Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Er over in gesprek blijven is altijd goed maar de lijst met driekwart van de genoemde tekenaars staat er nog niet op. Weet je , wanneer een Diederik Gommers in zijn eentje deze brief had gestuurd dan was de indruk vele malen groter .
bigone schreef:Ik heb ook gehoord dat de meeste besmettingen optreden thuis, op barbecues , feestjes en bruiloften. Laat dat ook net de plekken zijn waar alcohol vaak vloeit en dan is afstand houden de eerste regel die vaak overtreden word want iedereen kent elkaar en vrienden en bekenden kun je vertrouwen toch?
Beetje sarcastisch bedoeld maar wij hebben begin september ons jaarlijkse feestje met vrienden , 14 man en ja daar zitten twee gezinnen bij die zich geen reet van Corona maatregelen aantrekken .
Heb vanochtend de organisator gevraagd hoe het zit met de regels en veiligheid en of hij er over na wil denken om het een jaar uit te stellen. Wanneer het doorgaat zonder mogelijkheid van 1.5 meter haken wij af.
sureido schreef:Nee 17 miljoen mensen houden zich NIET altijd aan de regels, omdat dit ontzettend moeilijk is, en om 17 miljoen mensen als dom en aso af te schilderen wanneer ze een keer de fout ingaan en dan zien dat het zelfs de leiders niet lukt is een teken dat je je toon van je persconferenties moet veranderen. Klaar.
sureido schreef:Daarnaast lees ik net dit van je in een ander topic heel toevallig. Nu zijn het weer wel de bruiloften waar de meeste besmettingen zijn. Ik snap het niet meer. Waarom nuanceren we de bruiloft dan tov kroeg.
Cer schreef:Ik snap werkelijk nu even geen hout van je verhaal Sureido ?
Kroegen goed geregeld? Lijkt mij ook niet altijd perse waar hoor...
En hij noemde mensen die huisfeesten geven, "aso". Niet 17 miljoen mensen... althans, ik voelde me zeker niet aangesproken en ik ken meer mensen die geen huisfeestjes geven waar 20 man op elkaar gepakt zit.. Ik ken ze ook die dat wel doen trouwens ..
en volgens mij is 'binnen' op elkaar gepakt zitten een groter risico dan buiten (maar ik heb er niet voor geleerd) .. dus dat snapte ik dan weer wel ..
buiten dat ik het punt van deze opmerking compleet mis, zou ik daar ook niks over weten.. misschien is Grappenhaus wel heel makkelijk in de kroegCitaat:Daarnaast weet ik zeker wanneer je als kroeg zijnde Grapperhaus binnen hebt je wel degelijk oplet
sureido schreef:Brainless schreef:Ach.. ik noem hardrijders ook aso's en zeg tegen mijn kinderen dat ze stom zijn als te hard rijden.
En ja zelf doe ik het ook wel eens.
Dan vind ik dat ook hypocriet.
sureido schreef:bigone schreef:Ik heb ook gehoord dat de meeste besmettingen optreden thuis, op barbecues , feestjes en bruiloften. Laat dat ook net de plekken zijn waar alcohol vaak vloeit en dan is afstand houden de eerste regel die vaak overtreden word want iedereen kent elkaar en vrienden en bekenden kun je vertrouwen toch?
Beetje sarcastisch bedoeld maar wij hebben begin september ons jaarlijkse feestje met vrienden , 14 man en ja daar zitten twee gezinnen bij die zich geen reet van Corona maatregelen aantrekken .
Heb vanochtend de organisator gevraagd hoe het zit met de regels en veiligheid en of hij er over na wil denken om het een jaar uit te stellen. Wanneer het doorgaat zonder mogelijkheid van 1.5 meter haken wij af.
Daarnaast lees ik net dit van je in een ander topic heel toevallig. Nu zijn het weer wel de bruiloften waar de meeste besmettingen zijn. Ik snap het niet meer. Waarom nuanceren we de bruiloft dan tov kroeg.
sureido schreef:Het is dan misschien niet precies hetzelfde maar om burgers als aso aan te spreken (die toon is gewoon echt niet nodig) en dan zelf de fout in te gaan is gewoon oliedom.
Magrathea schreef:Ik heb het nog eens opgezocht. Er is echt alleen bewijs voor te dicht bij elkaar staan op een bordes, niets over een feestje, of heb ik nou echt wat gemist?
Kunnen mensen nou echt niet het verschil zien tussen dat en de huisfeestjes waar Grapperhaus eerder op doelde?
Magrathea schreef:Ik heb het nog eens opgezocht. Er is echt alleen bewijs voor te dicht bij elkaar staan op een bordes, niets over een feestje, of heb ik nou echt wat gemist?
Kunnen mensen nou echt niet het verschil zien tussen dat en de huisfeestjes waar Grapperhaus eerder op doelde?![]()
Kijk ik snap echt wel dat het absoluut niet praktisch / goed / handig / goede voorbeeld was maar het wordt ZO uit proportie getrokken. Ik durf te wedden dat het gros van de mensen die nu hoog van de toren blaast op social media zich toch al geen reet aan trok van 1,5m afstand houden van anderen
Marie_Anne schreef:Nou, ik blaas even heel hoog van de toren, juist omdat ik me heel keurig aan de anderhalve meter houd. Wat helemaal niet makkelijk is als alleenwonende