31 jaar en borstkanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 13:52

Poging 6 zat het infuus eens. Weer nieuw record.

Hoop ik snel mijn arm port a cath krijg

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:08

SansaS schreef:
Poging 6 zat het infuus eens. Weer nieuw record.

Hoop ik snel mijn arm port a cath krijg

Mijn ervaring met patiënten van onze afdeling is dat een PAC vrij snel geplaatst kan worden nadat de aanvraag in het EPD is gezet, dus ik hoop voor jou ook. Je helemaal lek laten prikken is ook niks natuurlijk. Sterkte met de kuur vandaag.

SansaS

Re: 31 jaar en borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 14:14

Ik hoop het! Moet bij mij wel bij één specifieke chirurg omdat ik hem in de arm krijg en ze dat nog nooit gedaan hebben.

Ik wijk altijd af :))

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:30

Balen zeg dat ze zes pogingen hebben moeten doen. Dat is gewoon niet fijn.

Weet je hoeveel chemo's je gaat krijgen en krijg je nog een scan? Om te kijken wat het doet tussendoor?

Bij mij was dus alles weg door chemo wat er zat. Natuurlijk is het dan wel verspreid maar wat weg is is wel mooi weg.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 14:38

SansaS schreef:
Ik hoop het! Moet bij mij wel bij één specifieke chirurg omdat ik hem in de arm krijg en ze dat nog nooit gedaan hebben.

Oh ja, dan loopt het wel wat anders :'), onze patiënten worden meestal gewoon gezien door de interventieradioloog

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 14:55

BeFunny schreef:
Balen zeg dat ze zes pogingen hebben moeten doen. Dat is gewoon niet fijn.

Weet je hoeveel chemo's je gaat krijgen en krijg je nog een scan? Om te kijken wat het doet tussendoor?

Bij mij was dus alles weg door chemo wat er zat. Natuurlijk is het dan wel verspreid maar wat weg is is wel mooi weg.

Krijg deze chemokuren en immunotherapie 3 maanden en dan petscan en dan kijken we hoe verder.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:13

Ik ben zó blij dat ik gewoon van bij de start een p à c heb gekregen.

Succes nog SansaS :(:)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:31

leintje_ schreef:
SansaS schreef:

Oh ja, dan loopt het wel wat anders :'), onze patiënten worden meestal gewoon gezien door de interventieradioloog

Port-a-cath gaat in veel ziekenhuizen nog via de chirurgie voor zover ik weet. Radiologie plaatst picc lijn, dat wordt tegenwoordig vrij veel gebruikt.
Edit: Zie dat dat niet overal meer zo strikt gescheiden is, radiologen lijken hun arsenaal ook wat uit te breiden

Fijn dat je behandeling door kon gaan Sansa!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 21:51

gomir schreef:
leintje_ schreef:

Port-a-cath gaat in veel ziekenhuizen nog via de chirurgie voor zover ik weet. Radiologie plaatst picc lijn, dat wordt tegenwoordig vrij veel gebruikt.
Edit: Zie dat dat niet overal meer zo strikt gescheiden is, radiologen lijken hun arsenaal ook wat uit te breiden

Fijn dat je behandeling door kon gaan Sansa!

Nee klopt hoor, ik zie het ook vaak nog wel via chirurgie gaan en dat verschilt ongetwijfeld per ziekenhuis, maar ik werk zelf in het AvL, waar Sansa ook behandeld wordt :)

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-26 21:57

Ja dat zou kunnen!

Wachten op port eerst was hier geen tijd voor. Mijn LdH steeg gigantisch en dat is niet perse een specifieke tumormarker maar wel een waarde die bij mij groei aangeeft. Die knalde in 4 weken van 335 naar 993 (normaalwaarde <249) nu na de eerste chemo zit dit op 674. Dus er was in mijn geval grote noodzaak meteen te starten.

Ik krijg de port en chemo in ziekenhuis hier in de buurt wel in overleg met avl maar vanwege de afstand is verder alles hier :j
Zoals ik vorige week zo ziek was dat vind avl dan te groot risico. Als je dan helemaal naar Amsterdam komen moet.

Maar prima zo heb een ontzettende fijne lieve oncoloog die zich gigantisch voor me inzet en ook steeds overlegd met avl <3 heel blij mee dat mag ook wel eens gezegd worden want dat maakt het hele proces een stuk dragelijker.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-26 22:35

Fijn dat er zoveel overleg en samenwerking is tussen het AvL en jouw regionale zkh. Scheelt een hele hoop in de belasting. Elke keer naar Amsterdam moeten is heel zwaar, want een lange reis hakt er altijd wel in

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

Wat fijn Sansa die goede samenwerking!