Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:55

Voor de crossfitters onder ons; welke schoenen hebben jullie? Mijn sneakers zijn nu officieel overleden dus tijd om te investeren in goede schoenen. Maar nu de vraag, welke? Er is zóveel keus _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 21:39

Geen cross fitter hier, doe wel aan bodypump en bodycombat. Vooral bij het laatste moet ik ook springen. Ik heb Asics gel-trabuco terra. Op aanraden van een collega voor mijn enkel. Heel erg tevreden mee! :) hiervoor had ik Nikes. Die gaven toch wat minder steun vond ik.

Maandagavond dus een lesje bodycombat gedaan. Vanavond bodypump. Nu rest van de week geen tijd. Misschien zaterdag thuis nog een kleine workout. Maar wil ook lekker van het zonnetje genieten nu het nog kan. En zondag toch naar het paard ivp sporten (en op kraamvisite moet ik ook). Ook omdat het dit weekend nog lekker weer is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 22:43

Ik zou zulke Asics oid niet aanraden voor CrossFit, teveel padding. Sowieso zijn hardloop/trailschoenen meestal echt vooral geschikt voor hardlopen en niet voor kracht/cross training.

Ik heb verder ook geen ervaring trouwens maar hoor/zie meestal Nike Metcons of Reebok Nanoflex voor CrossFit? :)

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 23:35

Ik vind ze prima. Dempen ook fijn.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 23:53

Ik sta ook met mijn Brooks Ghost 15 bij Burn hoor en ook bij Fitness.
Een fitness indoor schoen is niet geschikt voor hardlopen. Andersom kan wel vaak. Een trail schoen zou ik er niet voor gebruiken.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:36

Ik heb Nike Metcon voor Crossfit!
Belangrijk bij Crossfit is juist dat er geen of weinig demping in zit :D .
Al moet ik toegeven dat ik regelmatig de WOD op mijn hardloopschoenen doe omdat er vaak wel het ea aan springen of rennen in zit.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:57

Ja voor springen of rennen is een schoen met demping inderdaad prima, maar voor krachttraining en crossfit niet. Je mist dan echt stabiliteit (ze zijn gemaakt voor het tegenovergestelde): https://www.menshealth.com/nl/fitness/a ... rachthonk/

Voor CrossFit lastiger omdat je idd ook wel moet rennen en springen tussendoor, vandaar dat Metcons of zo dan het beste zijn want die zitten er een beetje tussenin.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:21

De echte fanatiekelingen hebben ook 3 paar schoenen bij _O- .
Metcons(oid), lifters en hardloopschoenen :Y)

Zelf doe ik krachttraining in de sportschool meestal op mijn Metcons of Vans.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:36

Ik ga eens kijken naar die Metcons. Ik deed het voorheen altijd op mijn Vans, maar die hebben nu de geest gegeven.

Edit; die zijn wel prijzig, nondeju _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:41

Oh ik kan prima fitnessen op mijn demping schoenen hoor. Ik mis in ieder geval geen stabiliteit!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:27

Graag post ik ook weer mee met dit topic, leuk om te zien dat jullie weer zo actief zijn.

Qua sporten ben ik vooral actief met klimmen en hardlopen, te ondersteuning daarvan doe ik ook yoga en krachttraining.

Op dit moment zit ik een beetje in een dipje wegens een knie blessure. Inmiddels al 5 weken dat ik niet of nauwelijks kan hardlopen. Ben nu wel aan het opbouwen, maar het stelt weinig voor.

Wel een leuk weekend in het vooruitzicht, ik ga met een vriendin klimmen in Duitsland

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 15:31

Ik doe voornamelijk krachttraining en dat doe ik meestal op mijn Axel Arigato's of Allstars. Nu sinds deze week de draad weer opgepakt en ga ik ook oefenen om te hardlopen, voorlopig nog even op de Axel Arigato's (type Marathon dus denk dat ze er stiekem voor gemaakt zijn := ), maar vooral vanwege dat dit mijn fijnste schoenen ooit zijn. Past van alle soorten Nike's etc wat ik maar heb gehad het beste bij mijn voeten en stand. Zodra ik enigszins hardlopen leuk ga vinden :Y) en ook daadwerkelijk kan ga ik wel investeren in goede hardloop schoenen.

Zoals al benoemd sinds deze week weer de draad opgepakt, wij hebben een enorme verbouwing gehad (nog niet helemaal klaar) dus nu weer tijd en ook mijn hoofd weer de goede kant op om andere dingen te kunnen doen. Ben weer gezond aan het eten, in een kcal te kort om tevens af te vallen, minimaal 10k stappen op een dag, 4-5x krachttraining en 2x in week hardlopen.

Btw.. ik mis de dikke arm emoji in dit topic :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 08:08

Ik train in de sportschool met Vivobarefoot Motus Strength.

Super flexibel, geen demping, veel ruimte in de breedte voor je tenen.

Loop in het dagelijks leven ook altijd op Barefoot schoenen of op blote voeten (thuis en in de tuin).

Alleen voor hardlopen specifiek wel een paar schoenen die wel demping hebben (maar nog steeds breder bij de tenen dan gemiddelde schoenen, van het merk Altra.
Gewone schoenen passen me niet meer, omdat mijn voeten breder zijn geworden door het vele blootvoets en op barefootschoenen lopen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 21:58

Afgelopen week was ik bekaf maandag. Lekker uitgerust.
Dinsdag een avondwedsteijdje gezeild, 3e plek.
Woensdag een avond wedstrijdje gezeild, 3e plek.
Donderdag vaste prik hardlooptraining en zeilles.
Het zeilen was heerlijk!
Vrijdag zaterdag en zondag wezen toerzeilen.
Waarbij ik ook nog een middag heerlijk gefietst heb.

Vermaak me.
Maar merk dat conditie niet echt beter wordt van het vele zeilen. Veel aan het hijgen tijdens hardlopen bijvoorbeeld.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:56

En als je iets langzamer gaat lopen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:58

Deze week geen tijd gehad om te sporten. Dit weekend ook niet. Dus heb me erbij neergelegd dat ik een weekje rust heb

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 23:19

Wij waren een weekje op vakantie en om het eten een beetje te compenseren heb ik ook daar lekker gesport :)

Vrijdag - hardgelopen
Zaterdag - workout in de gym
Zondag - rust
Maandag - hardgelopen
Dinsdag - workout in de gym
Woensdag - hardgelopen

Vandaag thuis ook weer een rondje gelopen :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:56

Afgelopen week weer genoeg beweging gehad, beetje overbelasting klachten in mijn onderbenen :')..
Dus ook even 2 dagen rust gehad en daardoor 3x krachttraining gedaan i.p.v. 4 en nu ook even goed nadenken hoe ik mijn stapjes ga invullen voor de komende week.
Maar ik ga wel sowieso 4x kracht training doen, alleen hardlopen en dan nog veel wandelen wordt hem deze week denk ik nog niet weer.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:32

Ik moet deze week ook een beetje behelpen. Mijn man is meerdere avonden weg deze week. Gelukkig heb ik de ruimte om thuis te trainen (kan niet weg ivm kleintje). Dus morgenavond kickboksen in de garage :) en dan hopelijk donderdag weer naar de gym voor kickbokstraining. En vrijdag en zondag hardlopen. Eventjes zoeken hoe het vrijdag lukt qua plannen (werk/kind/man weg).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:16

Gisterochtend naar de bodypump geweest en vanavond naar de bodycombat. Woensdagavond en donderdagavond staan wel ingepland. Zondagochtend ook.

Maar woensdag weet ik niet of me dat gaat lukken, drukke dag. Zondagochtend moet ik misschien een patiënt zien, dat weet ik pas vrijdag/zaterdag

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:26

Gisteravond toch naar de bodypump geweest :D

Vanavond staat ook gepland. Maar dan zou ik twee dagen achter elkaar de bodypump doen... En voel het ook wel in mijn benen. En mijn nek speelt weer op. Ik doe toch iets met sporten of in mijn slaap waardoor ik er elke keer wat last van krijg.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:53

Zertab schreef:
Gisteravond toch naar de bodypump geweest :D

Vanavond staat ook gepland. Maar dan zou ik twee dagen achter elkaar de bodypump doen... En voel het ook wel in mijn benen. En mijn nek speelt weer op. Ik doe toch iets met sporten of in mijn slaap waardoor ik er elke keer wat last van krijg.

Joh lekker bezig zeg!
Hmm wel verveld van je nek, misschien eens een manueel therapeut er naar laten kijken?

Hier net niet helemaal fit sinds gisteren dus maar even een aantal dagen op een laag pitje, woensdag nog wel echt lekker getraind.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 10:51

Hier gisteren weer een zware deadlift training. Alleen mijn hand wel echt lelijk open gehaald, dus we zijn even verbannen naar de pleisters. Misschien toch maar eens naar iets van grips/handschoenen kijken. Ik heb mijn handen wel hard nodig op het werk. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:25

Ik ben gisteravond wel geweest en ging goed! Nek is ook weer prima vandaag :)

Ik wil proberen morgen thuis te sporten, zodat ik zondagochtend niet hoef te gaan en naar het paard kan. En dan kan ik in de middag chillen in de zon :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 20:11

Vorige week maandag moe, moeten bijkomen van het zeilweekend.
Dinsdags een derde plek tijdens avondwedstrijd gezeild.
Woensdag een uurtje balanstraining op de sup en een wedstrijdje gezeild.
Donderdags hardlooptraining en zeilles.
En vr za zo besteed aan werk en uitrusten.