Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:05

Tiggs schreef:
Fitzroy schreef:
Gesprekje met de doktersassistente:
Ik: ‘Ik heb zaterdag een injectie gehad met het Janssen vaccin en ik verga nu van de jeuk, kan dit’
DA: ‘Hoeveelste injectie was dit, mevrouw’
Ik: ‘Ik weet niet beter dan dat Janssen maar 1 injectie is’ _O-

Ze adviseerde cetirizine. Maar had zelf nog Aerius liggen dus neem ik dat maar. Helpt ook tegen jeuk.

Nee, ik heb geen uitslag, alleen jeuk.

Ja, Janssen schijnt dus bij de tweede prik helemaal geen bijwerkingen te geven!

Ja, ik ga een tweede halen :):) Als ik dan van de jeuk af ben ...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:29

Tis slordig van de assistente maar ergens snap ik het wel.
De laatste weken is het in de huisartsenpraktijk aan de telefoon alleen nog maar vaccinatie voor en na, de ene heeft een vraag, de ander wil een bepaald vaccin, weer een ander wil een bepaald vaccin niet, iemand die eerder weigerde die nu toch wel weer en toen kwam Hugo met het fantastische plan om te roepen dat de tussentijd wel verkort kon worden en toen gingen ze allemaal los want hugo zegt het en wij mogen het regelen. Dus weer 500 oproepen maken, ruimte huren, personeel regelen.. jongens ik zal zo blij zijn als we deze ellende gehad hebben..

Edit: sorry voor deze frustratie uiting, ik ben zo blij te lezen dat jullie allen de prik halen _/-\o_

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:43

Dan nog komt iemand met een serieuze klacht natuurlijk. Beetje aandacht mag daar wel naar toe. Zeker gezien het gewoon een medische klacht is

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:46

lenaa_tje schreef:
Dan nog komt iemand met een serieuze klacht natuurlijk. Beetje aandacht mag daar wel naar toe. Zeker gezien het gewoon een medische klacht is

Zeker weten, ik beantwoord ook ieders vraag met evenveel geduld en aandacht, daarom vind ik het ook een slordige reactie van de assistente

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:49

Polly, ik snap jou ook wel. Ik was waarschijnlijk een van de eerste die belde met bijwerkingen na het Janssen vaccin. Zoveel mensen zijn daar toch nog niet mee gevaccineerd. Ik denk dat ze nog helemaal ingesteld was op Pfizer/Moderna/AZ verschijnselen.
Ze moest echt even schakelen ;)

madeliefw

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 22:56

Ik heb ook gebeld hoor, ontwikkelde drie dagen na de janssen hoofdpijn. Bleek holteontsteking te zijn maar kneep m toch even. Nu 3 weken later pas vanaf. Maar zat wel even in de stress van is dit normaal na janssen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 23:43

Polly schreef:
Tis slordig van de assistente maar ergens snap ik het wel.
De laatste weken is het in de huisartsenpraktijk aan de telefoon alleen nog maar vaccinatie voor en na, de ene heeft een vraag, de ander wil een bepaald vaccin, weer een ander wil een bepaald vaccin niet, iemand die eerder weigerde die nu toch wel weer en toen kwam Hugo met het fantastische plan om te roepen dat de tussentijd wel verkort kon worden en toen gingen ze allemaal los want hugo zegt het en wij mogen het regelen. Dus weer 500 oproepen maken, ruimte huren, personeel regelen.. jongens ik zal zo blij zijn als we deze ellende gehad hebben..

Edit: sorry voor deze frustratie uiting, ik ben zo blij te lezen dat jullie allen de prik halen _/-\o_

Waanzin die drukte op de lijn bij de hap (Amsterdam). Ik had twee weken geleden mijn pink serieus open gehaald aan een lantaarn op de begraafplaats. Even wat rekenwerk en mijn tetanus stamt af van langer dan 10 jaar terug. Het was een zaterdag, dus ik bel de hap. ‘Er zijn 150 wachtenden voor u’. Ik heb weer opgehangen. Echt, daar heb ik geen geduld voor. Ik ben blij voor iedereen die in de zorg werkt als we weer terug kunnen naar normaal. Wat een onderneming die vaccinaties.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:56

Gisteren geprikt met Janssen. Net ziek gemeld. Zo'n spierpijn dat ik er gewoon misselijk van ben. Zo kan ik niet voor de klas staan.... Hopelijk knapt het gauw op, ik ben nooit ziek.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:06

Hier hebben de huisartsen met zijn allen gezegd via de media dat eerder prikken logistiek een probleem gaat geven...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:28

Echwel in welke context moet ik jouw zin plaatsen? Eerder prikken dan wat?

Ik zag gisteren op de NOS dat de 1979/1980 mensen een afspraak mogen maken en vanaf 4 juni ook een brief kunnen verwachten. Kon gelijk een afspraak maken en ben 19 juni en 24 juli aan de beurt.
Pfizer of Moderna en mooi voor de vakantie klaar. Wederhelft ook.

Worden op zaterdag en zondag geprikt. Werk op maandag en dinsdag thuis, dus met een beetje geluk kan ik woensdag gewoon weer met het OV naar het werk. Want als ik klachten van de vaccinatie heb, lijkt het mij niet de bedoeling om in het OV te gaan zitten?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:30

Marlies in het kader dat er minder rijd tussen de 2 astra entingen mag zitten

Ze willen niet voor 2 of 3 weken eerder zoveel op poten zetten plus dat ze niet eerder geleverd krijgen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:11

Ah zo, dat haalde ik niet uit je berichtje.
Tja eigenlijk wel logisch, het enige wat ze kunnen doen om het te versnellen is de vrije plekken die ze nog hebben zoveel mogelijk opvullen met 2e prikken en zo die wat naar voren halen. Maar dat zal geen weken winst opleveren.
Logistiek alles naar voren halen is een veel grotere uitdaging natuurlijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:30

Huisartsen plannen vaak een dag in om te vaccineren, vaak ook in het weekend om het andere werk door te laten gaan.
Ze moeten dan personeel regelen (prikkers, kaartjes schrijvers, toezicht), locatie voor het wachten na de prik, de vaccins zijn nog niet binnen, de meeste uitnodigingen zijn al verstuurd etc etc. Het is logistiek gewoon niet handig om alles te veranderen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:22

Ik heb zondag mijn eerste Pfizer prik gehad :D Vrouw zelf kon gelukkig goed prikken, voelde er bijna niks van! Alleen nu zit ik met een giga spierpijn in mijn arm, dit is de tweede nacht geweest dat ik er steeds wakker van werd als ik er overheen rolde. Maar, ik ben blij dat ik hem heb gehad!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:14

Mijn in partner heeft vandaag ook zijn vaccin gehad. Janzen dus hij hoeft er maar 1. Krijg je trouwens na inloggen met je digi-D op de site van het RIVM te zien dat je gevaccineerd ben? Bij mij staat er namelijk niets maar ik ben in januari op mijn werk gevaccineerd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:16

Ik ben ook via mijn werk gevaccineerd en op mijn rivm staat hij ertussen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:14

Napie schreef:
Mijn in partner heeft vandaag ook zijn vaccin gehad. Janzen dus hij hoeft er maar 1. Krijg je trouwens na inloggen met je digi-D op de site van het RIVM te zien dat je gevaccineerd ben? Bij mij staat er namelijk niets maar ik ben in januari op mijn werk gevaccineerd.

Dan zijn de gegevens vanuit je werkgever of nog niet verwerkt of nog niet doorgegeven. Ik denk het eerste want er was sprake van een fikse achterstand bij het invoeren van gegevens. Je kunt altijd even navraag bij je werkgever doen .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:38

Napie schreef:

Ja die moeten er wel in staan, tenzij je geen toestemming hebt gegeven om je gegevens met het rivm te delen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 22:41

Wij moesten eigenlijk dezelfde dag van vaccineren de gegevens aanleveren van het ziekenhuis. Dus dan zijn ze daar wel rijkelijk laat mee....
Ik ben eind april gevaccineerd, maar mijn gegevens stonden heel snel in mijnRIVM.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:44

Echwel schreef:
Hier hebben de huisartsen met zijn allen gezegd via de media dat eerder prikken logistiek een probleem gaat geven...

Mijn vriend is afgelopen maandag via de huisarts gevaccineerd met AZ en hij kreeg meteen de vraag of hij ook op een bepaalde dag in juli zijn 2e prik kon halen ipv pas in september. De HA gaf aan dat hij niet kon beloven dat het door zou gaan, zij zijn immers afhankelijk van wat er wordt geleverd, maar wel zijn uiterste best zou doen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:11

Napie schreef:

Als je het op de officiele manier hebt gedaan zou ik wel verwachten dat het er al in staat, dat is meestal binnen een dag nadat het wordt doorgegeven. Maar kan ook zijn dat ze erg achterlopen. Januari is wel echt een eind terug, ik zou even mailen met degene die het hebben geregeld?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:53

Ik ben ook op werk gevaccineerd en daar blijkt alleen anoniem te zijn doorgegeven aan rivm wie gevaccineerd is. Met andere woorden: niet doorgegeven voor registratie dus :')
Wellicht is dat het?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:13

Op basis waarvan kan je een vaccinatie paspoort krijgen? Krijg je daar dan geen problemen mee als er niets bekend is bij het RIVM?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:25

Dit staat op Rijksoverheid
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ertificaat
Heeft u geen toestemming gegeven om uw vaccinatiegegevens met het RIVM te delen? Dan zal er een andere manier ontwikkeld worden om uw vaccinatiegegevens op te vragen. Deze route wordt nu verder uitgewerkt. Dit geldt ook voor mensen die gevaccineerd zijn in het buitenland.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:44

Sanet schreef:
Wij moesten eigenlijk dezelfde dag van vaccineren de gegevens aanleveren van het ziekenhuis. Dus dan zijn ze daar wel rijkelijk laat mee....
Ik ben eind april gevaccineerd, maar mijn gegevens stonden heel snel in mijnRIVM.

Bij het ziekenhuis waar ik de prik kreeg werd juist aangegeven dat ze alle prik rondes bij elkaar lieten komen en dan pas opstuurde.