicht (het zit in de familie) is dit al gedaan toen ze net 17 was (ook door lichamelijke klachten, zelfde maat) nou is mijn vraag eigelijk een beetje hoe ik dat zo vroeg mogelijk voor elkaar kan krijgen? (ivm de lichamelijke klachten die ik eraan overhoud.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:36

smurffie schreef:
Oke, nu word het me echt te gek.
Ik ben 15, en had laatst echt gewoon nieuwe bh's nodig. heb een paar sport bh's maat 70E die prima te doen waren maar om nou in alleen sportbh's te lopen vind ik niet alles. Ga immers ook uit in leuke shirtjes ect.

Blijkt dus dat ik 70E mooi niet meer pas( oude waren dus erg uitgerekt), en ben dus op een 70F overgegaan.
Heb al ruim 2 jaar erg veel last van mijn rug, hiervoor al fysiotherapie en alles aan het volgen.

In verhouding is het ook gewoon niet mooi meer, en als ik dus oud genoeg ben wil ik ze zoiezo laten verkleinen, alleen bij mijn nicht (het zit in de familie) is dit al gedaan toen ze net 17 was (ook door lichamelijke klachten, zelfde maat) nou is mijn vraag eigelijk een beetje hoe ik dat zo vroeg mogelijk voor elkaar kan krijgen? (ivm de lichamelijke klachten die ik eraan overhoud.)

Naar de HA gaan, of iets met je fysio regelen..dat hij je op de een of andere manier doorstuurt naar het ziekenhuis!
Lijkt me echt niet fijn zoals je vertel, ik ben echt blij dat ik geen klachten heb!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 11:45

Met de HA overleggen :j
Als het hem/haar duidelijk is, dat je er last van hebt, kan dat vast al sneller :j

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:47

inderdaad, gewoon naar de huisarts gaan met je klachten. Sommige artsen hebben lange wachttijden en dan kan je daar al opgezet worden zodat je gelijk geholpen wordt als je er oud genoeg voor bent! En idd met flinke maten en veel last kunnen ze eerder dan 18 goedkeuren.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:35

Ook ik heb het probleem, heb nu 75 D, maar hoop dat het niet erg verder groeit..
ik kan bij de leuke zaakjes geen mooie bikini's meer vinden die mij passen ;( ..
ik ben al aan een lichte pil, ik wil niet dat het verder groeit..
wat moet ik hieraan doen?

ik ben 1.65 en 57 kg.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:10

Mijn BH is binnen!!!
Hij zit echt super!!
Lieve meiden :+: , ik wil jullie echt bedanken voor de tips, informatie en uiteraard de site. WANT ik heb eindelijk een mooie passende BH. Ben zoo blij!!

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:21

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:21

welke bh heb je besteld roxiie? en iig super dat je er zo blij mee bent! :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:50

panache @ bij de otto hebben ze halter bikini's met een beugel, heb daar een groen geruite bestelt die erg netjes zit, zelfs met mijn maten dus moet voor jou ook goed te doen zijn :j

Ik moet binnenkort nog naar de HA voor mijn duim (deze word geopereert vandaar) , zal ik het meteen even weer ter spraken brengen, hopelijk kom ik daar al ietsje verder mee, iniedergeval bedankt voor de tip!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:42

zoals ik al eerder in dit topic aangegeven had; bij kiesdejuistesportbh.nl hebben ze goede bhs in groten maten
ik heb zelf cupmaat 80 H(ooit 80 i) en ik hebversch. bhs van deze site
deze waren echter wel zonder beugel en dat vind ik toch wel minder vooral met doorzitten enz. heb ik het idee dat ze net niet stevig genoeg zijn
maar ze hebben sinds kort een bh met beugel en deze heb ik besteld; de grootste maat was wel G maar toch maar besteld
de bh is wel iets te klein maar is wel heel stevig en zit met paardrijden echt super ;)
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 12-05-09 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:44

Doowh.. Ik voel me hier prima thuis.. Ik ben 174, ik heb een cup E onderhand..
Ik ben ong 65/70 kilo, ja te zwaar..
Maar doowh.. Ik word er écht een beetje wanhopig van..
Iedereen kijkt eerst naar die tieten en dan naar mij..
Maar ik denk dat ik de site van tamaramt eens ga proberen!!
Groetjes nina

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:49

ik heb in de zomer er zelf de meeste moeite mee
vooral met paardrijden
dan heb je een leuk topje aan maar dan kijk je in de spiegel en dan zie je je cup alle kanten op gaan
zeer frustrerend
ook op wedstrijd voel ik me niet niet op mijn gemak en ga dan onbewust mijn schouders naar voren doen zodat ik wat krommer zit en mijn cup dus minder groot lijkt
ik baal daar echt van
misschien dat ik ooit nog eens een verkleining ga doen maar pas nadat onze kinderwens vervuld is

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:52

Mag ik eens vragen wat de klachten waren/zijn bij de dames die een borstverkleining hebben gedaan of gaan doen?
Ik heb namelijk ook al een aantal jaar last van mijn schouders, (bovenop rond sleutelbenen) waarbij ik altijd dacht dat het door mijn werk kwam, (hondentrimster), maar eigenlijk voel ik het ook weleens trekken als ik vrij heb gehad.
Mijn klacht is dat ik mijn armen niet omhoog kan tillen als ik aan het werk ben geweest, ochtend dus wel, maar daarna lijken mijn spieren wel te krampen en moet ik ze echt uitrekken voor ik mijn arm weer omhoog kan doen, in nek kan leggen zegmaar, dat voelt erg pijnlijk alsof ik ze uitscheur.
Daarna lukt het dus wel weer, maar gaan niet soepel zegmaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:29

dat had ik niet meavey, maar misschien is het wel de combi van grote borsten en je werk? Kan er zo te horen best mee te maken hebben denk ik.
Ik had zelf voornamelijk last van mn rug. Rechtop lopen was gewoon niet te doen, dan kreeg ik echt pijnscheuten in mn rug. Vooral in mn schouders (spieren aan de achterkant) en de spieren over mn schouderbladen heen. Nek zat ook altijd vast. Vanaf de operatie nooit meer last van gehad (nu 5 jaar geleden :D )