Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:12

Matumi ik herlen dat gevoel hoor. Ik ben ergens blij dat ik nog niet enorm ben, heb ook nog zat wat ik moet afronden en dat is gewoon makkelijker zonder die buik maar ik voel mezelf wel.gewoon dikkig... en dan niet in de mooie zin.

Lisitano ik voel hem meestal smorgens kort.. maar svaonds als ik einde dag echt ga liggen kan ik hem hoef voelen. Dat is wel erg fijn.

Net gesprek met de dokter gehad over mijn migraine. Er is iets wat ik.mag maar geven ze liever niet. Mag wel iets anders via apotheek maar dat werkt sws minder dan wat ik nu heb.. maar moest dat toch ff proberen in de lomende 4 weken, als t echt te weinig doet moet ik bellen. Maarja je weet niet wanneer het komt. Is niet zo dat in het op afspraak krijg. Voelt een beetje frustrerend. Ik bel nooit en stelt me nu ook niet echt gerust dat ik me sws nog een keer zo beroerd moer voelen terwijl ze aan de telefoon al zeiden.. oh jeetje ja dat is geen doen. Maar goed. Is niet anders

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:23

Wat een prachtige babybuiken al dames! Hier nog niks te zien maar dat is ook niet raar met 12+5, 1e kindje en een forse bouw. Het afvallen lijkt wel eindelijk gestopt dus dat is positief!

Mindere conditie klinkt heel bekend haha, sta soms echt te kijken hoe buiten adem ik ben van sommige dingen.

Linn oh dat klinkt nog niet heel tof, liever natuurlijk dat er iets is dat nu al verlichting geeft. Lastig joh! Sterkte meid

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:24

@linn, ah vervelend van je migraine. Had je daar ook voor zwangerschap al last van? Hoop voor je dat minder wordt en dan medicijnen je helpen!

Ik vind het echt knap dat jullie nog hardlopen! Mijn conditie is echt achteruit gegaan en omdat ik al een hoge hartslag heb van mezelf moet ik er niet aan denken om ook nog te gaan hardlopen.

En mooie buiken zie ik voorbij komen! Mijne is nog vrij klein, wel duidelijk een buik, maar kan het nog goed verbergen als ik dat zou willen.

Ik heb sinds aantal dagen weer last van misselijkheid, overgeven en ook sinds aantal weken hoofdpijn. Meer mensen bij wie dat weg was en waar het rond 20 weken weer terug kwam?

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:30

Nouu idd respect voor de hardlopers! Ik liep tot half eind mei ook nog hard (rondjes van 2,5 tot 5 km, puur voor de conditie) maar sinds ik na het zwembad ga om baantjes te zwemmen heb ik niet meer gelopen. Ik ga het nu ook niet meer opstarten, zien volgend jaar wel weer. Mijn conditie is verder nog aardig oke, maar merk wel dat ik na een goeie inspanning wel ff moet rustig aan doen

Mijn buik begint sinds dit weekeind ook te groeien. Soms denk ik wooowh hij is mega, en t andere moment denk ik waar issie nou whaha! Op de foto's van de shoot is er ook amper iets te zien whaha!

oo bah Floortje vervelend van de misselijkheid en het overgeven! Hopelijk is het iets tijdelijks!

Linn1502 wat vervelend van die migraine! Ennn leuk een jongentje!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:33

Ja was voor de zwangerschap onder controle. Had het eerder heel vaak. Nu helaas word het getriggerd door hormonen. Niet zo erg. Probleem is een beetje, de medicatie die ik heb in geval van nood niet mag de laatste 3 maanden.

Laatste x was t zo erg dat ik 2 pillen nodig had om überhaupt mn ogen weer open te krijgen. En daarna nog 3 dagen op maximale dosis paracetamol heb geleefd km de dag door te komen.

Ze bedieden nu dus een middeltje aan dat iets meer doet dat paracetamol.. maar lang niet het zelfde is als mn echte medicatie. Nou als ik er daar laatst 2 van nodig had om uberhaupt mn ogen open te kunnen krijge.. kunnen jullie vast in denken dat dit idee me nu niet echt rust geeft.

Ja en er is nog 1 alternatief maar dat mag alleen als dat andere niet werkt. Voel dus alsof ik bewust nog een keer de ellende in Mag. Tuurlijk weet ik dat ze niet iedereen op zn blauwe ogen kunnen geloven dat ze het niet "zomaar" gebruiken..gelijks en als t zo is, moet ik t maar uit zitten maar voelt een beetje een eerlijk

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:52

Floortje, bij mij ligt het er heel erg aan wat ik doe. Ik heb eigenlijk altijd al last van misselijkheid smorgens als ik op sta met een honger gevoel.
Als ik daar bij nu bijvoorbeeld de vaatwasser in ruim dan is het echt helemaal mis.
Dat is nu sinds een week wel weer meer merk ik. Zit zelf nu in de 19e week.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:11

Ah linn dat klinkt echt naar. Ik vind hoofdpijn al super vervelend en dat is volgens mij niet eens vergelijkbaar.

Matumi, verloskundig had inderdaad advies gegeven om paar dagen helemaal niks te doen, kijken of het dan weg gaat. Dus dat ga ik proberen. Vooral het overgeven is vervelend, want ook al mijn vitamine pillen etc hou ik niet binnen. Ik ben ook weinig aangekomen tot dusver, en had eigenlijk gehoopt dat dat nu wel beetje zou gaan komen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:38

Nou als ik lees dat jij dagelijks misselijk ben, mag ik zeker niet klagen hoor!

Hopelijk ga je snel beter!

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:42

Hier sta ik (al helemaal na de bevalling) wel open voor een appgroepje.

Merk dat ik het vaak zo druk heb of moe ben dat ik totaal geen energie heb voor een bijleespost en vervolgens dus maar weer niks post.

Vervelend zeg die misselijkheid, hier in vlagen ook enorm misselijk vooral met die warmte.

Qua sporten hou ik het vooral bij wandelen/de paarden longeren. Hardlopen o.i.d. kan mijn lichaam echt niet meer aan.

Voor de rest gaat alles zijn gangetje. Nog regelmatig lekker aan de slag met onze pony's en de babykamer en kinderwagen besteld. Alweer halverwege dus het begint op te schieten! Ben zo bizar benieuwd naar onze kleine man <3

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:09

Ik sta ook wel open voor een appgroepje, denk dat het inderdaad makkelijker reageert dan zo. Ik heb nu ook alles netjes bijgelezen en dan typ ik nu iets en dan denk ik, oh god, wat was ook alweer bij wie?

Hier is het eventjes totale chaos, afgelopen weekend hadden we dorpsfeest, vandaag de diplomering van mijn klas gehad, morgen rapporten uitdelen aan mijn andere klas en dan woensdag mijn laatste werkdag :oo. Door alle drukte voelt het nog niet echt alsof mijn verlof bijna gaat beginnen, had nog sollicitantenstress, boze ouders door andere collega's wat ik op moest lossen en allerlei overdrachten. Hopelijk morgen een klein beetje een rustige dag. Morgenavond hebben we namelijk onze fotoshoot <3.

Ik ben voor mijn gevoel een olifant overigens. Met zomerfeest ook voornamelijk mensen die heel attent kwamen vertellen dat ik echt enorm was. Altijd fijn... maar goed, we gaan richting de 30 weken dus het is ook weer niet zo vreemd, snap vooral nooit zo goed dat mensen die neiging hebben om het dan uitgebreid te vertellen. Bedankt truus, ik weet zelf ook wel dat ik gigantisch ben...

Helpt misschien ook niet mee dat ik (zowel de vorige keer als nu) niet echt 'trots' ben op mijn babybuik ofzo. Vind het vooral onhandig en in de weg zitten en er uit zien alsof ik 700 kilo ben :'). Terwijl ik nu pas bijna 4 kilo zwaarder ben dan mijn startgewicht, dus dat valt opzich best mee.

Linn, migraine is een hel, sterkte :(:). Ook echt super balen dat je voor je gevoel zo bent afgescheept. Kun je niet je vriend/man laten bellen dat je het weer zo ernstig hebt en graag de medicatie wil hebben, dat je zelf niet in staat bent om iets te doen, zodat je het in elk geval in huis hebt? Niet helemaal de officiële weg, maar kan me wel voorstellen dat het fijn is om het in huis te hebben voor de zekerheid.

Matumi en Floortje, succes met de misselijkheid en het overgeven. Ik weet hoe het is :(:).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:05

Ook ik sta wel open voor een appgroepje omdat ik merk dat ik te veel mis om overal op te kunnen reageren.

Wat erg Lin dat je zo heftige migraine hebt. Ik heb het ook zwangerschapdgerelateerd en had 2 weken terug mijn eerste aanval. Met een halve dag was het wel grotendeels weg.

Balen Floortje vd misselijkheid. Is het jn jouw geval HG omdat je al verder bent dan de vroege zwangerschapsmisselijkheid?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:17

Scheelt dat ik het gelukkig niet dagelijks heb, heb nu al weer 2 goede weken maar toen de dokter belde voelde ik me wel ff rot. Bedankt iedereen voor het begrip!

Mijn vriend zag net goor t eerst mijn buik bewegen, heel bijzonder hihi

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 07:02

Ik breek weer even in zonder mega meeleespost :+

Ik wil ook wel in een appgroepje maar dan alleen als t topic niet doodbloed, dat zou ik wel heel jammer vinden :7

Ik ben onderweg met een meeleespost hoor, maar jullie gaan hàrd! :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:09

Van mij hoeven jullie echt geen bijleesposts te schrijven hoor :*

Rebecca, ik snap wel dat je het vervelend vindt dat mensen zeggen dat je groeit. Ik denk wel dat ze het echt niet gemeen bedoelen en mee willen leven met je zwangerschap. De meeste mensen vinden zo’n grote buik juist heel erg mooi :(:)

Linn, wat lomp van die arts. Misschien gewoon je gevoel uitspreken en het aankaarten wat je hier schrijft? Wel jammer dat je er nu “gedoe” van hebt :(:)

Floortje, ik zou het zeker even bij je verloskundige melden. Slik je al medicijnen tegen de misselijkheid? Wat vervelend zeg!

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 07:39

Ja die bijleesposten ben ik ook niet zo goed in dames! App groepje bind ik prima maar indd hoop ik dat he topic dan niet doodbloed of als de meeste richting bevallen gaan ofzo

Jaa heb het wel een beetje gezegd hoor lisitano maar ze praatte daar een beetje overheen. Kijk er zijn zat mensen die misbruik maken en se kunnen natuurlijk niet zien dat ik niet zo ben. Zo zie je maar.. want ik gebruik die medicatie van dokter nooit omdat die naar mijn gevoel minder snel inwerkt. Maarja dan had er nu wel in gestaan dat ik dat gebruik. Maarja! Lief dat jullie luisterde en mn vriend snapte mijn gevoel betreft het idee dat ik geen uitweg meer heb. Maar die zei het zelfde als jullie gewoon over maandje bellen datik graag alsnog se pillen wil.

Natuurlijk gebruik ik die alleen in uiterste nood, maar dan heb je iig iets bij de hand.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:32

@Senna, wij gaan ook maar een weekje op vakantie, ik vermoedde dat dit voor mij lang genoeg ging zijn. Ook uitzonderlijk eens all-in geboekt, kwestie dat alles in het hotel inbegrepen is als we een minder dagje hebben. 8-)

Ik weet niet waarover ik me druk maak, vermoedelijk het vliegen toch spannend zwanger (terwijl ik daar eigenlijk nuchter in ben), en schrik om toch iets met de zwangerschap te hebben daar. Nu we hebben vlak ervoor nog 20-weken echo op 21+4 weken, dus dat zal al grote geruststelling zijn!

@Lisitano, dat klinkt inderdaad geen leuke ziekenhuiservaring geweest. Gelukkig was er een positieve verzorgster wel! Je moet hier denk ik echt geluk in hebben..

@Bellex, qua opvang hebben wij de grootste stress gehad. We vonden pas plaats juli 2024 (4 maanden later dan ons plan), maar hebben het genomen uit angst niets te vinden. Nu hadden we bevestiging van een andere opvang die vanaf april kon, en waar we ook een beter gevoel bij hadden. Dus we gaan onze borg en inschrijvingsgeld bij opvang 1 kwijt zijn, maar gaan voor de 2de gaan. :evaw:

Denk dat vooral je gevoel volgen erin belangrijk is, omdat je achteraf anders spijt zou hebben. Wel raar dat ze inderdaad iemand de rondleiding laten geven, die weg moet.

De opvangnood is duidelijk heel hoog, voelden wij ook, en lees ik hier ook terug. Heel sneu eigenlijk..

@Judith, die opvang klinkt wel heel leuk! Echt genieten van de buiten!

Doppler lang over getwijfeld, maar toch niet gedaan. Ik ken mezelf dat ik zou stressen moest ik het niet vinden. Ik begin haar nu ook 's avonds in bed wel te voelen (of toch vrij zeker dat het dat is) ondanks placenta voor ligt. Mensen diendit hebben én de baby voelen, voelen jullie dit al langs buiten ook en vanaf wanneer? Gisteren twijfelde ik langs de buitenkant ook iets te voelen, maar soms denk ik ook dat ik gek wordt. :=

@Saskia, zo bijzonder die echo! Wel echt mooi, ondanks dat ik het vaak ook eng er vind uitzien!

@Linn proficiat met de goede echo en een zoontje! Zo leuk. Hadden jullie zelf een voorkeur?

Qua buik begint ie bij mij goed te groeien! Soms lijk ik ineens ontploft, en soms is het toch nog subtieler. Qua aankomen ben ik bijna nog niets bij, ben dus blij dat de buik wel groeit, anders zou ik me zorgen maken. Mooie buikjes hier ook al!

@Evamarie, proficiat met de goede echo!

@Rebecca, drukke dagen geweest dan! Hahaha, die opmerkingen. Maar vind dan ook je bent zwanger, dus dan kunnen zo'n opmerkingen nog net. Moest het nu fout zijn, zou het wel heel vervelend worden. Maar ik ken het gevoel wel, vind de buik niet verschrikkelijk, maar voel me wel heel lomp. }:0

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 10:13

Jullie vroegen nog naar buikfotos... Ik begin ondertussen wel echt de pan uit te rijzen :Y)

Afbeelding
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:49

Prachtig <3 <3

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:52

Je ziet er goed uit primavera!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:20

Moooi <3

Linn, snap ik dat het liever klaar hebt staan voor het geval dat. Zwangerschap en medicatie is niet gemakkelijk. En al helemaal omdat dokters elkaar soms tegenspreken daarin. Misschien heb je tegen dan iemand anders :)

Larisske, fijn dat er toch ergens anders eerder een plekje vrij was! Jammer van de borg, liever een plekje waar jullie je goed bij voelen en waar plek is als je het nodig hebt.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 13:57

Al een tijdje lees ik met jullie mee :)

Inmiddels durf ik mij ook te melden. Ouders en co zijn vorige week ingelicht en afgelopen weekend ook de laatste vrienden (op 1 na)

Ik ben 19 weken in verwachting van ons tweede kindje. We hebben al een dochter van bijna 1,5 jaar oud. Zij is ruim een maand te vroeg geboren dus wij zijn erg benieuwd wanneer deze spruit wil aanschuiven bij de familie :))

Morgen hebben wij de 20 weken echo, veel zin in. Vond ik de vorige keer erg leuk om te zien en ook spannend! We gaan ervan uit dat alles goed is, ik voel de kleine al regelmatig bewegen :D

Ik ben 3 december uitgerekend. Ik volg jullie verhalen graag. Ga proberen mee te kletsen maar ben meestal niet zo'n prater :=

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:20

Gefeliciteerd! Leuk en spannend te gelijk die 20.weken echo. Hoe voel je je verder?

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 14:58

Ik voel mij op zich wel goed. Ochtends soms beroerd. Wel af en toe erg moe en last van rug/bekken. Daarnaast last van duizeligheid.
Komt volgens de verloskundige door mijn lage bloeddruk. Dus voor de baby wel goed :). Vind het wel pittiger met een dreumes erbij. Dochtertje wil het liefst continu getild worden.. verder mag ik niet klagen :D

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 15:35

Zijn er hier ook mensen die met een zwangerschapskussen slapen? Vanaf wanneer doe je dat?
Ik heb 1, heb er wel eens mee geslapen maar vind het echt heel erg warm en wordt er juist extra wakker van als ik wil draaien.
Want dan zit ik met mijn benen er om heen en komt dus alles in de knoop :+
Ik heb hem nu meer gebruikt om ergens om heen te liggen met mijn benen want mijn man is nog veel warmer dan dat ding.

Laatst had ik alleen een kussen tussen mijn knieën gedaan om de rug wat te ontspannen, werd ik wakker met dat kussen in m'n armen haha! Dat werkt dus ook niet.