@ xladyx
Die vraag kan ik je antwoord op geven… ik
Afgelopen dinsdag 1 oktober met 37+0 ben ik bevallen van ons kleine mannetje Ewout.
2640 gram
Afgelopen maandag had ik een poli bezoek bij de gynaecoloog om te bespreken of het een stuitbevalling of geplande keizersnede zou gaan worden. Goed, positief gesprek gehad over stuitbevalling en dat zou het worden. Echter werd er voor het gesprek nog bloeddrukcontrole gedaan en die bleek te hoog. Werd doorgestuurd om bloed te prikken, urine inleveren en aan de ctg gezet voor alle zekerheid. Maar m’n lever en nier waardes bleken niet goed en zo had ik ineens zwangerschapsvergiftiging/ HELLP. Maar voelde mij gelukkig helemaal niet ziek.
Ze wouden de bevalling gaan inleiden maar hoofdligging zou wel gunstiger zijn. Zij en ik hadden nog wel vertrouwen in een tweede uitwendige versie, dus die toch maar gedaan maandagmiddag. Helaas die ook mislukt, maar ballonnetje kon gewoon geplaatst worden ondanks stuitligging.
Dinsdagochtend vroeg bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben! Weeenopwekkers werden gestart en tijdje later hebben ze de vliezen gebroken en toen ging het snel. 2 uur na vliezen breken was Ewout geboren.
Alles is zo snel gegaan. Van poli bezoek naar opname naar baby geboren allemaal in 24 uur tijd.
Sinds gisteren zijn we weer thuis, ivm HELLP moesten we 48 uur blijven. M’n waardes waren weer goed dalende en heb me dus verder ook niet ziek gevoeld.
Bloeddruk moet nog wel in de gaten worden gehouden, deze was vanochtend juist weer iets te hoog..