Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:59

Ik vind het wel schrijnend dat er toch wel veel mensen zijn die het niet zelf kunnen regelen en daar blijkbaar ook niemand voor in de buurt hebben…

Nathalie18x

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:01

Ja ik vraag me af of er een vrijwilligersinstantie is die dit op zou kunnen pakken. Het is blijkbaar toch nog best een groot probleem.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:20

Miran schreef:
Ik vind het wel schrijnend dat er toch wel veel mensen zijn die het niet zelf kunnen regelen en daar blijkbaar ook niemand voor in de buurt hebben…

Ja en soms is het ook een beetje aandoenlijke en begrijpelijke koppigheid. Ik heb bijv een cliënt die het gewoon zelf wil kunnen regelen. Ik snap dat wel, maar uiteindelijk zijn ze er zelf de dupe van. Ik heb voorgesteld dat ze het op mijn gsm mocht doen, maar nee ze belde gewoon nog wel een keer.

En dat voorbeeld van die collega. Ik denk dat ik dan buiten werktijd haar geholpen had en met haar was gereden als ze dit graag gewild had. Dit soort situaties gaan me zo aan het hart. Maar ik ken de betreffende persoon niet.

En gelukkig gaat het wel vaak goed en zitten kinderen er bovenop om het te regelen. Ik heb de vraag al op mijn werk neergelegd of we hier niets mee kunnen en me al aangeboden vrijwillig te willen helpen.

Eigenlijk zouden alle thuiszorgorganisaties hier een paar vrijwilligers voor moeten hebben, zodat je iedere cliënt waarbij het niet lukt in contact kunt brengen met iemand van de vertrouwde thuiszorgorganisatie die ze hiermee gaat helpen. En ook qua vervoer zou het fijn zijn dat we hier mensen mee kunnen helpen.

Het is alleen zo lastig, omdat we zo’n enorme toestroom cliënten hebben en te weinig personeel. En daarnaast krijgen niet alle ouderen waarbij het niet lukt om een afspraak te maken thuiszorg. En hoe signaleer en bereik je hen? De huisarts of assistente zullen ook de tijd en capaciteit niet hebben om die groep te bellen en te vragen of het gelukt is.

En ik heb er ook geen beeld bij hoor om hoeveel mensen dit gaat. Maar ook de enkele gevallen vind ik erg sneu. Ik zie wel dat veel van deze mensen zo enorm bescheiden zijn en bang zijn andere lastig te vallen dat je hen eigenlijk niet of weinig hoort. Pas bij een gesprek komt dit naar voren en dan bedanken ze soms alsnog voor de aangeboden hulp.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:26

Ik denk dat hulp erbij voor sommige mensen echt nodig is

Als ik zie hoe mijn buren er moeite mee hadden en blij dat wij konden helpen

Er stond steeds op de site ook als je partner afspraak.wil, je moest bellen met het nummer dat in de brief staat..

Welke brief????

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:29

Dat is een goede! Ik zie dat sommige inmiddels wel een brief gehad hebben, maar sommige ook niet. Mijn moeder uit ‘57 geprikt met AZ mocht volgens de regels een afspraak maken en dat heeft ze gedaan voor deze zondag. Maar ze heeft nog steeds geen brief. Ik vrees dat de iets oudere generatie echt de brief zit af te wachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:37

Echwel schreef:
Welke brief????

Precies dat had ik ook al een aantal keren aangegeven... moeders en familie hebben tot op vandaag nog geen brief, maar zijn wel allen 70 +

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:44

Onze afspraken staan al anderhalve week, nog geen brief gezien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:45

Je schijnt toch ook een bevestigingsbrief te moeten krijgen.. of niet?
Heb je die wel al, bigone?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:49

Mijn man is gister geprikt....
Geen brief

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:51

Cer schreef:
Je schijnt toch ook een bevestigingsbrief te moeten krijgen.. of niet?
Heb je die wel al, bigone?

Indien je een partnerafspraak erbij wil moet je bellen, dat mocht niet want dan moet je eerst de brief hebben. Ik houd me netjes aan de regels maar hiermee konden ze me de rug op.
Mensen uit 45 wachten nog op de brief dus toen de oproepen voor onze leeftijd kwamen een dag later gewoon gebeld. En er werd helemaal niet naar een brief gevraagd anders had ik wel netjes gezegd dat ik die nog niet had. En gewoon een afspraak voor volgende week gemaakt , samen met man en nog een half jaar na vorige vaccinatie.
Bevestiging via mail en sms gekregen.

Dat er niet gebeld mocht worden ligt aan het giga capaciteitsgebrek van ggd.
Gewoon zorgen dat er online partnerafspraken gemaakt kunnen worden dan heb je dit gedoe ook niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:56

Ah zo, ja de bevestiging via de mail en SMS hebben wij ook al. De brief hadden we niet, wij hebben t online gedaan.

Ik meen dat je bij de eerste vaccinaties ook nog een bevestigingsbrief kreeg van je afspraak, waar oa die 'gezondheidsverklarig' bij zat.. is dat nu weer zo?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:09

Je krijgt een uitnodigingsbrief ( december 2023 waarschijnlijk :+ ) maar bij de vorige ronde ook een bevestiging via de mail volgens mij. Maar wij zijn door huisarts gevaccineerd en via ggd geen idee .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:24

Ik kwam dit tegen op Facebook, is dit in meerdere gemeenten?

Top actie!!
Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:27

Wie weet het

Buurvrouw 79
Vanaf vrijdag uit isolatie na corona, zegt toch booster te moeten halen

Ga vanavond maar effe helpen als het moet

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:42

1 vrijwilliger per GGD locatie die ouderen helpt om ter plekke een afspraak te maken. Zou al schelen lijkt me.

Klinkt goed van die actie van de huisartsen. Waar ligt Cranendonck? Kunnen ze dat aan? Lijkt me om een grote groep mensen gaan?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:00

Wij hebben in de gemeente juist een groep vrijwilligers die bij allerlei dingen kunnen helpen. Waaronder papieren en online dingen invullen. 1 keer per week inloop en anders per afspraak. Alleen kan je je afvragen of de mensen die dat nodig hebben dat ook weten of doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:05

Misschien kunnen die zich ergens kenbaar maken, voor hulp om afspraken te maken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:08

Ja, ze versturen regelmatig reclame blaadjes of eigenlijk informatie, de gemeente heeft daar nieuwsbrieven iver gestuurd, staat in de krant en staat uitgebreid op de site bijvoorbeeld. Maar toch missen mensen dat.

Enige voordeel van dit dorp uit de gemeente is dat ze zeer gelovig zijn, dus erg veel controle en ook hulp voor de ouderen. (Jongeren die niet gelovig zijn vallen daar wel buiten := ) maar dat is 1 dorp van de 4

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:56

Echwel schreef:
Wie weet het

Buurvrouw 79

Ze heeft net Corona gehad ?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:01

Moet ze dan niet zo wie zo 3 maanden wachten op een booster?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:08

bigone schreef:
Echwel schreef:
Wie weet het

Buurvrouw 79

Ze heeft net Corona gehad ?

Ja maar ze zegt dat ze toch booster moet..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:16

Nou ben effe aan invullen geweest maar ze moet idd 3.maanden wachten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:18

Hoeveel dagen heeft die booster nodig om optimaal te gaan werken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:29

Nikass schreef:
Hoeveel dagen heeft die booster nodig om optimaal te gaan werken?

Een week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:34

Echwel schreef:
Nou ben effe aan invullen geweest maar ze moet idd 3.maanden wachten

Ja dat wordt idd steeds gezegd :j