Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:13

Dit is een foto , net als die van de koning , klopt niet maar je kunt drie of vier uur in de kroeg of op een feestje thuis met veel drank en muziek en grote kans op verspreiding niet helemaal gelijk stellen, natuurlijk klopt het beide niet maar enige nuance is wel op zijn plek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:17

Alsof 17 miljoen mensen zich netjes aan de regels hebben gehouden... en dat hij nou net toevallig een voorbeeldfunctie heeft is jammer...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:22

Nou, dat is op zn zachts gezegd gewoon echt wel dom hoor :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:26

bigone schreef:
Er over in gesprek blijven is altijd goed maar de lijst met driekwart van de genoemde tekenaars staat er nog niet op. Weet je , wanneer een Diederik Gommers in zijn eentje deze brief had gestuurd dan was de indruk vele malen groter .

Precies wat jij hier nu schrijft over Diederik Gommers gebeurt nu ook bij Grapperhaus. Het is toch logisch dat iemand met zo’n functie die zegt dat op zijn bruiloft (en dan hebben we het niet over die foto die naar buiten is gekomen, maar er zal op de bruiloft zelf en tijdens alle activiteiten ook niet altijd die 1.5 m gehouden zijn) geen afstand gehouden heeft door het slijk gaat? Verder is het in de kroegen goed geregeld met zitplekken en 1.5 m dus dan had dit niet gebeurt, waarom haal je altijd die er weer bij.

Nee 17 miljoen mensen houden zich NIET altijd aan de regels, omdat dit ontzettend moeilijk is, en om 17 miljoen mensen als dom en aso af te schilderen wanneer ze een keer de fout ingaan en dan zien dat het zelfs de leiders niet lukt is een teken dat je je toon van je persconferenties moet veranderen. Klaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:33

bigone schreef:
Ik heb ook gehoord dat de meeste besmettingen optreden thuis, op barbecues , feestjes en bruiloften. Laat dat ook net de plekken zijn waar alcohol vaak vloeit en dan is afstand houden de eerste regel die vaak overtreden word want iedereen kent elkaar en vrienden en bekenden kun je vertrouwen toch?
Beetje sarcastisch bedoeld maar wij hebben begin september ons jaarlijkse feestje met vrienden , 14 man en ja daar zitten twee gezinnen bij die zich geen reet van Corona maatregelen aantrekken .
Heb vanochtend de organisator gevraagd hoe het zit met de regels en veiligheid en of hij er over na wil denken om het een jaar uit te stellen. Wanneer het doorgaat zonder mogelijkheid van 1.5 meter haken wij af.

Daarnaast lees ik net dit van je in een ander topic heel toevallig. Nu zijn het weer wel de bruiloften waar de meeste besmettingen zijn. Ik snap het niet meer. Waarom nuanceren we de bruiloft dan tov kroeg.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:33

sureido schreef:
Nee 17 miljoen mensen houden zich NIET altijd aan de regels, omdat dit ontzettend moeilijk is, en om 17 miljoen mensen als dom en aso af te schilderen wanneer ze een keer de fout ingaan en dan zien dat het zelfs de leiders niet lukt is een teken dat je je toon van je persconferenties moet veranderen. Klaar.

Mee eens. Hij zal het wel even vertellen aan al het klootjesvolk wat ze moeten doen en niet moeten doen, enz. Hij weet het allemaal zo goed! En dan komt Broekers-Knol ook nog als spuit elf om de bocht met haar zogenaamde spijt. Echt om te kotsen dit! Kan me niet voorstellen dat iemand die excuses serieus neemt. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.

sureido schreef:
Daarnaast lees ik net dit van je in een ander topic heel toevallig. Nu zijn het weer wel de bruiloften waar de meeste besmettingen zijn. Ik snap het niet meer. Waarom nuanceren we de bruiloft dan tov kroeg.

Daarom vind ik het ook een grote poppenkast. Niemand weet hoe het precies zit. Ze weten het zelf ook gewoon niet. De overheid wordt ook maar gewoon geadviseerd hierin. En wat ik al eerder zei: als het bijvoorbeeld vergelijkbaar was met de pest dan zag je onze hooggeplaatsen echt niet zo dicht naast mogelijke besmettingsbronnen staan hoor! Soms is het ook gewoon even nuchter je eigen verstand gebruiken. De maatregelen staan gewoon niet in verhouding tot de besmettelijkheid en het dodelijk zijn van het virus.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 28-08-20 12:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:35

Ach.. ik noem hardrijders ook aso's en zeg tegen mijn kinderen dat ze stom zijn als te hard rijden.
En ja zelf doe ik het ook wel eens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:36

Ik snap werkelijk nu even geen hout van je verhaal Sureido ?

Edit: oh wacht.. kroegen waar meer drank vloeit, en bruiloften waar meer drank vloeit.. zoiets misschien.. je hebt verschillende soorten...

Kroegen goed geregeld? Lijkt mij ook niet altijd perse waar hoor...

En hij noemde mensen die huisfeesten geven, "aso". Niet 17 miljoen mensen... althans, ik voelde me zeker niet aangesproken en ik ken meer mensen die geen huisfeestjes geven waar 20 man op elkaar gepakt zit.. Ik ken ze ook die dat wel doen trouwens ..
en volgens mij is 'binnen' op elkaar gepakt zitten een groter risico dan buiten (maar ik heb er niet voor geleerd) .. dus dat snapte ik dan weer wel ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 28-08-20 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:36

Brainless schreef:
Ach.. ik noem hardrijders ook aso's en zeg tegen mijn kinderen dat ze stom zijn als te hard rijden.

Dan vind ik dat ook hypocriet. :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:39

Cer schreef:
Ik snap werkelijk nu even geen hout van je verhaal Sureido ?

Kroegen goed geregeld? Lijkt mij ook niet altijd perse waar hoor...

En hij noemde mensen die huisfeesten geven, "aso". Niet 17 miljoen mensen... althans, ik voelde me zeker niet aangesproken en ik ken meer mensen die geen huisfeestjes geven waar 20 man op elkaar gepakt zit.. Ik ken ze ook die dat wel doen trouwens ..
en volgens mij is 'binnen' op elkaar gepakt zitten een groter risico dan buiten (maar ik heb er niet voor geleerd) .. dus dat snapte ik dan weer wel ..

Dat binnen - buiten verhaal is helemaal nog niet eens zo onderzocht want ook buiten moet die 1.5 m gehouden worden. Het gaat gewoon mij om de toon hoe er gesproken wordt en het gaat mij niet om dat hij een fout heeft gemaakt want als je mijn reacties gelezen hebt is dat het punt niet.

Daarnaast weet ik zeker wanneer je als kroeg zijnde Grapperhaus binnen hebt je wel degelijk oplet :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:41

Oh die toon... dat valt mij niet eens op.. maar ja #haags
En de toon tegen de thuisfeestjes zoals hij dat zei, vond ik best prima..
maar ik ben ook niet van pappen en nathouden ...

Overigens vind ik niet alles hypocriet.. je kunt best iemand ergens voor waarschuwen terwijl je het zelf toch doet/deed.. Te laat komen, te veel drinken, roken, spijbelen, correct nederlands, ramen wassen.. etc...

Citaat:
Daarnaast weet ik zeker wanneer je als kroeg zijnde Grapperhaus binnen hebt je wel degelijk oplet
buiten dat ik het punt van deze opmerking compleet mis, zou ik daar ook niks over weten.. misschien is Grappenhaus wel heel makkelijk in de kroeg :+ gezien het zo'n hypocriet schijnt te zijn... Als er maar geen fotos van gemaakt worden.. :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:43

sureido schreef:
Brainless schreef:

Dan vind ik dat ook hypocriet. :)

Dank je.. dat ben ik dan mss ook wel.
Maar zo werkt het vaak wel.

Te hard rijden op snelweg (die bijna leeg is) omdat je anders te laat op je werk komt.
Even extra gas bij oranje (terwijl je hoort te stoppen) zodat je net wat tijdswinst hebt.

Als iemand wordt aangesproken op slecht gedrag hebben zijzelf daar wel een goede reden voor (bv iemand een knuffel geven want diegene had het echt nodig) terwijl je dan een vreemde raar aankijkt als die dat zou doen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:46

Jullie denken er anders over dan ik en dan is het gewoon beter om agree to disagree :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:30

sureido schreef:
bigone schreef:
Ik heb ook gehoord dat de meeste besmettingen optreden thuis, op barbecues , feestjes en bruiloften. Laat dat ook net de plekken zijn waar alcohol vaak vloeit en dan is afstand houden de eerste regel die vaak overtreden word want iedereen kent elkaar en vrienden en bekenden kun je vertrouwen toch?
Beetje sarcastisch bedoeld maar wij hebben begin september ons jaarlijkse feestje met vrienden , 14 man en ja daar zitten twee gezinnen bij die zich geen reet van Corona maatregelen aantrekken .
Heb vanochtend de organisator gevraagd hoe het zit met de regels en veiligheid en of hij er over na wil denken om het een jaar uit te stellen. Wanneer het doorgaat zonder mogelijkheid van 1.5 meter haken wij af.

Zoek zelf ook eens behalve in mijn berichten . Er zijn bruiloften in de open lucht, zoals Grapperhaus en er zijn bruiloften geweest binnen, waarbij de coronaregels ook overtreden zijn met clustervorming die hier aan was te herleiden . En wat betreft kroegen die zich netjes aan de maatregelen houden ? De kroegen wel, de gasten niet. Genoeg cafés die al weer gedwongen gesloten zijn. Dus ja, bij activiteiten binnen icm met alcohol loop je imo meer kans om besmet te raken dan buiten.

En ik snap heel goed dat jij als jongere weer onbezorgd de kroeg in wil duiken met vrienden maar zo werkt het helaas niet .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:46

Hoe zo? De foto is buiten genomen en ik zie ook nergens berichten dat er binnen geen 1,5 meter afstand is gehouden? Juist dat hij aangeeft dat, dat juist gestimuleerd is. Dat jij dat dan niet gelooft hoeft dan toch geen waarheid te zijn?

Verder blijf ik er bij dat altijd 1,5 meter afstand houden een mooi ideaal is maar dat het gewoon niet haalbaar is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:49

Dat Grapperhaus 390€ heeft betaald aan het Rode kruis vind ik dan weer wel een mooi gebaar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:52

sureido schreef:
Dat Grapperhaus 390€ heeft betaald aan het Rode kruis vind ik dan weer wel een mooi gebaar.

390 x2 ........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:03

sureido schreef:
Het is dan misschien niet precies hetzelfde maar om burgers als aso aan te spreken (die toon is gewoon echt niet nodig) en dan zelf de fout in te gaan is gewoon oliedom.

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik kan die man nu echt niet meer serieus nemen als hij weer een persconferentie gaat geven en ons de les gaat lezen.
Hoewel ik echt wel geloof dat hij er heel erg van baalt en het niet zo wilde. Maar net wat je zegt, hij heeft mensen asociaal genoemd en was heel hard in zijn bewoordingen.

Dit lijkt me, samen met het WA-verhaal, niet goed voor het draagvlak.
Ik hoor het sommige mensen al zeggen: "ach, Grapperhaus en de koning en koningin houden zich zelf toch ook niet aan de anderhalve meter, en wij moeten het dan wel doen zeker?" _-:(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:27

Ik heb het nog eens opgezocht. Er is echt alleen bewijs voor te dicht bij elkaar staan op een bordes, niets over een feestje, of heb ik nou echt wat gemist?
Kunnen mensen nou echt niet het verschil zien tussen dat en de huisfeestjes waar Grapperhaus eerder op doelde? :o?

Kijk ik snap echt wel dat het absoluut niet praktisch / goed / handig / goede voorbeeld was maar het wordt ZO uit proportie getrokken. Ik durf te wedden dat het gros van de mensen die nu hoog van de toren blaast op social media zich toch al geen reet aan trok van 1,5m afstand houden van anderen :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:38

Magrathea schreef:
Ik heb het nog eens opgezocht. Er is echt alleen bewijs voor te dicht bij elkaar staan op een bordes, niets over een feestje, of heb ik nou echt wat gemist?
Kunnen mensen nou echt niet het verschil zien tussen dat en de huisfeestjes waar Grapperhaus eerder op doelde? :o?

Ik zie best verschil, maar ik vind dat Grapperhaus echt flink over de grens van aanvaardbaar is gegaan. Het is niet hetzelfde als een huisfeest, maar het is wel heel nadrukkelijk een keuze om regels die voor anderen gelden niet op zichzelf te betrekken. Want een foto aan het eind van de avond in een grieks restaurantje, dat kan nog wel zomaar ontstaan.
Een foto met allemaal mensen op je bordes niet. Men heeft daar beslist bewust over nagedacht, en besloten dat de regels voor hen niet hoeven te gelden.

Maar tegelijkertijd: waar ik me echt zorgen over maak is dat ik dus ook terughoorde dat Grapperhaus vertelde dat het beleid toch weer is om mensen gewoon ziek te laten worden en corona wel te laten verspreiden. Zo was het niet afgesproken, en dat leugenachtige daarover ben ik helemaal zat. Maar dat is niet alleen aan Grapperhaus, dat geldt nadrukkelijk ook voor De Jonge en Rutte.
(En nu er voor de zoveelste keer toch weer blijkt dat ze wel zeiden dat er grootschalig getest en opgespoord kon worden maar nou zijn er op een aantal plekken weer tekorten.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:21

Magrathea schreef:

Kijk ik snap echt wel dat het absoluut niet praktisch / goed / handig / goede voorbeeld was maar het wordt ZO uit proportie getrokken. Ik durf te wedden dat het gros van de mensen die nu hoog van de toren blaast op social media zich toch al geen reet aan trok van 1,5m afstand houden van anderen :=

Nou, ik blaas even heel hoog van de toren, juist omdat ik me heel keurig aan de anderhalve meter houd. Wat helemaal niet makkelijk is als alleenwonende.

Ik zie prima het verschil ja. En? Niemand zegt dat hij hetzelfde doet.
Als je anderen de maat neemt moet je jezelf nou eenmaal voorbeeldig gedragen. Dat geldt dus ook voor de minister van justitie die burgers in heel harde bewoordingen toe heeft gesproken over de coronamaatregelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:27

Marie_Anne schreef:
Nou, ik blaas even heel hoog van de toren, juist omdat ik me heel keurig aan de anderhalve meter houd. Wat helemaal niet makkelijk is als alleenwonende

Dat vind ik trouwens ook zo naar. Dat het zo de indruk wekt dat het heel natuurlijk is om regels te breken en dat iedereen dat doet. Dat geeft uiteindelijk ook een ontzettend wantrouwen en venijn naar elkaar en onderling, terwijl ontzettend veel mensen juist heel erg hun best doen, daar ook best behoorlijk wat voor opgeven, en toch altijd maar weer te horen krijgen hoe ze of 'heilige boontjes' zijn, of het 'zelf vast ook niet allemaal perfect doen'.

Ook dat vind ik het probleem met de niet-integriteit van (bv onze opeenvolgende ministers van justitie.) Een beetje 'zoals de waard is vertrouwt 'ie zijn gasten' - en als de ministers van Justitie zelf al niet op kunnen brengen om gewoon respect te hebben voor regels, dan krijg je dus ook een nare, achterdochtige sfeer naar de burgers toe (die we ook wel degelijk zien.) Terwijl de meeste mensen best wel goedwillend zijn en het niet verdienen om de hele tijd vooral gezien te worden als potentiele overtreders / fraudeurs of iets anders naars.

Maar ja. Als het in je eigen omgeving heel normaal is om zo met regels om te gaan... weet je misschien helemaal niet dat het voor veel mensen heel anders ligt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:48

Ik denk dat iedereen in een situatie kan komen waarbij voor vijf minuten de afstand niet gehouden word. En ik vind Grapperhaus en Wa zeker niet hypocriet . Het is gebeurd, hij stort twee keer de boete die er op staat naar het rode kruis, klaar en door. Juist de tegenstanders van de regels zullen hier de populistische praat weer op loslaten.
Een mens maakt geen fouten wanneer hij met zijn reet op de stoel blijft zitten, daar heb je wat aan . En ja, ik vind de mensen zoals die van Viruswaanzin aka Viruswaarheid nog steeds dikke asos.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:15

Shadow0: zolang we niet met zijn allen opgesloten in huis blijven zitten gaan er meer mensen besmet raken, daar ontkom je gewoon niet aan. Of je het nou leuk vindt of niet. Dat heeft niks met beleid te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:18

Waarom hoor je vrijwel niemand over baudet? Want hij heeft toch wel een beetje meer schijt aan de coronawet dan grapperhaus en het koningspaar