Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:36

Volgens het overzicht vooralsnog wel. Zelf ben ik echt te nieuwsgierig daarvoor, ondanks dat zowel jongen als meisje zeer welkom zijn. :D

Mag ik vragen of er een specifieke reden is waarom je het niet wil weten? Of is dat te bijdehand van me? :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:38

Sting schreef:
Even nieuwsgierig: zijn mijn man en ik de enigen hier die niet willen weten wat het geslacht van het kindje is?

Nee hoor, wij ook niet ;)

Reden: leuk als het een verassing is :)

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:40

Bij ons ook het verrassingseffect :Y). Er kan al zoveel met de huidige technologie, we willen dit graag ouderwets doen _O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 16:41

Ik ben een te grote control freak en ga ook echt de kleuren van de kamer erop afstemmen dus dan is het anders een beetje een grote gok. Dan had hij nu in roze bed gekomen :(:)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:51

Oja ik houd sowieso niet zo van het blauw en roze :+ , dus als er al een kamertje komt (eerst niet) dan wordt die niet eens die kleuren. Dus dat maakt het ook al makkelijk :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:52

Respect hoor! Ik vind verrassingen leuk, maar ik moet er zo lang op wachten. Als ik z'n haarkleur nu al zou kunnen weten zou ik dat ook zo aan ze vragen. :') :') :')

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 16:54

Hier ook een controlefreak! Dus wil het erg graag weten.

Vandaag tante geworden van een meisje, maakt me nog nieuwsgieriger wat het word. Nog een weekje geduld.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:13

Gefeliciteerd! Wel leuk dat ze straks qua leeftijd lekker dicht bij elkaar zitten. :D

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:16

Haha, mijn man hoefde het ook niet te weten hoor. Maar ik kan dat niet aan. _O- vind het 10 x handiger ook. Met naam verzinnen enzo. Vind dat zo lastig. Dus beter maar 1 naam hoeven te verzinnen haha.

Ik heb nu net snel sushi gemaakt met komkommer := heeel simpel. Maar had zoveel zin in die combi heerlijk

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:21

[***] schreef:
Gefeliciteerd! Wel leuk dat ze straks qua leeftijd lekker dicht bij elkaar zitten. :D

Dankjewel, ja erg leuk! Dit is dochtertje van mijn man zijn broer en vrouw. 8 weken voor mij is mijn nichtje uitgerekend, zij krijgt ook een meisje. Beide zien we regelmatig dus dat is wel leuk <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:24

Ja ik vind het ook gewoon lekker praktisch om het te weten, vooral ook voor het verzinnen van een naam

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:32

Naar welke kinderwagen zijn jullie aan t kijken? Ben wel benieuwd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:41

Freekieee schreef:

Ik heb er wat geprobeerd in de babydump, de goedkoopste waar mee te lopen viel was de easywalker Rudey daar.

Geslacht weten was vooral fijn voor onze autistische breinen :+
Inderdaad een meisje voor ons. <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:48

Lisewiesje schreef:
[***] schreef:

Dankjewel, ja erg leuk! Dit is dochtertje van mijn man zijn broer en vrouw. 8 weken voor mij is mijn nichtje uitgerekend, zij krijgt ook een meisje. Beide zien we regelmatig dus dat is wel leuk <3

Super leuk.en gefeliciteerd

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:49

Hier heb ik geen geduld om af te wachten. Als ik nu al kon weten hoe ze eruit zou zien zou ik het ook willen weten haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 17:52

Freekieee schreef:

Ik heb al een gekocht :o Een Cybex Priam is het geworden (elektrisch :+ dat was niet noodzakelijk maar een leuke aanbieding haha) compleet met wiegje, kinderstoeltje en autostoeltje (die ook helemaal plat kan)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:44

Grappig dat jullie allemaal te nieuwsgierig zijn! Ik snap het wel hoor, het is maar goed dat wij al snel duidelijk hadden dat we het niet wilden weten, anders was ik misschien nog wel van mening veranderd. Kamertje wordt een beetje geel/groen/bos, dus unisex. Namen verzinnen wordt een uitdaging!

Maar, we zijn niet de enige lees ik al ;).

Nog niet veel gekeken naar kinderwagens, wel me vanmorgen verdiept in draagdoeken/zakken, ook een hele wereld :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 20:58

Haha ja een naam verzinnen is sowieso een uitdaging! Poeh wat moeilijk. Mijn man wil het liefst iets Fries, ik absoluut niet :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:23

Ik dacht dat een meisjesnaam veel makkelijker zou zijn maar nu het er op aan komt blijkt dat nog vies tegen te vallen :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 22:40

Azmay schreef:
Ik dacht dat een meisjesnaam veel makkelijker zou zijn maar nu het er op aan komt blijkt dat nog vies tegen te vallen :+

Hier hebben we de naam al. Vond voor meisje zoveel makkelijker haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-22 23:22

Wij hadden Elina voor een meisje. Jongen deden we iets langer over.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:10

Voor een meisje zijn wij er ook uit, jongen nog geen idee

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:46

Wij wisten de jongens naam al voor ik zwanger werd en toen kreeg mijn partner een collega met (bijna) dezelfde naam en ze liggen elkaar niet zo goed dus die naam valt af _O- Lach er nu om, maar was echt mijn favo naam en heb er weken van gebaald en zijn dus weer terug bij af :=

Meisjesnaam twijfelen we nog tussen 3-4 namen, wachten even de geslachtsecho af zodat we niet voor niks gaan discussiëren :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 09:49

Oh, dat lijkt me heel vervelend Flowery! Kan me heel goed voorstellen dat je dan even moet schakelen. Er zijn dan blijkbaar toch wel veel namen die een negatieve associatie hebben, bijzonder is dat.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:11

Jullie gaan snel, even 3 pagina's bijlezen hoor! Mijn ziekenhuis afspraak van vandaag gaat niet door. Het ziekenhuis belde op dat de 13 weken echo van vorige week voldoende was. We hebben ook de NIPT uitslag en dit heeft het ziekenhuis ook meegekregen, alles is goed! Dus nu hebben ze de echo verplaatst naar 2 januari om 15:00 uur. De echo wordt gedaan door een verpleegkundige en zij/hij gaat naar het hartje luisteren. Dus ik denk dat ik pas met 20 weken het geslacht komt te weten. Ik ben zo ongeduldig haha. Ik voel me wel zo anders als met de vorige zwangerschap. Vaker misselijk, hoofdpijn en last van de hormonen.

@_charlot wat fijn dat de misselijkheid weg is. En je bent al over de helft! Ik heb geen ervaring maar ga er dit jaar wel heen. Vervelend van de ziekenhuis opnames zeg!

@mriek1990 gelukkig dat het meegevallen is en je weer beter voelt! Succes vandaag bij de verloskundige.

@Azmay heel veel beterschap!

@Ballard_L wat super spannend, de termijnecho!

@gnome ah wat super spannen de 20 weken echo! Musthaves moet ik even goed nadenken bij de eerste. Hydrofiele doeken, washandjes etc kan je niet genoeg van hebben. Met de krampjes vond ik musthave om te hebben: sab simplex of infacol. Of een pittenzakje vond ik ook erg handig. Ik heb ook zo schaap gehad met baarmoeder geluiden, dat vond ik ook een musthave. Hierdoor viel Luca als een blok in slaap.

@Marlis Ik heb ook de placenta aan de voorkant! Ze zeiden ook dat ik de baby pas laat voelde maar voel de baby met 13 weken al. Wat geweldig een meisje, gefeliciteerd! *\o/*

@QueenE hahah komt vanzelf, dan voel je niet anders haha! Ik herken het gevoel van de vorige keer dus voel het vanaf 13 weken wel heel goed. Het is een kleine drukte maker. Komt vanzelf!

@Vivianhesen het is ook gewoon veel prettiger dan zo'n strakke spijkerbroek. Ik betrap mezelf er ook op dat ik nu met 14 weken al leggings enz draag.

@flowery wat is jouw uitgerekende datum?

@Freekieee waarschijnlijk heb je dan te veel gedaan. Lekker uitrusten! Ik heb destijds een Dubatti kinderwagen gekocht. Ik ben zelf niet groot dus en mijn vriend heel lang. Dit paste perfect. Erg fijn!

@[***] super dat alles er goed uitzag!

@Sting ik ben gewoon te nieuwsgierig maar je hoort het wel vaker hoor!