Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Achterom schreef:Niet iedereen hier in het topic heeft een afwijkend metabolisme. Er zitten er ook tussen die liever dit doen dan meer bewegen.
Je moet niet generaliseren.
Mer1980 schreef:Ik heb een personal trainer / coach 2 x per week voor 7k per jaar, daarnaast liep ik 3 x per week hard. Ja ik was afgevallen door te leven als een hardlopend konijn, maar jemig ik zat nog steeds in maat 42 ja ipv 46 maar ondanks chronisch diëten kwam ik kilos bij als ik door een lies blessure even niet kon hardlopen. Niet omdat ik een abbo bij de mac had, maar omdat ik niet kon rennen. Dus ik ben heel erg blij dat ik nooit meer zo hard goed te trainen zo hard hoef te leven als konijn en nog steeds kan afvallen. Na zoveel jaar vechten. Nee geef mij maar gemak. Scheelt nog duizenden euros ook. Ik sport nog wel 2 x per week. Naast de paarden die ik ook dagelijks doe.
Rennie89 schreef:Achterom schreef:Niet iedereen hier in het topic heeft een afwijkend metabolisme. Er zitten er ook tussen die liever dit doen dan meer bewegen.
Je moet niet generaliseren.
Best misplaatste opmerking.
afvallen is voornamelijk voedsel gerelateerd, niet bewegen. Als jij de hele tijd honger hebt dan maakt dat bewegen weinig uit.
En idd, wat hier al aangehaald is; wat boeit het wat de reden is waarom iemand hiervoor kiest? Alsof iemand met prednison meer recht heeft op afvallen dan iemand die oncontroleerbare snaaibuien heeft? Beide willen graag afvallen en in beide gevallen is het moeilijk. Het belangrijkste is dat het op een gezonde manier gebeurt. Ongeacht de toedracht van het overgewicht. De kunst is om het na het afvallen ook vast te houden…
Edit; niet goed gelezen, moet slapen
DuoPenotti schreef:Wat een mooie resultaten lees ik hier.
Gefeliciteerd voor jullie allemaal
Ik ben nog steeds aan het meelezen.
Ene kant wil ik het ook, andere kant een leven lang dit gebruiken op eigen kosten... dan kan ik beter eerst mijn aanvullende verzekering eruit kiepen om zo de kosten deels te vergoeden.
Hier dus Hashimoto en een lijf op spaarstand... dus gewoon afvallen lukt mij echt niet.
Meer bewegen ook niet, dus eigenlijk zit je dan gewoon best klem.
Ik blijf hopen dat het ook een keer voor mensen zoals mij vergoed gaat worden, omdat het niets met een levensstijl aanpassing te maken heeft.
Maar dat zal wel niet met een zorg die steeds meer uitgekleed word. Al denk ik dat het over de jarengezien wellicht goedkoper kan zijn.
DuoPenotti schreef:Wat een mooie resultaten lees ik hier.
Gefeliciteerd voor jullie allemaal
Ik ben nog steeds aan het meelezen.
Ene kant wil ik het ook, andere kant een leven lang dit gebruiken op eigen kosten... dan kan ik beter eerst mijn aanvullende verzekering eruit kiepen om zo de kosten deels te vergoeden.
Hier dus Hashimoto en een lijf op spaarstand... dus gewoon afvallen lukt mij echt niet.
Meer bewegen ook niet, dus eigenlijk zit je dan gewoon best klem.
Ik blijf hopen dat het ook een keer voor mensen zoals mij vergoed gaat worden, omdat het niets met een levensstijl aanpassing te maken heeft.
Maar dat zal wel niet met een zorg die steeds meer uitgekleed word. Al denk ik dat het over de jarengezien wellicht goedkoper kan zijn.
Polar schreef:Mijn reactie was gericht op de manier waarop sommige mensen het bestempelen als 'de makkelijke weg', terwijl ze daarmee i.m.o afdoen aan de worsteling die er voor veel mensen achter zit.
Niemand hoeft zich te verantwoorden voor waarom iets werkt voor hen.