Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:34

Shiraie welkom!
Quir schreef:
Veneri en als je chips gewoon in een schaaltje doet in plaats van uit de zak?
Ik hou ook echt van chips en als ik uit de zak eet, gaat die gewoon leeg. :+
Maar sinds ik het in een schaaltje doe, gaat dat wel goed!

Dit is denk ik voor mij ook de beste oplossing geweest! Daarnaast eet ik ook wel eens de party mix.

Hier dit weekend een verjaardag gehad en chipjes op vrijdag. Beide dagen overdag iets meer opgelet zodat het gewoon binnen dieet past. En er is gewoon niks aan vanochtend *\o/*

Binck8

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:07

Wat ik ook wel lekker vind in plaats van chips zijn de hele dunne crackers van Wasa. De delicate crisp rozemarijn/zeezout en sesam/zeezout. Verpakt in kleine pakjes, per cracker 34 kcal. Door het zoute is dit een goede vervanging voor chips denk ik.

Net terug, ben samen met zoontje op pad geweest voor de corona-test. Nu 24 tot 48 uur wachten op de uitslag. Voel me dus niet zo fit, we gaan het zien.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:09

Zoute popcorn is ook een caloriearme snack!

Zo. Stapte ik even met het verkeerde been uit bed vandaag. :')
Heb nergens zin in en ik krijg het huis gewoon niet fatsoenlijk gekoeld.

Toch heel even kort op Foxy gestaan en straks maar weer even. Hopelijk trek ik bij, want ik ben niet het meest charmante gezelschap voor mezelf als ik chagrijnig ben. Ook niet voor anderen trouwens. :+

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:42

sterkte Binck8, hoop dat de test negatief is. beterschap voor jullie.

chips niet in huis halen helpt ook.. het begint bij de boodschappen. En als toch, dan zijn er toch ook van die light/oven varianten, die zijn iets gezonder misschien.

sterkte Roosch, gewoon weer terug in bed stappen, en dan aan de andere kant eruit, helpt misschien.

hier 0,1 eraf, ondanks het koekjesdeeg. dat geeft hoop.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:51

Best een idee :))

Sterkte met de coronatest!

Shiraie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:37

Dankjewel! :) gaucho, Safiera, Dustinlover, landvrouw!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:50

Als je weekend op vrijdag( avond) begint en tot en met zondag duurt. En je in het weekend mag snaaien/ de teugels laat vieren etc. Dan ga je dus 3 dagen los. En dan heb je 4 dagen over om weer “normaal” te eten. Ik zou daar keuzes in maken. Kan je ook los in 2 dagen of 1,5 of 1. Maar dat kun je alleen zelf beslissen.
Fijn dat zich nog meer mensen aanmelden, welkom welkom *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:07

Ik vraag me steeds af "is het het me waard?" Zoals vandaag heb ik bijvoorbeeld gewoon gewerkt, dan hou ik me er strikt aan. Maar morgen ben ik bijvoorbeeld vrij. Dan kan het zijn dat ik er een heel leuke dag van ga maken en wel zondig. De rest van de werkweek dan weer braaf en dan zie ik daarna weer.

Ik moet nog een rondje op Foxy doen en dan zit ik aan de 1000+ kcal verbrand vandaag. Hoppa.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:20

Ik eet zo bijtijds wat en maak dan nog even een mooie wandeling van 9 kilometer door de Polder. Mooie training voor mijn bergwandelvakantie en merk dat ik me door al dat bewegen steeds fitter voel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:05

Lekker een wandeling met dit weer!

Ik dacht heel even te gaan liggen voor het sporten.. -O-
Heel even maar..

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:21

Je kan natuurlijk niet de kat storen nu :o

Bijna al mijn guilty pleasures op 1 bordje :D

Afbeelding

Heb er enorm van genoten. Flink doorstappen zo tijdens het wandelen dan mag ik daarna misschien ook nog een drankje :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:47

Nu hoef ik de kerels niet vaak van me af te slaan, maar deze moest toch even schuiven. Ik weet dat ie altijd terug komt. :D :D :D

Gut dat is genieten zeg. <3

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:15

Ik lees al vanaf het eerste moment mee. En ik wil even laten weten dat ik vind dat jullie allemaal goed bezig zijn! Ik heb zo’n respect voor jullie doorzettingsvermogen! Jullie zijn toppers!

Zelf wil ik er nog 10, liefst 15kg af. Door dit positieve topic ben ik vandaag weer begonnen om op m’n eten te letten. En morgenavond weer een uurtje bootcamp!

Ik kruip weer onder de mee-lees-steen.
Succes allemaal, toppers!

lizy29Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:59

Mag ik me hier ook melden?
Al heel wat jaren te zwaar met een max van 86 kg bij 1,67mtr zo’n 5 jaar geleden. Toen op m’n eten gaan letten en zwanger geworden van de eerste in 2015, een half jaar na haar geboorte was ik zwanger van de tweede en toen ik eindelijk begin vorig jaar weer goed op weg was en inmiddels rond de 72kg woog bleek ik zwanger van de derde :=
Al met al dus drie kinderen verder en ik zit qua gewicht ergens rond de 77kg (denk ik want de batterij van de weegschaal is al 2,5 maand leeg :') ). Ik wil voor het mooie eigenlijk terug naar 67kg maar dat heb ik al niet meer gewogen sinds mijn puberteit dus in hoeverre dat haalbaar is is nog maar de vraag.
Op zich dus geen reusachtig doel maar ik mis echt de motivatie en merk dat ik snel naar chips of koekjes grijp als ik flauw en moe ben. Helpt ook niet dat mijn man echt een sprietje is en eigenlijk aan moet komen of toch in ieder geval niet nog verder af mag vallen.

Ik hoop dus vooral dat door hier mee te typen ik weer gezondere eetgewoonten creëer en genoeg ballen krijg om al het lekkers in de kast te weerstaan. Mijn eerste doel voor morgen is in ieder geval de verhuisdozen induiken om nieuwe batterijen te zoeken voor de weegschaal zodat ik gericht te werk kan gaan.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:07

Welkom en succes!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:12

Welkom Lizy! Ik herken mezelf heel erg in dat motivatie deel en ook dat vriendlief een sprietje is en bij wijze van spreken 5000 kcal per dag zou kunnen eten zonder aan te komen :') Heel veel succes!

Nou ik heb net mijn eetschema's van mijn dietist binnen, had duidelijk aangegeven dat ik geen vlees eet, staan er veel vleesgerechten op het schema... :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:13

Oh, dat is dus echt maatwerk zo te zien. :')

Welkom, Lizy! Je zult wel genoeg beweging hebben op de boerderij met 3 koters gok ik zo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:18

Jeetje femke, dat vind ik wel heel slecht.. Duidelijk maatwerk :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:24

Dan zou ik meteen klaar zijn met zo'n diëtist...

Welkom Lizy :)

Afbeelding
9 kilometer gelopen, 22.000 stappen totaal vandaag. Ik neem nog even lekker een limoncello terwijl ik nog even in de zon zit.

Ik doe inmiddels al maanden alles wat ik eet loggen in een app. Ik heb besloten dat ik op de weg naar dit mijn normale levensstijl laten zijn in mijn vakantie niets bij ga houden. Eens kijken hoe dat gaat en wat de weegschaal er van vindt na mijn vakantie :')

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:25

Welkom Lizzy!

Tjeeez Femke, dat is echt een grote flater zeg! En dat ze daar geld voor durven te vragen..

@Roosch, de ene kerel nog van je afgeschoven om Foxy te kunnen beklimmen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:27

Looking good, gaucho!!
landvrouw schreef:
Welkom Lizzy!

Tjeeez Femke, dat is echt een grote flater zeg! En dat ze daar geld voor durven te vragen..

@Roosch, de ene kerel nog van je afgeschoven om Foxy te kunnen beklimmen?

Zeker. :D deze is gelukkig net een boemerang. Komt vanzelf weer terug. :+:

Zit op iets meer dan 1000 kcal vandaag met de Foxy. Heb ik mijn taak weer gedaan.

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:28

Nou zeg, dat is wel heel slecht van de diëtist! Goed geluisterd dus....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:29

Ik mag toch hopen dat je daar geen geld voor betaald hebt inderdaad. :D :D :D

Dat is hetzelfde als iemand met een pinda-intolerantie aanraden een pindakaasdieet te volgen. :+

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:34

Pfietfiew Gaucho!

Goed bezig Roosch, ik moet morgen ook echt weer sporten. Normaal is zondag mijn enige rustdag, maar gister is het niet gelukt om te sporten.

Morgen moet ik naar kantoor, 1e dag bellen bij mijn nieuwe baan. Vind het kapot spannend na bijna een maand trainen. Dus ga wel sporten in de ochtend maar iets korter dan normaal. Moet genoeg tijd hebben om te douchen en na kantoor te rijden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:35

Veel succes morgen, altijd spannend!

Met dat soort spannende dingen is het lastig om op schema te blijven. Je kunt het!