Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:14

Hier staat ook de 34 km op de planning. Geen idee hoe en of dat gaat lukken. Maar dat zie ik dan wel weer. :')

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:09

Wat een toptijd, Samantha! PR weer mooi aangescherpt!

Mooie afstand weer, Sall!

Stoer Goof! Toch maar uitgelopen.

Gaucho ook super! Wandelen is ook lekker. :j

Germie, de trails van RFR zijn echt een aanrader. Zij organiseren veel trails in het noorden, de organisatie is altijd tiptop in orde en de routes zijn prachtig. Je doet jezelf te kort als je die niet een keer loopt. Ik weet alleen zo even niet hoe zij qua tijdslimiet zitten.
Ik geef niet zoveel om een medaille, ik ga (zeker met trails) voor de beleving en dat is bij RFR altijd dik voor elkaar.
Mooie afstand weer vandaag!

Wat gaaf, die MTB-tocht, SV!

Lekker vlot gelopen, Myka!

Heerlijk Ninus, genieten!

Poeh, wat een tempo, Leonie!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:14

@Leonie87 ja dat van die afstand had ik eerst ook. :') Maar nu loop ik op tijdsdoel en probeer ik om iedere keer op hetzelfde punt te eindigen, dus nu is mijn doel telkens om de juiste straten en afslagen te nemen om met het gewenst aantal minuten op het goede punt te eindigen. :P
Mooi loopje heb je gedaan! Die kermisrun klinkt echt heel leuk, nog nooit eerder van gehoord maar daar zou ik ook wel voor te porren zijn!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:18

Myka schreef:
@Leonie87 ja dat van die afstand had ik eerst ook. :') Maar nu loop ik op tijdsdoel en probeer ik om iedere keer op hetzelfde punt te eindigen, dus nu is mijn doel telkens om de juiste straten en afslagen te nemen om met het gewenst aantal minuten op het goede punt te eindigen. :P
Mooi loopje heb je gedaan! Die kermisrun klinkt echt heel leuk, nog nooit eerder van gehoord maar daar zou ik ook wel voor te porren zijn!
Zelfs als ik op tijd loop (bv 60 minuten) en ik zou dan op 11.5 ziten ofzo, dan loop ik hem uit :')

ik weet niet of er nog kaartjes zijn. Is echt heel leuk! Kermis van TIlburg en stukje Urban. Vorig jaar gingen we door allerlei leuke gebouwen heen, kregen we onderweg een frikandel, bier, een oliebol en een suikerspin (er was toen een 10km run, die is nu weg) en mochten we in 5 attracties! Je krijgt een shirt, medaille (waar ik echt geen klap om geef) en een goed gevulde goodybag achteraf. Echt top geregeld en absoluut humor. Zeker niet heen gaan voor een PR

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:48

O dat klinkt zeker leuk zo’n kermis run, gaaf!

Ik heb vorig jaar op Utrecht science park ook een run gedaan die door gebouwen en een bus etc ging, erg leuk.

Herkenbaar, ik moet ook altijd precies 10 of 12 ofzo lopen.

Ik heb voor morgenochtend een run met m’n hardloop coach gepland staan. We gaan 8 km met interval stukken van 250-500 m op 5:00-5:15 lopen. Ben benieuwd, loop eigenlijk altijd alleen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 07:35

leonie87 schreef:
Myka, voel je dan niet onwijs de behoefte hem even af te ronden naar 10km? := 9.6 trek ik slecht hahaha.

Mijn man is echt heel erg, die stopt rustig bij 49,96 := En gisteren ook, op 18,99. Hij doet het er om :D

Kermis-run klinkt leuk, al gruwelijk ik bij de gedachte aan suikerspinnen en oliebollen :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 07:41

Puera schreef:
Germie, de trails van RFR zijn echt een aanrader. Zij organiseren veel trails in het noorden, de organisatie is altijd tiptop in orde en de routes zijn prachtig. Je doet jezelf te kort als je die niet een keer loopt. Ik weet alleen zo even niet hoe zij qua tijdslimiet zitten.
Ik geef niet zoveel om een medaille, ik ga (zeker met trails) voor de beleving en dat is bij RFR altijd dik voor elkaar.
Mooie afstand weer vandaag!

Ze hebben geen tijdslimieten, je moet alleen voor een bepaalde tijd bij een verzorgingspost zijn. En dat is vaak prima te doen. In april hadden ze een run die ik overwogen heb, maar die was vol. Ik had toen graag een halve marathon willen doen (en dan 8-10km hardlopen, de rest wandelen), je had toen zeker 4 uur de tijd ofzo, want de laatste verzorgingspost was er 1 van een veel langere afstand. Ik hoefde niet eens te vragen naar een tijdslimiet, je kon gewoon uitrekenen dat je tijd zat had om zelfs alles te wandelen.
Maar dus niet gedaan omdat die vol zat en ik toen een andere run tegenkwam (in april mijn eerste gelopen), en je daar wel een medaille kreeg (afstand was flink korter, 6.4km).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 07:59

Zo net gelopen. Nog even uitpuffen dan douchen en naar werk.
1000’ op 5:10, 2x 500 op 5:00 en 4x 250m op 4:40.
Pittig maar wel lekker gelopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:16

Wat gaaf, zo’n kermisrun!

Fanatiek, zo vroeg op de ochtend Samantha!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 09:16

Laatste loopje in Hoedspruit. Op naar het Krugerpark.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:37

Gaaf!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 09:53

Gaaf SV, toffe ervaring.
Zeker pittig Samantha, goed gedaan.
Een kermisloop? Grappig. Origineel ook, maar wat ben je nog aan het hardlopen als je ook nog 5 attracties doet en 3 dingen weg eet (die ik echt niet weg zou krijgen trouwens, bah bah)?? :o

Ik heb geen spierpijn na gisteren, maar wel (je raadt hem al) flink last van mijn knie. Net als mijn linkerknie na mijn vorige val, dus ik denk dat mijn buitenste knieband gisteren toch een opdonder heeft gekregen. Even rustig aan deze week. Hoop dat het meevalt, ik heb 6 weke vrij nu en wilde lekker afstanden lopen in de bossen :')

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:24

Wauw, die eerste foto SV <3

Oei dat is balen Goof, zou jammer zijn van je vrije weken! :=

Vandaag weer een meting in de sportschool gedaan, mijn vo2 max is t.o.v. weer wat gestegen, geeft de burger toch weer wat moed. :P (m'n vetpercentage is ook iets gestegen maar enfin :') )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:31

Mooie loopjes heb je gedaan daar SV.
Ben benieuwd naar je volgende avonturen. :D

Kermisrun lijkt mij niks. Veel te druk. :')
Maar ik vind een kermis opzich ook al niks :+

Hier niet hardgelopen.
Wel 46 km totaal gefietst. :D
Morgen weer een loopje gepland

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:44

Echt heel gaaf SV!

Ik heb de groep op Garmin ook toegevoegd, Mellaniepc ben ik. Wist helemaal niet dat dat kon, ben ook gaan verdiepen in de Badges. Heb de Garmin pas een week of 3. Wil proberen vanavond weer een rondje te doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:21

Ik doe hier niet aan batches. Ik heb alleen de Route66 van Conqueror challenges er bij lopen. Deze wil ik met de benenwagen afronden. Is 3670 km. Dat is gewoon eens kijken hoe lang ik er over doe. Om het bedrijf te testen heb ik laatst die gratis 'Flower route' gedaan, maar dat was maar 66km en tja, die was in 3 dagen klaar met wandelen en hardlopen. Dus niet echt een uitdaging.

Hier net nog even een rondje gedaan, de training van woensdag alvast gepakt. Ik denk alleen dat het wel even te snel was na de training van gisteren. Ik zou 6 keer 800m moeten doen. Nu heb ik gelezen dat als je deze afstand lastig vindt dat je ook kortere stukken op het juiste tempo mag lopen. Dus daar kwam het op neer bij mij. IK heb wel dan 4 keer 800m met dus steeds 15-20 seconden rust om wel boven het tempo te komen wat moest gedaan. Maar de laatste 2 keer 800m zat er geen puf meer in. Terwijl ik helemaal niet anaeroob gekomen ben volgens Garmin. En toch ben ik moe.

Bij thuiskomst een onaangename verrassing en het zint me echt niet. Ik deed bij de achterdeur in de keuken de schoenen uit, valt er een teek uit m'n schoen. Maar die teek is ontsnapt, dus die loopt nog ergens in de keuken. En ik kan hem niet meer vinden.
Ik ben natuurlijk ook weer 100 keer geprikt met lopen in het bos zoals altijd, maar die teek, bah bah bah. Ik heb mezelf al gecontroleerd, niets gevonden gelukkig. Maar straks doe ik mijn hardloopkleding in de hal uit en niet in de slaapkamer of badkamer. Straks komt nog ergens een teek uit vallen en die wil ik echt niet in de handdoeken of mijn bed hebben. Ik vind dat zulke vieze beesten.

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:52

Wauw SV wat een gave plaatjes! :wow:

Getver Germie, vieze beesten zijn dat toch :r

Ik post niet zoveel, maar ben ondertussen wel lekker aan het lopen. Lijkt me erg leuk om een keer te meeten voor een gezellige run!

Gister 16 km gelopen, was pittig met ging wel lekker. Helaas merk ik dat ik een flinke schuurplek krijg van mijn sportbh wanneer ik wat langer loop en ik vergeet vaseline te smeren :(
Heeft iemand misschien een tip voor een fijne sportbh met goede support die niet schuurt?

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:13

Ik gebruik shockabsorber sportbh's. Vrijwel nooit schuurplekken.
Heel soms als het warm is, ik lang loop, een kleintje op de plek van de sluiting

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 06:59

Hier ook fan van shockabsorber. Net als Sherivey heel soms een klein schuurplekje bij lange afstanden en veel zweten. Ik heb verder nooit last van schuurplekken en smeer ook nooit iets in, dus ben wellicht niet heel representatief :D

Fietsen is ook lekker Sherivey!

Echt supergaaf SV :))

Klinkt als een intensieve work-out Samantha, goed gedaan :j

Stom vetpercentage Myka, niet teveel naar kijken, daar ben ik ook mee gestopt na mijn 40e :roll: :D

Gisteravond na het werk nog een herstelloopje van 5km gedaan, rest van de week wordt een beetje schipperen, mijn trein reist om vanwege werkzaamheden en ik heb lange dagen om alles nog wat af te ronden. Het was echt heel, heel warm en ik had niet genoeg gegeten overdag, mijn hartslag was flink hoger dan normaal :+ maar toch weer een goede training.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:23

Ik heb ook shock absorbers met een cup d, dus goed support nodig. Deze bevallen het best.

Ik ben gisteren naar de fysio geweest, klassieke beeld van periformis syndroom. Losgemaakt, zelf Stretch oefeningen gekregen en als het losser is gaan we spieren weer opbouwen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:51

Ninus, het was gisteren ook best benauwd!
Zat ook heel de dag onder de onweersbeestjes.

Gaucho, hopelijk merk je snel verbetering!

Ik heb vanochtend mn loopje gedaan. Garmin suggestie, 46 minuten op 6:25 min/km.
Was zwaar. :') benauwd, zwaar lijf, steeds maagzuur dat omhoog kwam.
Uiteindelijk wel 6:17 gemiddeld gelopen met een hartslag van 155 (is voor mij niet zo hoog).

Dus opzich ging het, maar het voelde niet geweldig.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:08

O wat balen Gaucho, hopelijk gauw verbetering.

Sherivey, top gelopen!

Ik heb vanochtend ook gelopen, een herstelloopje van 5 km op 6:30. Voelde m’n benen wel na gisteren zeg.

Morgenochtend weer fartlek, en vrijdag ben ik vrij dan ga ik ‘s morgens 16 km lopen.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:49

Ah bah, vies een teek Germie. Hopelijk heeft hij een weg naar buiten gevonden.

Mooie run Tamara, helaas geen tips voor de sport-bh.. Ik heb daar geen last van, maar ik heb alleen sport-bh’s met een brede rand. Misschien zit daar een verborgen tip. :P

Toch goed dat je weer geweest bent Ninus. :D

Hopelijk helpt het wat Gaucho! Irritatie al iets minder ondertussen, of had je het echt alleen met hardlopen ook?

Lekker bezig Samantha!

Ik zit even te twijfelen over m'n trailrunvest/hardloopvest. Ik heb deze gekocht (trailrugzak 10L met 1L waterzak) https://www.decathlon.nl/p/trailrugzak- ... mc=8569900 maat misschien net een maatje te ruim, maar hij komt niet meer terug in mijn maat. Deze hebben ze nog wel (trailrugzak 5L met 1L waterzak) https://www.decathlon.nl/p/trailrugzak- ... mc=8607680 maar vraag me af waar nou het verschil tussen 10L en 5L in zit, is dat in de ruimte in de zakken of iets dergelijks? :=

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:32

Dat denk ik wel ja. Lastig om zo verschil te bepalen ja.

Ik heb er eentje op marktplaats gekocht, een camelbag. En had net daarvoor een Nathan in de winkel gekocht, dus nu heb ik er 2. :')
Was te laat met de Nathan retour brengen. Dus ik wissel ze af. De Camelbag heeft meer vakjes vooraan en de stof is dunner, dus die vind ik fijner. Maar die heeft weer touwtjes die gaan wapperen tijdens het lopen, dat heeft de Nathan niet.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:39

Beetje afwisseling nooit verkeerd, als het geregend heeft of iets misschien nog wel eens handig. :D Ja, ik heb precies hetzelfde met deze, die heeft superfijne vakjes maar omdat hij wat aan de grote kant is zijn die resterende touwtjes een beetje aan het wapperen. Maar misschien probeer ik het nog maar even, bij de Decathlon doen ze nooit zo moeilijk met retourneren. Ga ik later deze week een keer die kleinere passen. :=