Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:04

hey..
ik heb gister mijn 2e gesprek gehad..
m'n mentor en maatschappelijkwerker maken zich erg zorgen Boos!
maatschappelijkwerker heeft mijn huisarts gebeld en wil dat ik naar hem toe ga.
hij wil regelen dat ik medicijnen krijg en behandeling!
waar ben ik aan begonnen Huilen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:08

Daphne succes meid ! Lovers Gaat allemaal goed komen, zo dacht ik ook in het begin, ik heb ook nog vaak zat terug vallen. Maar uiteindelijk hopen we dat het allemaal beetje bij beetje beter word ! Het lukt je wel !

Michelle: Dat is minder. Sorry ben heel slecht om dingen te verwoorden..

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:05

Is niet erg, ik ben er ook niet zo goed in hoor Tong uitsteken

Veel succes Daphne! Het lijkt misschien of het niet meer goed komt, maar ooit komt het goed Lachen
Bij mij gaat het ook weer kl0te, net nu ik bijna gestopt was.
Maar er is voor ons allemaal hoop!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 21:47

je mag mij ALTIJD pb-en, als je iets kwijt wilt Lachen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 09:21

Hier gaat het ook niet echt bepaald goed Scheve mond
Veel tegenslagen in korte tijd, er gebeuren veel dingen waar ik gewoon geen raad mee weet en m'n hoofd draait echt overuren Nagelbijten / Gniffelen Ik wil gewoon alles begrijpen maar dat is gewoon onmogelijk lijkt het wel...

Pluspuntje is wel dat mijn school weer beter gaat, is iig een last minder Lachen

Thissi : Je mag mij ook pben als je je verhaal kwijt wil Lachen

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 23:06

Jeetje Robin Scheve mond
Dat is kl0te!
Helaas kunnen we niet alles begrijpen, was dat maar zo..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 03:52

voor t eerst sinds tijden weer echt neigingen, tenminste, zijn t nog neigingen te noeme alsk een buil op m'n voorhoofd heb door een nijdige bui... X_X

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 19:23

*meldt zich hier ook weer eens*
Het gíng zo goed. Ik ben zo goed als gestopt, het enige wat ik nog doe is mezelf knijpen. Maar dat is zo'n automatisme dat het soms half onbewust gaat.. :/ Ik reken het niet echt tot automutileren.
Maar nu heb ik toch weer een beetje drang. Niet heel veel, ik ben zeker sterker geworden. Maar toch.
Vandaag dus heel erg de grond in gestampt. Ik zat met een vriendin in de bus, te praten over koeienrassen. We hadden net een toets Rund gehad, dus ja, even bespreken welke ras welke koe had moeten zijn. En dat konden een paar harcorekindjes achter ons niet waarderen..
Dus zei zaten te z.eiken van ja wees eens stil enzo, en dat de hele tijd. Terwijl ze zelf zaten te zieken over iemand die zat te hoesten in de bus.. Ik had echt zoiets van jemig, die man kan er toch ook niets aan doen dat hij verkouden is? Ze zaten écht bij elke hoest van iel, bah, enz. Dus toen ze over ons zaten te zéiken heb ik op een gegeven moment gezegd: "Alsof jullie zulke boeiende gesprekken hebben." Dat is alles. Lachen
Later heeft degene met wie ik zat te praten "Hou je bek" tegen ze gezegd, maar ik dus niet. Ze hebben boxen met hardcore tussen onze oren geduwd, wij hebben het genegeerd.
Ze zijn met de bus meegereden tot de halte waar wij moesten uitstappen. Mijn fiets stond een eindje verderop, dus ik moest daarheen lopen. Degene met wie ik in de bus praatte, bleef bij de bushalte, want zij moest een andere bus hebben.
Toen hebben die twee hardcorekindjes me dus lopen slaan en naar me spugen. En de vreselijkste dingen geroepen. Een prutsmuts heeft meer klasse dan mij, ik ben een k*prutsmuts (ik háát dat woord, maar het zijn hun woorden, en sowieso, wat klopt daar niet? Tong uitsteken ), ik ben lucht, ik ben niets, ik ben een satanist, ik ben een vieze gothic, nouja, ze hebben me gewoon de grond in staan stampen, letterlijk en figuurlijk. En dat omdat ik "Hou je bek" gezegd zou hebben. Wat dus degene die naast me zat heeft gedaan.
Diegene die met mij mee was en het heeft zien gebeuren heeft niets gedaan, zij hebben haar ook niets gedaan. Ik neem het haar niet kwalijk, maar ik baal er wel van.. Ja
Ik heb er vrij weinig aan overgehouden, alleen last van mijn schouder maar toch.

De laatste tijd ging het goed met me, ik was steeds vaker vrolijk, natuurlijk waren er dalen, maar minder, en dan gebeurt dit. Verdrietig

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:57

dinniej: sterkte Ach gut (goh wat weet ik veel te zeggen..)

ik kom eigenlijk om te zeggen.. dat ik niet vaak meer kan komen..
mijn mw-er vind dat ik regels moet hebben..
en dus ng maar 1 uur per dag op de laptop mag!!
en z.s.m naar de huisarts..
nou wat een feest..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 20:59

Dinniej sterkte zeg.. ik heb vandaag ook mot gehad maar ben niet geslagen ofzo (al had ik wel neiging om die jochies te slaan..)

Jij ook sterkte Daphne, was wel geschrokken van jou topic op JH zeg Nagelbijten / Gniffelen

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 21:08

Godver.
Het ging echt zoóo goed, en toen heb ik de afgelopen tijd ineens twee dieptepunten gehad, en toen moest het eruit.
Ik ben erachter gekomen dat ik niet meer kan huilen, ik heb een hele tijd geen reden gehad om te huilen, maar hoe vreselijk ik me ook voel en als ik zo'n behoefte heb aan even een lekker potje janken want dan is het er uit, ik kan het niet meer. Scheve mond
Maargoed, toen ik me laatst zo poedersuiker voelde, moest het er dus wel uit, en toen had ik eigenlijk geen andere uitweg meer. Opschrijven wilde op dat moment ook niet, dus heb ik mijn oude mesje er maar weer eens bij gepakt. Pff.
Het was echt heel erg raar, helemaal niet zoals het eerst altijd was, normaal voelde ik de pijn wel en genoot ik er als het ware van, maar deze keer voelde ik het niet eens, het was net alsof ik niet in mijn eigen huid sneed.
Ik zit echt onder nu, van die 2 keer. Gatverdamme.
Maargoed, niet echt vrolijk of opbeurend nieuws, maar wilde het toch even kwijt. Ach gut

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:32

robin__ hmm ja t was niet echt de beste zet van me.. Frusty

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:55

zijn je sneeën al een beetje genezen, Daphne? Ach gut
(ik heb een ander topic van je gelezen)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:03

Ik doe het soms. Niet snijden, maar vooral krabben en krassen. net zo lang tot mn velletje er af ligt, soms tot bloedens aan toe. Zit een groot lelijk litteken op mn been, en eentje op mn arm.
Doe het niet vaak, maar nu door de combi stress, psychische problemen en problemen op school toch wel meer. Vooral mn vingers moeten het ontgelden, net zolang plukken tot de velletjes er af liggen, tot bloedens aan toe.

Ik zet het hier gewoon neer omdat ik me er niet voor schaam. Ik weet dat het niet goed is om te doen, maar ik weet ook dat als ik weer beter in mn vel ga zitten dat het over is/heel veel minder wordt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:16

o0Michelle0o schreef:
zijn je sneeën al een beetje genezen, Daphne? Ach gut
(ik heb een ander topic van je gelezen)

nee ze blijven open Verward
heel vreemd Verdrietig

kylalover: sterkte ermee Ach gut (sorry ik weet nooit veel te zeggen)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:53

sterkte voor iedereen hier! hoop dat iedereen er rustig aan uit weet te komen Lachen

zit zelf ook in een dip, voor interesse pb maar..

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:39

Dat van jouw valt ook onder automutilatie, Franca.

Ik ben al een tijdje niet in dit topic geweest want het ging helemaal niet goed thuis en op school.
Mijn ouders zijn er een tijdje geleden achter gekomen dat ik in mijn armen snij, sinds die tijd werd de ruzie alleen maar erger.
In plaats van me te helpen praatte ze mij allemaal complexen aan... Scheve mond
Het zou allemaaal mijn eigen schuld zijn en ik moest niet zo achterlijk doen en niet in mijn armen snijden, want daar had ik volgens hun helemaal geen rede voor.
Ik heb er wel degelijk een rede voor want het is gewoon kl0te thuis, en mijn ouders zien niet in dat ik ongelukkig wordt van al dat geruzie thuis en dat het op school niet goed gaat is ook mijn eigenschuld...
Lekker ouders heb je dan, zij zijn de oorzaak en geven mij de schuld Boos!
Ben vandaag naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar jeugdzorg.
Hopelijk komt het allemaal weer een beetje goed want ik had gisteren bijna mijn polsen doorgesneden omdat ik er niet meer tegen kon...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 17:54

Pff michelle.. wat naar voor je zeg
Ik hoop dat jeugdzorg je ermee gaat helpen, maar echt doe het nooit meisje, je doet er heel veel mensen verdriet mee.. Ach gut
Sterkte, en pb-box staat open Kusje

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:49

jeetje jij ook al.. Huilen
ik heb ook al op het punt gestaan.. maar ik door pillen..
bureau jeugdzorg helpt bij mij niet..
loop nu bij de meerkanten in elburg..
1 april het 1ste gesprek met jeigdpsychiater..

sterkte michelle Lachen

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:54

Ik ben er gelukkig al 5 jaar van af.
Na 12 jaar het hebben gedaan.
Heel verhaal wie intressen heeft in het verhaal vraag gerust.
Een vriendin van me doe het helaas ook.
Gelukkig in minder maten.
Maar toch.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 18:56

Is het leven dan zó verschrikkelijk dat je het écht niet meer ziet zitten?
Dit is geen aanval op iemand, echt niet maar ik heb hier toch wel een mening in denk ik..

Wees blij met wat je hebt, tuurlijk het leven is hard en het zit soms tegen, maar zijn er dan geen mooie dingen waar je het uit kan halen? Moet je er dan meteen een punt achter zetten? Echt begrijp me niet verkeerd, ik heb ook op het punt gestaan, maar er zijn zoveel (vaak kleine) dingen die je toch niet kan achterlaten? Huisdieren, vrienden, familie, de natuur, geniet gewoon van de allerkleinste dingen!
Ik heb zo genoten vandaag op de fiets naar huis, heerlijk die zon, de vogels die vrolijk rondvliegen, dat zijn die momenten waar ik denk 'Wat is het leven toch mooi' en als het dan even niet gaat, denk je aan die momenten. En weet je dat dat helpt? Je moet gewoon de kleine dingen eruit halen.
Daarbij als je het doet, weet ook hoeveel pijn je andere mensen ermee doet, je naaste familieleden, je vrienden, echt je doet zoveel mensen er verdriet mee. Een vriendin van mij heeft ook zelfmoord gepleegd, dat wil je niet meemaken, geloof me..

O enne begrijp me niet verkeerd, iedereen heeft een rede om het leven niet meer aan te kunnen, maar ik ken jullie niet zo goed dat ik die rede allemaal weet ..

Dit is dus géén aanval op iemand, voel je dus ook aub niet aangevallen ik ben soms niet zo goed in verwoorden, maar vat dit dus niet persoonlijk op.. Lachen Ik wilde hier gewoon even mijn mening in naar voren brengen, geen mensen aanvallen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:21

als je het wilt weten, pb maar..
k snap heel goed, dat je het niet snapt, nouja k weet er de juiste woorden niet voor te vinden!

maar mischien zijn er nog wel mooie dingen, maar op dit moment zie ik die echt niet..
of wil ik ze niet meer kunnen zien..?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:24

Ik denk dat je ze niet wíl zien, en daar moet je juist voor open gaan staan, en dat is moeilijk hoor ik kon het ook niet.. Maar ik heb hele lieve vrienden die me daarbij geholpen hebben en ik voel me nu gewoon een stuk beter Lachen
Snijden doe ik niet meer, gewoon omdat ik me zoveel beter ben gaan voelen omdat k van de kleine dingen geniet Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:29

er is zo veel gebeurd.. dat ik geen behoefte meer heb aan een lang/gelukkig leven..

wel moet ik zeggen dat er nog 1 ding is wat mij hier houd, en dat is mijn pony..
maar helaas zou zij ook niet lang meer van mij blijfen..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 19:30

Maar hoezo geen behoefte meer hebben aan een lang/gelukkig leven dan?
Er komen echt nog zóveel mooie dingen op je pad.

Na regen komt zonneschijn Lachen