Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:54

Ik had dat bij de eerste ook heel erg, verstopte melkklieren en kanalen.

Wij zijn melkveehouder, ik heb toen uiermint zalf van de koeien op mijn borsten gesmeerd.
Dat gebruiken wij als we denken dat een koe tegen een uier ontsteking aan zit.
Werkt altijd en waarom zou het bij ons anders werken.

Dus gebruikt en dat werkte echt heel goed

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:34

Eilinora schreef:
Ik had dat bij de eerste ook heel erg, verstopte melkklieren en kanalen.

Wij zijn melkveehouder, ik heb toen uiermint zalf van de koeien op mijn borsten gesmeerd.
Dat gebruiken wij als we denken dat een koe tegen een uier ontsteking aan zit.
Werkt altijd en waarom zou het bij ons anders werken.

Dus gebruikt en dat werkte echt heel goed

Hier ook gebruikt en werkt als een tierelier! Wel goed afwassen alvorens het voeden :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 02:22

Ohh daarom hou ik van bokt. Dit zijn tips waar google niet mee komt. Ik ga morgenochtend (naja, straks dus eigenlijk) gelijk naar de welkoop!

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 04:12

Cai-pan gebruiken wij ook voor dit soort dingen. Maar ook bij hoofdpijn/migraine, verkoudheid etc.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 04:46

Mocht welkoop het niet meer hebben dan gewoon even bij een boer aankloppen hoor.
Als je het kort uitlegt willen ze vast wel een potje vullen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 08:30

Eilinora schreef:
Mocht welkoop het niet meer hebben dan gewoon even bij een boer aankloppen hoor.
Als je het kort uitlegt willen ze vast wel een potje vullen.

Sorry hier moest ik stiekem even om gniffelen. Hallo boer, ik geef borstvoeding. Ik heb op een paardenforum gelezen dat jij waarschijnlijk een creme hebt dat helpt tegen ontstoken melkklieren. Zou ik daar een beetje van mogen? }:0 :')

Hier loopt de borstvoeding wel weer ok. Ik begin te merken dat zoonlief minder vraag overdag. Dus ik denk dat ik binnenkort over kan gaan naar 1x kolven overdag...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:21

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bv en kv mengen en verstopping en zo ja, is er iets wat heeft geholpen? Baby is nu 9 weken, ik kolf fulltime omdat hij door iets verkort tong en lipriempje niet goed vacuüm zuigt en enorm krampjes kreeg. Heb helaas niet altijd voldoende bv, maar hij heeft nu dus luiers met dunne bv poep en klontjes kv. Heeft de afgelopen 2 weken ook maar 2x gepoept, ik vermoed dat er nog een klont voor de uitgang zit := ben eerder deze week geswitcht van gewone kv naar nutrilon omneo in de hoop dat dat gaat helpen

Nelleke, masseer je ook tijdens het voeden? Ik masseer borst een uur voor het voeden, en daaarna ook tijdens het kolven om zo’n klont weg te krijgen, als ik dat niet doe krijg ik m ook niet weg. Heb er soms wel drie sessies voor nodig, maargoed, beter dan een borstontsteking denk ik dan maar
Laatst bijgewerkt door Jade op 02-09-21 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:25

Ik heb toen ik het ging mengen, omdat ik begon met afbouwen van het kolven, Nutrilon PreFea gegeven. Die was erg fijn. Op gewone kreeg hij meteen last van zijn darmen.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:37

Hebben jullie tips voor een fijne voedingsbh?
Ik moet er wat bh's bij...

Nelleke, hopelijk is het snel over.
Ik had laatst ook een verstopt melkkanaal en een harde plek. Ik kolfde ook weinig uit die borst, gelukkig nu 2 weken later is het weer helemaal in orde!
Die stress of je wel genoeg kolft voor een voeding is niet zo fijn..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 09:43

Ik heb er een aantal van Hunkemöller en daar ben ik wel content mee. Maar bij mij hoeft een bh niet heel veel werk te doen :))

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:10

Ik heb een paar fijne van prenatal (grijs met zwart, zonder beugel). Maar heb geen joekels van borsten en dus minder ondersteuning nodig dan sommige anderen denk ik.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:13

Hij is weg *\o/*

Dacht vannacht dat m'n borst ging ontploffen. Arme beeb 3x wakker gemaakt (maar die kan je altijd wakker maken voor een beetje melk) en vanmorgen was m'n borst weer soepel en geen harde schijven en knobbels meer. Wel nog een beetje beursig. Iedereen dank voor het meedenken. Heb toch de cai-pan en de lecithine gehaald voor de zekerheid.

Tara, ik heb deze van de H&M, zijn echt heerlijk zacht. Nu denk ik dat ze niet fijn zijn als je hele grote zware hangende borsten hebt, maar ik vind ze super fijn. https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0973980001.html

Hier alleen ervaring met mengen van BV met johannesbroodpitmeel. Daar kreeg ze een soort pindakaasontlasting van. Stoppen met johannesbroodpitmeel was de oplossing, maar naar heb jij niks aan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:24

Fijn Nelleke!

Ik heb een behoorlijke cupmaat, zeker toen :') Ik zweer bij de Bravado en dan de meest simpele. Ik heb meerdere beha’s geprobeerd en niets zat of ondersteunde zo fijn als deze.
Ik draag ze nog steeds weleens :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:47

Ik heb er van noppies, anita, bonprix en nu een kolf/boedingsbh van bol.com.

Behalve dat ik overal de grootste maat moet (had een E voor de zwangerschap) merk ik weinig verschil qua comfort.
Die van bonprix zijn wel iets leuker voor het oog, want die hebben ook een stukje kant en een strikje enzo, waar alle andere van die klassieke zwarte lycra dingen zijn.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:50

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:55

Tara wat voor maat heb je? Ik had toen ik bv gaf echt geen courante maat. Was drama destijds om iets fijns te vinden.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:00

Tara_13 schreef:
Hebben jullie tips voor een fijne voedingsbh?
Ik moet er wat bh's bij...

Nelleke, hopelijk is het snel over.
Ik had laatst ook een verstopt melkkanaal en een harde plek. Ik kolfde ook weinig uit die borst, gelukkig nu 2 weken later is het weer helemaal in orde!
Die stress of je wel genoeg kolft voor een voeding is niet zo fijn..

Ik had in het begin die van de H&M, maar die vond ik na een maand of 4 te weinig steun meer geven. Ik draag nu de Noppies Cotton Melange en Honolulu. Beide zitten als een normale voorgevormde beugel bh, wat ik erg fijn vind. De Cotton Melange is iets soepeler en zachter qua stof.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:09

Ik ben wel tevreden over de Noppies Honolulu, gebruik ze al sinds B, dus al met al toch al bijna 4,5 jaar en ze voldoen nog steeds prima.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:21

Jade schreef:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met bv en kv mengen en verstopping en zo ja, is er iets wat heeft geholpen? Baby is nu 9 weken, ik kolf fulltime omdat hij door iets verkort tong en lipriempje niet goed vacuüm zuigt en enorm krampjes kreeg. Heb helaas niet altijd voldoende bv, maar hij heeft nu dus luiers met dunne bv poep en klontjes kv. Heeft de afgelopen 2 weken ook maar 2x gepoept, ik vermoed dat er nog een klont voor de uitgang zit := ben eerder deze week geswitcht van gewone kv naar nutrilon omneo in de hoop dat dat gaat helpen

Nelleke, masseer je ook tijdens het voeden? Ik masseer borst een uur voor het voeden, en daaarna ook tijdens het kolven om zo’n klont weg te krijgen, als ik dat niet doe krijg ik m ook niet weg. Heb er soms wel drie sessies voor nodig, maargoed, beter dan een borstontsteking denk ik dan maar

Bereid je de fles kv wel goed? Dus echt met bereiden roeren/ mensen met een vork. En warm genoeg water zodat het poeder makkelijker smelt?

Hier 3 kinderen met behoorlijke obstipatie en uiteindelijk hielp het tijdelijk geven van lactulose en Hero voeding bij jongste en oudste het beste. De oudste kreeg Hero comfort ivm reflux en jongste gewone Hero. Nutrilon geeft vaker obstipatie klachten.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:35

Iemand hier nog een idee over groene poep? Dochter heeft al ruim 2 weken alleen nog maar groene poep, geen gele bv poep meer. Ze is wel verkouden dus ik vraag me af of t alleen daar aan kan liggen? Ze lijkt er verder geen last van te hebben al poept ze wel vaker dan voor dit begon. Overdag drinkt ze 1 borst voor t slapen gaan in de avond 2.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:52

Fijn Nelleke!!

Ik heb een beugelloze voedingsbeha van Noppies die heel fijn zit zonder te knellen.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 12:54

WillemYntJee schreef:
Iemand hier nog een idee over groene poep? Dochter heeft al ruim 2 weken alleen nog maar groene poep, geen gele bv poep meer. Ze is wel verkouden dus ik vraag me af of t alleen daar aan kan liggen? Ze lijkt er verder geen last van te hebben al poept ze wel vaker dan voor dit begon. Overdag drinkt ze 1 borst voor t slapen gaan in de avond 2.

Dit kan zeker aan de verkoudheid liggen!

Poep wordt groen bij de volgende situaties:

1. Een infectie
2. Een allergie
3. Te weinig melk
(4. Bij sommige speciale kunstvoedingen)

Als ze verder goed groeit en geen klachten heeft zou ik even aankijken tot de verkoudheid weg is. Als het groen/verkoudheid lang duurt kun je eens bij het CB of de huisarts navragen.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 13:09

Wat pikkepor zegt.
Overigens heeft mijn eerste echt onwijs lang groene poep gehad en nooit een oorzaak voor gevonden. Hij groeide goed, had geen kramp en was vrolijk.

Als je zelf veel groene groenten eet kan de poep van de baby ook groenig zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-21 14:31

Ook bij teveel melk kan een baby groene poep krijgen, door teveel suikerrijke voormelk en te weinig vette achtermelk.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 14:43

Haar groei is nu weer goed na t laseren van t tongriempje. T is echt alle kleuren groen, soms wat donkerder soms bijna neon groen. Hm teveel melk zou kunnen (ik kolf met gemak 160 uit 1 borst.. ), maar dit is dus pas sinds 2.5e week zo. Daarvoor was t wel gewoon geel. Is t dan nog aannemelijk dat t daaraan ligt?
Ik denk dat ik t voorlopig maar op de verkoudheid gooi. Over een week of 2 moeten we weer naar t cb.