Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:57

J0anieke schreef:
Misschien die bokker dan even benaderen? Is nu wel beetje gek zo om het hier te benoemen, zeker voor de mensen die niet meer in de groepsapp zitten (zoals ik) :D

Oh ik had even niet goed gelezen. Snap er nu helemaal niks van, maar graag dit soort dingen binnen whatsapp houden, als t kan. :=

XladyX

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:17

Ik heb ook geen idee waar het over gaat, zit ook niet in de groepsapp. Maar zou het inderdaad aankaarten in de app ipv dit topic want dit is wel een beetje verwarrend.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:55

XladyX schreef:
Ik heb ook geen idee waar het over gaat, zit ook niet in de groepsapp. Maar zou het inderdaad aankaarten in de app ipv dit topic want dit is wel een beetje verwarrend.

Helemaal mee eens. Is opgelost al in de groep na dit bericht.

Sweetgirl zit alweer in de groep.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 21:14

Haha oeps lekker paardenjargon en een gyn die er niks van snapt ik zie er de humor wel van in :')
En heerlijk die onesie *\o/* lekker printje haha

Heerlijk verlof pieneappel! Hier inmiddels ook sinds gister !
Wat jammer dat de versie niet gelukt is :(
Gelukkig wel een mooie shoot gehad. Hier inmiddels ook dus ik snap de nieuwsgierigheid naar het eindresultaat haha. We moeten nog even geduld hebben haha

Solleke is ook al drachtig ipv zwanger haha :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:51

Ik zei m'n vorige zwangerschap dat ze me gingen opvoelen toen ze m'n ontsluiting gingen opmeten. Ik kwam niet meer op het woord ontsluiting. _O-

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:34

Ik lees hier intussen ook nog stilletjes mee :D . Morgen tik ik ook de 35 weken aan. Begint inderdaad toch te wegen. Normaal werk ik nog twee weken... In België werk je normaal tot 1 week voor de uitgerekende datum... Het placenta praevia probleem heeft zich intussen wel vanzelf opgelost. Placenta is voldoende opgeschoven dat dat normaal geen vaginale bevalling in de weg zou moeten staan. Alleen heeft Babylief besloten om lekker in stuit te blijven kamperen :Y) Volgende week de laatste check en dan een eventuele versiepoging. Gynaecoloog had er wel een goed oog in. Ik twijfel toch wel, in combi met de laagliggende placenta. Misschien onbewust toch minder plaats om die kant uit te gaan? Las hier ook over een mislukte versie bij Pieneappel :knuffel: niet fijn... Duimen jullie mee dat deze gewoon nog vanzelf de uitgang vindt deze week? :Y)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:14

lene schreef:
Ik lees hier intussen ook nog stilletjes mee :D . Morgen tik ik ook de 35 weken aan. Begint inderdaad toch te wegen. Normaal werk ik nog twee weken... In België werk je normaal tot 1 week voor de uitgerekende datum... Het placenta praevia probleem heeft zich intussen wel vanzelf opgelost. Placenta is voldoende opgeschoven dat dat normaal geen vaginale bevalling in de weg zou moeten staan. Alleen heeft Babylief besloten om lekker in stuit te blijven kamperen :Y) Volgende week de laatste check en dan een eventuele versiepoging. Gynaecoloog had er wel een goed oog in. Ik twijfel toch wel, in combi met de laagliggende placenta. Misschien onbewust toch minder plaats om die kant uit te gaan? Las hier ook over een mislukte versie bij Pieneappel :knuffel: niet fijn... Duimen jullie mee dat deze gewoon nog vanzelf de uitgang vindt deze week? :Y)

Fijn dat de placenta opgeschoven is! Hopelijk draait hij toch nog uit stuit, spannend. En herkenbaar met het werk... :(:)

Vraagje, hoe zouden jullie hiermee omgaan? Nu bijna 23 weken zwanger en ik merk dat ik enorm vermoeid ben, ook in combinatie met peuter, 4 paarden aan huis en dan nog mijn (voltijds) werk. Voor de komende maanden ben ik nu meermaals gevraagd om te zetelen in een panelgesprek, oa eentje op 25 november, maar... dit zal eindigen om 22 uur 's avonds. Dan moet ik nog minstens een uur met de trein naar huis en een halfuur fietsen.

Ergens heb ik zoiets van: het is je werk, het hoort erbij, gewoon doorbijten, dan maar moe. Maar langs de andere kant barst ik al bijna in tranen uit bij het idee :') kan me ook steeds moeilijker concentreren, en dan al helemaal bij zo'n panelgesprek waar het tempo hoog ligt en je wel wat zinnigs moet uitkramen. Maar voel me dan zo schuldig naar m'n werk toe dat ik wel nog werk maar dan blijkbaar niet optimaal, als ik zoiets zou gaan afzeggen? Als jullie m'n dilemma snappen...

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:46

Solleke_Noah schreef:
lene schreef:

Fijn dat de placenta opgeschoven is! Hopelijk draait hij toch nog uit stuit, spannend. En herkenbaar met het werk... :(:)

Vraagje, hoe zouden jullie hiermee omgaan? Nu bijna 23 weken zwanger en ik merk dat ik enorm vermoeid ben, ook in combinatie met peuter, 4 paarden aan huis en dan nog mijn (voltijds) werk. Voor de komende maanden ben ik nu meermaals gevraagd om te zetelen in een panelgesprek, oa eentje op 25 november, maar... dit zal eindigen om 22 uur 's avonds. Dan moet ik nog minstens een uur met de trein naar huis en een halfuur fietsen.

Ergens heb ik zoiets van: het is je werk, het hoort erbij, gewoon doorbijten, dan maar moe. Maar langs de andere kant barst ik al bijna in tranen uit bij het idee :') kan me ook steeds moeilijker concentreren, en dan al helemaal bij zo'n panelgesprek waar het tempo hoog ligt en je wel wat zinnigs moet uitkramen. Maar voel me dan zo schuldig naar m'n werk toe dat ik wel nog werk maar dan blijkbaar niet optimaal, als ik zoiets zou gaan afzeggen? Als jullie m'n dilemma snappen...

Ik lees hier een mama die op haar tenen loopt en echt even flink wat gas terug moet nemen om zichzelf niet voorbij te racen!
Echt neem voor jouzelf en baby de rust, zorg ervoor dat je minder hooi op je vork hebt en laat het werk op een lager pitje zetten. Dit trek je niet nog tot het verlof, want dan ben je bij de enkels afgebroken.

Ik ben hier een hele stille maar praat wel veel mee in de groepsapp :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 19:04

Als ik jouw antwoord zo lees weet ik gewoon dat je gelijk hebt... vind het alleen zo zo moeilijk, mijn zwangerschap zit nog maar in de helft en dan nu al zoveel moeten terugschakelen met werk :\ ben ook wel enorm intern gemotiveerd om mijn werk goed te doen (natuurbescherming in de Noordzee) en voel me daarom ook uit mezelf 'verplicht' om echt zo lang mogelijk te presteren. Maar denk dat je gelijk hebt en deze gewoon écht te zwaar gaat zijn :\

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 20:22

Zeker minder gaan werken hoor. Ik heb bijna m'n hele zwangerschap maar 50% gewerkt, je bent niet de enige hierin gelukkig..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 22:15

Ik heb de afgelopen weken ook gas terug genomen. Ik werk nu maar 5 uur op een dag in plaats van 8 en ik heb ineens weer energie om dingen te doen. Het standje overleven is weg. Natuurlijk echt wel momenten die minder gaat, maar het is weer leven ipv overleven.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:04

Solleke_Noah schreef:
Als ik jouw antwoord zo lees weet ik gewoon dat je gelijk hebt... vind het alleen zo zo moeilijk, mijn zwangerschap zit nog maar in de helft en dan nu al zoveel moeten terugschakelen met werk : ben ook wel enorm intern gemotiveerd om mijn werk goed te doen (natuurbescherming in de Noordzee) en voel me daarom ook uit mezelf 'verplicht' om echt zo lang mogelijk te presteren. Maar denk dat je gelijk hebt en deze gewoon écht te zwaar gaat zijn :

Voel je je echt niet schuldig om dit niet te doen. Zo’n gesprek ik echt veel te veel naast wat je allemaal al doet.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 09:44

Solleke ik kan me heel goed vinden in wat je schrijft. Hier vergelijkbare situatie, fulltime werk, peuter, paarden aan huis. Ik ben vanaf zo'n 25 weken gestopt met "extra's" doen voor werk, en regelmatig een dag vrij genomen. Wat voor mij inhield niet meer naar het hoofdkantoor (2 uur enkele reis), teamuitjes op andere locaties en sowieso niet meer op stap voor werk. Deels omdat ik bang ben/was voor een extreem snelle bevalling en dus niet ver weg wou zijn, maar met als hoofdreden idd vermoeidheid en mijn grenzen bewaken. Ik ben vaak erg hard voor mezelf, en vind dat ik maar moet, maar uiteindelijk doe je het voor een kleintje en dat is het belangrijkste! Ik zou echt je grens hierin aangeven, ook al is het heel moeilijk. Wat niet gaat of waarvoor je zoveel energie moet gebruiken dat prive niet meer gaat of je dagen moet bijkomen is de grens echt bereikt.

En misschien een beetje troost, maar ik merk dat het niet zo is dat ik nu richting eind zwangerschap steeds minder energie heb. Het fluctueert nogal en sommige dagen heb ik energie voor 10 en andere doe ik rustiger aan. Wat dat betreft was ik het meest moe in het eerste trimester en rond eind tweede/begin derde.

Hier aan het aftellen.. 37+2 inmiddels en de magische ik mag thuis bevallen grens dus gered *\o/* afgelopen weekend bruiloft gehad en ontzettend genoten en gedanst nog, viel gelukkig niet tegen. Ik ben vandaag hopelijk de laatste grote klus aan het afronden en dan heb ik alles van de "ik wil het echt af hebben voordat uk komt lijst" af :D en ben erg benieuwd wie uit het topic als eerste de bevalling in gaat :):)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:06

Merci voor jullie mening en eigen ervaring te delen. Fijn ook om te lezen dat ik niet de enige ben die hiermee worstel. Heb daarnet dan ook laten weten dat ik niet ga deelnemen aan het panelgesprek. Het is gewoon te veel en te laat, zeker omdat ik dan op 8 weken van de bevalling sta.

Blijft toch moeilijk he, je eigen grenzen aangeven!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 15:56

Ik kan je alleen maar adviseren om er echt wat mee te doen.. Op mijn werk zijn ze er gelukkig heel makkelijk mee en kan het allemaal, kan me voorstellen dat dat niet overal kan.
Je kan er alleen zoveel ellende mee besparen, harde buiken, andere ongemakken of zelfs vroeggeboorte.. Beter om dat een beetje te voorkomen en goed naar je eigen lichaam te luisteren. De zwangerschap is 'maar even' gelukkig.

'Maar even' tussen haakjes want ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb stekende pijnen in mn liezen (hij is ingedaald maar beweegt ondertussen vaak nog fanatiek) dat ik af en toe amper kan lopen en de andere ongemakken als maagzuur (omeprazol helpt gelukkig), slapeloze nachten en andere pijnen ben ik ook helemaal klaar mee. Nu 37+6 en de gedachte dat ik nog door moet tot 41 weken (met t idee dat deze ook later komt want zoontje geboren op 41+4) maken me ook een beetje depressief.. := Hoop dat dit weer een down dag/week is en ik me volgende week weer wat beter ga voelen..

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 21:35

lene schreef:

Ik kan je twijfels omtrent de stuitligging en de ligging van de placenta niet wegnemen ben ik bang. Maar ik heb vandaag wel een geslaagde versie gehad. Dus mocht je daar nog dingen over willen weten, vraag maar raak!

Verder probeer ik morgen iets uitgebreider te reageren op iedereen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 16:49

Haha opvoelen _/-\o_ je werd vast bijzonder aangekeken Joanieke :j

Wat fijn dat de placenta voor de uitgang is weg getrokken Lene ! *\o/* Wel jammer dat de kleine spruit nu besloten heeft om in stuit te gaan liggen … hopelijk lukt een evt versie.

Poeh jeetje ik wordt al moe als ik hoor wat voor dagen je maakt Solleke! Logisch dat het te veel wordt! Goed dat je hebt aangegeven niet deel te nemen aan het gesprek. Snap wel dat je hebt lastig vind. Zeker ook als je zo besproken bent bij je werk.

Woehoe lekker bezig lady! Magische grens van thuis bevallen gehaald en nog lekker bezig de laatste klusjes aan het afronden en nog lekker gefeest op een bruiloft !

Gadsie wat vervelend Joanieke dat de laatste loodjes zo zwaar wegen en je lichamelijk veel last hebt. Kan me voorstellen dat de weken dan eindeloos duren en dan ook nog met het idee van overtijd gaan. Hopelijk komende dagen en weken nog weer wat meer momenten waarop je je beter voelt en nog wat kan genieten misschien !

Hier inmiddels 34 weken en m’n eerste week verlof en wat is dat heerlijk zeg haha. :P al druk bezig met wasjes draaien enz. Moet wel zeggen dat de dagen tot nu toe voorbij vliegen haha jeetje, maar ben lichamelijk ook nog fit dus dat scheelt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:45

Ik had vandaag gelukkig weer een betere dag. Morgen kleine man naar de opvang en daarna heeft m'n man een week vakantie, dus heb dan fijn hulp met alles. Voor m'n gevoel wat adem ruimte..

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:21

@ xladyx
Die vraag kan ik je antwoord op geven… ik :+

Afgelopen dinsdag 1 oktober met 37+0 ben ik bevallen van ons kleine mannetje Ewout. <3
2640 gram

Afgelopen maandag had ik een poli bezoek bij de gynaecoloog om te bespreken of het een stuitbevalling of geplande keizersnede zou gaan worden. Goed, positief gesprek gehad over stuitbevalling en dat zou het worden. Echter werd er voor het gesprek nog bloeddrukcontrole gedaan en die bleek te hoog. Werd doorgestuurd om bloed te prikken, urine inleveren en aan de ctg gezet voor alle zekerheid. Maar m’n lever en nier waardes bleken niet goed en zo had ik ineens zwangerschapsvergiftiging/ HELLP. Maar voelde mij gelukkig helemaal niet ziek.
Ze wouden de bevalling gaan inleiden maar hoofdligging zou wel gunstiger zijn. Zij en ik hadden nog wel vertrouwen in een tweede uitwendige versie, dus die toch maar gedaan maandagmiddag. Helaas die ook mislukt, maar ballonnetje kon gewoon geplaatst worden ondanks stuitligging.
Dinsdagochtend vroeg bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben! Weeenopwekkers werden gestart en tijdje later hebben ze de vliezen gebroken en toen ging het snel. 2 uur na vliezen breken was Ewout geboren.

Alles is zo snel gegaan. Van poli bezoek naar opname naar baby geboren allemaal in 24 uur tijd.
Sinds gisteren zijn we weer thuis, ivm HELLP moesten we 48 uur blijven. M’n waardes waren weer goed dalende en heb me dus verder ook niet ziek gevoeld.
Bloeddruk moet nog wel in de gaten worden gehouden, deze was vanochtend juist weer iets te hoog..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:09

Jaaaaa gefeliciteerd Pieneappel! *\o/* *\o/* Vervelend dat je zo onverwachts ingeleid moest worden maar ook wel fijn dat het snel is gegaan, en dat je je niet ziek hebt gevoeld. Ik hoop dat je bloeddruk snel weer normaal wordt! En natuurlijk gefeliciteerd met Ewout!! En geniet van de kraamweek <3

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:45

Nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon.
Hopelijk je bloeddruk vlug onder controle. Geniet van elkaar.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 07:26

Ooh gefeliciteerd met jullie lieve Ewout! Wat knap (en ik denk ook fijn dat het mocht?) dat je een stuitbevalling aandurfde!
Lekker van elkaar genieten! <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:17

Proficiat met de geboorte van jullie zoontje! Wel spannend geweest zo te lezen. Mocht hij al meteen mee naar huis?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 09:00

Pieneappel schreef:
@ xladyx
Die vraag kan ik je antwoord op geven… ik :+

Afgelopen dinsdag 1 oktober met 37+0 ben ik bevallen van ons kleine mannetje Ewout. <3
2640 gram

Afgelopen maandag had ik een poli bezoek bij de gynaecoloog om te bespreken of het een stuitbevalling of geplande keizersnede zou gaan worden. Goed, positief gesprek gehad over stuitbevalling en dat zou het worden. Echter werd er voor het gesprek nog bloeddrukcontrole gedaan en die bleek te hoog. Werd doorgestuurd om bloed te prikken, urine inleveren en aan de ctg gezet voor alle zekerheid. Maar m’n lever en nier waardes bleken niet goed en zo had ik ineens zwangerschapsvergiftiging/ HELLP. Maar voelde mij gelukkig helemaal niet ziek.
Ze wouden de bevalling gaan inleiden maar hoofdligging zou wel gunstiger zijn. Zij en ik hadden nog wel vertrouwen in een tweede uitwendige versie, dus die toch maar gedaan maandagmiddag. Helaas die ook mislukt, maar ballonnetje kon gewoon geplaatst worden ondanks stuitligging.
Dinsdagochtend vroeg bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben! Weeenopwekkers werden gestart en tijdje later hebben ze de vliezen gebroken en toen ging het snel. 2 uur na vliezen breken was Ewout geboren.

Alles is zo snel gegaan. Van poli bezoek naar opname naar baby geboren allemaal in 24 uur tijd.
Sinds gisteren zijn we weer thuis, ivm HELLP moesten we 48 uur blijven. M’n waardes waren weer goed dalende en heb me dus verder ook niet ziek gevoeld.
Bloeddruk moet nog wel in de gaten worden gehouden, deze was vanochtend juist weer iets te hoog..

Ik ben hier een stille meelezer geworden, maar ik wilde je even feliciteren! *\o/* Leuk, de eerste baby van het topic is geboren! Knap dat je de stuitbevalling aandurfde, en toch best heftig dat alles ineens zo snel ging. Geniet van elkaar!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:50

Zira1994, wat leuk dat jullie een geslaagde photoshoot hebben gehad.
Hebben jullie de foto's inmiddels ook al binnen?
Lekker genieten van je verlof.
Ik vind het heel dubbel: soms lijkt de tijd voorbij te vliegen en andere dagen kunnen me niet snel genoeg voorbijgaan.

J0anieke, opvoelen _O-
Kijk maar uit, straks word je de volgende keer in de opvoelbox gezet :')

lene, leuk om hier van je te horen! :wave:
Heel fijn dat je placenta nu op een betere plek zit, nu nog de baby goed draaien en dan ga je straks hopelijk een voorspoedige bevalling tegemoet.

Solleke_Noah, ja het is je werk maar het klinkt wel wijs om e.e.a. af te bouwen.
Nu had ik de 'luxe' dat ik van de bedrijfsarts en gynaecoloog vanaf 20 weken alleen nog maar halve dagen mocht werken i.v.m. de tweeling maar als jij nu al merkt dat je ertegenaan hikt en het niet trekt, dan is het je goed recht om aan de bel te trekken.
Je moet nog eventjes mee dus dan kun je nu beter alvast een pas op de plaats zetten.
Zo te lezen heb je een goede keuze gemaakt, daar mag je heel trots op zijn!
Je hebt niet alleen jezelf om voor te zorgen, maar ook je kindje.
Dat is een hele verantwoordelijkheid die je niet moet onderschatten.

Marlou91, zo fijn van je geslaagde versie. +:)+

Pieneappel, en ook hier natuurlijk nogmaals een dikke gefeliciteerd! <3

Ik heb inmiddels de 36 weken aangetikt en mag gaan aftellen *\o/*
De kindjes zitten allebei nog steeds lekker warm en lijken geen aanstalten te maken om eruit te komen.
Ze vermaken zich wel daarbinnen.
Ik heb het echt een stuk zwaarder maar wetende dat het einde voor ons in zicht is, trek ik het laatste stukje ook nog wel.
Nu hopen dat we de 37 wekengrens gaan halen en voor daarna hebben we een inleidingsdatum.
Ik moet me die avond melden voor een ballonnetje en dan blijf ik in het ziekenhuis slapen, dus dan hoef ik gelukkig niet meer heen en weer.
Het is alleen even de vraag of mijn vriend ook mag blijven slapen, dat hoop ik wel echt heel hard want we hebben alles tot nu toe samen gedaan en het lijkt me zo naar als we de laatste nacht voor de geboorte allebei alleen slapen.

Ondertussen kan ik nauwelijks meer wat.
Ik kom alleen nog de deur uit voor de controles in het ziekenhuis en verder heb ik zo'n beetje overal hulp bij nodig.
Mijn vriend is echt zijn gewicht in goud waard, die doet echt álles voor me zonder morren.
En dit is mijn 36 wekentoeter.
Tot voor kort was het nog best een subtiele buik maar hier is niks subtiels meer aan. :')
Afbeelding