verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:45

Ik mag geen pijnstillers slikken ivm met mijn maagkwaal. Dus ik verga gewoon van de pijn!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:48

Brittkitt haal dan oplosbare ibuprofen bij de apotheek (moet wel even via de huisarts).
Gewoon oplossen in water en drinken maar.

Ik krijg pillen ook niet weg zelfs de pil (mycrogynon 30) kreeg ik niet weg en die is echt mini.
Normaal gebruik ik dan smelttabletten van rotor met bosbessensmaak maar die zijn echt niet sterk genoeg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:52

Oh wat een goede tip! Helemaal niet aan gedacht, superbedankt :D
Moet eigenlijk ook nog van die kauwparacetamol hebben oid ja, heb nooit zo heel veel nodig aan pijnstillers, dus dat scheelt.

De pil had ik ook moeite mee, terwijl die nog gewoon glad is aan de buitenkant :=

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:17

BrittKitt schreef:
Oh wat een goede tip! Helemaal niet aan gedacht, superbedankt :D
Moet eigenlijk ook nog van die kauwparacetamol hebben oid ja, heb nooit zo heel veel nodig aan pijnstillers, dus dat scheelt.

De pil had ik ook moeite mee, terwijl die nog gewoon glad is aan de buitenkant :=

Haha dat had ik ook^^
Toen ik aan de pil ging heb ik eerst 2 weken moeten oefenen..
Ik deed er zo'n halfuur over om dat kreng door te slikken.
Nu leg ik hem aan het eind van mijn tong en neem ik een slok water.
Dan gaat ie meestal gelijk soms ook pas na 2 keer ofso.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:19

Ik slik gewoon de pil niet meer :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:20

BrittKitt schreef:

Haha ik moet wel^^
Ik wilde eerste de prikpil maar dat vond mijn moeder niks.
En ik kan niet goed tegen condooms dus dat is ook niks.
Maarja na 2 weken oefenen gaat het nu wel goed.
Gelukkig heb ik nog nooit de pil vergeten..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:22

BrittKitt schreef:

Dat kan ook natuurlijk. :+ Ik had er vroeger moeite mee, maar nu gelukkig niet meer. Het zit toch echt puur tussen je oren. Het is wel handig om gewoon pillen te kunnen slikken!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:32

Lang leve Nuvaring!
Het zit vast tussen de oren, maar ook al wil ik er écht graag een doorslikken, het lukt lang niet altijd of in een flinke lepel vla. Alleen als ik de pil niet meer in mn keel voel lukt het :j

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:36

Ik ken het gevoel, heel vervelend!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:21

Nou ik kom net terug van de tandarts..
De vorige keer zei ze dat mijn verstandskiezen er uit moesten.
Nu begon ik erover hoefde het voorlopig nog niet..
Ze zei ook dat als ik nu ga ik sowieso naar de kaakchirurg moet en het teveel pijn gaat doen.
Ze liggen nog te diep ofso, nou laat dan nog maar even zitten..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:45

IK moet ze al bekant een jaar laten weghalen, en heb nog steeds geen lef gehad om te bellen naar de tandarts voor een afspraak.

Vorige weer stierf ik van de pijn in m'n kaken door die kiezen, denk dat ze verder aan het doorkomen waren.
Nu is het weer weggetrokken die pijn , ik blij natuurlijk. ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:48

_Nann_ schreef:
IK moet ze al bekant een jaar laten weghalen, en heb nog steeds geen lef gehad om te bellen naar de tandarts voor een afspraak.

Vorige weer stierf ik van de pijn in m'n kaken door die kiezen, denk dat ze verder aan het doorkomen waren.
Nu is het weer weggetrokken die pijn , ik blij natuurlijk. ;)

Dat had ik ook^^
Vorig jaar zei ze nog dat ze eruit moesten, ik gezegd dat ik nog even wachtte.
Ging ik rond maart weer zei ze het dus weer :+
Nu ben ik vorige week geweest hoeven ze er opeens niet meer uit :+

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:11

Ik ben om 10.30 aan de beurd voor mijn eerste (moet er 2)
ben best wel zenuwachtig ><

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:32

Wanneer lossen die hechtingen nou eindelijk op? :')
5 oktober zijn ze er in gegaan en onder zitten ze er sowieso nog en ik erger me er aan...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:35

O, ben je geweest Britt? En hoe is het gegaan uiteindelijk, je kreeg narcose he? :) Veel last (gehad)?

Die hechtingen blijven nog wel even zitten, als je pech hebt nog wel een weekje of wat. Bij mij losten ze niet op, maar vielen ze er na twee weken vanzelf uit, stukje bij beetje. Voelde ik ineens weer wat zweven in mijn mond, en dan was het weer zo'n draadje :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:45

Ja vorige week hing er steeds zo'n halve draad achter in mn keel ^)
Uiteindelijk is het allemaal heel goed gegaan, narcose ging prima, zo heerlijk om wakker te worden en alles is al achter de rug!
's Avonds nog heel ziek geweest en er een halve emmer bloed uitgegooid. De dag er na ook nog goed ziek geweest van de paracetamol, dus die hebben we ook maar niet meer genomen. Dikke wangen namen na een dag of 7 wel af, de blauwe/paarse/zwarte plek op mn kaak is nu bijna weg gelukkig.
Daarna vrijdags een ongeluk gehad met glas waar een spoedoperatie bij kwam kijken dus ben in 5 dagen 2x onder narcose geweest, gelukkig heeft dat geen negatieve gevolgen gehad (de narcose dan :') )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:59

Oeh, jeetje, wat klinkt dat allemaal heftig! En nog een ongeluk gehad ook, jemig :\
Wel fijn dat je niks van de ingreep hebt meegekregen, maar twee keer narcose in zo'n korte tijd, jeetje. Bij de een blijft dat veel langer hangen in het lichaam dan bij de ander, dus fijn dan dat dat weinig negatieve gevolgen heeft meegebracht.

Hoe is het met je mond nu? Kun je weer normaal eten en alles?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:09

Ik hoop volgende week of de week daarna te horen wanneer ik eindelijk aan de beurt ben voor mijn verstandskies-operatie :) Wordt een week van tevoren gebeld over wanneer ik aan de beurt ben :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:14

Bijna, kan wel weer eten iig, sinds zondag gaat het steeds beter!
Heb alleen nou zo'n gapend gat rechtsachter, dat is niet zo'n lekkere aanblik en is moeilijk met resten etc (bah). Bovendien moet ik nu dus poetsen met links, moet zeggen dat je vanzelf handiger wordt.. Maar pijnlijke kiezen en met links poetsen waardoor je niet zo goed kaan mikken is niet echt optimaal :')

Ga je ook onder narcose SL? Omdat er operatie staat?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:18

He, ja dat gat is niet lekker, dat kan ik me maar zo voorstellen. Heb je wel een spuitje met zo'n schuin tuutje waarmee je de boel kunt uitspuiten met water? Bij mij was dat echt broodnodig, anders kon ik nog 'genieten' van het avondeten van drie dagen geleden, zo diep was het gat :r

Heb je iets raars met je hand gedaan dan (door het glas gegaan oid)? Pechvogel :(:)

Superliesje, spannend! Pas een week van te voren, dat is kort dag :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:22

Even gequote uit een ander topic;

BrittKitt schreef:
Jongens, ik ben weer lekker bezig geweest :')
Dat is dan inc veel bloed, 112, spoedoperatie, nachtje ziekenhuis, de vraag of alles goed komt en gips tot boven mn elleboog...

Vrijdagavond wilde ik de poes van de buren wegjagen en mn kapotte aqua stond nog op het baalkon. Poes was weg en ik zet een stap achteruit en ga in het aqua zitten en vang me op met mn rechterarm. De glasplaat ging daar dwars doorheen dus ik gillen en Rob ook, hij heeft me er uit getild, pannen uit gezet en een theedoek gepakt en daarna direct 112 gebeld. tourniquet aangebracht door mn schoonmoeder die binnen 2 min aanwezig nadat Rob had gebeld. Ambulance was er gelukkig ook heel snel en die hebben we meegenomen naar het ziekenhuis waar de plastisch chirurg is opgeroepen en waar ik flinke pijnstillers heb gehad, foto's zijn gemaakt en toen de chirurg er was ben ik vrij snel onder zeil gebracht om te opereren. Einstand; spieren zijn tot op het bot door, een zenuw is door, maar gelukkig hebben ze alles netjes kunnen hechten! Half 1 kwam ik op de zaal en hebben ze nog heel vaak mn bloeddruk gemeten omdat die regelmatig erg laag was (hoop bloed verloren) en heb ik nog veel vocht en ook plasma gekregen om t omhoog te krijgen. 's middags mocht ik naar huis toen alle bloedwaarden weer goed waren. Nu zit ik dus met loeizwaar gips (op de OK hebben ze geen licht gips?) van 3! kilo, maandag moet ik er weer heen en krijg ik nieuw gips en wondcontrole. Nu moet ik 3x daags ijzertabletten en antibiotica en paracetamolwaar nodig.
Het gaat erg lang duren, hoe de functies zich herstellen is afwachten maar ik kan nog gewoon paardrijden als het goed is. Uitmesten wordt moeilijker in het begin :') Maar er zal een hoop fysiotherapie bij komen kijken iig en wie weet wat nog meer.
Ik heb eigenlijk bijna geen pijn, maar vooral last van dat enorme ding aan mn arm :=
Ik kan me ook weinig pijn herinneren van gisteren, alleen als het verband er af was. Het meeste zeer deden de kleine oppervlakkige schaafwondjes :')
Ik mag nu iig níks doen, kleinste overbelasting kan foute boel betekenen..
Waar ik me nu nog het meest aan irriteer zijn de hechtingen van mn verstandskiezen die aan het loslaten zijn :')

Nou ja, jullie zijn ook weer op de hoogte iig, ik ga weer verder met alles voor school etc regelen en afzeggen :\

Dat spuitje heb ik idd, dat is wel handig, ik hoef wel alleen maar te spuiten met water, niet met zoutoplossing oid.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:31

Jeeeeemig wat een ongeluk, en dat vanwege zoiets onbenullig als de kat wegjagen :oo
Ik duim voor je dat alles goed komt en je arm straks weer doet wat 'ie moet doen, dat zal vast een tijdje gaan duren als ik het zo lees. Sterkte ermee, en met je kies natuurlijk :(:)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:44

Ja, komt wel goed, mag nu alleen mn arm absoluut niet bewegen en heb nog een heel laag hb. Trekt allemaal wel weer bij :D Heb nu alleen wel veel hechtingen, zeker als ik die van mn kaak er nog nog op tel :=

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:23

mijn ene verstandskies steekt in mijn wang dus die moet eruit maar k zeg elke keer dat ik er geen last van heb.
want ik durf niett :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:25

Millenium schreef:
Ik heb ze alle 4 in 1x laten trekken. Bij mij moest dit onder narcose gebeuren omdat ik zo ontiegelijk bang ben voor de tandarts. Nu ik ze eenmaal kwijt ben en dus geen last meer ben ik toch wat minder bang voor de tandarts. Gewoon even doorbijten en je bent er vanaf

ik was ook echt f.cking bang, maar narcose leek me nóg enger, ik ben er liever 'bij'

Ga even langs de huisarts en vraag om alprozalam. Eentje nemen en je vindt werkelijk álles prima. Echt waar. Ik was zó panisch voor naalden laat staan het trekken van een verstandskies. Eentje lag scheef en moest eruit geboord worden...

Ik stond binnen tien minuten lachend weer buiten :-) Echt waar het valt reuze mee :(:)