Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 09:11

Niet echt maar t zal wel moeten als je het tentamen niet in 3 keer hebt mag je de studie niet meer volgen. Meer en deel van de dag staar ik naar het boek geloof ik Nagelbijten / Gniffelen

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:50

Vervelend zeg...
Sterkte ermee! Ik zal in ieder geval voor je duimen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 13:29

Dankje. Net even wezen uit waaien bij mijn verzorgpaardje, zij word verkocht binnenkort.. Nu weer aan de studie!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:30

Dat is wel lekker, even eruit.
Ik ben net even met de hond naar het bos geweest, ook even uitwaaien. Is het leren verder nog een beetje gelukt?
Wel jammer dat je verzorgpaardje verkocht wordt...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:57

Ik ga misschien toch eens haptonomie proberen..vind het wel beetje eng..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:00

ik ga denk ik ook weer beginnen met haptonomie. Heb het 3,5 jaar geleden gedaan en het heeft me toen heel erg geholpen.
Nadeel is dat er nu een wachtlijst is bij de haptonoom waar ik heen wil.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:38

Pinacolada schreef:
Ik ga misschien toch eens haptonomie proberen..vind het wel beetje eng..

Ik heb zojuist voor volgende week een afspraak gemaakt, ben erg benieuwt.
Jammer genoeg word een deel niet vergoed door mijn zorgverzekeraar....

Wat zijn bij jullie de prijzen?

Ik ben vanochtend bij de dokter geweest, eigenlijk ,naast haptonomie , kan hij alleen psychologie adviseren zei die....
Maar ik heb zo weinig vertrouwen in het ggz...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:00

70 euro ongeveer

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:46

oke dat zal idd een gemiddelde prijs zijn voor een consult dan denk ik.
Osteopathie kost dat ook ..

Damn had toch een vak moeten leren, dat is duidelijk...

Ik ga ook eens in de week/in de twee weken naar een hele lieve vrouw voor een reikibehandeling, daar knap ik ook erg van op.

Ik kan er voorl niet tegen dat ik zo'n last van mijn ogen heb.
Ken je het gevoel dat je graag een film wil kijken, maar je je ogen niet goed kunt open houden? Nu,dat gevoel heb ik dus de godsganse dag Boos! Word je tureluurs van...
Mijn ogen zijn prima, dat is getest, maar de stress slaat op mijn ogen, echt zeer frustrerend, als iemand tips heeft daarvoor?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:56

Jeetje, net zo'n haptomens gemaild heeft ze wachtlijst van 5 maanden!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:27

crossmonster schreef:
oke dat zal idd een gemiddelde prijs zijn voor een consult dan denk ik.
Osteopathie kost dat ook ..

Damn had toch een vak moeten leren, dat is duidelijk...

Ik ga ook eens in de week/in de twee weken naar een hele lieve vrouw voor een reikibehandeling, daar knap ik ook erg van op.

Ik kan er voorl niet tegen dat ik zo'n last van mijn ogen heb.
Ken je het gevoel dat je graag een film wil kijken, maar je je ogen niet goed kunt open houden? Nu,dat gevoel heb ik dus de godsganse dag Boos! Word je tureluurs van...
Mijn ogen zijn prima, dat is getest, maar de stress slaat op mijn ogen, echt zeer frustrerend, als iemand tips heeft daarvoor?

Dit heb ik ook heel erg gehad. Wat bij mij hielp was proberen te ontspannen (makkelijk gezegd), bril dragen om mijn ogen te ontlasten en minder lezen en films kijken met ondertiteling omdat je ogen dan nog meer moeten inspannen.
Een compres op je ogen leggen wil ook nog wel eens helpen. oppassen met rook ed.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:00

@crossmonster: ik heb ook altijd erg last van mijn ogen. Niet dat ze prikken ofzo, maar dat ze niet zo goed ergens op kunnen concentreren. Een soort duizeligheid in m'n ogen ofzo. Dat heb ik als ik een stuk heb gelezen of gecomputerd heb. Heel irritant ja. Ben je moe, wil je lekker een serie zien ofzo, maar willen je ogen niet! Ik luister heel vaak luisterboeken, dat kan lekker met je ogen dicht. Dat is misschien de beste tip die ik je kan geven, luisterboeken luisteren. Verder merk ik dat het wel goed gaat als ik de hele dag niet computer, lees of tv kijk.
En waarom heb je weinig vertrouwen in de ggz, het hangt er toch helemaal vanaf bij welke psycholoog je terechtkomt?

En over haptonomie, ik heb dat ook een tijdje gedaan. Is helemaal niet eng hoor pinacolada! Of je moet een monster van een therapeut hebben... Ik had een hele aardige vrouw, die in haar therapie heel goed evenwicht tussen psychologische en lichamelijke kanten had. Ben er mee gestopt, omdat het teveel overlapte met de mindfulnesstraining die ik volg bij de ggz. En het was voor mij trouwens gratis, omdat ik het via het ziekenhuis deed, maar ik denk dat het vrij lastig is om dat voor elkaar te krijgen zonder interne verwijzing.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:03

Zou jij mij willen laten weten naar wie jij gegaan bent? Zie dat je in LWD woont Lachen

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:08

Bij het MCL op de afdeling fysiotherapie hebben ze een hapnotherapeut. En voor haar hoef je dus niet bang te zijn Knipoog

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:31

Oohh ok, mcl.daar moet je wel een verwijzing voor hebben of niet? Zag er meerderen in Lwd of in de buurt..maar de eerste die ik vroeg had 5 maanden wachttijd en dat vind ik te lang Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:32

Ik heb wel een verwijzing van de huisarts, die plak ik bij mijn declaratie van de bon van de hapto!
Hier in de buurt waren best wat hapto's te vinden. Wellicht bij jou ook wel een die een minder lange wachttijd heeft?

http://www.haptotherapeuten-vvh.nl/regi ... laats.html

Dat is de lijst met hapto's die zijn aangesloten bij de vereniging, en dus een deel declareerbaar zijn.

Wat "fijn" trouwens om te horen dat ik niet de enige ben met dat oogprobleem.
Ik kan er echt om huilen. Vooral smiddags en savonds slaat het toe.

Lezen doe ik al een paar weken bijna niet meer omdat dat idd niet gaat.
Ook op bokt zit ik stukken minder...

Een film kijken gaat best goed, ik kan erg goed engels, ik kijk wel eens films, en als dan de ondertiteling verdwijnt, merk ik dat niet eens Haha!
Ik drink veel thee, een paar koude theezakjes zouden wellicht ook goed zijn inderdaad.

Maar dat gedoe met de ogen is wel echt frustrerend. Je hebt dan net het gevoel maar half wakker te zijn, je kunt niet genieten van de dingen die je doet.
Najah dat kan zowiezo niet als je overspannen bent Boos!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:20

@pinacolada: ja, ik denk dat je een verwijzing nodig hebt. Jeetje 5 maanden wachten is wel lang ja! Ik kan je de mindfulness training trouwens wel aanraden, dat helpt mij heel erg om mijn grenzen aan te voelen en om meer in het hier en nu te zijn ipv constant piekeren,

@crossmonster: ja, ik vind het ook 'fijn' om te horen dat ik niet de enige ben. Niemand snapt het als ik het probeer uit te leggen. Ik ben het niet helemaal met je eens dat je niet kan genieten als je overspannen bent. Hoelang ben je al overspannen? Ik heb na twee jaar wel geleerd waar ik van kan genieten. Heb de situatie geaccepteerd en doe zoveel mogelijk waar ik zin in heb. Ik kan genieten van een wandelingetje buiten, als ik de warme zon op mijn huid voel, de mooie herfstbladeren zie, schattige vogeltjes tegenkom (laatst zelfs een ijsvogel!) of vrolijke mensen of honden zie.

Heb trouwens besloten niet met mijn studie door te gaan, doordat ik amper kan lezen en computeren. Dat maakt het allemaal zo zwaar, dat ik er al twee keer zo lang over doe en dan ook nog met moeite. Dat is het niet waard voor mij. Denk dat ik dit jaar nog afmaak en dan als schoonmaakster ofzo aan de slag ga, dan hoef je niet te lezen/computeren. Wat doen jullie trouwens en hoe gaat dat?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:40

Moet weer even uit komen blazen hoor. Zie zo naar volgende week uit en eigenlijk ook weer niet. Heb een tentamen waar t leren niet voor lukt maar nog langer thuis zitten pfff...

Op een of andere manier ziet iedereen mij thuis als klaagpaal en dan ook letterlijk paal want ohwee als ik zou gaan praten ><
Knallende ruzie thuis dus echt gezellie...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:54

Heel veel sterkte gewenst Fairytail!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:15

Zo, hier ook weer een berichtje van mij.
Na een aantal berichten waarin ik weer behoorlijk in de put zat, kan ik nu zeggen dat ik er gelukkig weer een beetje uit aan het klimmen ben Lachen

De laatste week gaat het gelukkig weer een beetje vooruit. Het lijkt weer een beetje positiever te worden. Ik heb nog veel om over na te denken en dat kost me ook nog veel energie, maar ik word er niet meer de hele dag door beïnvloed zeg maar. En dat is fijn.
Ik ben de laatste paar dagen echt bewust aan mezelf aan het werken, onder andere door tips van de psycholoog en bedrijfsarts. Doordat ik me wat beter voel gaat dit me redelijk af. Zo lukt het me de laatste dagen weer wat meer om ook de positieve dingen om me heen te zien, want dat was ik behoorlijk uit het oog verloren. Het is fijn om te merken dat ik nu op de goede plek zit. Ook al ben ik pas net begonnen met de gesprekken, kleine veranderingen begin ik al te merken. Dat doet me goed.

Ik hoop dat ik deze stijgende lijn vast kan houden en dat het met jullie ook gauw weer wat beter gaat.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:39

Is er trouwens iemand van jullie die ervaring heeft met EMDR behandeling?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:00

Fijn pollewoppy dat je de stijgende lijn te pakken hebt!
Ik ken de behandeling niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:05

Ben er zelf ook echt blij mee Lachen alle kleine beetjes helpen Ja
Kom net terug van stal. Sinds zondag is de tweejarige terug uit de opfok. Ik merk dat ik er weer energie uithaal om met het jonge paard bezig te zijn. Anderhalve week geleden had ik dat nog niet zien zitten

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:48

Mooi!
Ik ben nog druk aan de studie donderdag is het zover bah..
Moet eind deze week ook beslissen of ik mijn verzorgpaard ga leasen/kopen..

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:51

hmm zit te denken ik heb erg veel last gehad van stemmingswisselingen.. dit kan ook liggen aan medicatie die je slikt he!
ik had diana 35 (ook wel minerva) als anticonseptie pil.. en geloof me nu ik daar van af ben gaat het veeeel beter! (t ergste is nog dat de huisarts niet eens gewaarschuwd heeft voor die pil! ik wist dus letterlijk van niks en ben er perongelijk achter gekomen)
dus kijk ook ff je medicijnen kast na want die kan daar ook bijdrage aan hebben Knipoog