Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:23

Is er een Noord-Hollandse bokker die super blij is dat die avondklok nu wss gaat verdwijnen omdat ze echt in de problemen kwamen met laatste voerrondes etc? Dan mag er een PB mijn kant op.

Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 03:09

Wij voeren gewoon wat eerder, eerst dacht ik dat ik het allemaal niet ging redden maar met wat aanpassen prima. Zocht eerst voor mezelf smoezen om er niet aan toe te willen geven dat ik optijd binnen moest zijn maar was trouw elke avond toch om 21 u binnen en ben er nu eigenlijk wel aan gewend.

Moest 1 x met spoed naar stal van de week om 01.00 u in de nacht omdat er 1 vast lag in de box wat ik op de camera zag. Voelde mij als een dief in de nacht die rare dingen deed om in de auto te stappen en om 1.30 met paard lief langs de laan liep om de benen te strekken.

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 07:52

Wij voeren ook iets vroeger.
Op zich geen probleem, lukt dat wel.
Alleen de dagen dat ik later uit mijn werk ben is het even door gaan om alles af te krijgen en de paarden genoeg aandacht te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:30

Blijkt het allemaal dus wel mee te vallen :D

Al is de avondklok er nu af bij jullie, het heeft misschien wel even aan het denken gezet voor de toekomst. Als je eens keer minder mobiel bent, een keer fiks later dan voorzien, ander levensritme, vakantie... Dat er vaak minder problemen zijn dan je zou verwachten. Paarden zijn best flexibel hoor.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:31

de avondklok is er niet vanaf bij ons ;)

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:51

Helaas niet nee... Vrijdag kan er nog anders worden beslist.

Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:09

Varekaj schreef:
Blijkt het allemaal dus wel mee te vallen :D

Al is de avondklok er nu af bij jullie, het heeft misschien wel even aan het denken gezet voor de toekomst. Als je eens keer minder mobiel bent, een keer fiks later dan voorzien, ander levensritme, vakantie... Dat er vaak minder problemen zijn dan je zou verwachten. Paarden zijn best flexibel hoor.


We hebben nog een avond klok, nog even afwachten.

Ach de paarden hebben hier sowieso alleen in de ochtend een ritueel, met de avond rondes voerde we sowieso pas wat ons uit kwam wat betreft werk enz.
Maar dat is alleen omtrent hun biks, hooi hebben ze nagenoeg de hele dag in bezit. Maar wanneer ze op hun box gaan voor de nacht is wanneer wij er pas zijn in de avond. Nou nu staan ze dus bijna alle avonden
Voor 19 u binnen HAha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:37

Ja had gemist dat de klok er wel nog even is tot morgen.
Met het rotweer van de voorbije weken was ik eigenlijk ook standaard vroeg thuis. Mijn ene pony die volpension staat heeft de voorbije week fiks koliek gehad. Ik kreeg om 20u30 ongeveer telefoon van de stalhouder. Nu hebben wij in B geen avondklok maar nachtklok, maar ik ben die avond dus niet naar stal gegaan wegens gigantisch glad met sneeuw/ijzel.
Alles is via telefonisch overleg piekfijn afgehandeld, pony werd onder camerabewaking gezet, super opvolging en hele fijne, duidelijke afspraken.

Deze week andere pony die 24/7 buiten loopt gigantische stresskoliek nav jagers. DA die daar kwam zei zelf, als je vannacht zou komen kijken en je krijgt controle, laat ze naar de praktijk bellen. Daar is ook 's nachts momenteel iemand steeds aanwezig, ik laat een nota achter dat die persoon kan bevestigen dat ik behandeld heb voor koliek vanavond.

Dus het kan allemaal heus wel, ook noodgevallen, mits je goede afspraken kan maken :)