[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pittig_ding

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:21

Suzanne F. schreef:
Ik zet mijn vraag maar hier neer hoewel ik wel bang ben dat ie weinig gelezen wordt denk ik. Ik ben aan de pil, de microgynon, ga wel weer terug naar mijn Diane maar dat doet er niet toe nu.
Ik heb vorige week donderdag de laatste pil genomen en zou dus deze week ongesteld moeten worden. Het is vandaag vrijdag en ben het nog steeds niet. Vanavond zou ik dus weer moeten beginnen.
Wat moet ik nu doen? Het is goede vrijdag vandaag dus mijn dokter is er niet. Zal ik weer aan mijn nieuwe strip beginnen of wachten tot na de pasen of ik ongesteld wordt?
Als ik niet ongesteld wordt bel ik dinsdag zeker de huisarts maar is het verstandig om aan een nieuwe strip te beginnen?

Heb al gezocht op internet maar kan niks vinden. Bedankt!

Hoi,
Jeetje, ben je niet bang dat je misschien zwanger bent? Is misschien een raar idee, maar als ik jou was zou ik een zwangerschapstest halen bij de drogist, zodat je in ieder geval wat kan uitsluiten.
Mocht je niet zwanger zijn, dan zou ik wachten tot na pasen en dan langs de dokter gaan.
Succes

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:05

Ik ben vorige week weer met de pil begonnen (microgynon) na 2 jaar niet slikken. Nou ben ik steeds moe, ik kom mijn bed niet uit sochtends terwijl ik daar eigenlijk nooit zoveel problemen mee heb. Zou dat daardoor kunnen komen?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:11

pittig_ding schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik zet mijn vraag maar hier neer hoewel ik wel bang ben dat ie weinig gelezen wordt denk ik. Ik ben aan de pil, de microgynon, ga wel weer terug naar mijn Diane maar dat doet er niet toe nu.
Ik heb vorige week donderdag de laatste pil genomen en zou dus deze week ongesteld moeten worden. Het is vandaag vrijdag en ben het nog steeds niet. Vanavond zou ik dus weer moeten beginnen.
Wat moet ik nu doen? Het is goede vrijdag vandaag dus mijn dokter is er niet. Zal ik weer aan mijn nieuwe strip beginnen of wachten tot na de pasen of ik ongesteld wordt?
Als ik niet ongesteld wordt bel ik dinsdag zeker de huisarts maar is het verstandig om aan een nieuwe strip te beginnen?

Heb al gezocht op internet maar kan niks vinden. Bedankt!

Voordat je weer aan een nieuwe strip begint, doe dan even een zwangerschapstest (mocht die kans erin zitten?). Is er niets aan de hand, dan gewoon weer met de strip beginnen op je normale dag dat je moet starten. Niet stoppen, anders schop je alles in de war. (dit was het advies wat mijn HA me ooit gaf). Of begin je nu weer aan de Diana? Die had je dan door moetens likken, laatste dag vanje oude pil en de volgende dag meteen een doorstart maken met de DIana, dan is ie veilig.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 11:48

Ik zou ook even een zwangerschapstest halen!

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:04

Zou ik ook maar doen hoor!

Ik heb ook een vraagje .

Ik was gestopt op zaterdag met de pil, toen werdt ik ongesteld bladibla...
Maar dan moes ik eigenlijk op zaterdag weer beginnen met de nieuwe strip.

Nu komt het probleem: Ik was de pillen dus gwoon kwijt .
Toen was ik op maandag weer begonnen, maar mijn vraag is dus:
Moet je het dan eerst 7 dagen met condoom doen, of is die nu al wel weer betrouwbaar?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:08

Heb net vervanger van mn huisarts gebeld en die zei dat het nog te vroeg was voor een test. Die is nog niet helemaal betrouwbaar in zo´n vroeg stadium, dat is beter over 2 weken. Verder gewoon weer met de strip beginnen en over 2 weken een testje doen.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:25

Jockey_my schreef:

Ik heb ook een vraagje .

Moet je het dan eerst 7 dagen met condoom doen, of is die nu al wel weer betrouwbaar?

7 Dagen met condoom, hij is nu niet veilig.. Staat ook in de bijsluiter

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:29

Wanneer je gewoon altijd braaf je pil hebt geslikt en er geen rare dingen zijn gebeurd (braken, diarree, antibiotica) is de kans klein hoor. Ik zou me maar niet al te druk maken, het zal wel iets met het wisselen van pilsoorten te maken hebben.

Je menstruatie tijdens pilgebruik zit namelijk gewoon tussen je oren (ik bedoel: dat je denkt dat je dan niet zwanger bent dus, het bloed is uiteraard wel echt ), dat is niet 'echt'. Daar kun je niks uit afleiden

Ik ga vanavond op kraamvisite, de mama slikte de pil wel wat slordig en werd gewoon netjes ongesteld maar ze was toch hartstikke zwanger...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:02

Cootjuh schreef:
Jockey_my schreef:

Ik heb ook een vraagje .

7 Dagen met condoom, hij is nu niet veilig.. Staat ook in de bijsluiter

Volgens mij zelfs nog langer, maar dat weet ik niet zeker!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:19

Ik ben laatst gewisseld van pil, heb nu net mijn laatste strip diane erop zitten. Maandagavond was ik mijn laatste pil vergeten, deze heb ik toen dinsdagochtend ingenomen. Hierna heb ik het nog 2x met condoom gedaan.
Het is nu vrijdag en ik ben nog niet ongesteld (dus 3 dagen), terwijl ik altijd trouw de pil elke avopnd precies het zelfde tijdstip inneem.
Maak me nu best wel druk..!
kan het dan ook zijn dat ik niet ongesteld word omdat ik gewisseld ben van pil?
Ik had mijn laatste strip microgynon en toen gelijk doorgeslikt met een nieuwe dianestrip, want dit stond op de gebruiksaanwijzing.

eigelijk is dit dus een zelfde soort probleem als van het meisje hierboven, maar ik ben nu echt ongerust! Moet ik me ongerust maken?

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:23

Het zou best kunnen dat je lichaam even moet wennen. Ik zou gewoon weer beginnen met de pil, zoals je anders ook zou doen. En als je over 4 weken nog niet ongesteld bent geworden, even een testje halen.

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:26

Okee bedankt voor het advies..
Kan me hier zo druk over maken (weet het moet juist niet.. )

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:27

Haha kan ik me voorstellen hoor. Als ik niet ongesteld word zal ik me ook erg druk maken. Ik vind het zowieso altijd een opluchting als ik ongesteld word. Ben altijd bang dat ik toch zwanger word..

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:39

@ Noran.

Ik zou me niet druk maken, ik ben altijd pas 4 dagen naar dat ik stop ongesteld.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:47

noran_nd_me schreef:
Okee bedankt voor het advies..
Kan me hier zo druk over maken (weet het moet juist niet.. )

Bij mij is het nu 8 dagen he? Ik werd het altijd 4 of 5 dagen na de laatste pil.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:47

Wanneer je aan de pil bent zegt die menstruatie dus helemaal niets, nada, rien over het feit of je wel of niet zwanger bent.

Nogmaals; die bevestiging zit gewoon tussen de oortjes

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:17

Idd, het is GEEN ECHTE ONGESTELDHEID, hij is opgewekt, gewoon omdat het idd tussen de oren van de mensen zit, zodat ze toch nog het gevoel hebben ongesteld te worden.
Je kan dus makkelijk zwanger zijn en 'ongesteld' worden met de pil.
Als je zeker wilt weten dat je niet zwanger ben, kan je het beste af en toe een testje doen.

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:21

Dat vind ik eigelijk ook best een vervelend idee en wist ik ook totaal nog niet.
Hoe kan je dan weten als je aan de pil bent dat je zwanger bent?? dan ben je dus vrijwel altijd te laat..

En ik voel me nu wel alsof ik ongesteld ben, alleen dus gewoon geen bloed enz.

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:23

Nou ben ik eigelijk ook best benieuwd hoe de pil precies werkt. Stopt het dan gewoon met eitjes aanmaken? Want als je ongesteld bent is dat de vrucht die je lichaam verlaat?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:45

Vrucht?

Zonder hormoongebruik barst tijdens de eisprong (gemiddeld 14 dagen voor je menstruatie)een follikel open en komt er een eitje vrij in de eierstok. De follikel waaruit de eicel vrijkwam, blijft achter in de eierstok en vormt daar het gele lichaam. Dit gele lichaam produceert hormonen. Het baarmoederslijmvlies wordt dikker en sterker doorbloed. Het slijmvlies wordt zo een goede voedingsbodem voor een bevruchte eicel om zich daar in te nestelen. Als de eicel niet bevrucht is, verschrompelt het gele lichaam. Het baarmoederslijmvlies wordt afgestoten: dit is de menstruatiebloeding.

Tijdens pilgebruik vindt remming van de groei van een eicel plaats, waardoor er geen eisprong kan plaatsvinden. Het slijmvlies van de baarmoedermond wordt dik, stug en daardoor nagenoeg ondoordringbaar voor sperma en het slijmvlies van de baarmoederwand verandert, waardoor er vrijwel nooit een eventueel bevruchte eicel kan innestelen

Tijdens pilgebruik heb je een 'ontrekkingsbloeding', geen echte menstruatie, maar het loslaten van het baarmoederslijmvlies door het stoppen van de hormonen.

Overigens was mijn menstruatie tijdens pilgebruik heftiger dan nu, nu ik geen hormonen meer gebruik. Best apart eigenlijk.

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 18:57

Okee haha bedankt weet de termen er niet voor
Ik was echt heel ziek van mn menstruatie.. Nu gelukkig totaal geen last meer van

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:45

Over de nuvaring: in het begin voelde ik en mijn lief hem nog wel eens tijdens de seks, maar nu niet meer. Verder niks problemen gehad, niet eruit schuiven, geen koppijn, ... Ben er erg tevreden mee!!

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:45

Hoi, ik ben ook bang dat ik zwanger ben maar dat kan helemaal niet want ik slik ook de pil..
Nu helemaal omdat een vriendin zei dat hij pas naar een paar maanden helpt terwijl de dokter zei meteen (als je eerste dag van je mensturatie slikt dan)
Ik ben dus best onzeker allemaal ik zie gelukkig dat meer mensen dat zijn maar ik ben nu sinds gioster gestopt met slikken en ben nog niet ongesteld...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:56

Hmm ik vind het beetje vaag, ik heb steeds last van beetje bloedachtige slijm? Nouja steeds, het is af en toe, maar herhaalt zich wel zeg maar.
Ik moet nog 9/10 pillen geloof ik voor het einde van mn strip.
Maar heb een nieuwe pil, dus misschien moet mn lichaam er wel aan wennen en zijn is het een soort van spotting?

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:48

rudi schreef:
ik ben nu sinds gioster gestopt met slikken en ben nog niet ongesteld...

O meis maak je niet druk, meestal komt dat na een dag of 4.