Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:
Babootje schreef:Elisa2 schreef:
Dit is een artikel van begin September. Er is wat te zeggen voor die strategie en ik denk ook wel dat dit het aanvankelijke idee van het kabinet ook was. Alles loslaten en mensen de ziekte weer op een natuurlijke manier laten doormaken in de hoop op een minder ernstig verloop. Maar nu in November zien we wat de gevolgen hiervan zijn; ik denk dat de huidige druk op de ziekenhuizen en IC's boven verwachting is. Bovendien leidt het ongebreideld laten rondgaan van het virus tot nieuwe mutanten.
Elisa2 schreef:Lijkt me dat ze dan wel weet waar ze het over heeft als immunoloog, persoonlijk denk ik dat het altijd goed is om meerdere artikelen te lezen van verschillende mensen met verschillende standpunten om een open blik te houden naar beide richtingen.
Cer schreef:Goede vraag.Hoe kan je mondjesmaat met een virus in aanraking komen (anders van via een vaccin?). Je krijgt toch gewoon de volle lading?
Elisa2 schreef:Volgens mij is het uitgangspunt van deze dame trouwens dat het immuunsysteem verzwakt raakt door de vaccinaties.
ravellie schreef:Daar was ik idd benieuwd naar
Valt mij op dat een vaste groep hier alles als waarheid verkondigt.
Of vooral veel komen met nieuws dat via de overheid komt.
Ik ben meer benieuwd naar de persoon achter de bokker,wat zijn je bronnen?werk je op een lab?in een ziekenhuis?bij een huisarts?wat maak je zelf mee?
En hoe vertaal je dat naar de huidige situatie
IMANDRA schreef:ravellie schreef:Daar was ik idd benieuwd naar
Valt mij op dat een vaste groep hier alles als waarheid verkondigt.
Of vooral veel komen met nieuws dat via de overheid komt.
Ik ben meer benieuwd naar de persoon achter de bokker,wat zijn je bronnen?werk je op een lab?in een ziekenhuis?bij een huisarts?wat maak je zelf mee?
En hoe vertaal je dat naar de huidige situatie
"een vaste groep hier alles als waarheid verkondigt."
Een vaste groep deelt hier cijfers en conclusies uit betrouwbare, degelijke onderzoeken, in plaats van anekdotes en eigen ervaringen. Die vaste groep controleert elkaar ook in die zin (als iemand iets plaatst wat niet klopt, dan wordt dat verbeterd). Wiens informatie ook strookt met die van de experts, onderzoekers, gros van de artsen.
Ik hoop dat je niet wil impliceren dat bijv. ibbel minder kennis heeft dan jij als verpleegkundige die al een paar keer informatie heeft gedeeld die níét in het algemeen voor heel Nederland geldt (sterker nog, tegenstrijdig is met wat cijfers over heel Nederland laten zien)?